Van egy olyan hibánk, hogy az első ablaktörlő folyamatosan megy. Mi lehet a baja? Kivettem a biztosítékot és hallom ahogy a relé nyomja a jelet(kattog) gondolom az lehet, de le nem bontottam! Mi lehet a gond? Addig hogyan tudnék közlekedni vele? Ha kiveszem a biztit nem ég le a relé?
A héten pihentetem az ügyet, mert nem érek rá autószerelőzni, de jövő hétre bejelentem hozzá az autót. Egy hete nézte át, klimát takarított, olajcsere, minden megvolt, tisztességesen leműszakiztatva, kitűnő állapotban van szerinte, nyugodtan mehetünk vele nyaralni (majd. jún-ban, ha...)Most már nem vagyok nyugodt.
Nem állt le, pontosan ezt csinálta.gázadás ellenére sem ment jobban, leállósávban döcögtünk 40-nel, majd egy kattanás, lámpa kialudt és mentünk tovább utazósebességgel. A szerelőm ért a Skodához, persze, ha nem mondom neki, mit tapasztaltunk, akkor....Azóta nem fordult elő, ezt furcsállom, de nem hiányolom. Fogyasztása nem lett több, normál 6 l. körüli.
Nem az szokott a baj lenni. Attól nem áll meg, mint a szög, csak vészüzembe kapcsol, és erőtlenül ugyan, de megy. Olyanhoz kell(ene) vinni, aki ért a Skodákhoz, de Felétek nem vagyok ismerős, nincs tippem.
Én hiszek a homeopatiában, unoka attól gyógyult meg.Szomszéd nem fog segíteni, mert más dolga van, csak egy gondolatot osztott meg, valószínű saját tapasztalat alapján. Ha autószerelő nem jut egyról a kettőre, bevetjük a fabiánál is. :)
Köszönöm, ez is egy új info. Jóval több hibamentes menetcikluson vagyunk túl.
A szomszédot kérdeztem este, tud-e nem lehúzós diagnosztikát.:) Azt nem, de szerinte a lambdaszonda okoz ilyen tüneteket, ami valószínú nem is lett még cserélve. Mi a véleményetek?
Délebbre lakunk, nem kell olyan korán indulnunk. :)Nem is szeretek sötétben vezetni. Itt a Pécs-Barcs távolság zaccos, 65 km tele 30-as táblával és bokorban megbújó sünökkel. Kutinánál megyünk fel. Nem járunk főszezonban , mert nem szeretjük a tömeget.Aug. 28-tól mentünk mindig, tavaly váltottunk júniusra, mert már a szeptember is zsúfolt.Határnál alig vannak még.Az ENC pedig megmentő a kapuknál.Szuper jó helyünk volt/van Murter szigeten, zsákutca, tengerpart, homokos is, sziklás is, de jövőre, ha még megyünk, délebbre keresünk valami nyugodtabb helyet, mert ezt az utcát teljesen beépítették tavaly szállodákkal, nagyon megnőtt a forgalom.Nekünk a tenger a lényeg, unokának is. Lássunk polipot,rákot, egyéb tengeri állatokat,hajnalban a rákászokat a tengeren és a delfinek is bohóckodhatnak. Júniusban még kristálytiszta a tenger és még nincs kirabolva.Hú, de belemerültem, hova vezet a tetóbox.:).Unokának is napi téma, hogy mikor megyünk és ugye megyünk és ugye sokáig leszünk ott.:)
Ha a horvátokhoz megyek akkor hajnal 2-3 körül indulok, legkésőbb 05-re a határon (Letenye) akarok mindig lenni, még akkor is várakozás van .....sajna.....legutóbb is fél óra volt pedig csak néhány autó állt előttünk.
Utána meg hajrá, korán még lehet haladni gyenge a forgalom.
Hiába megyek szabira akkor is szeretek haladni ahogy év közben is mindig, ettől függetlenül ahogy írtam megállunk sokszor, de ezek egyike sem kényszerpihenő.
Elvileg semmi okod sietni. :) Gyakorlatilag az ember kiszabadul az éves güriból,a városból, alig várja, hogy a tenger vegye körül.:) A lányom 5 éves volt, amikor kettesben a 120-as Skodával végigvadkempingeztük az akkori jugoszláv tengerpartot.Skoda a trabi után egy álom volt.Sajnos azok a nyugis kis halászfaluk már nincsenek, a tenger élóvilága is jelentősen megcsappant.
Általában 5-kor indulunk, de a lányomnak le kellett adnia egy munkát még a főnökének, aki rájött, hogy a két hetes szabi előtt neki az haladéktalanul kell, mert határidó, stb.:),így lett 12 óra az indulásból.(csak a sztori kedvéért: ez volt tavaly június 15, az azonnal bekért munka azóta is a fónök íróasztalában volt, múlt héten vette elő, hogy ki kellene egészíteni valamivel.)A gyerek miatt nem izgatott különösebben. A régi, még kettesben töltött nyaralásokkor- sátor, kemping- max. 1 alkalommal álltunk meg, vagy egyáltalán nem. Én rutinnal vezettem, de Luca tavaly, első ízben autópályázott, vezetett hosszabb úton.
Én biztosan gutaütést kaptam volna ha 100 km-enként kénytelen lettem volna megállni a horvát tengerpart felé haladva.:-)
Persze tudom nem vagyunk egyformák, mi is megálltunk sokszor, de ezek egyike sem volt kényszerpihenő hiszen mi mindig nagyon korán indulunk, ENC-vel megyünk tehát elvileg semmi okunk "sietni", én viszont szeretek haladni, és korán odaérni.
Igazad van, esetleg nem derült volna ki, mert a gyerek miatt egyébként is megállunk többször.Azért nem túnt fel, illetve fogadtam el, mert amikor kerestem fabiát és írtam, hogy kimélős üzemmódban használnánk, nyaralás évi 1 alkalom, Bp-Pécs-Szeged, 1-2 alkalom, akkor valaki írta, hogy pályán le kell állni rendszeresen pihentetni és senkinek nem volt erre ellenkező észrevétele..Ezt megjegyeztem, ezzel fésültem össze a történteket.Ha nem ment volna utána probléma mentesen, akkor nyilván én is utánajárok, azonban így el is felejtettem. Mentségemül szolgáljon, hogy napi kb 10 órát gályázok.Egyébként minden rendellenességet, meghibásodást a legrövidebb idő alatt megszüntetek, mert nem viselek el rendezetlenséget, sem a házban, sem a kertben, sehol. Két éve még a 24 éves S.Formannal mentünk, semmi gond nem volt vele, sosem kellett pihentetni. Korából adódóan alkatrészek elöregedése a probléma, de -ha egyszer elérte az utazósebességet :)- megy, mint a golyó.Na, meg amikor átülök a Fabiából és olyan érzésem van, hogy kilopták a féket belőle. :)Nem fogok itt ellágyulni :), de nagyon hálás voltam és vagyok mindannyiatoknak, sokat segítettetek eddig is nekem.
Hubo, köszönöm.Akkor most fel van adva a lecke, mert az autószerelónknek biztos nincs lehetősége a tárolóból lehívni a hibaadatot.Nem tudom, Pécsen van-e erre lehetőség. Ha valakinek van ötlete, nagyon köszönöm. Hú, tetóboxtól jutottunk ide, de -bevallom- nem is jutott már eszembe ez a tavalyi incidens, csak amint felidéztem az odautat. :)
Köszönöm! A Formannal mentünk mi is, volt tetóbox, kemping, sátor, gázfőző, minden, bicaj nem. A Fabiát nem ismerem, kicsit tartok tőle, valószínú ok nélkül.Nincs annyi időm,hogy alaposan kiismerjem, mert sok, más egyéb feladat van. :(
Kb 120-szal előztünk a belső sávban, kigyulladt a kipufogógáz-ellenőrző rendszer lámpája, onnantól hiába gáz adás, autó lefékezett, 50-nél nem engedett gyorsabban menni.Leállósávban döcögtünk 40-nel, majd egy kattanás, lámpa elaludt és tovább tudtunk haladni normál autópálya sebességgel. utána pihentettük 100-120km-enként és semmi probléma nem volt, azóta sem.