"...a Március 15. téren szálltunk át a 2-es villamosról a 8-as buszra, a jó kis régi buszvégállomáson, ahol a jó öreg 260-asok várakoztak."
Annak a régi buszvégállomásnak volt egy peremes teteje, fel volt szerelve rá egy zuhanyrózsa, és nyári hőségben a tetőt a pereméig elárasztották vízzel, hogy a személyzet odabent kellemesebben hűsölhessen... :))))
A sárga fényről régi emlékek ugranak be, gyerekkoromból. Szombat esténként amikor a nagyiéktól jöttünk haza, mindig a Március 15. téren szálltunk át a 2-es villamosról a 8-as buszra, a jó kis régi buszvégállomáson, ahol a jó öreg 260-asok várakoztak. Ahogy mentünk a buszhoz, látszott kívülről, ahogy az éjszakában halványsárgán világított a buszok utastere. Aztán ahogy a 80-as évek első felében, ahogy frissítették az állományt, a régi ráncajtósokat fokozatosan kezdték felváltani az újabb generációs 260-asok, amik az ajtón és a keréktárcsán kívül még egy fontos dologban különböztek a régebbi példányoktól, a halvány sárga fény helyett fehér fényáradatot árasztottak az ablakok kifelé az éjszakába. Eleinte imádtam ezeket, mert ez már sokkal előkelőbb látványt nyújtott, mint a régi buszok pislákoló fénye. Aztán rádöbbentem, hogy igen, kívülről tetszetős, de utazás közben már nincs meg az a kellemes, álmosító fíling, amikor éjszaka megyek haza. A jó kis hangulatvilágítás helyét átvette a vakító neonfény....
Magamnak válaszolva, próba alapján: 2300-2400K megfelelőnek tűnik; a lámpák fénye még határozottan sárga, de az út felszíne már csak alig, szinte pontosan olyan, mint szabad szemmel látható. Hátha valaki mást is érdekel a probléma megoldása... ;-)
Látogatásaid során jártál a Kassa - Margitfalva ("Margecany") - Korompa ("Krompachy") vasútvonalszakaszon ? (Na jó, persze a vasútvonal folytatódik, de most utána keresve nem tudtam eligazodni : milyen vonal... ? merre halad... ? milyen tájon halad át a pálya...?)
Több, mint ötven esztendeje életemben először jártam "külföldön", és valahol Margitfalva környékén (előtte ? / utána ?) valósággal megbabonázott a táj
- valami folyóvölgy fölötti hídon (?) / viadukton (?) ment át a vonat, üdezöld erdők, hegyek...
Nincsenek erről a vidékről képeid v. pláne videóid ?
Persze lehet, hogy megvan Neked, csak én nem találtam gazdag és sokirányú kincstáradban.. (és ez utóbbi nem gúny v. irónia, hanem őszinte elismerés...)
Hamster, vagy valaki más olyan, aki este, sötétben is fotóz/videóz:
Milyen 'white balance' a megfelelő utcaképhez, ahol sárgás a közvilágítás? Azt szeretném elérni, hogy maguk a lámpák sárgásak maradjanak, de az útfelület ne "tocsogjon" a sárgában, hanem szürkés legyen, mint ahogy szabad szemmel is látjuk. Mert az 'auto' beállítás pocsék, ahol meg az út jó árnyalatú, ott a lámpa is fehér. Színhőmérséklet is megfelelne, azt is tudom állítani 2000K és 10000K között 100-as lépésekben...
Remek, hangulatos a videó a havas&villamosos estéről ! Kellemes élmény - így a fotelból...! - (Érdemes volt vállalni, hogy a kezed lilára fagyjon...:))))))
Szerintem a Bengáli is nyaklik-csuklik, csak nehéz összehasonlítani, mert nem ugyanott, ugyanolyan zoommal készültek a felvételek. A második videón például csalóka, hogy az UV-s felvételek egyike nagypanelen készült, a másik meg a szétcsúszott Városház téri kihúzón, míg a Bengáliké a viszonylag új RAFS részeken.
Az oldalon linkelt blogposzt tanulsága szerint valamikor a 90-es évek végén csődbe ment a tulajdonos, onnantól kezdve szvsz max megőrizve lehetett (ha jól értem akkor a kocsi életútja nem is teljesen tiszta, ha valahol érdemben restaurálták/gondozzák volna, arról csak lenne információ).
Meglep, hogy a királyságból "visszaszökött" ikerkocsikat a királyságiak hagyták így lepukkanni.. - legalábbis a tetőt illetően...
Érdekes (számomra), hogy a teleobjektívvel (?) felvett videoknál a szemmel látható pályahibákra az UV-k sokkal érzékenyebbek voltak, mint a Begáli - amely sokkal nyugodtabban futott.
A Fehérvári úton a - megint csak fordított lantszedőjű - 2624-es milyen fürge - persze biztosan jóval kisebb az önsúlya !