Lehet,hogy a Wartburg kb.60-ig jobban gyorsult,de utána kijött az erőfölény a Lada javára.
Mert azért 50 LE vs 65-75 LE ezen a szinten nagy teljesítménykülönbségnek számít,és a +300 vagy +500 köbcenti sem mindegy.A légellenállás pedig ugye arányosan nő a sebesség emelkedésével,és bár ezen a téren a Lada sem világbajnok,de a Wartburgnál mindenképp jobb a cw-értéke.
Szevasztok. Keresek egy nagyon megkímélt vwartburgot. szeretném megkérdezni, hogy valaki tud -e díese3l motorral átépítettről. Egyébkén 4 üteműre gondoltam.
Szerintem Wartburg! Nekem is az van ez volt életünk első uj autója, már 18 éves, megy; ok, költöttem rá nem keveset, de inkább ezt a meglévő vasat ujitottam fel, minthogy átüljek más sz@rába, és egyen a fene, h ezzel is azzal is átnyomta a fejem... Az hogy melyik szebb vagy melyik nem, hát nemtom, de egy biztos a Wartburg 312/311 veri az összes keleti autót kinézetben, talán a régi Skoda Rapid ami versenyezhetne vele...
De mivel a fórum Lada Wartburg kontráról szól, hát leírom, h azért mert elsőkerekes a Wartburg lehet azzal is csapatni, lehet nem oylan látványos, de már sikerült nem egyszer megcsúsznom vele. Ladából a kockák adják, ahogy szépen peres gumit tolnak alá, meg felkeményítik a futóművet, s minden kis bukkanón szépen futnak át. Meg jó a hangjuk sportkipuffal, de ennyi, ami mellette szólna. Skoda: Nem vezettem, s nem is fogok valszeg. Annyira nem rosszak, a régi kerek Skodák még jól is néztek ki, de a 105, 120 hááát felejtős... Ültetni kell őket mert olyan bután néznek ki, h fenn hordják az orrukat. Kispla, Yugo, Dacia stb--> nein danke!
Gyorsulás téma: Valyon miért Wartburg volt anno Ferihegyen a felvezető autó a repcsik előtt, s miért nem Lada????
(jahm, eccer láttam vizsgázni egy 1200-est nem tudott kijönni a fékpadból csak csikorgatta a kerekét, nahh ez a nagy erő? Wartburgnál szrsz egy 1-est s lazán kijön mindenhonnan. Gyümölcsösünk van, s esik 2 csepp eső korongozni lehet a földúton. Csak traktor és Wartburg képes bemenni , meg 4x4...)
Hali! A véleményetekre van szükségem. Az a szitu, hogy kéne nekem egy olyan autó, ami a lehető legolcsóbb(100-150 ezer), képes megúszni néhány hónapot hiba nélkül, és nem kispolszki-méretű. Csak városban használnám. Sokáig az 1200/1500-ös Ladán filóztam, de hírtelen beugrott a 4ütemű Warnyú. Ugyanis kicsit olcsóbbak, és fiatalabbak, mint orosz társaik. Szerintetek mit vegyek?????
Szinti olajjal tudja a határértéket katalizátor nélkül is. 25rongy a katalizátor, és 10ért beszerelik.... még így is megéri. Én, most cserélek bódét, mert ebben az árkategóriában, nincs jobb!
Szeretném leszögezni, hogy NEM vagyok elvetemült keletiautópárti. Szerintem az hogy keleti vagy nyugati autót hajtunk elsősorban a pénztárca tartalma határozza meg. Közlekedésemet egy öreg Trabanttal kezdtem, szerintem úgy mint sokan. Közlekedni megtanulni tökéletesen jó volt, de kinőttük két gyerekkel. Jött a Skoda! Na az volt a csoda. Szerintem "rontás" volt azon az autón, mert ami elromolhatott az volt olyan jó hozzám hogy megtette(hengerfej, dugattyúgyűrűk/ kb.1cm-es darabokra törtek/,kuplungtárcsa+szerkezet ripityáratört, váltó/összeakadt a3. és a hátramenet!!?/ majd megkoronázta az egészet egy szép téli reggel mikor a háztetőről hegyibézúdult egy Tonna hó!!!!!!!! Bosszúból vettem egy 1.3-as Warbit!Szép volt, kényelmes csak későn tudtam meg hogy előző gazdija többször összetörte. Ez futóműállításnál derült ki.Ennek ellenére nagyon stabil volt csak én is sajnálom a Német tudósokat hogy nem tehettek bele ötös váltót.Tőle a drága alkatrészár végzett, eladtam. Csak egy kis figyelmesség annak akinek még ez van :a fényszóró üvege pontosan olyan mint az utolsó2T- seké. Na most fognak sokan nem szeretni!Kétütemű Wartburgom van!! Amennyire féltem tőle, annyira megszerettm ezt a döngőajtajú vasat. Igénytelen, egyszerű javítani, 130at megy,belefér 100db kisméretű tégla, finoman hajtva beéri 7-8l. benzinnel. Most hogy katalizátorral fenyegetnek, elgondolkodtunk valamilyen cserén. Új nem jöhet szóba(30.000Ft-os törlesztés + biztosítás), tehát marad megint valaki lomja.Astra 350.000 körül vagy Ford Escort mindegyik 13 év körül. Tehát eljutottunk az elejére, csak most a név változik:Opelt Lengyelországból, Fordot, Suzuki Wr+ szintúgy,Skoda ugye mindenki tudja, Dacia Románia Renault Thalia Törökország!!! Tehát marad a kérdés: kelet vagy nyugat? Megmondom: amire a kasszából futja!
Hát igen ,mindkettő túlbonyolított az elődjéhez képest ,de ,ha már Lada ,akkor legyen inkább 1200 vagy régi 1500 a maga pazar krómozásával ,esetleg kormány belsejében végigívelő kürtkapcsolójával ,ha kocka Wartburg ,akkor pedig a 70 -es évekbeli delux kivitel ,a maga egyszerűségével ,és kényelmével .
Amúgy nekem 87-es Wartburg kombim van a bátyamnak 86-os kockaladája és nem cserélnék vele ,de ez csak az Én véleményem.
Sziasztok! Én Dacia hívő vagyok, van is egy szép 1310-esem, viszont wartburg féltengelyel(ami jobb az jobb :)) ). Viszont most a jobb oldali kezdi magát megadni, dorombol mint egy jóllakott macska. Tudtok olyan helyet Bp-n ahol vállalják a javítást(odaállok, kiveszik, megcsinálják, beteszik és mehetek), vagy vegyem ki és megcsinálják pár nap alatt? előlre is köszi