Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Octi19 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 148344

A Start-Stop legkevésbé környezetvédelmi okokból létezik! Kb.: olyan mint a defektjavító a pótkerék helyett, vagy a kisebb üzemanyagtank. Az utóbbi kettővel tömeget spórolnak, az előbbivel elméletileg fogyasztást. ...de bárhogyan is a lényeg, hogy a végén amikor a fogyasztást megállapító képletbe behelyettesítik* akkor kevesebb érték jöjjön ki a eredményül.

Ezzel az autóra egy kisebb szám írható mint fogyasztás és a gyártó megfelelő kvótájából is több autót lehet gyártani. Slussz, ennyi az értelme!

Környezetvédelmi okok egyáltalán nem értelmezhetőek, mert ha figyelembe vesszük az alapjáraton elégetett üzemanyagok emisszióját és párba állítjuk a lényegesen hamarabb pusztuló akkuk, önindítók és adott esetben váltók előállítási terhelésével, meg persze ezt is bele vesszük, hogy az így megspórolt fogyasztási kvóta miatt, mennyivel több autó létezhet, akkor világos, hogy messze nem környezetvédelmi okok állnak a háttérben hanem kőkemény üzleti érdekek, környezetvédelmi álcába csomagolva.

 

*: Az NEDC mérési szabályok szerint volt ez főleg igaz, a WLTP-t nem ismerem annyira, de gyanítom, hogy ott is van valami statikus mérés ahol a fékpad beállításainál figyelembe veszik a jármű súlyát és azt hogy bizonyos üzemállapotokban áll a motor.

Előzmény: 409 (148341)
fec73 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 148343

Tisztelt Hozzászólók.

 

Köszönöm szépen a kommenteket.

Most ugye a legolcsóbb fábia listaáron 3,7MFt..

Ebből mennyi kedvezmény lehet?

olyan 3,3Mft a realis..

fec73

csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.01.23 0 1 148342

Én meggondolnám a helyedben az új Fabia-t. Ha sokat mész városban, rövidebb távokon, akkor a sima 75LE-s alap motorral. Azon nincs turbó. 130-ig vállalható dinamizmussal mozog, sőt, a jelenlegi kocsidnál sokkal fürgébbnek fogod érezni. (Ha nem egy extrém motorizáltságú a mostani Fabiád.)

 

A start-stop rendszernek van némi előnye, mert elvileg kevesebb benzint füstöl el a kocsi. Viszont, amit behoz a réven, azt elveszíti a vámon, ugyanis a start-stop rendszerben pl. az akku az drágább egy "pöttyet", és az önindító is egy erősebb, drágább alkatrész. Viszont kikapcsolható. Én megnyomnám a gombot, és nem hebregálnék bele semmilyen idegen vackot.

Előzmény: fec73 (148338)
409 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 148341

 

 Nem mindnek lehet belenyúlni a feltételbeállításaiba. Az újaknak egyre kevésbé, miután a start/stop környezetvédelmi okból van és a gyár is rájött, hogy a beállításokkal manipulálható.

Előzmény: Octi19 (148340)
Octi19 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 148340

A Start-Stop rendszer különböző paramétereket figyel és ha valamelyik nincs a beállított határértékek között akkor nem aktív. Ezek a határértékek diagnosztikai eszközökkel állíthatók, viszont bármilyen belenyúlás ami nem hivatalos (legyen az szoftveres vagy hardveres) az baj esetén csak konfliktust teremt és esélyt ad a márkaszerviznek, hogy elhárítsa a felelősséget.

Alap esetben eleinte minden első aktiválódás után kinyomod és idővel egyre többször fogod automatikusan az indítás után kinyomni... nem túl nagy tétel.

A bonyolult rendszerektől lehet félni de mivel már jó ideje velünk vannak, ezért eléggé kiforrottak ahhoz, hogy ne okozzanak gondot, legalább is az első tulajnak biztosan, de még a második tulajnak a helyében sem izgulnék nagyon olyan 10 éves korig. ...persze véletlenek azért vannak...

 

...de, azért ha belegondolsz a mostani autód is dugig van olyan rendszerekkel amik miatt mondjuk egy '80-as évekbeli Ladához, vagy éppen Skodához képest egyenesen űrtechnika...

 

(egyébként teljesen helyes a meglátásod, a Start-Stop rendszer egyáltalán nem a felhasználónak és még csak nem is a környezetnek hasznos, hanem kizárólag csak a gyártónak!)

Előzmény: fec73 (148338)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.01.22 0 0 148339

Olyan megoldásról olvastam az Octavia fórumban, hogy egy pici elektronika minden indításkor helyetted kikapcsolja a start-stop rendszert.

Véglegesre kiprogramozni elvileg nem lehet (na jó biztos lehet csak feltehetőleg nem egyszerű, ezért nem is nagyon foglalkozik senki ilyesmivel, ezért van helyette az elektronika).

 

Vagy marad a megszokás és egy idő után már rutinból nyomod a gombot indítás után. :)

Előzmény: fec73 (148338)
fec73 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 148338

Jó estét.

 

Ugye az új skodákban mindegyikben alapáron benne  van a start-stop rendszer.Ha

jól tudom. Egy kicsit kétségeim vannak ezen szerkezetek tartósságát illetően....

Az lenne a kérdésem, hogy ki lehet ezt az opciót véglegesen kapcsolni a járműben, vagy

marad a minden indításkor kikapcsolás?

Rettenetesen tetszenek ezek az új skodák, de  egy két műszaki megoldás tartósságában

nem vagyok teljesen biztos,(mérnök lévén).

Vásárlás előtt állok, de nagyon nem tudom eldönteni mit vegyek.

Nagyrészt városi forgalomra kell a kocsi, de ritkán 50-100 km-távok is benne vannak.

Most is fábiám van, 19.éves lesz, lassan nyugdíjaznom kell.

Szeretem, mert nagyon stabil a fotóműve, kasznija erős.....

Ezektől az agyon"digitalizált" kocsiktól picit tartok...

Nézegetem még a "mi autónkat" is.

Szerintetek?

köszönöm.

fec73

 

 

 

Sadi78 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 148337

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Előzmény: mantec (148335)
TraguAre Creative Commons License 2019.01.22 0 0 148336

A flexibilis rugalmas intervallumot szokták longlife-nak hívni. Mondjuk manapság inkább ez a "normál", nem az állandó. 

Előzmény: mantec (148335)
mantec Creative Commons License 2019.01.22 0 0 148335

T Sadi784

"... long-Life ... normál ..."
Nincs ilyen.
Van fix 15 ekm / 1 év VW 502 00 vagy VW 504 00 motorolajjal.
És van flexibilis - amikor a fedcomp szól - VW 504 00 olajjal.

Előzmény: Sadi78 (148334)
Sadi78 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 148334

Ha jól értelmezem akkor:

5W30 504.00 / Long-Life vagy

5W40 502.00 / Normál (15.000 km)

csereperiódus esetén.

Előzmény: Sadi78 (148332)
TraguAre Creative Commons License 2019.01.22 0 0 148333

Azért ezzel csak óvatosan, QG1 és QG2 között van átjárás.

Előzmény: mantec (148328)
Sadi78 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 148332

Köszönöm a segítségeteket!

Az olajcsere szervizintervallum kódja: QI4,

tehát 15.000 km vagy 1 év.

Előzmény: tarejos (148331)
tarejos Creative Commons License 2019.01.22 0 0 148331

A QG1-es

Előzmény: mantec (148330)
mantec Creative Commons License 2019.01.22 0 0 148330

T tarejos!

 

"... első ..."

Az neked melyik?

Előzmény: tarejos (148329)
tarejos Creative Commons License 2019.01.22 0 0 148329

Ugyan nem 409 vagyok, de szerintem az első a rugalmas szervizintervallumú beállítás, oda mindenképp longlife kell.
A másik kettő a fix csereperiódus - 15.000 km-el, oda jó a VW502-es olaj is.

Előzmény: mantec (148328)
mantec Creative Commons License 2019.01.21 -4 0 148328

T 409!

VW 502 00 és SAE 0W-40.
VW 504 00 és SAE 0W-30.
És ezek micsodák?

"... csereperiódus ..."
Majdnem.
Ha a PR kódja QG1, akkor VW 504 00 elfogadással rendelkező motorolaj az előírás.
Ha a PR kódja QG0, QG2 akkor VW 502 00 elfogadással is rendelkezhet a motorolaj

Előzmény: 409 (148327)
409 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 148327

normál csereperiódus: VW 502.00-->   0W-30-tól  5W-40-ig bármelyik

longlife: VW 504.00  5W-30

Előzmény: Sadi78 (148326)
Sadi78 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 148326

Köszönöm a segítséget! Milyen motorolajt ajánlasz hozzá?

 

Előzmény: 409 (148324)
Octi19 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 148325

Nagyon OFF:

 

Bocsi, tudom, hogy nem ide való, de több okból is fontos nekem a dolog.

Szóval: a főnököm autót cserél és el adja a "régi" verdáját. Ez egy nagyon jó állapotban lévő és megbízható autó. Szerintem árilag is rendben van és a leinformálhatósága miatt kiemelkedik a többi hasonló közül.
Szóval ha valakit érdekel vagy tud olyat aki hasonlót keres de mondjuk tart a külföldi autóktól, vagy nem bízik az eladókban, akkor íme az ideális autó a számára: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mercedes-benz/e_220/mercedes-benz_e_220_cdi_t_blueeff_elegance_7g-tronic-13865294

 

Szóval még egyszer bocsánat az erősen OFF bejegyzésért, de jó lenne ezt az autót nem elkótyavetyélni és az is jó lenne ha valaki jól járna vele.

409 Creative Commons License 2019.01.18 0 1 148324

Nincs megadva sem km, sem idő függvényű csereperiódus.

A gyár azt mondja, 90ekm-nél kell először ellenőrizni, majd minden további 30ekm-nél, és szükség szerint cserélni. Na most, aki egy vezszíjról meg tudja mondani, hogy meddig fogja még bírni, az nem földi halandó.

A magunk részéről 120ekm-nél szoktuk ezeket cserélni.

Előzmény: Sadi78 (148323)
Sadi78 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 148323

Sziasztok!

Vásároltam egy 2013 -as Skoda Fabiát 1,4 16V CGGB motorkóddal.

Az lenne a kérdésem, hogy mennyi kilométer futás után esedékes a

vezérlés cseréje? 88.500 km nél volt cserélve utoljára és jelenleg

160.000 km -nél járunk. Az 5 év nem tel el vezérlés csere óta.

409 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 148322

 

 Több mint valószínű.  :)

Előzmény: M.VIII (148321)
M.VIII Creative Commons License 2019.01.17 0 0 148321

Valószínűleg nem fog passzolni :)

Előzmény: 409 (148320)
409 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 148320

 

 Mint írtam, a cikkszáma más. Hogy konkrétan mi a különbség, azt nem tudom.

Előzmény: James 42 (148319)
James 42 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 148319

Igen, de az első is? Mert az talán lehetne ugyanolyan.

Előzmény: 409 (148317)
nohab Creative Commons License 2019.01.16 0 0 148318

a hátsó úgy érzésre?? :)

 

 

 

 

Előzmény: SoresGergo (148316)
409 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 148317

 

 A cikkszámuk eltérő, vagyis különböznek. A hátsó már ránézésre is más.

Előzmény: SoresGergo (148316)
SoresGergo Creative Commons License 2019.01.16 0 0 148316

Sziasztok! érdeklődni szeretnék hogy a spaceback és a sedan kialakítású rapidok ajtói (jobb oldal első-hátsó) megegyeznek, tehát egyformák?

egy sedan rapidot törtem és csak spaceback ajtókat találtam

köszönöm a segítségeteket

saválló Creative Commons License 2019.01.15 0 0 148315

Januári tesztüzem.....lesz ez még jobb is.:)

Előzmény: Stefidzsí (148313)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!