A nívópálcán ha jól emlékszem, 8 db X-re van felosztva a szint jelölése. Ezen megy le kb. 3-4 X-et a 30e km alatt. Ennyi kis olajfogyasztás szerintem belefér. Ha bevillog a service lámpa, akkor azért már illik töltögetni rá egy kicsit.
Nincs külső jele, és nem lehet kimérni ohm mérővel. Diagnosztika tudja megmondani, vagy egy egyszerű próba:
Motor rángat alapjáraton. Lehúzod a jobb szélső trafóról a csatit. Ha a motor lefullad, akkor a két középső trafó közül hibás valamelyik. Ha a motor jár tovább, akkor a két szélső közül hibás valamelyik.
Ekkor már tudod, hogy melyik pár trafónál van a hiba. 1-4 és 2-3 van párban vagyis a két szélső, és két középső.
A következő teszttel el lehet dönteni, a hibás párból melyik trafó a rossz:
Most felcseréled a jobb szélsőt a jobb középsővel, és elvégzed az előző tesztet. Ha a hiba átment a másik pár trafóra, akkor a hibás a jobb oldalon van. Ha nem változott semmi, akkor a hibás a bal oldalon van.
De ez csak akkor érdekes, amikor 1 tartalék trafó van nálad az izzókészletnél, ahogy illik :) A normál esetben a párját is cserélni kell, mert ilyenkor az a tapasztalat, hogy párszáz km-nél nem húzza tovább a párja.
Vedd le a motor burkolatot - ha van - és nézd meg, egyformák-e a trafók. Ha nem egyformák, akkor csinálj róla fotót, és mutasd. Ekkor valószínűleg ránézéssel is meg tudjuk mondani melyiket kell cserélni :) Amelyiknek szürke kupakja van :)
M II-nél ( 5 éves, 45 000 km) mennyi a normális olajfogyasztás? A "szerviz" feirat kb egy jó hónapja időnként kgyúlad és kéri, hogy töltsem fel az olajat. Aztán másnap reggel semmi. Napközben néhányszor ismét. Most megnéztem az olajszintet, az alsó nívó felett 2-3 mm. 4 dl-t öntöttem bele, ezzel beállt középre. kb 11000 km-t ment ezzel az olajjal. Ha az olajcserekor a felső szintig töltötték, akkor kb 8 dl fogyott, ha középig, akkor 4 dl.
Kicsit nedves kézzel megfogod, és lehúzkodod a trafókat. Amelyik könyéken b@sz, az jó. Amelyik nem, az rossz. (csak saját felelősségre ;-) Mellékhatások tekintetében kérdezze klubtársát, szerelőjét)
Nekem 8V-s az autóm, csak az itt olvasottak alapján gondolom, hogy trafó. KoAn-éknak már gyakorlatuk is van, ők többet tudnak erről mesélni, de azt hiszem, nincs külső jele.
A csikorgó fékre ügyes megoldás egy 500 Ft-os "fékcsikorgásgátló zsír" beszerzése. A betétek hátsó felét kell nyomokban bekenni vele, és némaságba burkolózik minden egyes fékezés. Plusz még finomabban is lehet kicsit adagolni.
Nekem is hamarosan csere érett a fékbetét+féktárcsa.Mennyibe fáj ez kb.? Csikorog gyenge fékezésnél,ha erősebben nyomom akkor nem. Más: alapjáraton megy a motor,ütemesen mintha valami kis szelep lefújna,a szelepdekni irányából jön.Ha gyorsítok akkor sűrűbben lehet hallani.Van valami tipp erre? Köszi előre is!
Igen ők valóban fent vannak a listán, de az is oda van írva, hogy:
"A Jimakos Tours Turisztikai és Idegenforgalmi Kft. az utazásszervező, és közvetítő tevékenységet Jimakos Tours Utazási Iroda néven 1092 Budapest, Ferenc krt. 2-4. címen folytathatja."
A másik listán pedig egyszerűen JIMAKOS TOURS UTAZÁSI IRODA van törölve.
Azért tettem fel a kérdést, mert itt a szavak nagyon egybe csengenek. Ráadásul a klub weblapjára feltett Jimakos Kft-nek a görög weblapja nem érhető el.
www.jimakostours.gr
Remélem feleslegesen aggodalmaskodok, de nem szeretném, ha kellemetlen helyzetbe kerülne 120 ember.
Ha benzines, akkor trafó. Húzd le egyesével a kábeleket. Amelyiknél nem változik a hangja, az a ludas. Érdemes párban cserélni. 1-4, és 2-3 van párban azt hiszem.
Ja! És ne Sagemet vegyél... Úgy tudom, a Berut favorizálják a kollégák.