Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bombyna Creative Commons License 5 órája 0 0 148950

Ja markaszerviz volt. De azért ez pofátlan ár szerinted nem? 

Előzmény: csíkos-háTTú (148946)
paddyjoe Creative Commons License 7 órája 0 0 148949

Kavics.

 

Egyre szarabb lett, kanyarban terhelésre hallatta magát, aztán egyenesben is. Nem volt mit tenni, kifordítottam a nyerget, meg is lett a tettes: egy kavics alul, sarokban, úgy, hogy esélytelen volt látni szétszerelés nélkül, a betétet meg szépen nem engedte visszamenni fékezés után, sokszor mintha konzervdobozt húztam volna magam után. :-(

Előzmény: paddyjoe (148948)
paddyjoe Creative Commons License 12 órája 0 0 148948

Na, akkor most hogy is van??

 

Ősszel lettek cserélve a tárcsák és betétek, de a fülek nem került zsír, ráadásul néha egy kevés nyikorgás is jött valahonnan. Pár napja bekentem a füleket, a kengyelen futó részen. Tegnap ismeretlen forrású "csörömpölésre" lettem figyelmes. Leszedtem a kereket, a dugattyú felőli betét lett zajos. Most akkor kitoltam magammal, hogy a fülek kaptak egy pici kenőanyagot? Előtte ugyanis semmi ilyen nem jelentkezett. Az FSIII amúgy háklis a kövekre, tisztaságra, dehogy visszafelé induljon el a dolog egy kis zsír után, az meglepett.

csíkos-háTTú Creative Commons License 17 órája 0 0 148947

Kifogtad. Nálam a VIKA kerékagy csapágyak 20.000km-t sem bírtak. Soha többé nem veszek tőlük semmit, hiába olcsók. Úgy cseréltessem a csapágyakat, mint a motorolajat...? Na neeem, köszönöm.

Előzmény: www.octinfo.com (148944)
csíkos-háTTú Creative Commons License 17 órája 0 0 148946

Erről nem feltétlen a magyar szerviz tehet. Ha márkaszerviz volt, akkor ők a PoHu-tól veszik a gyári cuccot.

A mihez tartás végett: Pár éve cseréltünk Kormi Kandúrban komplett kupplungot, a hírhedt kettős tömegű lendkerékkel együtt. Történetesen Sachs gyártmányúval szerelték a kocsit, az is került bele. A szettet (lendkerék, kupplungtárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy) akkor a PoHu cca. 135.000Ft + ÁFA összegért adta a márkaszervizeknek. Valamiért nem onnan vettem az alkatrészt, itt a fórumon kaptam segítséget. A munkát viszont márkaszerviz végezte el, az említett összeget hagytam a pénztáraknál összesen, csak bruttó 135 volt, nem nettó, munkadíjjal együtt.

Előzmény: Bombyna (148945)
Bombyna Creative Commons License 28 órája 0 0 148945

Képzeld megkérdeztem czben most hogy mennyi a gyári. 66000ft elájultam tole. Ma voltam egy magyar skoda szervizben más miatt. Kíváncsiságból rákérdeztem. Itt 169000ft. Na ez a kemény különbség. Vettem egy ERA nevut 9700 ft ért. Remélem bírja pár évig. Egr szelep tisztítást hogy szoktak csinálni? Benzines jobb lehet utána? Érdemes? Nem húz úgy ahogy kéne. Reggeli első indítás után kicsit dadog aztán felpörög 1500-2000 környékére egy fél percre. Ezt pár hete csinálja.

Előzmény: www.octinfo.com (148944)
www.octinfo.com Creative Commons License 1 napja 0 0 148944

Akkor még nem tudtuk hogy a Vika kínai.

14e ft volt, a gyári 64e ft lett volna.

Ez a Vika sokkak több évig ment mint a gyári.

Talán 2x annyit (8 évet).

Nem lehetek elégedetlen vele.

Előzmény: Bombyna (148937)
409 Creative Commons License 1 napja 0 0 148943

Igen.

Előzmény: GNandi (148942)
GNandi Creative Commons License 1 napja 0 0 148942

A generátorról már egyenáram jön ki, azaz egybe van építve a diodahiddal?

 

Es köszi mindenkinek, ma-holnap megy szerelőhöz, csak az egyszerű hibákat akartam kizárni. 

 

 

Előzmény: 409 (148941)
409 Creative Commons License 2 napja 0 0 148941

 

 

  Mérd meg közvetlenül a generátor kivezetésén és a generátor házán. Ha ott sem több az akku feszültségnél, akkor generátor hiba. Az akku tetején van a főbiztosítéka.

Előzmény: GNandi (148938)
csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2 napja 0 0 148940
Vidd el autóvillamossági szerelőhöz, diódahíd csere.
Előzmény: GNandi (148938)
Airbag. Creative Commons License 2 napja 0 0 148939

testkábel/ek az aksinál és motor/kasztni közt?

 

Előzmény: GNandi (148938)
GNandi Creative Commons License 2 napja 0 0 148938

Sziasztok,

 

Rég jártam itt, de most apum 2003-as 1.4es Fabiaja kapcsán lenne egy kérdésem. Egyik napról a másikra eltűnt a töltés az autón. Feltöltött akksival lehet 1-2 órát használni, de utána mindenféle hiba jelentkezik az alacsony fesz miatt. Akksit cserélve illetve feltöltve megint jó pár órát. Milyen tipikus hibalehetőségek vannak itt? Ékszíj pár hónapos, eddig jó volt vele. Generátor ill fesz szabályzó lehet még gondolom. Az akksi kapcsain kívül van értelme máshol is mérni? Villamosmérnök vagyok, valameddig el tudok jutni egy multiméterrel? A töltöáramkörön van biztosíték pl?

Bombyna Creative Commons License 2019.06.19 0 0 148937

Hát én vikabol még legszurot se vennék.majd valami masfelet nézek ami nem teljesen noname:)

Előzmény: www.octinfo.com (148934)
hubo44 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 148936

čerld ki a buvar pumpat a tartajba.

A klimat neze meg 1jo saki aki meg tudda diaknostikan nezni nem čak fel tôlteni.

Előzmény: micilacko (148935)
micilacko Creative Commons License 2019.06.19 0 0 148935

sziasztok

 

Fabia 2 2008 1.2 HTP 51kW BZG

 

Nemrég vettem, kb már minden ki lett cserélve.  A kipufogórendszer kb minden eleme kuka volt, de ki lett cserélve, zárt most már a rendszer, a kocsi is jobban megy.  Új gyertyák... Vezérlés, bordás szíj csere.

A kocsi már egész jól megy, halk stb.

A reggel indulások furák. Mintha csak 2 henger menne, a fordulat 400-500 vagy az alatti. Amikor vettem, akkor csak 1 mp ig volt ez, azonnal felpörgött, s onnantól minden hibátlan. Most már 2-3-4-5 mp ig ez van, aztán felpörög, de ha terhelem képes újra visszaesni. Aztán minden hibátlan. Ha megállok a cég előtt 7kor reggel, s du-án 3 kor beülök, full hibátlan.. Semmi gond.. Csak is kizárólag reggel csinálja..  Beálltam garázsba, akkor is. kint hagytam, akkor is.. Meleg van. A garázsban pára sem volt.. 

Mi okozhatja ezt? A pillangószelepet nem tisztítottam ki, de felülről ránézve nem vészesen koszos, sőt..

A 3 trafóból 2 gyári, 1 cserélt (vagyis 1 nem VW hanem BERU) de miután ezen túl vagyok full hibátlan minden...

 

Járt már így valaki?

 

 

Másik kérdésem. Ha bekapcsolom a klímát, olyan fémes csiszolós hangja van az utastérben...  A klíma fel lett töltve, kb működik is, mert hűt, de az autót lehűteni nem tudja hidegre, csak pár fokot képes hűteni rajta.. Nagy fogyasztás emelést, meg motorgyengülést nem érzek közben...

Mi okozhatja ezt?

 

Köszönöm..

 

L

www.octinfo.com Creative Commons License 2019.06.19 0 0 148934

Nekem még a VIKA is többet bírt mint a gyári. 4 vs. 6 év. Most valami taiwan-i van benne azt hiszem de annyit már az is ment mint a gyári. 

Előzmény: Bombyna (148927)
Bombyna Creative Commons License 2019.06.18 0 0 148933

Kalapáccsal kopogtatasra megy aztán lelassul úgyhogy az lehet tutira a gagyi belül. 

Előzmény: 409 (148928)
Syracusa Creative Commons License 2019.06.18 0 0 148932

Nem annyira a viszkozitás a sarokpont, hiszen ezeknél az üzemeltetési hőmérséklethez ajánlottak olajat - 20W50, 15W50 - és az akkori teljesítményszintet húsz éve veri bármelyik olaj, inkább az adalékokra kell figyelni, mert a maiak a gumit, rezet, parafát és ragasztóját megeszik. Szintetikus pl. eleve ne legyen. Vannak kimondottan young/old timer klasszikus olajok, ezek között kell körülnézni, a viszkozitást meg a konkrét motor állapotához, használatához kiválasztani. Persze egy modern 5W30/40 és környéke a viszkozitás miatt sem egészséges, mert a motor belső méretezései, a pumpa vesztesége, olajfuratok, tűrések ill. kopások nagyobbak, mint a mai autókon. Barátom 15W40 és 20W50 olajat használ az MB-be, mikor hogy, de csak pár száz km-t megy vele egy évben.

Előzmény: majdmegse (148924)
James 42 Creative Commons License 2019.06.18 0 0 148931

A mol.hu oldal keresője nem ajánl olajat az 1000-eshez, a 105-ös a legrégebbi típus ott, ahhoz pedig a 10W-40-et vagy a 15W-40-et ajánlja. Nem tudom, hogy ez mennyit segít.

Előzmény: Airbag. (148925)
James 42 Creative Commons License 2019.06.18 0 0 148930

Azt IS feladja, de mást is. Felül ezt írja: "Válassza ki az olaj SAE szerinti viszkozitási osztályát", és ott van például a 20W-50 is, ami a másik válaszban volt. Így aztán én nem állítanám határozottan, hogy inkább a 10W-40 lehet jó hozzá. És sajnos más oldalakon sem találtam meg ezt az infót.

Előzmény: Airbag. (148925)
Bombyna Creative Commons License 2019.06.18 0 0 148929

Ok kösz megcsinálom.

409 Creative Commons License 2019.06.18 0 0 148928

Kocogtasd meg a hátulját kalapáccsal, miközben mennie kellene.

Előzmény: Bombyna (148927)
Bombyna Creative Commons License 2019.06.17 0 0 148927

Képzeld ma kb 1percig ment a légkondi bekapcsolása után. És gyorsan pörgött. Utána lelassult és megállt. Kézzel mozgattam de semmi azóta. Veszek egy újat  nem tudod melyik jobb minőségű az utángyártottak közül?

Előzmény: csíkos-háTTú (148919)
409 Creative Commons License 2019.06.17 0 0 148926

 

 Emlékeim szerint 20W-50 a gyári előírás.

Előzmény: majdmegse (148922)
Airbag. Creative Commons License 2019.06.17 0 0 148925

Üdv..

klassz kocsi 

a kereső a 10W40-et irja hozzá..

https://www.autoalkatreszonline24.hu/skoda/1000-1964/7220/12094/motorolaj

Előzmény: majdmegse (148924)
majdmegse Creative Commons License 2019.06.17 0 2 148924

Szívesen küldöm! :)

Ha valaki tudja a motorolajra a választ, hogy mehet-e a 10w40 vagy 15w40 kérem nem tartsa vissza magát!

Előzmény: James 42 (148923)
James 42 Creative Commons License 2019.06.17 0 0 148923

Szerintem az nem pont orrmotoros, de azért talán kapsz majd választ. Nekem fogalmam sincs arról, hogy mi jó bele, de lenne egy kérésem: nem tudnál róla betenni egy képet? Rég nem láttam ilyen járgányt. Link is jó lenne.

Előzmény: majdmegse (148922)
majdmegse Creative Commons License 2019.06.17 0 0 148922

Sziasztok!

Skoda 1000mb olajcsere előtt áll.

 

Beletehetek 10w40 olajat?

 

Nagyon jó a motorja, nem eszi az olajat.

Szeretném megtartani az állapotát. 

Rövid távokat megy és csak nyáron.

 

15w40 vagy mehet a 10w40?

 

Lizzi Creative Commons License 2019.06.17 0 0 148921

Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni tőletek mert sehol nem találtam róla infót. 2002-es Fábiámban a távirányítós központi zár már rég óta nem működik. Elemet cseréltem de sehogyan sem tudom rátanítani. A képen látható modul van benne. Tudja esetleg valaki a bekötését hogy meg tudjam nézni ezzel lehet e a gond vagy a zármotorokkal. Kulcsal működik rendesen a központi zár, ugyan az anyós oldali nem nyílik csak kulcsal itt tuti a zár motor a rossz és mostmár időnként ki be zár magától így a két első ajtó zármotor cserés lesz. De már egyben szeretném megcsinálni újból hogy működjön a távirányító is.

 

A számozott érintkezőket tudom, a DO/DZ, ANT, VAR és a Zp.HI érdekelne melyik hová megy.

Előre is köszönöm.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!