Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

James 42 Creative Commons License 2 napja 0 0 149215

Ezt nem tudom, de az alábbi oldal közepétől egy kicsit lefelé van egy táblázat, és abból sem az látszik, hogy a Scala szűkebb lenne, mint a Rapid:

 

https://csakaskoda.hu/ismerted-a-rapidot-a-scala-teljesen-mas-lesz/

Előzmény: tarejos (149213)
www.octinfo.com Creative Commons License 2 napja 0 0 149214

Ráadásul pont a Corolla az aminek már ránézésre is szűk a hátsó lábtere mert rövidebb a tengelytávja mint a sedan vagy kombi kivitelnek.

A csomagteréről nem is beszélve.

Előzmény: tarejos (149213)
tarejos Creative Commons License 2 napja 0 0 149213

Szűk annak az anyja! (De nem eléggé)  :-)

Előzmény: www.octinfo.com (149212)
www.octinfo.com Creative Commons License 2 napja 0 0 149212

Amin én kiakadtam, hogy Csikós tesztelte a Scalát meg a Corollát és azt írta hogy a Rapid utódjaként szűk az autó... Én nem így láttam a kereskedésben, bár be nem ültem.

Előzmény: tarejos (149211)
tarejos Creative Commons License 2019.10.09 0 0 149211

Kicsit beindultam ha már beszélgetünk az új autókról.

 

Megnéztem a SEAT ARONA-t, a Leon-t és a Skoda Scala-t élőben.
Az Arona külsőleg nem jön be élőben, egyébként akár megfelelő lehetne.
A Scala nagyon tetszik (asszonynak is), de a napi használathoz nekünk túl nagy.
A Leon is bejön mindkettőnknek, de megvárjuk a Kamiq-ot is mindenképp.
Kacsintgatok a DSG-re is közepes felszereltséggel, de ugyanakkor tartok is attól.

Egyébként a SEAT-nál lévő "Használtautó kedvezmény" valóban azonnal lejön az árból (autó nélkül), ahogy elkezdünk beszélgetni akereskedővel.  :-)
Skodánál meg alap a 400.000,- ill. 170.000,- Casco kedvezmény (bárhol kötöd is). És még lehet beszélgetni a kereskedői kedvezményről is ezek mellé.
Szóval azért megy lejjebb az a listaár valamelyest.

Ha lesz fejlemény (veszünk esetleg valamit az öreg Fabia kombi helyett), megírom.
Én mindenesetre a "nem a földre akarok már ülni 57 évesen" típusok felé húzok.   :-)

saválló Creative Commons License 2019.10.09 -1 0 149210

Igen azok egy fokkal jobbak hiszen ott van a benzinüzem is, így akár a hosszú hatótáv biztosított.

 

Amúgy az én ízlésemnek (még) valahogy nem jön be mondjuk a Priusnál a középre rakott műszeregység, és főleg a CVT ( rágógumi) váltóa

No meg persze ott is az Aszfaltra kell leülni, így valszeg nekem olyanom sosem lesz.

Előzmény: James 42 (149209)
James 42 Creative Commons License 2019.10.09 0 0 149209

Az ilyenek miatt írtam én is, hogy a következő autómnak inkább egy plug-in hibridet szeretnék. Ha elfogynak az elektronok, akkor még mindig ott van a nafta (amit könnyebb és gyorsabb utántölteni).

Előzmény: saválló (149207)
Octi19 Creative Commons License 2019.10.08 0 0 149208
saválló Creative Commons License 2019.10.08 0 0 149207

Akkor az ilyet nevezhetnénk akár úri hubcutságnak is mert ugye egy ilyen csekély hatótávolságú autó nem igazán teljes értékű közlekedési eszköz.

A motornál mindenképpen jobb mert esőben legalább nem ázik meg az ember, de 10-140 km-es hatóvávú autó 7-8M Ft-ért tényleg csak luxus mert csak napi közelbe ide-oda szaladgálásra alkalmas.

 

Ha neadjisten elmerészkedik az ilyen 30-50 km-re, és neadisten balaset miatt lezárják az utat, és elterelik lehet sosem ér haza mert elfogy az energiája.

 

Szóval ez még nem az igazi közlekedési eszköz, 2.-3. szaladgálósnak még elmegy milliomoséknál, de normál keresetű embernek még nem való.

 

Persze ez csak az én véleményem.

 

Én egyelőre csak hosszú távokban gondolkodhatok erre meg az ilyen nem alternatíva, még a benzines sem.

Előzmény: Bakter1234 (149206)
Bakter1234 Creative Commons License 2019.10.08 0 1 149206

Nem emlékszem pontosan, de mintha azt mondták volna, hogy 7-8M között volt az ára, és volt rá még plusz valami állami támogatás is.

Igazából szerintem nem gazdasági okok miatt vették, hanem mert van rá pénzünk, miért ne vennénk alapon.

 

Igazából a korrektség miatt: Másod autónak használják, reggel gyerekek el az oviba, iskolába, majd a hölgyemény elmegy munkába (25km) majd délután haza és közben felveszi a gyerekeket. Napi max 60km. Este otthon fel a töltőre, reggel mindig 100%-ról indul.  Erre a célra végül is tökéletesen megfelel.

Előzmény: saválló (149198)
Bakter1234 Creative Commons License 2019.10.08 0 0 149205

Köszönöm.

Előzmény: 409 (149196)
Bakter1234 Creative Commons License 2019.10.08 0 0 149204

Igen ez még az első verzió.

Előzmény: tarejos (149192)
409 Creative Commons License 2019.10.08 0 0 149203

 

Nem, a csapágykopásnak nincs ilyen jelensége, ez egy másik hiba. Ahogy alább elhangzott, inkább a kapcsolószerkezet kopása/helytelen beállítása lehet.

Előzmény: www.octinfo.com (149201)
Octi19 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 149202

Nálad szerintem mindenek előtt be kellene állítani a kapcsoló mechanizmust. Nem túl bonyolult művelet és nagy szerszámigénye sincs.

Előzmény: www.octinfo.com (149201)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.10.07 -1 0 149201

Kedves 409!

 

Ha a paddyjoe kolléga által leírt tünetekhez O2-n társul olyasmi is, hogy időnként mikor 1-esbe akarom tenni, hátramenetet akar kapcsolni és ennek elég hangos darálás a kísérőjelensége (valamint a tolatóradar aktiválódását jelző sípszó) akkor van összefüggés?

Előzmény: 409 (149197)
saválló Creative Commons License 2019.10.07 0 0 149200

Erről bszéltem én is a listaára ca. 11.5 misi ebből lejön a kedvezmény (ek), oszt boldogság.... mehecc vele télen akár 90 km-t is.

Erre vágynak sokan mert ez "környezetbarát".

Az, hogy nem tudok elmenni vele egy hosszú hétvégére az nem számít.....0 emisszió....csak ez a lényeg.

Előzmény: csíkos-háTTú (149199)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.10.07 -1 0 149199

Az egyik állásomban (hangmérnök vagyok egy kis tv-nél) van egy Nissan NV200e furgon. Az állandóan a "töltőn lóg". Egy svungosabb előzés 30km-rel is képes csökkenteni a hatótávját. Télen meg nem merünk vele rendesen szellőztetni, meg fűteni, mert lehet, hogy tolni kell vissza a stúdióba a forgatásról. Nagyobb távú kiszállásra vagy a Kangoo megy, vagy a két Fabia kombi közül az egyik. Az Aba-Novák központ, meg a városháza között oda-vissza még OK. Ez a táv gyalog 5 perc, csak macera lenne a kézi kocsival áttolni a kitelepülő felszerelést... Másra nem jó, erre meg qrva drága, szerintem.

Előzmény: saválló (149198)
saválló Creative Commons License 2019.10.07 0 1 149198

" Megkérdeztem, hogy "nem vetítve" ténylegesen mennyit tudnak vele menni:

Nyáron max 140Km, télen meg 100, de sokszor csak 90km-re elég egy feltöltés. "

 

Hm....ez a jövő....tizenmilliós autóval télen akár 100 km-t is meg lehet tenni, nyáron meg akár 140 km-t....hurrá ez a jövő......nem megyünk az égvilágon sehová a full környezetbarát autónkkal mert ha minden be van kapcsolva villany, fűtés stb....a városon túl alig jutok el, és még vissza is kellene jönni.:-(

 

Ez a jövő...??

Előzmény: Bakter1234 (149191)
409 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 149197

A baloldalát emelve annyi olaj folyik ki ami a fedél aljában benne marad. (~0.5dl)

Tömítés kibírja

Váltó csere

 

Előzmény: paddyjoe (149194)
409 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 149196

 

  02T váltó

 

Az összes csapágy, 3db szimering, váltóolaj, és a munkadíj (váltó ki-be, szét-össze)

Előzmény: Bakter1234 (149190)
James 42 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 149195

A hibrid is csak akkor fogyaszt keveset, ha nincs kimerülve az akkucsomagja, ha azt is tölteni kell menet közben, akkor simán megeszik a 10-t is.

 

Erre azért nem vennék mérget. Megkérdeztem egy kollégámat, akinek Priusa van (és már nem is annyira új), hogy mennyit szokott enni, előfordul-e, hogy eléri a 10-et. Azt válaszolta, hogy hosszabb távon is 5 l körül szokott lenni a fogyasztása, télen, ha fűteni kell, esetleg 6 körül, de el sem tudja képzelni, hogyan kellene hajtani ahhoz, hogy 10 legyen.

Mellesleg az akkuk általában fékezés közben is töltődnek.

Előzmény: csíkos-háTTú (149186)
paddyjoe Creative Commons License 2019.10.07 0 0 149194

Ok, köszönöm!

 

A fedélhez szereznem kell XZN fejet, mintha azzal lenne felfogatva.

Ha leveszem a fedelet, mennyire leszek olajos? Vagy várjak, míg áll egy ideig?

Tömítést cserélni kell, hogy utána ne szivárogjon (vagy kibír egy leszedést)?

Ha mégsem csináltatom meg, esetleg későbbi következmények?

Ha kb. 200e otthon, itt biztos többe fog fájni. :-(

Bocsi a hosszúért, ha válaszolsz, tőszavak is megteszik. Ezer hála a türelmedért és az idődért!

Előzmény: 409 (149189)
HUF Creative Commons License 2019.10.07 0 0 149193

Hali!

 

Ígértem egy tapasztalati visszajelzést a töltésvisszajelző lámpával - no, elég felemásra sikerült a dolog. Megnéztem a vezetéket, lekövetve a generátortól. Sajnos aknám nem volt, így elég korlátozottan ment csak a dolog. El is jutottam az akksi mögötti részig, ott találtam egy dupla csatlakozót egy tartón, ami egyben az ablakmosó tartályt is rögzíti. Amennyire lehetett, megmozgattam, átnéztem a drótokat, de nem találtam szakadást, rögzítetlenséget. Széthúzni már nem maradt időm, mert jött az eső és abba kellett hagynom:-(

 

Ami viszont érdekes: múlt csütörtök reggel úgy "döntött" a visszajelző lámpa, hogy mégis van kedve működni, és azóta rendben kigyullad és indítás után el is alszik (néha-néha egyszer visszavillan, de aztán gyorsan újra elalszik). Így viszont most nem tudom, hogy mit kezdjek vele, mert ugye jó, elvileg...

 

Még annyi jutott eszembe, más ötlet híján, hogy lekapcsolom az utólagosan beszerelt Osram ledes menetfényt (már kb. 4-5 éve benne van), hátha az szórakozik valamit, mert volt már, hogy ledes próbálkozásnál érdekes műszerfali visszajelzéseket kapta (azokat amiatt fel is adtam, csak a menetfény van bent). Ezek után már mindent el tudok képzelni...

Előzmény: Syracusa (149142)
tarejos Creative Commons License 2019.10.07 0 0 149192

Ez még az első LEAF?
A T-nél is van egy (?) ilyen, azzal azért többet elmennek valamelyest, de az se egy hosszútávú autó.

Előzmény: Bakter1234 (149191)
Bakter1234 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 149191

OFF

Ha már említetted a NISSAN LEAF-et:

Ismerősök vették kb. egy éve 0km-esen.

Megkérdeztem, hogy "nem vetítve" ténylegesen mennyit tudnak vele menni:

Nyáron max 140Km, télen meg 100, de sokszor csak 90km-re elég egy feltöltés.

ON

 

Előzmény: csíkos-háTTú (149186)
Bakter1234 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 149190

Szia!

Megkérdezhetem, hogy ez a 200ezer hogy jött össze egy ikercsapágy cserére?

(A régi fábiámba már én is hallom a hangját, és gondolkodtam, hogy ki kellene cserélni)

Előzmény: 409 (149189)
409 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 149189

Ha kinyomva hallgat el, felengedve meg szól, az jó eséllyel a nyelestengely ikercsapágya. A múlt héten csináltam egy ilyet, az kicsivel maradt 200eft alatt. Ha váltó végéről leveszed a fedelet és a nyeles hosszában megmozgatható 1-3mm-t, akkor biztosan.

Előzmény: paddyjoe (149188)
paddyjoe Creative Commons License 2019.10.07 0 0 149188

Na most akkor mi van?

 

A kocsiban 108e van, de a kuplungmunkahenger már néha nyikorog kinyomáskor. A nagyobb bajom, hogy néhány (vizes?) reggelen csicsereg a csapágy a váltóban, ami a pedál kinyomására megszűnik. Na ugye ez vagy a kinyomóé vagy a nyelestengelyé. Hogyan tudhatnám meg, hogy melyik? A pedált kissé benyomva, mielőtt épp megszűnne a hang, valamennyi vibráció is érezhető, gondolom ott kezd hozzá a kiemeléshez.

A 02t 5 sebességes váltó sosem volt egy örök darab, ha hozzá kell nyúlni, tuti nem lesz olcsó, ráadásul úgy, hogy az egész nem ér többet 3e eurónál.

 

Komolyan: az 1.4 BXW-re vigyázni kell a kotyogós dugattyúk miatt, aztán ha azt megtetted, hozzászoktál, jön a váltó a hülyeségeivel. Megy ugye a nyikorgós szilent, ami ugyan jó még, de a fekvőrendőrrel felesel. Kezdek ferde szemmel nézni az FII-re!

tarejos Creative Commons License 2019.10.07 0 0 149187

Persze, ezekkel én is így vagyok.

De attól még elmehet szélsőségesen a dolog abba az irányba az észnélküli "zöld" erőltetés miatt.

Én egyébként a villanyhálózatot is odatenném a potenciálisan szűk keresztmetszethez.

Előzmény: csíkos-háTTú (149186)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.10.06 -1 0 149186

"Nem tudjuk hová fut ki ez a "villanymizéria", stb... "

Engedd meg, hogy leírjam egy hét történetét, dióhéjban!

Múlt szombaton reggel 5 perc alatt feltöltöttem 100%-ra az autót Szolnokon. Majd a következő túra jött: Budapest - Pannonhalma - Zirc - Tihany - Balatonfüred - Székesfehérvár - Budapest - Szolnok. Utána Szolnokon volt rövid utakon használva egész héten, tegnap reggel ismét Szolnok - Budapest. Ez összesen 768km volt. És maradt a kocsiban kb. 25% töltöttség. Nem egyedül utaztam, a nagy túrán 5-en ültünk benne, és ment a légkondi is végig. Ezt jelenleg melyik villany, vagy hibrid tudja? A kocsi, ami ezt megcsinálta, az egy lassan 20 éves, első generációs Octavia. És nem voltam mozgó forgalmi akadály sehol.

A baj a villany kocsikkal, hogy kémiai áramforrásuk van. Amíg ez nem lesz forradalmian leváltva valamivel, addig én nem látom értelmét a villany autózásnak. Az azért röhej, hogy egy szimpla Nissan Leaf 1,8t! A mostani Superb meg 1,3t. Azt ezért ki kellene nálam okosabb emberkéknek számolni, hogy mi lenne a (magyar) utakkal, ha hirtelen mindenki lecserélné az 1-1,5t tömegű kocsiját egy legalább 0,5t-val nehezebb akkus valamire... Meg ugye a nagyobb tömeget nagyobb energiával kell mozgatni, származzon az bárhonnan.

A hibrid is csak akkor fogyaszt keveset, ha nincs kimerülve az akkucsomagja, ha azt is tölteni kell menet közben, akkor simán megeszik a 10-t is.

Előzmény: tarejos (149179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!