A Start-Stop legkevésbé környezetvédelmi okokból létezik! Kb.: olyan mint a defektjavító a pótkerék helyett, vagy a kisebb üzemanyagtank. Az utóbbi kettővel tömeget spórolnak, az előbbivel elméletileg fogyasztást. ...de bárhogyan is a lényeg, hogy a végén amikor a fogyasztást megállapító képletbe behelyettesítik* akkor kevesebb érték jöjjön ki a eredményül.
Ezzel az autóra egy kisebb szám írható mint fogyasztás és a gyártó megfelelő kvótájából is több autót lehet gyártani. Slussz, ennyi az értelme!
Környezetvédelmi okok egyáltalán nem értelmezhetőek, mert ha figyelembe vesszük az alapjáraton elégetett üzemanyagok emisszióját és párba állítjuk a lényegesen hamarabb pusztuló akkuk, önindítók és adott esetben váltók előállítási terhelésével, meg persze ezt is bele vesszük, hogy az így megspórolt fogyasztási kvóta miatt, mennyivel több autó létezhet, akkor világos, hogy messze nem környezetvédelmi okok állnak a háttérben hanem kőkemény üzleti érdekek, környezetvédelmi álcába csomagolva.
*: Az NEDC mérési szabályok szerint volt ez főleg igaz, a WLTP-t nem ismerem annyira, de gyanítom, hogy ott is van valami statikus mérés ahol a fékpad beállításainál figyelembe veszik a jármű súlyát és azt hogy bizonyos üzemállapotokban áll a motor.
Én meggondolnám a helyedben az új Fabia-t. Ha sokat mész városban, rövidebb távokon, akkor a sima 75LE-s alap motorral. Azon nincs turbó. 130-ig vállalható dinamizmussal mozog, sőt, a jelenlegi kocsidnál sokkal fürgébbnek fogod érezni. (Ha nem egy extrém motorizáltságú a mostani Fabiád.)
A start-stop rendszernek van némi előnye, mert elvileg kevesebb benzint füstöl el a kocsi. Viszont, amit behoz a réven, azt elveszíti a vámon, ugyanis a start-stop rendszerben pl. az akku az drágább egy "pöttyet", és az önindító is egy erősebb, drágább alkatrész. Viszont kikapcsolható. Én megnyomnám a gombot, és nem hebregálnék bele semmilyen idegen vackot.
Nem mindnek lehet belenyúlni a feltételbeállításaiba. Az újaknak egyre kevésbé, miután a start/stop környezetvédelmi okból van és a gyár is rájött, hogy a beállításokkal manipulálható.
A Start-Stop rendszer különböző paramétereket figyel és ha valamelyik nincs a beállított határértékek között akkor nem aktív. Ezek a határértékek diagnosztikai eszközökkel állíthatók, viszont bármilyen belenyúlás ami nem hivatalos (legyen az szoftveres vagy hardveres) az baj esetén csak konfliktust teremt és esélyt ad a márkaszerviznek, hogy elhárítsa a felelősséget.
Alap esetben eleinte minden első aktiválódás után kinyomod és idővel egyre többször fogod automatikusan az indítás után kinyomni... nem túl nagy tétel.
A bonyolult rendszerektől lehet félni de mivel már jó ideje velünk vannak, ezért eléggé kiforrottak ahhoz, hogy ne okozzanak gondot, legalább is az első tulajnak biztosan, de még a második tulajnak a helyében sem izgulnék nagyon olyan 10 éves korig. ...persze véletlenek azért vannak...
...de, azért ha belegondolsz a mostani autód is dugig van olyan rendszerekkel amik miatt mondjuk egy '80-as évekbeli Ladához, vagy éppen Skodához képest egyenesen űrtechnika...
(egyébként teljesen helyes a meglátásod, a Start-Stop rendszer egyáltalán nem a felhasználónak és még csak nem is a környezetnek hasznos, hanem kizárólag csak a gyártónak!)
Olyan megoldásról olvastam az Octavia fórumban, hogy egy pici elektronika minden indításkor helyetted kikapcsolja a start-stop rendszert.
Véglegesre kiprogramozni elvileg nem lehet (na jó biztos lehet csak feltehetőleg nem egyszerű, ezért nem is nagyon foglalkozik senki ilyesmivel, ezért van helyette az elektronika).
Vagy marad a megszokás és egy idő után már rutinból nyomod a gombot indítás után. :)
"... long-Life ... normál ..." Nincs ilyen. Van fix 15 ekm / 1 év VW 502 00 vagy VW 504 00 motorolajjal. És van flexibilis - amikor a fedcomp szól - VW 504 00 olajjal.
Ugyan nem 409 vagyok, de szerintem az első a rugalmas szervizintervallumú beállítás, oda mindenképp longlife kell. A másik kettő a fix csereperiódus - 15.000 km-el, oda jó a VW502-es olaj is.
"... csereperiódus ..." Majdnem. Ha a PR kódja QG1, akkor VW 504 00 elfogadással rendelkező motorolaj az előírás. Ha a PR kódja QG0, QG2 akkor VW 502 00 elfogadással is rendelkezhet a motorolaj
Bocsi, tudom, hogy nem ide való, de több okból is fontos nekem a dolog.
Szóval: a főnököm autót cserél és el adja a "régi" verdáját. Ez egy nagyon jó állapotban lévő és megbízható autó. Szerintem árilag is rendben van és a leinformálhatósága miatt kiemelkedik a többi hasonló közül. Szóval ha valakit érdekel vagy tud olyat aki hasonlót keres de mondjuk tart a külföldi autóktól, vagy nem bízik az eladókban, akkor íme az ideális autó a számára: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mercedes-benz/e_220/mercedes-benz_e_220_cdi_t_blueeff_elegance_7g-tronic-13865294
Szóval még egyszer bocsánat az erősen OFF bejegyzésért, de jó lenne ezt az autót nem elkótyavetyélni és az is jó lenne ha valaki jól járna vele.
Nincs megadva sem km, sem idő függvényű csereperiódus.
A gyár azt mondja, 90ekm-nél kell először ellenőrizni, majd minden további 30ekm-nél, és szükség szerint cserélni. Na most, aki egy vezszíjról meg tudja mondani, hogy meddig fogja még bírni, az nem földi halandó.
A magunk részéről 120ekm-nél szoktuk ezeket cserélni.