Nekem háromhengeres fábiám van. Néha kihagyott a gyújtás, de nem állt le. Lett cserélve trafó, gyertya, benzinszivattyú, de a jelenség nem szűnt meg. Miután ideges lettem, hogy most már csináljanak valamit az autóval, kiderült, hogy a hibát az egyik trafóhoz menő vezeték szakadása okozta. Ezek a tévedések kb. 150.000 forintba kerültek.
köszi a választ! igazából az érdekelne, hogy egy normális szerzvíz megfelelő diagnosztikai műszerrel képes lehet bemérni a hibát vagy marad a találgatás és találomra alkatrész cserélgetés....(nem hibakód olvasásra gondolok a diganosztika kapcsán)? Sajnos az előző szervízben az előbbire nem voltak képesek
2, Ahol olyat mondanak, hogy a "műszer" trafóhibát ír ki, ott vagy hazudnak, vagy nem értenek hozzá. Ilyet semmilyen diag készülék sem tud megállapítani, az a rendszer nem alkalmas ennek kimutatására.
Max. égéskimaradást tud detektálni, aminek csak 1 lehetősége a trafó (gyújtás) hiba.
Ebből a leírásból nem lehet megmondani milyen jellegű az a remegés. Megeshet, hogy fals levegőt szív, pl. a szervócsőnél. Ha háromhengeres jellegű, akkor lehet gyújtáshiba, üzemanyag ellátás (befecskendezőszelep) és a motor mechanikai hibája.
Tehát ennek a hibának így on-line nincs tutira megmondható oka.
Van egy Skoda Fábiam (1.4 benzni, 2000-es 140.000 km). A problémám az, hogy alapjáratot rántgat remeg az autó és egy idő után leáll, főleg lámpáknál nagyobb dugókban...ezt követően a motorhiba jelző kigyullad..a szerzvízben gyújtótrafó hibára gyanakodtak és a műszer is azt mutatta ki, ezáltal az többször is cserélve lett viszont a hiba egyből visszatért. Sajnos azt mondták, hogy nem tudják mi lehet a probléma.... Esetleg találkoztatok már ezzel a hibával, ha igen mi okozhatta, mit lehet tenni?
Bocsánat hogy "későn" válaszolok, a kocsit most is garanciában javították (cserélték amit kellett) plusz rugótányért cseréltek, ezek után a hangjelenség megszűnt - még friss a tapasztalat, fél órája hoztam el a kocsit :-) és csendes, jónak tűnik. Elégedett vagyok, remélem több probléma ezzel nem adódik :-)
Szia! Nagyon sok éve ebbe a szervízbe járok, meg vagyok velük maradéktalanul elégedve. A gátlók blisteinek, a többi alkatrész sachs - remélem jól írtam le a márkaneveket. Csak a bal oldallal van gond, a jobb oldal ugyanazon gyártó alkatrészeivel meg sem nyikkan. Most milyen került bele nem tudom, de nem gondolom hogy rosszat vagy rosszul tettek volna bele, a szakember (ne értsd félre nem hibáztatom őt) nem először és nem egyet cserélt már... ő is furcsálja, meglepődött rajta. A szervíz álláspontja hogy addig csinálják amíg jó nem lesz, garanciális ügyintézésük példaértékű, a probléma felvetésekor azonnal megnézték, intéztek mindent, végtelenül segítőkészek voltak.
Nekem még Kormi Kandúrban kellett annó cseréltetnem. Megkérdezték, hogy mit tegyenek be gyárit, vagy utángyártottat? Emlékeim szerint talán 6-7.000Ft volt differencia, mondtam, hogy a gyárit.
Nem tudom, manapság mi a helyzet de ott valami nem kerek, amit műveltek. Vagy nagyon rossz minőségű alkatrészt tettek be, vagy rosszul, de az is lehet, hogy elnézték a cikkszámot, és nem odavaló, hogy ilyen gyorsan tönkremegy?
Sziasztok! A tanácsotokat kérem: a kocsiban (Fabia 2 1.4 16V) szeptemberben cserélve lett a lengéscsillapító, toronycsapágy és szilent. Decemberig csendben volt, utána recsegni ropogni kezdett. Most pénteken cseréltek ismét toronycsapágyat és szilentet garanciában. Pénteken a hazaúton meg sem nyikkant. Hétvégén nem használtam. Ma reggel ez fogadott (természetesen visszavittem most, elvileg ismét javítják garanciában). Valami tipp? Íme a jelenség: https://youtu.be/i9Ol3-EzwIg?si=ek9gMhVc1XtIHPLr
Az egy foglalat nélküli, lecsavarozott 40A lemezbiztosíték, ami nem bírja a rezgést/mozgást és simán csak eltörik. A motortérben az aksin, általában a 4. számú, ritkábban a 6. Ki kell legalább lazítani, mert van hogy a helyén nézegetve nem is látszik hogy törött.
Elvileg igen, ha az előttem szólóknak, aki azért nagyobb tudással bírnak nálam, igaza van. DE! Ha már, akkor már! Mivel ott eléggé nagy áramok szeretnek rohangálni, érdemes az egész biztosíték táblát átnézni, és az évek során oxidálódott áram érintkező felületeket (biztosíték foglalat, csatlakozások) fémtisztára megpucolni.
Ez egy általános diag készülékkel készült, amit ráadásul kicsit félre is fordítottak... Az autó nem képes gyújtáskimaradást érzékelni, csak égéskimaradást. Nem uyganaz :-)
Ahogy előbb írták is, az ABS/kormányszervo hibát okozhatja a törött nagyáramú biztosíték.