Amin én kiakadtam, hogy Csikós tesztelte a Scalát meg a Corollát és azt írta hogy a Rapid utódjaként szűk az autó... Én nem így láttam a kereskedésben, bár be nem ültem.
Kicsit beindultam ha már beszélgetünk az új autókról.
Megnéztem a SEAT ARONA-t, a Leon-t és a Skoda Scala-t élőben. Az Arona külsőleg nem jön be élőben, egyébként akár megfelelő lehetne. A Scala nagyon tetszik (asszonynak is), de a napi használathoz nekünk túl nagy. A Leon is bejön mindkettőnknek, de megvárjuk a Kamiq-ot is mindenképp. Kacsintgatok a DSG-re is közepes felszereltséggel, de ugyanakkor tartok is attól.
Egyébként a SEAT-nál lévő "Használtautó kedvezmény" valóban azonnal lejön az árból (autó nélkül), ahogy elkezdünk beszélgetni akereskedővel. :-) Skodánál meg alap a 400.000,- ill. 170.000,- Casco kedvezmény (bárhol kötöd is). És még lehet beszélgetni a kereskedői kedvezményről is ezek mellé. Szóval azért megy lejjebb az a listaár valamelyest.
Ha lesz fejlemény (veszünk esetleg valamit az öreg Fabia kombi helyett), megírom. Én mindenesetre a "nem a földre akarok már ülni 57 évesen" típusok felé húzok. :-)
Az ilyenek miatt írtam én is, hogy a következő autómnak inkább egy plug-in hibridet szeretnék. Ha elfogynak az elektronok, akkor még mindig ott van a nafta (amit könnyebb és gyorsabb utántölteni).
Akkor az ilyet nevezhetnénk akár úri hubcutságnak is mert ugye egy ilyen csekély hatótávolságú autó nem igazán teljes értékű közlekedési eszköz.
A motornál mindenképpen jobb mert esőben legalább nem ázik meg az ember, de 10-140 km-es hatóvávú autó 7-8M Ft-ért tényleg csak luxus mert csak napi közelbe ide-oda szaladgálásra alkalmas.
Ha neadjisten elmerészkedik az ilyen 30-50 km-re, és neadisten balaset miatt lezárják az utat, és elterelik lehet sosem ér haza mert elfogy az energiája.
Szóval ez még nem az igazi közlekedési eszköz, 2.-3. szaladgálósnak még elmegy milliomoséknál, de normál keresetű embernek még nem való.
Persze ez csak az én véleményem.
Én egyelőre csak hosszú távokban gondolkodhatok erre meg az ilyen nem alternatíva, még a benzines sem.
Nem emlékszem pontosan, de mintha azt mondták volna, hogy 7-8M között volt az ára, és volt rá még plusz valami állami támogatás is.
Igazából szerintem nem gazdasági okok miatt vették, hanem mert van rá pénzünk, miért ne vennénk alapon.
Igazából a korrektség miatt: Másod autónak használják, reggel gyerekek el az oviba, iskolába, majd a hölgyemény elmegy munkába (25km) majd délután haza és közben felveszi a gyerekeket. Napi max 60km. Este otthon fel a töltőre, reggel mindig 100%-ról indul. Erre a célra végül is tökéletesen megfelel.
Ha a paddyjoe kolléga által leírt tünetekhez O2-n társul olyasmi is, hogy időnként mikor 1-esbe akarom tenni, hátramenetet akar kapcsolni és ennek elég hangos darálás a kísérőjelensége (valamint a tolatóradar aktiválódását jelző sípszó) akkor van összefüggés?
Az egyik állásomban (hangmérnök vagyok egy kis tv-nél) van egy Nissan NV200e furgon. Az állandóan a "töltőn lóg". Egy svungosabb előzés 30km-rel is képes csökkenteni a hatótávját. Télen meg nem merünk vele rendesen szellőztetni, meg fűteni, mert lehet, hogy tolni kell vissza a stúdióba a forgatásról. Nagyobb távú kiszállásra vagy a Kangoo megy, vagy a két Fabia kombi közül az egyik. Az Aba-Novák központ, meg a városháza között oda-vissza még OK. Ez a táv gyalog 5 perc, csak macera lenne a kézi kocsival áttolni a kitelepülő felszerelést... Másra nem jó, erre meg qrva drága, szerintem.
" Megkérdeztem, hogy "nem vetítve" ténylegesen mennyit tudnak vele menni:
Nyáron max 140Km, télen meg 100, de sokszor csak 90km-re elég egy feltöltés. "
Hm....ez a jövő....tizenmilliós autóval télen akár 100 km-t is meg lehet tenni, nyáron meg akár 140 km-t....hurrá ez a jövő......nem megyünk az égvilágon sehová a full környezetbarát autónkkal mert ha minden be van kapcsolva villany, fűtés stb....a városon túl alig jutok el, és még vissza is kellene jönni.:-(
A hibrid is csak akkor fogyaszt keveset, ha nincs kimerülve az akkucsomagja, ha azt is tölteni kell menet közben, akkor simán megeszik a 10-t is.
Erre azért nem vennék mérget. Megkérdeztem egy kollégámat, akinek Priusa van (és már nem is annyira új), hogy mennyit szokott enni, előfordul-e, hogy eléri a 10-et. Azt válaszolta, hogy hosszabb távon is 5 l körül szokott lenni a fogyasztása, télen, ha fűteni kell, esetleg 6 körül, de el sem tudja képzelni, hogyan kellene hajtani ahhoz, hogy 10 legyen.
Mellesleg az akkuk általában fékezés közben is töltődnek.
Ígértem egy tapasztalati visszajelzést a töltésvisszajelző lámpával - no, elég felemásra sikerült a dolog. Megnéztem a vezetéket, lekövetve a generátortól. Sajnos aknám nem volt, így elég korlátozottan ment csak a dolog. El is jutottam az akksi mögötti részig, ott találtam egy dupla csatlakozót egy tartón, ami egyben az ablakmosó tartályt is rögzíti. Amennyire lehetett, megmozgattam, átnéztem a drótokat, de nem találtam szakadást, rögzítetlenséget. Széthúzni már nem maradt időm, mert jött az eső és abba kellett hagynom:-(
Ami viszont érdekes: múlt csütörtök reggel úgy "döntött" a visszajelző lámpa, hogy mégis van kedve működni, és azóta rendben kigyullad és indítás után el is alszik (néha-néha egyszer visszavillan, de aztán gyorsan újra elalszik). Így viszont most nem tudom, hogy mit kezdjek vele, mert ugye jó, elvileg...
Még annyi jutott eszembe, más ötlet híján, hogy lekapcsolom az utólagosan beszerelt Osram ledes menetfényt (már kb. 4-5 éve benne van), hátha az szórakozik valamit, mert volt már, hogy ledes próbálkozásnál érdekes műszerfali visszajelzéseket kapta (azokat amiatt fel is adtam, csak a menetfény van bent). Ezek után már mindent el tudok képzelni...
Ha kinyomva hallgat el, felengedve meg szól, az jó eséllyel a nyelestengely ikercsapágya. A múlt héten csináltam egy ilyet, az kicsivel maradt 200eft alatt. Ha váltó végéről leveszed a fedelet és a nyeles hosszában megmozgatható 1-3mm-t, akkor biztosan.
A kocsiban 108e van, de a kuplungmunkahenger már néha nyikorog kinyomáskor. A nagyobb bajom, hogy néhány (vizes?) reggelen csicsereg a csapágy a váltóban, ami a pedál kinyomására megszűnik. Na ugye ez vagy a kinyomóé vagy a nyelestengelyé. Hogyan tudhatnám meg, hogy melyik? A pedált kissé benyomva, mielőtt épp megszűnne a hang, valamennyi vibráció is érezhető, gondolom ott kezd hozzá a kiemeléshez.
A 02t 5 sebességes váltó sosem volt egy örök darab, ha hozzá kell nyúlni, tuti nem lesz olcsó, ráadásul úgy, hogy az egész nem ér többet 3e eurónál.
Komolyan: az 1.4 BXW-re vigyázni kell a kotyogós dugattyúk miatt, aztán ha azt megtetted, hozzászoktál, jön a váltó a hülyeségeivel. Megy ugye a nyikorgós szilent, ami ugyan jó még, de a fekvőrendőrrel felesel. Kezdek ferde szemmel nézni az FII-re!