Az - időközben már leadott és másra cserélt - céges Jettanak tök egyszerőűen lehetett ebbe a bizonyos szervízállásba tenni a lapátokat. A kocsi leállításakor a gyújtás levétele után közvetlenül le kellett húzni az ablaktörlő kapcsolóját - jobb bajúsz - , mintha csak egyet töröltetni akarnék, és ekkor beálltak függőleges helyzetbe, ahol már felemelhetőek voltak. Én este mindig így állítottam le az autót, mert akkor sem a por, sem a hó, sem semmi más nem ült le a lapát tetejére, nem fagyott le, stb...
" Elzavarnám a fenébe azt aki kitalálta, hogy az ablaktörlőlapát félig belóg a motorháztető alá.."
Ahogy előttem is már írták ilyen esetben van a lapátoknak szervízállása, ha ott vannak akkor felhajthatóak, beteges dolog ez az egész nekem is, de nincs mit tenni ha ilyen elcseszett gyárilag.
Nekem (VW csoport autó) menüből hívható le az ablaktörlő szervízállása.
"- Elzavarnám a fenébe azt aki kitalálta, hogy az ablaktörlőlapát félig belóg a motorháztető alá, hogy ne lehessen felhajtani. Hát hogy a fenébe takarítsam ki a félig olvadt, majd jól odafagyott havat, hogy a lapát meg tudjon mozdulni? Még a sima friss havat is baromi nehéz kikefélni."
Szerintem ennek is van szerviz állása, amikor a felső helyzetben áll meg a kar. Ilyenkor felhajthatóak a karok.
Normál hűtő, intercooler (turbó által benyomott levegőt hűti le hogy többet tudjon a turbó bepréselni a hengerekbe mert a hideg levegő kisebb térfogatú) és klímahűtő (innen a csövek a klímakompresszorhoz mennek) lehet az autóban ha jól számolom. Ezek közül valamelyik. Nem láttam még ilyen motort.
Az a vízpumpa nem a turbó hűtésére szolgál (motorleállítás után, hogy ne süljön be ha hirtelen megszűnik a hűtése de előtte még nem sokkal éppen nagyon dolgozott)?
- Nagyon dinamikusan lehet vele közlekedni, egyáltalán nem lehet érezni hogy 999cm3
a turbót már 1500..1600-as fordulattól lehet rendesen érezni, és 1800..1900-től már jelzi is, hogy válts felfelé.
- Ha óvatosan mész vele nagyon kedvező fogyasztásokat is lehet vele produkálni.
5km falu, 20km autópálya, 5km Budapest (munkába járás) 3.6....4.1liter/100km között ingadozik forgalomtól függően.
Autópálya 200km-en : Tempomat végig 110km/h -> 4.5liter/100km, Tempomat végig 120km/h -> 5.0liter/100km
- Mikor megérkezett az autó kicsit utánajártam, és kiderült, hogy ez a nagy-képernyős középkonzol kijelző alkalmas elvileg arra, hogy megjelenítse a mobilom képét. A gyárból lekérdezték, és utólag lehetett engedélyezni. Nekem nagyon tetszik, hogy pl. a WAZE a kocsi képernyőjén megy a gyári hangszórókból szól, stb.
- Nem írják sehol de a belső visszapillantó tükör automatán sötétedik
Negatívumok:
- Elzavarnám a fenébe azt aki kitalálta, hogy az ablaktörlőlapát félig belóg a motorháztető alá, hogy ne lehessen felhajtani. Hát hogy a fenébe takarítsam ki a félig olvadt, majd jól odafagyott havat, hogy a lapát meg tudjon mozdulni? Még a sima friss havat is baromi nehéz kikefélni.
- Fűtött ablakmosó fúvóka, téli csomag van , de egy filléres ablakmosó folyadék szintérzékelő az bezzeg nincs!
- Sajnos a kesztyűtartón kívül nincs semmilyen fedeles kis rekesz, amibe pl. kulcsot, pendrive-ot, aprópénzt, stb. lehetne tenni. A régi egyes fábiámban 3 csukható rekesz is van.
- Négy motoros ablak, olyan nyomás érzékelővel, hogy ha a kisgyerek odarakja az ujját azonnal megáll és visszafelé elindul, de ha bezárom fel nem tekeri magától az ablakokat!
- a visszapillantó fűtés kapcsolóján még kicsit alakíthattok volna. Olyan pici a pötty a gombon, hogy néha napokig bekapcsolva felejtem.
Az egész család nagyon szereti, nem bántuk meg, hogy megvettük.
Amúgy az elődjét is nagyon szeretjük, még megvan. 2006-ban vásároltuk egy új Fábia I 1.2 12V kombit. 13 éves és közel 300.000km van benne és hibátlan!
Sokan fikázzák ezt az 1.2-es motort, de nekem semmi bajom nincs vele.
"Az autó rendszere a motorolaj mennyiségét álló motornál, a gyújtás ráadásakor ellenőrzi. Ha az olajszint nem megfelelő, a rendszer üzenetet küld a műszerfalra, és az olajszint ellenőrzésre kéri az autóst. Ez az ellenőrzési funkció használat közben nem aktív, a kenőolaj jelentős része ilyenkor a kenési körben kering."
Javítsatok ki, de nekem ebből az jön le, hogy menet közben - járó motornál - nem jelez a kocsi, hogy baj van! Ezt a marhaságot!:-( Amikor nekem elment az olaj (kb ugyanazzal jár, ha nem tekerjük vissza rendesen az olajbetöltő nyílás sapkáját), akkor volt a kocsiban még olaj, egy kis szivárgás nyom volt alatta, de 18 éves autónál ezt nem tartottam veszélyesnek. Majd a következő szervíznél megnézzük melyik tömítés vacakol. Na ehhez képest a beindítás után nem sokkal szó szerint kiabált, hogy baj van: sípolás, vészfény a műszerfalon. Nyomás alatt már nem szivárgott, hanem dőlt belőle a törött csövön. Hatásában kb ugyanaz, amit az okoz, ha nincs sapka a betöltőn, és a nyomás miatt dől ki az olaj a motorból. Basszus, ez egy egyszerű olajgomba a karterben, ezer éves és egy napos, de bevált technika. Még működik is! Ezt hogy' lehet elhanyagolni egy motor konstrukcióban???
Anyai ágon Nagyecsed a szűkebb hazám, de sajnos nem élek ott. Amikor én néztem Fabia-t, újat, akkor kb. 3,4M lett volna a vége (ez tavaly ősszel volt), és nem a full fapad kivitel volt, de az alap, 75LE-s motorral. Volt nálam ilyen autó cserekocsiként, nem volt hiányérzetem ezzel a motorral, sőt...
Egy autó motorjából elfolyik az olaj menet közben. Az most mindegy, hogy azért, mert nálam a turbó olajának a visszavezető csöve tört el, vagy azért egy balkezes kutas rossz pillanatában nem kapatta vissza a kupakot rendesen. (Segíteni akart, megkérték rá, ez lett belőle...) Hogy a jóisten nyilában van az, hogy ebben az esetben a kocsi nem jelez semmit?! Repülésnem ilyen konstrukció lenne, akkor az emberiség fele már nem élne...
Idióták a gyártók. Meg sz.rrágók. Lekérték a gyári statisztikát, hogy hány Ford hibásodott meg hűtőfolyadék nem kellő szintje miatt aztán papír alapján eldöntötték a menedzserképzőt végzett menedzserek, hogy a szintjelző akkor nem kell. Ennyi. A műszaki emberek bugrisok, azokat nem kell megkérdezni, az életükben soha semmit nem alkotó, megjavító menedzserek - azok igen! Azok az okosok csak.
Az 1.6-os turbó benzines motor a Pug-ban meg ráadásul BMW... Az sem egy sikertörténet.
Természetesen a megfelelő hűtőfolyadékot kiválasztva, ami még VW-n belül is 3 fajta lehet (zöld, lila, piros) és a harmadiknak szintén van már pár generációja. :)
Ez a cikk egy média sztori. Több sebből vérzik, minden résztvevő állít benne szamárságokat. ://
"Másrészt nagyon nem értem, miért is nem jelzett be az olajnyomás mérő pusztán azért, mert megszűnt a túlnyomás a motor légterében."
Nem a nyomásmérőről volt szó, hanem a szintmérőről. Aminek persze semmi köze motor belsőterének nyomásához, ami egyébként sem túlnyomás, hanem enyhe depresszió.
Az is marhaság, hogy a nyomás hiányát ne jelezte volna. Mint ahogy az is, hogy amíg nem állították le, semmi baja sem volt. Meg a gyújtáskimaradásos hibakód is. Nincs ilyen hibakód.
Mindezeken túl, ezzel a motorral ez bármikor előfordulhat rajta lévő olajsapkával és megfelelő olajmennyiséggel is. ://
Szóval, nem kell mindent készpénznek venni amit leírtak ebben a cikkben.
Francia autókhoz nem értek, még a Favoritomhoz se, pedig az öreg millenium falconom (nem szép, de általában működik) szeret érdekesen szórakoztatni. Ez már a központi injektoros (ha ez valakinek mond illetve számít valamit). Az olajlámpa itt csak akkor jelez, amikor porzik a motor, szóval ha csak egy fél pillanattal is később alszik ki, vagy a kátyúkon lassan billegve véletlen felvillan, akkor már sietni kell hosszabb nívópálcáért, mert a gyári alja se ér az olajba... Szóval lehetne rendesebb, és kérhetne hamarabb is, de marad a rendszeres nézegetés.
Egyszer (valamelyik hengerfejességekor) csinált olyat, hogy a régi, gyári 710-es alkatrészt lelökte magáról (itt a betöltő kupakját csak rádugjuk, és egy gumigyűrű tartja... ami ha elöregszik, rögtön nem olyan szűk, ha kis olaj is van rajta, akkor meg pláne, a kátyús utakon meg főleg...). Szerencsére nem mentem messziről haza, nem sokat és nem gyorsan, így feltűnt, hogy az utolsó 100 méteren büdös. Az alsó lemezen itt is fennmaradt a kupak! Pedig nem teljesen zárt, és volt kátyú bőven (földút). Kapott új kupakot, meg a régire új gumit, ez utóbbi benn van a csomagtérben tartaléknak...
Szóval a sztori nekem hihető: simán elhiszem, hogy a végtelen logikus, megbízható, egyszerű és igazán strapabíró cseh tervezéshez képest mit alkottak a franciák. Induljunk ki abból, hogy múltkor indexkapcsolót kellett cserélni (lennék BMW-s, sose kopna el, tudom), és a villamosságszerelőtől azt se tudhattam meg, hogy hogy van, mert mire összefogalmazta, végzett (3 csillagcsavar).
Szóval simán hihető a sztori. Az hepiend, hogy a pénz is meglesz... Más kérdés, hogy ha elmegyek 450 km-re, akkor indulás előtt azért érdemes megnézni a folyadékokat (kivéve, ha ez a napi ingázás, amit kétlek).
Nekem annyi fura, hogy a néninek valahogyan el kellett jutnia odáig, hogy elfogyjon az olaj az autójából
Nem elfogyott, csak jelzett neki, hogy alacsony az olajszint.
Én is jártam így a PD O2-vel, hogy Kisvárda és az M3 között valami isten háta mögötti úton jelzett az autó, ami nálam csak fél éve volt, ráadásul első télen. Azt se tudtam hirtelen, hogy mit jelent a sárga ikon, hogy milyen olaj kell bele, meg hogy honnan fogok szerezni. A mellettem ülő haverom csőre töltötte a mobilját, és megnézte, milyen olaj kell bele, és hogy a következő faluban van egy benzinkút. Megálltunk, megvettem, ami kellett (horror ár) bele, és lassan beletöltöttem (visszazártam), utána mentünk tovább.
A kútkezelőt a kocsi közelébe se engedem...
Azóta olajcserénél mindig kérek plusz egy liter olajat, és olyan 8000 km-nél ellenőrzöm az olajszintet, és ha kell, másnap reggel, hideg motornál töltök utána.
Persze, de én azt nem értem, hogyha kicsi az olajszint a motorban, ergo, ha beindítjuk nem lesz olajnyomás, akkó' miért nem folyamatos a vészjelzés??? Miért csak felvillan, mint egy szimpla ellenőrző fény???
Nem tudom, hogy van a Pug-on, de ezt elvileg - mármint a cikk szerint - a Pug hazai importőre írta le. Idióták...:-(
Ilyenkor jut eszembe, hogy van alapja a "FFF-t nem veszünk" előítéletnek. Ugye most ez az olajnyomás hiányának kissé szabad értelmezése, és visszajelzése. Korábban meg a hűtőfolyadék hiánya miatt kigyulladó EcoBoost motorok. mindkét esetben pitiáner hülyeségek miatt jutott az "egytollú" autós eléggé drága, és kellemetlen helyzetekbe.
Nekem annyi fura, hogy a néninek valahogyan el kellett jutnia odáig, hogy elfogyjon az olaj az autójából a benzinkút előtt, ami azért jelent valamit a motor állapotára vonatkoztatva is. Másrészt nagyon nem értem, miért is nem jelzett be az olajnyomás mérő pusztán azért, mert megszűnt a túlnyomás a motor légterében. A PUG-ban is tökközönséges gomba van, egyféle nyomásra zár vagy nyit. Szerintem vagy ott virított pirosan a visszajelző és a néni elnézegette, vagy volt ugyan még olajnyomás, de már folyt be a hibás hengerbe és túl forró is volt a normális kenéshez a kis mennyiség miatt. Viszont a benzinkutas az benzinkutas, nem pedig autószerelő. Szóval véletlenül se piszkáljon abba, amihez nincs képesítése. Már attól is felmegy a pumpám, amikor a kutakon látom, ahogy a franc tudja milyen végzettségű kutas olajszintet ellenőriz, meg hűtőfolyadékot nézeget - ne adj isten utántölt - olyan autókban, amiknek a fedkompja is háromszor olyan okos mint ő.
Függ ez attól is, hogy ki vezeti azt az autót. Egy ismerősöm, egy elég rutinos hölgy, egyszer egy földútra tévedt egy Octavia 1-essel és leütötte az olajteknőt. a vége ott is motorcsere lett...