Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fabia1,9 Creative Commons License 5 órája 0 0 152495

Ezt nem tudom sajnos, meg fogjuk nézni ezt is. Köszönöm a tippet.

Előzmény: Airbag. (152494)
Airbag. Creative Commons License 23 órája 0 0 152494

még egy tipp...

a kerék felszereléskor rendesen meg lett tisztítva a 2 felfekvő felület?/

Előzmény: fabia1,9 (152493)
fabia1,9 Creative Commons License 24 órája 0 0 152493

Köszönöm. Jó szerelőért bárhová elmennék, de most ennek a keresésében is elakadtam, nem tudom merre tovább.

Előzmény: Syracusa (152492)
Syracusa Creative Commons License 2 napja 0 0 152492

Alapvetően minden tárcsacsere előtt mérni kell az agyat, persze senki nem méri. De ha üt egy tárcsa és ezt tudjuk, akkor konkrétan hülye aki felteszi az agy mérése nélkül az újat. És pont.
Viszont: ez okoz betétcsivitelést, okoz hülye kerékfordulat-függő hangokat és esetleg némi vibrációt a kormányon ha első kerék érintett, de nem okoz rázkódást fékezés nélkül, pláne nem sebességfüggőt.

Egy ilyen hibát azért elég eccerű diagnosztizálni ha nem valami hülye oka van (féltengelyről elszállt súly, laza hosszú féltengely-rezgéscsillapító). Kizárásos alapon egy szerelő biztosra be tudja lőni az okot és helyet. Aki saccolgat vagy ötletel az autó mellett úgy, hogy ment vele és alánézett, az nem szerelő.

Előzmény: fabia1,9 (152491)
fabia1,9 Creative Commons License 2 napja 0 0 152491

Nem mértek azok semmit. Ők azt mondták, hogy szerintük jó. Mentem vele, valamivel jobb lett a tárcsa/betét csere után. Visszamentem, hogy még nem okés. Leráztak, hogy nem tudnak merre tovább menni a vizsgálódásban, mert a futómű az oké. 

Előzmény: TWdoktor (152489)
ZsoltALM Creative Commons License 2 napja 0 0 152490

Szia.

Küldtem az elérhetőséget.

Előzmény: Nemozoli (152487)
TWdoktor Creative Commons License 2 napja 0 0 152489

És megmérték az újat a tengelyvégen?

Előzmény: fabia1,9 (152488)
fabia1,9 Creative Commons License 2 napja 0 0 152488

Féktárcsa ütött, de már cserélték, az elég hozzá? 

Előzmény: TWdoktor (152486)
Nemozoli Creative Commons License 2 napja 0 0 152487

Érdekel a dolog, át tudnád küldeni az elérhetőségét emailben?

Előzmény: ZsoltALM (152481)
TWdoktor Creative Commons License 2 napja 0 0 152486

Azt nem tudom, de kellett, hogy legyen valami előzménye, padkázás, durvább kátyú, ilyesmi.

Mérőórával lehet esetleg megcsinálni, amivel a féktárcsa ütését is szokták mérni.

Előzmény: fabia1,9 (152485)
fabia1,9 Creative Commons License 2 napja 0 0 152485

Bocsánat a kérdésért: ezt hogyan lehet kideríteni? Mennyire bonyolult? Egy egyszerűbb autós műhely is meg tudja állapítani? Vagy bonyolult műszer kell hozzá? Mennyire kell szétszedni a kocsit? 

Előzmény: TWdoktor (152484)
TWdoktor Creative Commons License 3 napja 0 0 152484

Nem lehet, hogy üt kicsit a kerékagy? Nyilván ott, ahol a lengéscsillapítót kicserélték.

Előzmény: fabia1,9 (152483)
fabia1,9 Creative Commons License 3 napja 0 0 152483

A gumikkal, felnivel nincs gond (be lettek vizsgáltatva). A téli szettet is feltettem, ott is jelen van a probléma az első kilométeren. Sajnos a lengéscsillapító csere nem oldotta meg a problémát, csak "elrejti" 100 alatt most már. Igaz 80-85 km környékén nem sikerül annyira neki, akkor ott ugyanúgy ráz, mint eddig. 110 fölött pedig nincs változás. Nem tudom, mi lehet a gondja. Lehet, nem is hátul vagy nem csak hátul van a probléma. Most elkezdte azt, hogy 130-nál (ha tempomattal beállítom pontosan ezt a tempót), elölről is ráz, éktelenül dübög. De csak akkor, ha pont 130-cal haladok. Egyelőre letettem róla, hogy jó lesz ebben a hónapban, mindenhol szabadságolások vannak és a várólisták is nagyok. Plusz keresnem kell valakit, aki hajlandó végignézni az egész kocsit, amire meg nincs ideje senkinek, érthető okokból.

Előzmény: Syracusa (152477)
daVeFR Creative Commons License 4 napja 0 0 152482

Azta! Ez/ő már egy történelmi példány. Mekkora menőség volt, amikor még összejárt a régi csapat! :) 

Előzmény: Nemozoli (152480)
ZsoltALM Creative Commons License 5 napja 0 0 152481

Bp mellett Gyálon lakom. Viszonylag hosszú várakozási idővel tudok ajánlani korrekt karosszériást fényezőt.

Előzmény: Nemozoli (152480)
Nemozoli Creative Commons License 5 napja 0 0 152480

Üdv a Skodatársaknak!

 

Jó hír: Mekalor (OCtavia 1.9 TDI SLX) levizsgázott, 22 évesen újabb 2 évig közlekedhet az utakon.

Rossz hír: megjegyezték, hogy a jobb oldali küszöb rozsdásodik, lakatolásért kiált. Van valakinek jófajta karosszériás ismerőse?

A szerviznek, ahová hordom, korábban volt saját karosszériás műhelye, de már emúlt.

 

Köszi, ha tudtok valakit ajánlani!

 

 

Syracusa Creative Commons License 2022.08.01 0 0 152479

Jah, lehet. Főleg ha amúgy is elpattogós mert könnyű a segge.

Csak szerintem az azért másféle, durvább és inkább dübörgő, rapszodikusan változó hang és fékezésre durvábbnak kéne lennie mert blokkol a kerék amikor a levegőben van (abs ide vagy oda, mert az meg ha reagál rá, akkor a  pedált rugdossa ugye).

Hát, de a tények magukért beszélnek,ez van.

Előzmény: tarejos (152478)
tarejos Creative Commons License 2022.08.01 0 0 152478

Én ugyan szaki nem vagyok, de el tudom képzelni.


Mentem már olyan autó mögött, aminél adott útviszonyok között pár másodpercig - extrémebb esetben akár fél egy percig is - irgalmatlan mértékben és gyorsan le-föl ugrált valamelyik kerék,

aminél tuti hogy a lengéscsillapító volt szar.
És ha egy már gyenge lengéscsillapító esetleg egy kicsit is szar centrírozással találkozik, akkor meg én azt hiszem gyakrabban is előjöhet ez a probléma.

De ez csak az én gondolatmenetem természetesen.

Előzmény: Syracusa (152477)
Syracusa Creative Commons License 2022.07.31 0 0 152477

Nem igazán látom át, hogyan okozhat egy hibás hátsó teló rázkódást, de hurrá. :)

Tök véletlenül nem azért rázott (inkább hangos zúgás), mert fűrészfogasra kopott a gumi? Az kombi esetén tökéletes gátlónál is előfordul, ha általában üres a hátulja.

Előzmény: fabia1,9 (152476)
fabia1,9 Creative Commons License 2022.07.29 0 0 152476

Köszönöm szépen a segítő választ. Tegnap hoztam el egy újabb műhelyből, ahol megnézték. A hátsó lengéscsillapítót jelölték meg hibásként (korábban bemérettem pedig, 66%-os volt a bal, 53%-os a jobb, úgy néz ki ennek ellenére, ez volt a ludas vagy ez is részben). Próbáltak bele újat és határozott javulás van. Minden sebességtartományban nem volt alkalmam letesztelni, de 100 km/h-ig most tökéletesnek tűnik, nem ráz/pattog. Ma délután pályán is kipróbálom, megnézem, ott mit produkál. Még nem merem azt mondani rá, hogy most jó, olyan mint volt.

Előzmény: Syracusa (152475)
Syracusa Creative Commons License 2022.07.25 0 0 152475

Ha jól emlékszem, alapvetően rázkódás volt a gond és nem fékezés közben, az meg így fék miatt nem lehet.

Ha biztosan a JH, akkor alapvetően csak a keréknek lehet nyűgje. Felni, gumi vagy a kombó együtt. Ez a legáltalánosabb és legvalószínűbb ok.

Más a helyzet ha volt nagyobb padka/kátyú esemény vagy ilyesmi. Vagy ha van, esetleg volt(!) jele korábban a féktárcsa ütésének. Ha igen, ki kell mérni a kerékagy ütését is egy mikrométerrel, leszerelt tárcsánál persze. Az ilyen hibához társulhat kerékfordulat függő hang. Nálad cserélve volt a tárcsa, ezért most csak a tárcsán mérve nem is feltétlenül jön elő az ütés (ha van), mert leszerelt keréknél csak egy hatos csavar fogja az agyhoz a féktárcsát (a kerékcsavarok ugye nem) és (szerintem) van annyi rugalmassága hogy visszaáll. Szóval ilyen gyanú esetén mindenképpen megcsinálnám az agy mérését.

Az első tengelynél kb. ugyanez a szitu, kivéve hogy ha gyorsításkor vagy terheléskor jelentkezik a remegés/rázkódás, akkor az lehet belső féltengelycsukló kopás is.

Ezt azért a kormány is elég jól átadja.

Előzmény: fabia1,9 (152474)
fabia1,9 Creative Commons License 2022.07.25 0 0 152474

Köszönöm szépen a segítséget. Ma megyek megnézetni egy másik műhelybe, remélem sikerül megtalálni a probléma forrását.

Előzmény: www.octinfo.com (152473)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.07.25 0 0 152473

Nekem először a jobb első, belső betét kopott le észrevétlenül. Tehát ott is szorult a szerkezet, de hangja nem volt. Ezért kellett olyan 78e km környékén már lecserélni a gyári betéteket. A kopásjelző nem szólt, mivel az csak a bal első, belső betétben van, az meg nem volt lekopva, mivel a bal nyeregnél nem szorult semmi.

 

A későbbiekben viszont már csak a hátsókkal volt problémám. Azok többször is voltak cserélve, mint az elsők.

Előzmény: fabia1,9 (152467)
409 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 152472

Biztos, hogy gyárilag nem volt olyan fékbetét azokban. Ha a Tiéden volt, az valami alakított dolog lehetett.

A gyári kopásjelző (amelyiken volt/van olyan) az elektromos.

Előzmény: TWdoktor (152471)
TWdoktor Creative Commons License 2022.07.23 -1 0 152471

Nem tudom, ér-e, de a 1996-os Seat Toledómon ilyen volt a fékbetét. Az meg európai gyártás, ha jól gondolom...

Előzmény: 409 (152469)
Syracusa Creative Commons License 2022.07.23 -1 0 152470

+

Nem célzottan neked, csak elfelejtettem hogy:
a nyerget, csúszkát stb. ugye nem elég leápolni, mert ezeknél maga a dugó marad befeszülve, szorul a féknyomás megszűnése után.

A munkahenger belső falán van a beszúrás, amiben a tömítés csücsül. A tömítés egyrészt kopik és nem egyenletesen: egy enyhén domború felületre csiszolódik. Másrészt oxidálódik alatta a fém és bekerül némi fékfolyadékkal, zsírral kevert por is, ezért a gumi belső átmérője csökkenne, de a dugó miatt nem tud, csak tömörebb és keményebb lesz. Egy idő után már túl nagyot is billen munka közben és elkezdi felkenni magát a dugó oldalára, ha meg sok a kosz, az éles felületű por, akkor a dugó felületén is bemarásokat okoz.
Munkafázisban a fékkör nyomása nyilván áttolja szépen a dugót, de visszafelé már nincs akkora depresszió hogy áthúzza vissza a helyére, ezért marad valamennyi nyomás a fékező felületen. És csipog, melegszik, leég.

 

Ha a felújítás kerül szóba, a full tömítés szettet kell megvenni, szétszedni minimum dugóig és cserélni a karmantyút és porvédőt. De 150e Km felett sokkal célszerűbb a teljes nyerget és munkahengert, azaz a kézifékmechanikát is szétbontani, az ottani tömítéseket is cserélni és takarítás után átkenni. Ha sérült a dugó, acélgyapottal lehet rajta segíteni, de ha így is marad rajta sérülés vagy kráter, akkor kuka.

Mivel egy új féknyereg/munkahenger 16-20-27e között elérhető és pofonegyszerű a csere, nem feltétlenül a felújítás a gazdaságos döntés idő és pénz szempontjából.

Előzmény: www.octinfo.com (152465)
409 Creative Commons License 2022.07.22 0 0 152469

 

 Az olyan távolkeleti, főleg japán szokás, európai autóban olyat még nem láttam.

Előzmény: bratyus (152468)
bratyus Creative Commons License 2022.07.22 0 0 152468

Akusztikus kopásjelző, kopott a betét, olyan a hangja, mintha vékony drót karcolná a tárcsát, lassú haladásnál hallható.

Előzmény: fabia1,9 (152467)
fabia1,9 Creative Commons License 2022.07.22 0 0 152467

Köszönöm szépen a segítő választ. Az utóbbi két-három napban azt vettem észre, hogy megállás előtt, kiveszem sebességből és lassan gurulok (pl. mert mindjárt egy vasúti átjáróhoz érek, vagy le akarok húzódni az út szélére), kb. 20 km/h alatti tempóval, akkor egy fémes hangot hallok, mint, amikor minden fordulatkor vmi hozzáér valamihez.  Mindezt azután, hogy kb. lelassítok fékezéssel 20 km/h-ra és onnan lassan gurulok fékezés nélkül. Igaz nem mindig hallani, nem mindig csinálja (vagy nincs hangja). Mintha elölről jönne, de nem vagyok benne biztos még.

 

Most azt nem érzem, hogy azonnal megállna, befogna, viszont ez a hangjelenség fel-fel bukkan. A kapubejárónk is lejt, de onnan most visszagurul, ha felengedem a féket, azonnal. Viszont pl. egy hete, amikor bevizsgáltattam a felniket/gumikat, akkor lejtős parkolón álltam. Kézifék be volt húzva. Mielőtt elindultam és kiengedtem a kézit, féket benyomtam,de amikor felengedtem, akkor másödpercek múlva indult meg magától. Igaz ez csak egyszer fordult elő, azóta nem.

Az nem létezik, hogy az első fékekkel is valami gond van? Nem vagyok műszaki ember, de a hátsó féktárcsák és a betétek között szemmel látni, hogy van egy minimális távolság. Az első féktárcsákat és betéteket nézve ezt nem mondanám el (2021 februárjában vettem a kocsit, az első fékekhez nem volt nyúlva, csak a hátsókhoz). Laikusként simán azt mondanám, hogy összeér a kettő. Az nem létezik, hogy a jobb első féknél gond van, csak valahogy hátulról érződik ez a rázás dolog valamiért?

 

Bocsánat a kavargó gondolatokért, tapasztalatokért, köszönök mindenkitől minden eddigi segítséget.

Előzmény: www.octinfo.com (152465)
Syracusa Creative Commons License 2022.07.21 0 0 152466

Höh, francért kellett beszélni róla? Visszajött nekem is, baxa meg. :D


Most jöttem haza egy napja Győrből, behalt a jobb hátsó TRW mire leparkoltam itthon, az utolsó 30 Km-en már végig csivitelt. A bal meg eszi a betétet is.

Kukázom mind a kettőt, veszek Maxgear nyergeket.

Két éve az egyik már beragadt és leégette a betéteket, de akkor úgy tűnt hogy csak a kézifék alá került vmi fél fognyira és elő sem jött tegnapig.

Ezek a 38mm-es TRW nyergek (O2 FL, 2012) , a korábbi 41mm volt. A felújításon is agyaltam, de ha kráteres a dugó akkor úgyis kuka. Ilyen infláció mellett meg konkrétan lófütty az alkatrész ára. Szlovákoktól pláne.

 

Plusz mellé leröppent egy vagy több súly is az egyik első kerékről Csorna környékén, onnantól 130 alatt úgy rázott, hogy ihaj. Ha egyszer beüt a baj, akkor üssön be rendesen, naná.

Előzmény: www.octinfo.com (152465)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!