Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

citati Creative Commons License 10 órája 0 0 853210

Azt hiszem, hogy azt csak nyitott állapotban lehet kitekerni.

Előzmény: Ajoza (853208)
citati Creative Commons License 10 órája 0 0 853209

Azt hiszem, hogy azt csak nyitott állapotban lehet kicsavarni.

Előzmény: Ajoza (853208)
Ajoza Creative Commons License 15 órája 0 0 853208

Nem nyit ki ,így nem idul a senic2. Nem jön ki a felfogás csavar. 

Ajoza Creative Commons License 15 órája 0 0 853207

Segítséget szeretnék kérni, hogy lehet a kormányzárat leszerelni .renault scenic2 .

Guvat Norbert Creative Commons License 2025.06.02 0 0 853206

Üdv!

Ülés alatti csatlakozó érintkezési hibáját ki hogyan oldotta meg?
A gyors kötözőn és kontakt spray-n már túl vagyok.
Ha napon állok és fel melegszik az utastér csak akkor kezd el világítani a jelző lámpa, megmozgatom és egy darabig jó.

citati Creative Commons License 2025.05.30 0 0 853205

szia!

Úgy tudom, hogy az 1.4-be meg szokott romlani az elektromos pillangószelep.

Nem tudom, hogy a diaggal lehetne e látni valamit, ha nincs lámpa, de nem sok választás van, meg kell nézni.

A klímának, meg gázmennyiség ellenőrzés, és töltés, ha kell.

Kuplung passz.

Előzmény: HéliásTóbiás (853204)
HéliásTóbiás Creative Commons License 2025.05.28 0 0 853204

Sziasztok!

 

Megane 2 2004 1.4 16V

Főleg hidegindításnál csinál olyat, hogy alapjárat ingadozik vagy eleve alacsony (pl indítás után 5-600rpm), vagy ha 750-800 körüli, akkor is 'ringatózik' az autó álló helyzetben. Olyat is csinál néha, hogy az alapjárati fordulatszám fel le ugrál (pl 500-800 fel le).

Mondanám, hogy melegen ez teljesen megszűnik, de nem, csak akkor talán nem ennyire észrevehető/gyakori.

 

Nem tudom, hogy összefügg-e ezzel, de néha gázadásra elég nehezen reagál. Kikanyarodásnál szokott ez jó lenni, amikor várnám, hogy húzzon, de másodpercekig semmi (igen, visszaváltom kettesbe :D).

 

Másik: manuál klíma csak utasoldalon hűt rendesen, és búgó hangja van, ha megy. Akár AC gomb, akár ventilátor kikapcsolásával megszűnik. Ez csak egy töltés, vagy klímakuplung? (esetleg is-is)?

 

Köszönöm

 

UI: kuplungcsere kb mennyibe fáj mostanában? Csak munkadíj. 

kacsa321 Creative Commons License 2025.05.11 0 0 853203

Sziasztok.

Renault mégane 1 1999 évjárat immobilizer hiba.

Nem villog a piros lámpa a műszerfalon.

Kicseréltem a komfort modult akkor gyorsan villogott de nem indul.

Ha felkapcsolom a világitást eltünik a kilométer számlálo a múszerfalon.

Tudtok segíteni?

athorxx Creative Commons License 2025.05.09 0 0 853202

Renault Scenic 1.5 DCI-hez Hatvan környékén tudtok olyan szerelőt ajánlani aki ezekre a típusra van ráállva? :) Köszi!

Tibi50 Creative Commons License 2025.05.07 0 0 853201

Sziasztok!Tudja valaki RENAULT Megane 1,5 dci 2015 nappali fény és helyzetjelző biztosíték hol található?

bnorci71 Creative Commons License 2025.04.24 0 0 853200

ezt neked kel eldönteni de hogy legyen segítség is

 

bontott garancia nulla

-felújítás gondolom ott van garancia de a minőségbe megbíznál úgy hogy az utángyártottban nem?

-új bolti "utángyártott" meg kel nézni mi van rajta gyárilag Valeo/Bosch/stb és olyat venni

DE én az ilyet mindig a szerelőre bízom ha szar neki kel intézni a garit is a bolttal

Előzmény: kvvcs (853199)
kvvcs Creative Commons License 2025.04.24 0 0 853199

Sziasztok!


2002-ben gyártott Renault Mégane I típusú gépjárművemben nem működik a klíma. Első diagnosztika alapján arra jutottak, hogy a kalorikus kör az tömör nem ereszt, a kompresszor bekapcsol, gyári adatok alapján feltöltötték a kívánt mennyiségű R134a hűtőközeggel olajjal, viszont a szükséges nyomást nem állítja elő a kompresszor (DELPHI 9026; part number: 8200050141 ), így annnak cseréjét javasolták.

 

Említették, hogy talán érdemes megpróbálni egy jobb minőségű bontott kompresszort beszerezni, mint egy utángyártott újat vásárolni (70000 HUF -tól kezdődnek ), mivel tapasztalatuk szerint az utángyártott kompresszorokkal több probléma is elő szokott fordulni vélhetően, amiatt mert gyengébb minőségűek(?).

 

Én a bontott alkatrészt zsákbamacskának érzem, a kapott információ alapján meg tartok az új utángyártott kompresszortól.

 

A tanácsotokat szeretném kérni, hogy véleményetek/tapasztalatotok szerint mi lehet a legjobb döntés ár/érték/tartósság szempontjából? Eredeti kompresszor felújítása, bontott alkatrész beszerzése vagy új alkatrész vásárlása? Járt már valaki hasonlóképpen?

 

Üdv.

Jankli Creative Commons License 2025.04.18 0 0 853198

Sajnos a cégem csak 1830

Szoval a 1830 az 1843, elírtam, bocsi.

Előzmény: Jankli (853197)
Jankli Creative Commons License 2025.04.18 0 0 853197

Lehet, ha ezt a motort egy normálisan összehangolt váltóval párosítják, valamivel jobb lenne.

Sajnos a cégem csak 1830-as autókat vett, ami az autószállításban gyenge, főleg, ha a mostani elektromos autókat vesszük figyelembe.

Tegnapi rakományom: 4db BYD Sealion és kettő Land Rover sport, kb. 35T összsúly és 2T-val nehezebb pót... Ehhez a súlyhoz kevés a 1830. De még a 1853 is. Mire a hajtásláncon keresztül a kerekekre ér ez a teljesítmény addig alig marad belőle 350-370LE és eléggé nyomatékszegények ezek a motorok. Szégyen ide, szégyen oda, 1600-1700-as fordulattal megyek fel a dombon manuálban.

 

Fogyasztás: a mi esetünkben - autószállítók - ez eléggé érdekes. Kevés az olyan fuvar, ahol ne lenne legalább 30-35T rakomány, üres km. szintén kevés. A múlt havi átlagfogyasztásom 30,7l/100km, de volt olyan nap, mikor 36literre jött ki a fogyi. Szembeszél, hegymenet stb..

 

60+ kamiont üzemeltet a cég, nagy részük új Mercedes. (csak azért, mert a merci gyár kikötötte, h csak akkor szállíthatunk Mercedes személyautókat Európában, ha a járműpark több, mint 60%-a merci...)

 

Kollégáim véleménye megoszlik, van aki Mercimániás és mindenben aláveti magát az autónak, mert kényelmes az ágya és az ülése, megbékél a motor és a váltó hiányosságaival. Van aki gyűlöli. A Scania ágyán is tudtam 12 órát aludni egy huzamban... :)

Én kicsit gyakorlatiasabb vagyok, nem gyűlölöm, nem is szeretem, ez van. Mégiscsak új autó.

(az Ausztriában összeszerelt kassbohrer felépítmény és a hollandiában összetákolt boogie tengely egyszerűen értékelhetetlen.)  Két kamion égett ki a boogie miatt, az egyiket sikerült eloltani, a másik 8 Audi Q3-mal teljesen leégett. Vészesen közelítek a 130ekm-hez, ekkortól válik sebezhetővé ez az alkatrész. Megelőzés? hmm... :(

 

Az Active Brake Assist-t nem merem kikapcsolni, pedig egy óriási fasság... minden vélt akadályra befékez, satuzik, főleg terelésben!!

Automata fényszóró: összevissza kapcsol, nem győzőm cserélgetni az izzókat, szintén manuálban használom.

Automata ablaktörlő: alagútban eső után törli a száraz üveget, kiérvén az esőben csak jó néhány mp. múlva. Marad a manuál.

Az M2-é jobban működik.

Előzmény: kisfo (853196)
kisfo Creative Commons License 2025.04.18 0 0 853196

köszönöm!

 

en csak a motorokkal foglalkozok; a valtoprogramozas idegen világ nekem

 

"A motor harmatgyenge"  -> ez meglep  (fékpadon - csak a motor - elég jó)

 

azt gondolom, hogy a vezetök a dinamikus viselkedest interpretálják, érzik, ami ugyanolyan nevleges nyomaték, teljesítmény esetén is különbözö lehet, 

 

példa erre a szgk. esetén is a "régebbiek harapósabbak" voltak, egyszerüen mert az újabb emissziós elöírások miatt dinamikus/tranziens üzemben sokminden az emisszióra, a pillanatnyi emissziócsúcsok csökkentésére van inkább szabályozva, mint régen

 

más Actros tulajok / driverek véleményét is ismered ? akik szerint "A motor harmatgyenge" ?

 

 

https://www.pappas.at/unternehmen/neuigkeiten/Actros-DueL-Mercedes-Benz-Actros-L-im-Test_news_1174766  Für 2024 standen in Österreich drei Actros L-Modelle – die Typen 1851 und 1853 – zur Verfügung. ...Die Zahlen sprechen eine deutliche Sprache: Im Durchschnitt erzielte der Actros L einen Verbrauchsvorteil von 7,77 % gegenüber den Wettbewerbsfahrzeugen. Das bedeutet eine Einsparung von 2,38 Litern Diesel auf 100 Kilometern...Fahrerinnen und Fahrer lobten den hohen Fahrkomfort, die intuitive Bedienung sowie die zahlreichen Assistenz- und Sicherheitssysteme, darunter Active Brake Assist 5 und die weiterentwickelte MirrorCam."

 

 

ez 2023-as: https://ipaper.ipapercms.dk/Scania/Deutschland/pressetest-2023/etc-2023-ttw/?page=4    Viel wichtiger aber: Die Schaltstrategie passt nun auch im schärfsten Economy-Programm. So nimmt der Daimler vor Steigungen Fahrt auf, wenn das sinnvoll ist. Er schaltet früh in einen kleineren Gang und hält diesen auch in einer Senke bei dann steigender Motordrehzahl eisern fest, sofern der GPS-Tempomat dies für richtig erachtet. Im Ergebnis kann der Actros mit diesem Fahrstil die besten Fahrleistungen in allen Bergwertungen für sich reklamieren.

 

azt irjak hegyen a legjobb a menetteljesitmenye

 

...de mindre irjak: Allen gemeinsam ist ein gewisser Hang zur Langsamkeit :-)  és :-((

 

a fogyasztas ebben a hasonlitasban nem jo az OM471-gyel az Actros 1845-ben ...plane a Scania-hoz kepest:

Előzmény: Jankli (853194)
Jankli Creative Commons License 2025.04.18 0 0 853195

Azért van benne jó is, pl. a retarder. 85 tempomat, +3km/h rágurulásra állítva a bécsi púpon lefelé is megtartja a 88-at  36-38T-val. A Scania bubuja sehol sincs. Viszont! nem világít a féklámpa, ha a retardert használom, ami miatt már beszóltak néhányan, a lassulás pedig eléggé érzékelhető... Scanián taposom a bubut és világít a féklámpa.

 

Bármennyire utálom ezt a szart, a technikát tisztelem, megpróbálom normálisan használni, az ECO monitor szerint az eltelt 10 hónapban a legrosszabb teljesítményem 61%, a legjobb 89%. 105ekm. van az autóban, 279ekm-t ír a fékcserére. A Scanián, amit szintén új korától használtam, 570ekm-nél dobattam le a gyári fékeket, ezt a Merci nem fogja tudni.

Egy fékgarnitúra csere 4-500eft.

Előzmény: Jankli (853194)
Jankli Creative Commons License 2025.04.18 0 0 853194

Szia, ez már egy elég régi cikk, amit linkeltél.

Az OM471 egy gyártón belüli elnevezés, ilyen nincs pl. a forgalmiban, 2022-es fejlesztés.

Amivel dolgozom egy 2024-es, 5-ös Actros  (rosszul írtam a 2025-t), a világ legcarabb teherautója.

Elolvastam a linkelt cikket és pl. a körforgalomból való kihajtást, autópályára történő felhajtást említenek többek közt javulásként.

Ez a gyakorlatban úgy néz ki, h körforgalom: lassítok, tovább tudnék menni de a váltó másképp gondolja, keresi önmagát, látom,h 3-7-9 aztán megint 3 és elindul, csakhogy eddig már jön valaki. Kihajtás, gyorsítás, majdnem padlógáz és harmadikból felvált hatodikba és csak hörög-hörög, de nem gyorsul. Mindezt normál A-ban. Economy módban még szarabb, power valamivel jobb. A 2004-es Reanault automata fényévekkel jobb!

Autópálya felhajtó: padlógáz, kettőt hármat felvált, nem gyorsul.... Marad a manuál. Csak akkor minek az automata?

Ahogy Norci is írja minden indulás egy procedúra, amíg kikapcsolom azokat a dolgokat, amik hátráltatnak.

Kamerás tükör: 100ekm alatt sem tudtam megszokni, homályos, pixeles értékelhetetlen képet ad, nem tudja kezelni a mögöttem jövők LED-jét, csak villog, a tablet pedig teljesen kitakarja az A oszlopot, tehát a kamion teljes bal oldalát, mert egy 20x40centis képernyő van előttem 30 centire.

Balesetveszélyes!!!

 

A motor harmatgyenge és (persze ez szubjektív) rettenetes hangja van, nyüszög, sípol, állandóan erőlködik, olyan mint egy kivénhedt kávédaráló.

Előzmény: kisfo (853192)
Airbag. Creative Commons License 2025.04.18 0 0 853193

kisfo Creative Commons License 2025.04.14 0 0 853192

huh, engem minden ilyen (meg a 2-vel alatti hsz.-od is) nagyon érdekel, minél több ilyet írsz, annál jobb !  motorfejlesztésben, égésfejlesztésben dolgozok

 

melyik motor van benne ? pl. OM471, 3rd generation ?  duma szerint a 3. gen 4%-kal kevesebber fogyaszt, mint az elözö pl. https://mbpassion.de/2022/04/dritte-generation-des-om-471-nutzfahrzeugmotors-vorgestellt/

 

 

szamai cikkekböl az égésterek és fúvókák:

 

    

 

Előzmény: Jankli (853187)
bnorci71 Creative Commons License 2025.04.13 0 0 853191

ne is mond Citanokat kaptunk januárba.

Lassan egy 5perces procedúra a reggeli indulás

kamera sávtartó kikapcs ezzel kezdek, már ha engedi mert ha a pára egyéb miatt nem elérhető a kamera jön a hiba üzenet, hogy nem elérhető és kikapcsolni se lehet, aztán 1x csak működik, de kikapcsolni nem lehet és pályán kamion mellett halálfélelmem van mert én húzom a szalagkorlát felé ez a szar meg a kamion felé a videójátékot jobb kormányozni.

 

Előzmény: Jankli (853185)
bnorci71 Creative Commons License 2025.04.13 0 0 853190

nyugodtan bármikor ha erre jársz :)

 

Előzmény: Jankli (853183)
Jankli Creative Commons License 2025.04.13 0 0 853189

Üdv,

van egy kis problémám, hátha valakinek van ötlete.

M2 2004 1,6 benzin 239ekm. automata.

Kb. egy hónapja nyílegyenes úton 120 körül, pályán, hallottam a boci elejéből egy "pattanást", majd utána olyan zajokat, mintha elhagytam volna vmit. Megálltam, próbáltam kideríteni, h mi történt, de semmi rendellenességet nem vettem észre. Azóta viszont rossz úton fémes zörgést hallok az autó elejéből, csúnya hangja van. Nem tudom megmondani melyik oldalról.

Rugótörésre gyanakodtam és mivel olajat, első fékbetéteket kellett cserélnem alámentem a kocsinak, megrángattam, de semmit nem találtam... Nem recseg kormányzáskor, stabpálca terhelés alatt sztem ok, rugó alsó része ép, felső részét nem látom, sima úton semmi hangja a futóműnek.

Van valakinek ötlete, hogy mi történhetett?

Köszi.

Jankli Creative Commons License 2025.04.12 0 0 853188

Szoval a Scania önsulya 20T...

Előzmény: Jankli (853187)
Jankli Creative Commons License 2025.04.12 0 0 853187

.... és akkor még nem is említettem a 430 főtengelyen (!) mért LE-t a 42T-hoz, a rettenetesen buta motor-váltó kombót.

Scaniaztam 7 évig, sztem az autószállító ott kezdődik és ott is végződik. 410-450 LE keréken mérve....

A Merci szép belül, a Scania puritán, munkára a Scania való.

Fogyasztás: Új, (100ekm) Merci, 6db EQB 2,2T per db, szembeszél, 36,7l/100km, a kamion önsúlya 22T.

Scania (4 éves) rakomány ua, útvonal ua, 30,8l/100km, a kamion önsúlya 40T.

550km-en.

Előzmény: Pinga2042 (853186)
Pinga2042 Creative Commons License 2025.04.12 0 0 853186

Van egy kamionos rokonunk,mesélte hogy a cégtulaj az ősszes mercit visszavitte a márkakereskesésbe és vett helyettük volvot,annyira rosszak a mercik. Dolgoztam 1619 es kcr es billenccsel az akkor százszor jobb volt mint az ifa vagy a kamaz

Előzmény: Jankli (853185)
Jankli Creative Commons License 2025.04.12 0 0 853185

Nálam is minden automata, azon agyalok, hogy tudnám kikapcsolni az egészet, mert katasztrófa ahogy működik.

Mercedes Actros, 2025, a német teherautó gyártás szégyene... :(

Előzmény: Pinga2042 (853179)
Jankli Creative Commons License 2025.04.12 0 0 853184

Én a két csatinál keresném a probléma okát, tapasztalat. Mielőtt összedugnád, WD40, vagy kontakt spray.

Előzmény: Tibi50 (853180)
Jankli Creative Commons License 2025.04.12 0 0 853183

Eszembe jutottál szerdán, az Avason voltam a Renaultnál, gondoltam, h megcsörgetlek, de aztán a diszpo megoldotta a problémát :(

Most szívatnak, mert egy elkefélt spanyol fuvar miatt 3 hétig voltam úton (8600km) és szóvá mertem tenni.

Előzmény: bnorci71 (853175)
Jankli Creative Commons License 2025.04.12 0 0 853182

Szia!

 

Örülök, hogy hallak!

Jót tettél 25 évvel ezelőtt, sokan - én is - rengeteget profitáltunk  a Mégane fórumból :)

 

Minden jót kívánok!

Jankli.

Előzmény: Kopi (853176)
Tibi50 Creative Commons License 2025.04.10 0 0 853181

Hol lehet a nappali fény biztosíték?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!