Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

quetzacoatl Creative Commons License 2020.10.19 0 0 151055

 

Sziasztok,

lenne egy ilyen vadi új bontatlan Favorit vízpumpám ha esetleg valakit érdekel.

7000 Ft

 

mirazsmarci@gmail.com

ZsoltALM Creative Commons License 2020.10.17 0 0 151054

90000km vel vettük 2007 ben 6 évesen, úgy hogy ÁPV rt s cégautó volt

A családban ezzel és az euro2 utáni mocival azóta 2db hasonlót vettünk ( leon, octavia), mindkettőt megelégedéssel használják.

Pici hátrány rövid az 5. fokozat. De együtt lehet vele élni

Előzmény: ZsoltALM (151053)
ZsoltALM Creative Commons License 2020.10.17 0 0 151053

Problémamentesebb jószág.

15 éve van nekem is 1.6 8v.

Máig nagyon szeretem, szeretjük. Persze nem oly rugalmas és szomjasabb egy korszerű technikánál. De általában hálás olcsón fentartható őskövület.

Országút 6 liter környékén simán tartható.

Párom most gyálról óbudára jár szinte napi szinten. 

6.8   8.8 átlaggal forgalomtól függően.

S reggel kb a csúcsban megy dolgozni vele.

240 000km futott autó. 10   12000 km nél általában olajcserés. Karbantartott.

Előzmény: tarejos (151052)
tarejos Creative Commons License 2020.10.16 0 0 151052

A kérdéses darab mondjuk pont 7 éves.
A 240.000-et nem érte el, de az évet igen.

Egyébként képbe került (pontosabban lett egy ilyen hirdetés is) egy 1.6 mpi-s 10 éves LEON is, az cca. 90.000 km-el.
Azon kívül, hogy régi 8 szelepes motor és kicsit szomjasabb, mi a vélemény?
A vezérlését állítólag most nemrég cserélték.

Előzmény: csíkos-háTTú (151051)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2020.10.16 0 0 151051

Elvileg 7 évente kellene cserélni. De meg kell nézni szerelővel, milyen a konkrét darab állapota.

Előzmény: tarejos (151047)
paddyjoe Creative Commons License 2020.10.16 0 0 151050

Ez nem mozog, halott 100%-ban. Hiába tépem a gombot, azért sem. Aztán múltkor tipikusat játszott: lehúztam a stekkert az ajtónyílásnál, elindult, majd 3 gyújtásráadás után báj-báj Szása megint. Sajnálom, hogy nincsenek mélyebb ismereteim a villamosságban, mert végére jártam volna!

Gyári 80e (anyátok!), főleg tudva azt, ami itt is a topikon néhányszor előkerült, hogy a csodálatos alaplap makkan meg a "védjük a természetet forrasztások" miatt.

 

Ami csodás, az ajtóban minden besz@rt, ami lehetséges: motor, vezetősín, szerintem lassan jön a mikrókapcsoló, a határoló sem fogja már rendesen, panel belül szegecselt, így bódottsá' a szerelés. Talán a belső nyitót is kellett barkácsolni egyszer, mert kiakadt a bowden belőle.

 

Ha én tartanám karba', nem is zavarna, de sokszor csak elméletileg vagyok, ősöknek így édeskevés, távgyógyítást sajna nem tudok. :-(

Előzmény: James 42 (151049)
James 42 Creative Commons License 2020.10.16 0 0 151049

Az enyémmel annyi gond volt a 16 év alatt, hogy nemrég kissé nehezen mozgott a jobb oldali ablak. Aztán néhány hete elvittem a kocsit egy mosóba, ahol jól leverették kívülről az ablakokat is a nagy nyomású mosóval, és azóta megint jól mozog.

Előzmény: paddyjoe (151048)
paddyjoe Creative Commons License 2020.10.15 0 0 151048

A kuki kivan!

Oké, öregszik az FI, de akkor is. Meg csillaggarázsban van, legyen akár +40, vagy épp -20. Elektromos ablak. Eszküszöm, inkább tekernék, azzal nincs ennyi baj. 1 éve beszart mindkét sín elől, javítja lett darabja huszonakármennyiért. Ment is, aztán a múlt télen a hideg miatt megállt, majd melegben újra ment. Az okosok szerint a balodali motorvezérlő bajos, bontott lesz 25-ért, assszem beszerelve. Azért vicces vagy fura, hogy az új sínek után mond csütörtököt a vezérlő.

Az ex-Yarissal nem kellett ilyen pitiáner dolgokkal szívni! Hagyjuk, ha az ősöket kiszolgálja, még pár év, akkor elnézem neki.

tarejos Creative Commons License 2020.10.15 0 0 151047

Itt most a fiam jön, hogy beszéljen velük.
Annyiból xar a helyzet, hogy rel. messze van tőlük autó nélkül.
Hát majd kiderül, rámozdul-e így avagy vár egy jobbat/közelebbit.

 

Egyébként mégis mikor esedékes?

Előzmény: csíkos-háTTú (151046)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2020.10.15 0 0 151046

A lekérdező oldal adatai alapján a kocsi nem rugalmas, hanem fix tizenötezres csereperiódusú. A vezérlés cseréje még nem indokolt ezen adatok alapján.

A képek alapján akár még jó is lehet.

Előzmény: tarejos (151044)
ZsoltALM Creative Commons License 2020.10.15 0 0 151045

Én a sok km miatt nem mertem tsi t venni. Szerelőm is mondta hogy kissé kockázatos. Ő 25oookm futottat vett pont ez miatt.

Keveset futotthoz nem lett volna keretem.

Persze egy garantált előélet komoly szervizelés lelkiismeretesség az már nagyobb biztonságot ad.

Előzmény: tarejos (151044)
tarejos Creative Commons License 2020.10.15 0 0 151044

Elsőre még semmi ilyen infó nincs, csak én láttam a hirdetést.
Mi a km/idő intervallum a vezérlésre?

Egyébként annak ellenére, hogy nem egy műszaki beállítottságú a fiam, egy "valamilyen" autót amit megnézett, csak a kanyarban kopogó féltengely és a rozsdapöttyös, csak végén picit olajos nívópálcát kiszúrta.
Igaz, én is modogatom neki a dolgokat, meg olvasgat is utána.

 

Egyébként ennyit látni most az autóról. (A tulajok számába ott a kereskedés is beleszámít)
https://www.car.info/en-se/license-plate/S/CFA319#specs
Ez nem a kereskedés oldala, ez már egy lekérdező oldal.

Itt maga a hirdetés:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/seat_le_n_1_2_tsi_105hk__finans_614_kr_man/92306649
Persze ez most csak egy autó, folyamatosan nézzük a felkerülteket. Nincs kinézett márka és típus konkrétan, majd alakul. Első autónak lesz nekik, egyikük sem gyakorlott vezető, szóval azzal a tudattal vesznek valamit, hogy biztos lesz rajta előbb-utóbb néhány karc, stb...

Előzmény: csíkos-háTTú (151043)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2020.10.15 0 0 151043

Jó kérdés...

Ha rendesen szervizelték, és nem viselte meg a svédévszak (ott azért csöppet más az időjárás), akkor elvileg nincs kizárva. Kérdés az ára? Az enyémben már 144ezer van azóta, nemsokára megy olajcsere szervizre megint.

Amire figyelni kell:

- Milyen csereperiódussal mentek eddig a szervizei?

- Lett-e vezérlés cserélve már, vagy ez Rátok vár? Nem csak km, idő korlát is van ám ebben a kérdésben is!

- Milyen állapotban vannak a fékek, futóművek? Fékolaj csere mikor volt utoljára?

- Mennyi olaj van a motorban? Olajfogyasztásra kérdezzetek rá! Ha rugalmas olajcsere perióduson volt, akkor a turbó kenésénél csipegetheti az olajat a motor. 

Ezen kívül csak általános dolgokra kell figyelni.

 

 

Előzmény: tarejos (151042)
tarejos Creative Commons License 2020.10.15 0 0 151042

csíkos-háTTú:

Olyan motorú autót, mint a te O3-ad, csak kb. 180ezer km-el te meg mernél venni?
Tudom, sokminden szempont közrejátszhat, csak úgy első reakció érdekelne.
Fiamék kezdtek nézegeni valami négykerekűt Svédországban, aztán most épp látok egy 2013-as Leon-t ezzel a motorral a jelzett kilométer futással. Ez már ugye 2012 utáni, tehát vállalható a TSI, csak gőzöm nincs, ennyi km-nél mi a helyzet.
Érdemes-e egyáltalán foglalkozni vele?

saválló Creative Commons License 2020.10.13 0 0 151041

" Háttt, ültem A3 sedan-ban, rendőrautó....."

 

Igaz az A3 is Audi, de nem éppen erre a modellre gondoltam minőségi anyagok terén, inkább A4-A6-nál kezdődik az amire értettem.

 

"..Nyugi, nem ültettek bele, csak volt alkalmam. :-) "

 

Phúúúú.....megnyugodtam...:-)

 

Murray topiktárssal néhány nappal ezelőtt a jelenlegi Fabiát drágállva tértünk át az alternatívákra, így merült fel a szintén kisautós kategóriába sorolt Dusterra (részemről ) tehát nem családi autónak hanem mondjuk így, hogy Fábiapótlónak....

 

Fabia I kombi 1.4 PDTDI ( mert nekem ez van) :

 

- kategória kisautó

- önsúly 1150 kg

- hossz 4239 mm

- stb

 

Duster pl. 1.0. TCE

 

- kategória alsó közép

- önsúly  1191 kg

- hossz 4341 mm

 

Tehát 41 kg, és 102 mm a különbség, ezek alapján nekem messze nem családi autónak sorolnám  be, és ahogy írtam nem azért említettem hanem mindössze az ára miatt.

 

És persze a "lányoknál" ( nem milliomoséknál ) ez manapság " divatautó " mert beülősnek hívják....

 

Az olcsóságnak ára van, ha minőségről lett volna szó nem a Daciát említettem volna alternatívaként.:)

 

Előzmény: csíkos-háTTú (151034)
tarejos Creative Commons License 2020.10.13 0 0 151040

Ámde legyen. De nem nekem.

Előzmény: www.octinfo.com (151039)
www.octinfo.com Creative Commons License 2020.10.13 0 0 151039

Lesz villany Dacia is... :)))

Előzmény: tarejos (151038)
tarejos Creative Commons License 2020.10.13 0 0 151038

Igen, a Vipera = Vitara.
Sok éve egy kollégám mesélte, hogy a növögető lányát egy srác vitte haza Suzuki Viperával.  :-D
Onnan ez nálam megmaradt.

Ma a Mamiqa is 10 fölött mutat, de ez most jópár rövid 1-3 km-es úttal összesen 17 km, (ebből 4 az enyém, a többi az asszonyé), benne reggeli dugókkal (Dunakeszin, rosszabb mint Pest, 500 méter 25 perc, és nem volt másmerre lehetőség menni. Itt szerintem a Suzi is sokat mutatott volna.
Asszony ráadásul gyakorlatilag ma kezdte el vezetni.
1-2 alkalommal ment vele egy rövidet, de ezt az autót újra kell neki tanulni a Fabia után (hiába szinte ugyanaz minden). Belegörcsölt, hogy ez szélesebb és onnantól mintha nulláról indulna.
A Fábiánál is volt kettőnk köz 1, 1,5 liter a fogyasztásban minimum, most is lesz.
De ezt sejtettem előre. Ez van.
Két autót meg nincs értelme tartanunk. Persze ha hozzámvágnának egy kis villanyautót, az tök jó lehetne neki.

Előzmény: murray (151037)
murray Creative Commons License 2020.10.13 0 0 151037

Amikor tavaly egy nap elvitték a Fábiát másnap adták át a Suzukit. Beleülök, ez a kormány egy kicsi szar... mi ez? Vitarában is ilyen van amúgy. 

Mi ez a kézifék? hát ez egy vicc..  a többi nagyjából elment. 

 

Szóval sok kompromisszum kell. viszont ma is 5,1et mutat az óra. full Buda, fulla eső. a skodában  ilyenkor 10 felett jártam. de a csomagtartó hiányzik 

Előzmény: www.octinfo.com (151029)
murray Creative Commons License 2020.10.13 0 0 151036

Mi az a "Vipera" ? Dodge Viper vagy a Vitara? gyanítom az utóbbi..

 

tarejos Creative Commons License 2020.10.13 0 0 151035

Persze, nekem is.
Viszont most mást akartam/akartunk. És nem flancból.
58 éves vagyok, és ha semmi nem szól közbe, a Mamiqa után már nem lesz másik autónk.
Ezért olyan "felülős" autót szerettem volna már venni.
Ezek közül nálam a franciák, olaszok nem jönnek szóba, a keletiek akár jöhettek is volna, de végül a Kamiq maradt.
Mint írta, megnéztem a Viperát meg a Dustert is, de nálam egyik sem ütötte meg a Kamiq-al szemben a saját mércémet.
De tényleg ízlés és pénztárca kérdése a dolog.

Előzmény: saválló (151033)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2020.10.13 0 0 151034

Háttt, ültem A3 sedan-ban, rendőrautó. Nyugi, nem ültettek bele, csak volt alkalmam. :-) Semmivel nem jobb a belseje, mint Hópihének (Octavia 3, 2014)! Az ajtópanel például tök ugyanaz, és az ülés szövete sem jobb!

 

Nem is azt várom el, hogy "prémium" legyen de nézted már, hogy néz ki pl. a levegő befúvó nyílás egy Daciában? Optikai környezet szennyezés, szerintem. És ez a "rossz, nem tetszik" érzés nem múlik el azzal, hogy beleülök, mert azt a műszerfalat kell néznem. Ebből a szempontból a Suzuki köröket ver rá.

 

Attól, hogy olcsó, még lehetett volna úgy összerakni, hogy ne érezze azt az ember, hogy a "raktár padlójáról söpörték össze" a belsejét.

 

Nálam a Suzuki Vitara az utastér mérete, a csomagtartó mérete miatt esett ki a rostán, nyomába' sincs még az első generációs Octaviának sem. Közben meg azóta van baráti körből tapasztalat, bő másfél literrel fogyaszt többet, mint a mostani Octaviám, és próbáltam, nem is megy jobban. Itt a SUV-ok legnagyobb baja, hiába divatos. Túl nagy felülettel tolja maga előtt a levegőt. Városban ez nem olyan nagy gond 50-ig, de országúti tempónál már jelentős.

Előzmény: saválló (151030)
saválló Creative Commons License 2020.10.13 0 0 151033

A Fabia I-ben is kopogos muanyag van megis jo volt eddig mindenkinek.

Előzmény: tarejos (151031)
www.octinfo.com Creative Commons License 2020.10.13 0 0 151032

A Dacia és a Vitara sem éri el a 15 éves O2 szintjét belső tér tekintetében (sem).

Előzmény: tarejos (151031)
tarejos Creative Commons License 2020.10.13 0 0 151031

De ebben a topicban nem is az Audihoz hasonlítjuk, max. a Skodához.   ;-)

Előzmény: saválló (151030)
saválló Creative Commons License 2020.10.13 0 0 151030

Nyilvanvalo nem Audi minoseguek, es tapintasuak a belter anyagai, de az ara sem annyi. ;)

Előzmény: csíkos-háTTú (151026)
www.octinfo.com Creative Commons License 2020.10.13 0 0 151029

Én már a Suzukin is erősen tépelődtem...

Az is gyenge, gagyi anyagokból van (karcolódó műanyagok, leheletnél is vékonyabb műbőr a könyöklőn), vannak típushibák (beázó vezetőoldali ajtó az S-Cross-nál, lökhárítóról hámló fényezés, rosszul legyártott hátsó híd miatt félrekopó gumik - állítani nem lehet semmit, hídcsere).

A technika sem olyan megbízható pedig a motorok, váltók Japánból jönnek. Mégis volt csapágy probléma a szívó 1.6-os motorban, amit azért vettem volna mert szívó és 1.6-os tehát biztos elpusztíthatatlan. Persze O2-t is azért vettem ezzel a motorral és nagyon nem azt tudja mint amiért vettem... :(

 

Van barátom aki meg már a 2. Vitaráját nyúzza boldogan annyi idő alat mióta én tépelődöm hogy mi a túrót kezdjek az O2-vel...

 

De a Suzukival még együtt tudnék élni, viszont erős a gyanúm hogy a Daciát megbánnám. Az már tényleg csak egy eszköz és én nem tudok úgy tekinteni egy autóra mint egy kilincsre. Sőt, semmilyen műszaki dologra.

 

OFF:

Aztán az élet megoldja helyettem úgy is a problémát, O2 tartós teszt lesz belőle. 1,6m Ft most az értéke, így nem fáj annyira a motor javítás árát rádobni mintha csak 800e-1m körül érne.

A mai autók közül egyiket se szívesen választanám, esetleg i30 az új, 1.5-ös 4 hengeres szívó motorral. A városozás a többit meggyilkolja. De hová is városoznék most? Home office van, az utcán állna csak pár millió Ft és tojnák le a madarak folyamatosan. Így aztán akkor is elértéktelenedne benne a pénz ha megveszem és áll, meg így is, hogy a Ft szárnyal és ahogy elnézem egyre inkább szárnyalni fog - a negatív skálán.

 

Viszont lehet hamarosan eldönthetem, hogy lakásom lesz vagy új(abb) autóm és akkor marad az O2 még 5-10 évet, vagy amíg szét nem esik.

Előzmény: csíkos-háTTú (151022)
Octi19 Creative Commons License 2020.10.12 0 0 151028

Sajnos nagyon kevés F3 készül automata klímával... Nekem hatalmas mákom volt a nyáron az asszony "új" autójával, szinte 24 órát sem volt fent a hahu-n a kisautó. Mondjuk abban sincs automata klíma, de azért elég sok minden van benne és reális árban volt. A motorjával vagyok kicsit meglőve, mert az a 75 ló az nagyon nem sok, de szerencsére az asszony megszokta és nagyon szereti! Az előző autóját is nagyon szerette, de alig pár hét után mát többször kijelentette, hogy ez azért sokkal jobb... :-D

Előzmény: murray (151025)
tarejos Creative Commons License 2020.10.12 0 0 151027

Pénztárca és ízlés, esetleg kompromisszumkészség dolga.
Én is megnéztem a Dustert és a Viperát ( :-D ) is.
Aztán maradt a Kamiq.

Előzmény: csíkos-háTTú (151026)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2020.10.12 0 0 151026

Nem a lelakottságra gondoltam....-) Nem szép a belseje, na! Néhol csúnya, és olyan igénytelen benyomást tesz rám az egész "bútorzat".

Előzmény: saválló (151024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!