Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hubo44 Creative Commons License 2019.08.12 0 1 149038

 Buvar pumpat a tartajba čereljetek ki eš meg kel duruzni ez fetn nem fodasa a olajat (selep simering/nel)

Előzmény: micilacko (149037)
micilacko Creative Commons License 2019.08.12 0 0 149037

1.2 12V Fabia 2008 BZG 278ekm

 

Sziasztok

 

Újra feltenném a kérdést :)

Minden reggel, első induláskor 2 henger megy..  Rángat a motor... Tegnap le is állt :( Aztán 1x csak, ok, s onnantól OK.. Ez 1-2-5- 10 másodperc.. Változó. Néha szinte hiba sincs, de inkább a van hiba a jellemzőbb..

 

Az autó kb szépen megy, bár sztem nincs 70LE, de ugye ez nagyon szubjektív...

Diagnosztika szerint az 1-es hengerben az üzemanyag szegény a keverék vagy mi.

 

Vettem bele új gyertyákat.

Kipufogórendszer cserélve.

Felcserélgettem a trafókat.

A szerelő tán cserélgette az injektort-

Marad az 1-es henger.

Kicserélte a benzin nyomás szabályzót, vagy érzékelőt, s jó lett.. 4 napig, aztán ugyan az. Az akkut feltöltöttem full, az sem változtatott...

Mi a fene lehet???

 

Másik.. Zabálja az olajat...  Nem füstöl soha.. Legalábbis én nem vettem észre..  kb 2 hónapja volt olajcsere (5W40) s a felső nívóig volt töltve..  Azóta mentem vele kb 500 km-t,,  Többsége város, de volt 2x országút is..  Nem pörgetem..

S már az alsó vonás felett van egy picivel..

 

Országúton 2 gyerkőccel 4.9 l/100km volt a fogyasztása 45km-es távon...  Tehát nem zabál sokat, hazafelé klímával 5.6l/100km..

 

Mennyi olaj van a nívó alsó és felső beosztása között??

A régi 1.2 12V 64Le AZQ fábiám 1 olajcsere periódus között (1 év 10-15ekm, mikor hogy) sosem volt nagy olajfogyása.. Sosem töltöttem rá. pedig azzal pályáztam is..

 

Köszi

Syracusa Creative Commons License 2019.08.02 0 0 149036

Hát, az a kínai cucc szerintem az 1.6 és 2.0 között fordít, szóval jól rémlett. :) (Gateway meg ugye itt nem cserélhető külön, nem is lenne értelme, ez más probléma mint az O2 volt. )

 

Madzagozásban verhetetlenül tudnak kavarni, ez tény. OEM OPS kábelköteget vettem nemrég Alin, de tényleg gyári, címke, minőség, doboz, minden. Csak épp fordított sorrendben voltak bedrótozva a szenzorok. Műszerfali kapcsolók dettó, mindig ki kell mérni, pedig biztosan szóltak nekik pár százan már.

 

Előzmény: micilacko (149035)
micilacko Creative Commons License 2019.08.02 0 0 149035

szia

 

Az Octavia 2-m facelift előtti, még a régi canbus gateway-el. Ott voltak gondok, de ott működött minden, csak leszívta az aksit :( Gateway csere után minden ok.. De előtte is működött..  Abban is ilyen van, csak abban a 6.5"-os, abban nincs CD...

 

Végül.. Kértétek írja le mi lett a vége.. Mivel senki sem tudott jobbat, este betettem a kínai canbus emulátort..  Szépen, zsugorcső stb minden.. Persze nem működött.. Mondom ez nem igaz...  Aztán mondom mit lehet tenni, a can+ can- -t felcseréltem. Azonnal ment :) Köszönöm kedves kínai barátaim.. Még a felirat sem sikerül. Az volt a furi, hogy a neten az össze ilyesmi cuccon a zöld/fehér vezeték fordítva volt.. Vagyis ezek szerint nem, csak a felirat nem sikerült nekik :) Mindegy működik. A kulcsra indul, kikapcsol.. A világításra leveszi a háttérfényt és világít a gomsor..  Óra sajnos nincs.. Viszont van hőmérséklet.. -50 fok :) De hogy az honnan??? :) Can nélkül semmit se írt ki.. a kocsira kötve sem írt ki semmit hőmérsékletként...  Majd megszokjuk.. :)

 

44 USB -t megért, bár a posta 58USD volt.. S köszönhetően a DHL expressnek mivel vámmentes, így "csak" 16eft volt az áfa és a dhl költsége..   Undormány egy eljárás...

Előzmény: Syracusa (149034)
Syracusa Creative Commons License 2019.08.01 0 0 149034

Nekem úgy rémlik, ott vmi verzió eltérés lesz az autó és a rádió között, az autó can tp 1.6, a rádió meg 2.0. Nézz utána, fejből most nem emlékszem pontosan.

Előzmény: micilacko (149031)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.08.01 0 0 149033

Valamelyik VW-ből.

Előzmény: micilacko (149031)
tarejos Creative Commons License 2019.08.01 0 0 149032

Hát majd kiderül előbb-utóbb.  :-)
Azért majd írd meg a végkifejletet.

Előzmény: micilacko (149031)
micilacko Creative Commons License 2019.08.01 0 0 149031

pasz-.. Ez nem egy Octavia rádió..  Ez egy RCD330 -as.. Tudja a fene miből.. 

Elvileg egységesek... Elvileg..

Előzmény: tarejos (149030)
tarejos Creative Commons License 2019.08.01 0 0 149030

A korrekt választ majd más megmondja, de egy saját tapasztalat.
Anno Fábia I-be vettem Octavia-ból származó rádiósmagnót.

Ezt szervízben tanították meg, hogy Fábiába is működjön.
Csak a rádiósmagnót vittem, a kocsit nem.
Akkor még aktív SOF tag volt és Skoda márkakereskedésben dolgozot Zsuga kartárs ( ha valaki emlékszik még rá :-) ), vele intéztem a dolgot.

Lehet, hogy valami ilyesmi kell nálad is.?

Előzmény: micilacko (149029)
micilacko Creative Commons License 2019.08.01 0 0 149029

sziasztok

 

Canbus- kérdés.

Fabia 2 2008 Ambiente..

Gondolom gyárilag nem volt benne hifi, csak előkészítés..  Csak az első hangszórók vannak benne, a hátsóhoz még csak kábel sincs a rádió csatiban.

Most cserélném ki VW rádióra.  Ebben gyárilag 2 db sima ISO csatlakozó van, az egyik ugye a hangszóró, a másikon GND 12V Ignition,  lámpa és elvileg antenna 12V.. És van egy pici csati mellette )nem volt használva) abban van a CAN+ CAN-.

Most tennék bele egy VW autórádiót.

Össze is kábeleztem. De ugye az autó indulással, kulcs kihúzással nem történik semmi.

Vagyis nem megy a CAN buson a jelzés-. Viszont ha felkapcsolom a lámpát, akkor a rádión a háttér bekapcsol, a gombfények megjelennek, csökken a fényerő. Vagyis a bekötés OK, a canbus OK, mert ugye máshonnan nem tudhatja, hiszen csak GND és 12V van bekötve..  Gondolom ez azért megy, mert pl a hőfokszabályzó, klíma kontrol panelen is van háttérvilágítás a gomboknál, s annak is jelzi.

 

VCDS-el be lehet kapcsolni valahogyan, hogy az autó canbuson is vezérelje a rádiót? Elvileg a fabia 2 -t szerelik SWING-el, Dance-el, navi-val is, azok meg csak canbusosak.. Ha elindítom a rádiót gombbal, az óra és a hőmérséklet sem jelenik  meg..

 

köszi

 

Laci

Líviagyörgyi Creative Commons License 2019.07.29 -1 0 149028

Kösz James.Amint írtam, valóban megszűnt, de azért érdekelne, mi lehetett az ok. Nem szeretnék még egyszer ilyen nyaralást, amikor az a vágyam, hogy egyre közelebb kerüljek az otthonomhoz. :) Nagyon rendesek, kedvesek vagytok mindannyian, a segítőkész hozzászólásokkal, tanácsokkal.

Előzmény: James 42 (149016)
bratyus Creative Commons License 2019.07.25 0 0 149027

Sziasztok!

 Szüleim eladó autója, ha valakit érdekel:

https://kocsi.hu/skoda/fabia/skoda-fabia-sedan-1-2-12v-classic-hirdetesid-4ts3th

Merlot Creative Commons License 2019.07.22 0 0 149026

Én is jártam így Füreden tavaly. Egy murvás parkolóból kihajtva egyszer csak elkezdett sikító hangot adni a bal első kerék felől.

Szerencsémre nem kellett sokat hallgatnom, mert kb. 3-400 m-re voltam a Csermely szerviztől, ahol negyed óra múlva felemelték az autót, és a kerék levétele után hozzáfért a szerelő srác a tárcsa és a védő lemez közé szorult kis murvához, amit egy csavarhúzóval kipiszkált.  Nem fogadtak el pénzt sem ezért a gyors segítségért, már másodízben. (Előtte pár évvel más gond miatt)

Nem nagy hiba, de k...ra idegesítő hibajelenség. :)

Előzmény: paddyjoe (148949)
Rlaci Creative Commons License 2019.07.18 0 0 149025

Köszönöm. Beszélek az ajánlott szervizzel.

 

Előzmény: James 42 (149024)
James 42 Creative Commons License 2019.07.16 0 0 149024

Nem hallottam róla, de még megvan a régi telefonszáma, azt megadhatom, ha érdekel. Jó szervizt Pesten tudok, pontosabban a Gyömrői úton:

http://autoszervizbudapest.com/

Előzmény: Rlaci (149023)
Rlaci Creative Commons License 2019.07.16 0 0 149023

Sziasztok!

Még jó néhány éve még a Kobe szervizbe hordtam a Fábiánkat. Azóta lett egy Rapid, amit 5 évig márkaszervizbe vittem.

Idén gondoltam visszatérek Kobe-hez, de a honlapjuk (http://www.kobetuning.hu) már nem él. Tudtok róla valamit?
Illetve tudtok ajánlani megbízható szervizt eg yRapid 1,2 TSI szervizelésére valahol Dél Budán vagy a környéken?

Üdv

Líviagyörgyi Creative Commons License 2019.07.13 0 0 149022

Köszönöm Tarejos. :)

Előzmény: tarejos (149015)
Líviagyörgyi Creative Commons License 2019.07.13 0 0 149021

Igen, amint írtam is, megszünt a probléma, de idegesít, nem volt örömteli a szabadság. Autószerelőnk is szabin, különben már nála lennék, de a "több szem többet lát" elv alapján kérdeztem itt, hátha volt valakinek ilyen problémája.Köszönöm mindenkinek a választ, a segítő hozzászólást.

Előzmény: James 42 (149016)
paddyjoe Creative Commons License 2019.07.11 0 0 149020

A hátsó tárcsákon kezdenek koncentrikus körök megjelenni. Mi okozhatja? Nem szoktam elég erélyesen nyomni a féket? Szét kellene szedni, kitakarítani? Igaz mostanság észrevettem, hogy lehúzott ablaknál, mikor a lámpánál vagy a kereszteződésnél elindulok, halvány nyikorgó hang hallható, a betétekre gyanakszom, fékezés után lassabban mennek a helyükre mint kellene. Más galibát nem okoz, csak zavaró.

M.VIII Creative Commons License 2019.07.10 0 0 149019

Értem...egyre hangosabb, remélem, nem akar szétesni.

Előzmény: Octi19 (149018)
Octi19 Creative Commons License 2019.07.09 0 0 149018

Olyan sok nincs... összesen van mindkettőből 1-1 és van egy nyomaték kitámasztó. Egyébként az erőátvitelben a terhelésváltáskor jelentkező csattanások és rántások általában belülről jönnek.

Előzmény: M.VIII (149017)
M.VIII Creative Commons License 2019.07.09 0 0 149017

Halihó! Terhelésváltáskor, sebességváltáskor kottyanó, néha csattanó hangnál melyik motor/váltó tartóbak van meghalva? Fabia 1,4 mpi 2002 Ránt is, érezni. 

James 42 Creative Commons License 2019.07.09 0 0 149016

Nekem eléggé úgy tűnik, mintha megszűnt volna a probléma. Ha a következő tankolás(ok)nál sem jelentkezik, akkor én nem aggódnék olyan nagyon.

Előzmény: Líviagyörgyi (149009)
tarejos Creative Commons License 2019.07.09 0 0 149015

Nem, én ezt úgy értettem, hogy mész az autóval akármennyit, jár a motor, kiszállsz és leveszed a tanksapkát.
Persze ha gyorsan leveszed a leállítás után, lehet még esetleg úgy is lehet érezni, ha az lenne a gond.

De egy kellő szakértelemmel lévő - nem szaki - autószerelő aki esetleg összefüggéseiben is képes gondolkodni sokat segítene neked.  :-)

Előzmény: Líviagyörgyi (149011)
Líviagyörgyi Creative Commons License 2019.07.09 0 0 149014

Hogy 3 kútnál ment a "csepegtetés", azzal azt próbáltam jelezni, hogy nem egyetlen helyen, esetleg a pisztoly hibája miatt történt, hanem folyamatos volt, miközben a benzinmutatóm sem mozdult.Úgy sejtettem, Tarejos tudta miről beszélek.Ha kioktatsz szakmailag, te hogy fogalmaztad volna meg a történteket, hálás lennék érte.Én csak ilyen hülye, háziasszonyi módon tudtam megfogalmazni, de örülök, ha tanulhatok.Komolyan gondolom, nem irónikus beírás.

Előzmény: 409 (149012)
Líviagyörgyi Creative Commons License 2019.07.09 0 0 149013

Csak úgy tudtam tankolni, hogy a pisztolyt mp-enkenként kellett nyomkodnom, mert mindig visszalökte. Szinte csepegtetve ment a benzin a tankba, nem folyamatosan.Ennél jobban nem tudom megfogalmazni és nem fogom ismételni.

Előzmény: 409 (149012)
409 Creative Commons License 2019.07.08 0 0 149012

 

 Ismételgetheted ezt a "csepegtetést" napestig, attól még továbbra sem tudja senki, hogy mit értesz alatta.  ??

Előzmény: Líviagyörgyi (149009)
Líviagyörgyi Creative Commons License 2019.07.08 0 0 149011

Ezt nem értem. menet közben leáll és járó motornál levenni a sapkát? Nekem leállt menetközben a motor. Gyújtás alatt levenni? Most nem kell :), csak érdekel, mit értesz alatta.

Előzmény: tarejos (149006)
Líviagyörgyi Creative Commons License 2019.07.08 0 0 149010

A levegőztető dugulása megszűnhet külső beavatkozás nélkül is? Vagy elképzelhető, hogy szerelő 2-es megpiszkálta és nem tartotta lényegesnek közölni?

Előzmény: tarejos (149006)
Líviagyörgyi Creative Commons License 2019.07.08 0 0 149009

3 kútnál volt a csepegtetés.Kb 650 km-t mentünk délre (Murter) . 300 km után tankoltunk először, (nem emlékeztem, itthon mikor tankoltunk, azért)csepegtetve, itt ment bele mindössze 9 liter. :) Valamiért nem tudtunk örülni a jó fogyasztásnak. Utána még kétszer, csak tesztelni a csepegtetést, majd le a pályáról szerelőhöz, aki nem talált semmit. Murteren kis cslingázás után csepegtetés, majd egy mellékúton leállt a motor, de újraindult. Szakszervízbe mentünk, nem találtak semmit, de, hogy valójában kotorászott-e a szerelő az autóban, az nem derült ki, csak közölték, hogy 10-l-t tankoltak még bele és semmi baja nincs. Hazafelé kb 350 km után teljesen normális tankolás volt.Ma nem tudtam, de holnap elmegyek tankolni, akkor kiderül valami. (vagy nem). Szerelőm szabadságon, autó megy közben városon belül kisebb utakon, semmi probléma nem volt.

Előzmény: 409 (149007)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!