Szerintem a kispok, maruti és hasonló kocsiknál kicsit jobb.
Most nem a smart és hasonló kiskocsikkal kel összehasonlítani.
Az ára sem 3-7 millió.
A járgány amire készült arra jó. Kisfogyasztású városi autó.
a Trabival kb egy kategoria, bár 4 ütemű vizhütéses.
Én vezettem pár ezret, jó. Egy baja van, nem hozták be, vagy nem engedték behozni. Az enyém még a hungaroladától származik. Bár ugy tudom összesen 10 darabot kaptak bemutatóra. Késöbb ugyan pár darabot behozott a békéscsabai AFIT.
Érdekelne, hogy az új Swift 1.5 GS valóban vezérmű láncos motorral szerelt? Csak mert ezt hallottam valahol, és nem mindegy, költségtakarékossági szempontból számomra, hogy milyen autót veszek. Köszi.
halli egy ismerösöm vett egy suzuki swiftet (sedánt 1.3 16v,118000 km )van benne 6 évesen kereskedésböl.a volt tulaj 8 liter olajat öntött bele,a kereskebés olajat cserélt de most amikor beinditja az autot FÜSTÖL de csak adig amig hideg a kipufogorendszer(a co-ja jo értéket mutat ) Aki tud valami tanácsot segitséget ezel kapcsolatban kérem irjon köszönöm.
Azt még hozzátenném, hogy a rendőr mindig a Suzukit inti le a traffipaxnál, a BMW-t meg elegendi. Nem akar szembekerülni azzal, hogy megvegyék kilóra. Egyszer a bajai elkerülőn nem volt számunkra egyértelmű, hogy hol van 90/70/50 s bemértek. Persze, hogy előttünk egy Ignissel szórakoztak, a nagyobb autók meg mehettek tovább.
A Laguna biztonságos, de drága fenntertani. És lutri is. VAn 1 a családban, 210e km, és semmi motorikus hiba. Mostanában füstöl kicsit. Tehát lehet vezérműtengely, egr szelep, turbó, max generál. mind olcsó kategória...
Amikor a szerelőmnél rákérdeztem, mondta, hogy tegyem össze a két kezem ,hogy csak most. A többinál 100ekm-ként turbócsere. A 2.2 dci az eleve kuka. Persze itt is vannak kivételek. A 110LE-s dci sem az igazi.
Tehát évente sokba kerül, ha sokat mész. 1 liter volt a fogyi amúgy az 1.9 dízel, meg a 140le-s benyás kövött. Az árban viszont van különbség.....
Akinek nincs sok pénze autófenntartásra, annak jó a suzuki. Mellesleg a lianának nem lett rossz a töréstesztej, csak kicsit bután nézett ki. Aztán megcsinálták normlisra az eljét, meg tettek bele analóg órát, a digiális helyett. Az sztem jó lett.
Ültem egy egyterüben, és nagy volt belül. elfértem elöl, hátul, és nagy csomitartó.
és mannyi baj van velük? Semmi!
A renault meg régen 2 év gari???? hahhh Most 3, mert muszáj megadni minden gyártónak. És akkor reklámozzák, hogy 3 év. Szuper!!!!
Nekem swiftem van. Igen, nem kell vele ütközni. Ha mindenkinek ilyen lenne, azmás, mert akkor a súly miatt kisebb lenne a gyűrődés.Ugye egy 1.5 tonnás nagyautó könnyen össze tud törni egy 810kilóst már csak a lendület miatt is(ok, a kszni meg miegymás). Lökjünk neki egy 1.5 tonnás bmw-nek egy 3 tonnás valamit. Gondolom nem csak eg kis horpadás lesz rajta....
Ok, az utakon inkább 1.2-1.3 tonnás autók futkoznak ma már.
Ha majd bejönnek a magasabb összegű büntik, kíváncsi leszek ki mennyire hajtja a soklóerős akármit.
Azt meg gondolom nem kell modnanom, hogy ha pályán or van, és egy swift áll a végén, mindenki integet neki, hogy te hülye... Ha meg egy Q7-es állna ott tele affiózókkal, akkor nincs semmi.
És ok, sok swiftes normáltalan. De nézzünk egy statisztikát, hogy miért van ez.
Rengeteg swift van magyarországon. Miért? Mert ezt tudták megfizetni mint megvételileg, mint fenntartásilag. Hidd el, ha lenne több pénzük, nem azt vettek volna. És tényleg olcsón fenn lehet tertani, fogyija jó. De nagyon törik. :(
Ami még megérheti, az egy citroen saxo 1.5D. Olcsó rá minden, és 4-4.5l körül eszik.
Persze, ott van peugeot 206-is, de az már drágább fenntartásilag is, meg megvételkor is. És még sorolhatnám...
És miért nincs pénze az embereknek? Az sztem nem ehhez a topikhoz tartozik.
Szóval, aki meg tudja fizetni, vegyen nagyobb autót. Az SX4 nem tudom milyen.
Suzukik elég megbízhatóak. Ok, van 1-2 hiba. Amit az előttem szóló belinkelt, elég durva. Ott a kereskedőt fel is pofoztam volna, ha nem akarja bevizsgálni.
Ajánlom figyelmetekbe ezt az oldalt: http://suzuki.pvr.hu/ iletve a Hír TV Panaszkönyv című műsorában pedig meg lehet tekinteni a beszélgetést: 2007. október 22. hétfő 19.30, 23.30 2007. október 23. kedd 10.05
Szerintem simán érdemes venni, főleg első autónak. Ütközni nem kell vele, de ugyanannyi idős, és kategóriában megegyező autónak(fiat uno, vagy trabant, vagy peugeot, vagy sorolhatnám még), amit akkoriban csináltak mikor a swiftet, ugyanolyan a kasztnija. Egy az egyben. Nem kell hozzá sok ész, elkell menni autókereskedésbe, és megkell nézni szemmértékre a lemezeket amiből készülnek, a belsejét, és a felszereltséget.
A másik: Megkell tanulni vezetni, és nincs baleset. Aki tud vezetni, annak nem nagyon lehet nekimenni, mert kitudja védeni(defenzív vezetés forma). A tudás ott kezdődik, hogy 90nél többel nem megyünk, főleg a magyar utakon. Másrészről tudni kell milyen autó van alattunk, ismerni kell azt, és meg kell tudnunk vele állni.
A Swift-et csak az fikázza, akinek még nem volt. Erre rájöttem, hisz énis azt csináltam, míg nem vettem egyet magamnak. Ennél jobb, pörgősebb, és igénytelenebb autót még sohase láttam. Amit költöttem rá, aztis azért tettem, mert maximalista vagyok. Pl. polifoammal szigeteltem az ajtókat, hifi lett beletéve, és a többi.
Amúgy ne szívd mellre. Akinek az MNC minőséget jelent, attól ne várd el, hogy autóban tudni fogja mi a jó.:)
Közelsem akkor jó valami, ha gyorsan megy, vagy nem halsz meg benne. Addig amíg nem az ő pénzéből van a dolog, nemis fogja megtudni. Hameg az a fontos, hogy erős legye, vegyen Gaz-t vagy Zsuk-ot.
Szerintem simán érdemes venni, főleg első autónak. Ütközni nem kell vele, de ugyanannyi idős, és kategóriában megegyező autónak(fiat uno, vagy trabant, vagy peugeot, vagy sorolhatnám még), amit akkoriban csináltak mikor a swiftet, ugyanolyan a kasztnija. Egy az egyben. Nem kell hozzá sok ész, elkell menni autókereskedésbe, és megkell nézni szemmértékre a lemezeket amiből készülnek, a belsejét, és a felszereltséget.
A másik: Megkell tanulni vezetni, és nincs baleset. Aki tud vezetni, annak nem nagyon lehet nekimenni, mert kitudja védeni(defenzív vezetés forma). A tudás ott kezdődik, hogy 90nél többel nem megyünk, főleg a magyar utakon. Másrészről tudni kell milyen autó van alattunk, ismerni kell azt, és meg kell tudnunk vele állni.
A Swift-et csak az fikázza, akinek még nem volt. Erre rájöttem, hisz énis azt csináltam, míg nem vettem egyet magamnak. Ennél jobb, pörgősebb, és igénytelenebb autót még sohase láttam. Amit költöttem rá, aztis azért tettem, mert maximalista vagyok. Pl. polifoammal szigeteltem az ajtókat, hifi lett beletéve, és a többi.
Amúgy ne szívd mellre. Akinek az MNC minőséget jelent, attól ne várd el, hogy autóban tudni fogja mi a jó.:)
Közelsem akkor jó valami, ha gyorsan megy, vagy nem halsz meg benne. Addig amíg nem az ő pénzéből van a dolog, nemis fogja megtudni. Hameg az a fontos, hogy erős legye, vegyen Gaz-t vagy Zsuk-ot.
Autót?Pl. a szánalmasan szar peugeot 206-ra vagy a vw szériamodelljére (polo) gondolsz alapfelszereltséggel? Netalántán apuci a seggecskéd alá tolja a legújabb audi modellt? Majd ha a saját f****-al vered a csalánt,akkor beszélhetünk...Elsőként tanulj meg írni. Billentyűzettel nem olyan nehéz,mint tollal. Egyes programok segítenek az autistáknak is, nézz szét a Tesco-ban, hátha találsz ilyet. Neked Dacia Logan kellene. Az biztosan jobb.
Hogy érdemes-e ? Ízlése és igénye válogatja, és természetesen az anyagi lehetőségek. Nekem például most van folyamatban a régi, 12 éves 1.0-ás GL-es Swiftem új Swift II-re - 1.3 GLX - cserélése. A régi vásárlásánál még nem foglalkoztam annyira a külsejével, formájával, csak az volt a lényeg, hogy menjen. 6 évesen vettem, plusz 6 évig hajtottam. Soha nem kellett szerelőhöz vinnem a kétévenkénti műszakiztatásokat leszámítva. A mostani vásárlásnál már több mást is figyelembe vettem, mint az elsőnél. Pl. az ár/érték arányt, külsőre ill. belsőre az autó. Körülnéztem a konkurrenseknél is, Punto, Yaris, Ibiza, Polo, stb. Nagyjából ugyanazt tudja mindegyik, így igazából a forma, és a megbízhatóság alapján döntöttem. A Fiat, Toyota, és a WV egyáltalán nem tetszik ebben az árkategóriában, úgyhogy egyedül csak a Seat volt az ellenfél, de az sem sokáig. Tehát csakis Suzuki. :-) Viszont Wagon R-t, vagy Ignist nem vennék. Nem tetszenek.
A suzuki jó autó lenne ha nem anyit kérnének érte amenyit most. Ha anyiba kerülne amenyit ér akkor nem is haragudnék rá. JAAAAAA és a biztonság amit nyújt eddig két ismerősöm halt meg suzuki-ban és ha néztek híradót mit láttok és hallotok ha balesetben és egy suzuki is benne volt? Azt hallod hogy a suzuki-ban ülők életüket vesztették a másik kocsi sofőrjét sullyos sérülésekkel kórházba szálították az állapota nem vállságos.
A suzuki egy rakás hulladék na aztán senki ne jöjjön nekem azzal hogy az újabbak már jobbak! egy NAGY SZART!!!!!!!!
mielőtt valaki suzukit vesz gundolja végig az/érték és az ár/biztonságot ne úgy gondolkozzunk hogy a pénzemért kitől kapok több lóerőt!
egyébként annyi pénzből már amiből suzukit kapsz abból már futja autóra is!!!!!
Ha ennyire féltek a gyenge autóktól, csövezzétek fel és vegyetek bukósisakot! Ha meg úgyis száguldoztok akkor qrva mindegy, így is úgy is halál.
Higgyétek el, igazam van, direkt balesetes autókkal foglalkozunk, és szar látvány, hogy 10 milliós autó egy egész család (beleértve az utóbbi 2 éves kislányt is) vérével van beterítve. Múltkor (kivételes eset) egy Fiat Ducato tört össze, na itt csak sérültek voltak...
Mondjuk ha egy autót oldalba kap egy másik, az szinte mindig végzetes a soförnek (ha az ő oldala), mivel nincs gyürödő zona, a másik autó meg orral megy neki, ahol van.
Persze forditva, a Mondeoban lehet túlélik, de a suzukis megsérül...
Hááááát....
Nekem most egy suzuki swiftem van, nemsoká betölti az 5. évét. Most gondolkodunk a cserén. Eddig nem volt vele semmi gond, de azt mondják, hogy japcsi kocsit 5-6 éves korában el kell adni. Nejemnek az IGNIS kéne (suzuki), nekem inkább valami más (teszem azt nissan almera, vagy vw polo).
Az ezelőtti kocsim egy renault 11 turbo (benzines) volt, ami nagyon jól gyorsult, kényelmes volt, viszont mindíg volt valami kisebb baja, amivel a szerelőket kellett járni.
Szóval ha mindíg sietős, akkor ne vegyél suzát, de ha ráérsz, és gondmentesen akarsz autózni, akkor bejöhet.
Ütközésben még nem volt részem, erről szerencsére nem tudok nyilatkozni.
"Nem élte túl a balesetet az a sofőr, aki autójával egy másik személyautónak csapódott a 8-as főúton - tudta meg a HavariaPress. A tragikus baleset kedden reggel, fél nyolc körül történt a főút hajmáskéri elágazása közelében. Az eddigi adatok szerint egy Várpalota felől Veszprém irányába tartó Suzuki sofőrje megcsúszott a járművével, s így elvesztette uralmát a kocsi fölött. A Suzuki ezért megpördült, majd áttért a bal oldalra, és ott nekicsapódott egy Ford Mondeonak.
A szemből érkező személyautó kettészakította az átsodródott járművet, esélyt sem hagyva a benne ülő fiatalembernek az életben maradásra. A Ford utasai sérülések nélkül úszták meg a végzetes kimenetelű balesetet."
Amúgy a Suzuki nem ajánlja, hogy a járművel a tulaj utánfutót vontasson, ez így explicit le volt írv a gépkönyvben (1.3 GL, 93-ból). (pontosan idézni nem tudom, már rég eladtuk)
Most vettünk (kb 3 hónapja) egy '93-as swiftet (1000 cccm) 85000km-el 630eFt-ert. Az autóval megvagyunk elégedve, föleg az alacsony fogyasztása tetszik kb 5 liter/100km vegyes használatnál. Szerintetek jó áron vettük?
A kérdésem még, hogy az alapjárati fordulatszámot magasnak találom (fülre megállapítva, ez normális a 3 hengeresnélvagy állítassam be. Esetleg magam megtudom-e csinálni?
November 8-án délelőtt 11 órakkor megtartottuk nyilvános sorsolásunkat a Suzuki Házzal közös játékunkban.
Mint ismeretes 3 db. 300.000 Forintos vásárlási utalvány talált gazdára...
A nyertesek névsorát az alábbi linkre kattintva olvashatja; http://nfo.hu/main/cikk.php?id=2409 A szerencséseket természetesen e-mail-ben értesíti a Suzuki Ház és az NFO is
A rendkívüli érdeklődésre való tekintettel máris elindítottuk újabb nyereményjátékunkat, amelyben - a Suzuki Ház jóvoltából - több mint 9 féle ajándék (* Clarion cd lejátszós autós rádió * Autós rádiós magnó * Ingyenes átvizsgálás bármilyen típusú autóra * Egyéni kedvezmény a Suzuki Ház autós iskolában, ...) találhat majd gazdára december második szombatján.
A játékkal kapcsolatos további részleteket itt olvashatja: http://nfo.hu/main/cikk.php?id=2382
A Suzuki Házzal kapcsolatos fontosabb információkat a www.suzukihaz.hu oldalon találja!
A Suzuki Ház és az NFO közös játékairól pedig a www.suzukihaz.hu, www.nfo.hu, a http://jatek.ashole.hu a www.webnyeremeny.hu, illetve a www.nyeremenyjatek.lap.hu oldalakon rendszeresen tájékozódhat!
Amennyiben e-mail-ben kíván híreket kapni a Suzuki Házról, illetve az aktuális játékokról, akciókról, küldjön egy "válasz-mail-t"!
Van egy eladó 1.3as 2,5 éves 3 ajtós Suzuki Swift.
2 légzsák, elektromos ablak, el tükör, ködlámpa, spoiler, nagyon jó állapotban.
Első tulajtól.
mail: jgrg@freemail.hu
"Próbáltál már te egy suzukival bármi komolyabb megterheléssel autózni? Mondjuk ráfutófékes utánfutó, kb 6-8 mázsa föld ez összesen több mint 1 tonna. Szerinted mit lép erre egy szuzuki?"
Ne haragudj, de miért kellene erre bármit is lépnie egy Suzuki Swiftnek? Akinek ilyen igényei vannak az ma már vehet teherautót magának. Ma már nem tilos az, mint a hetvenes években. :-o