Szerintem a Bengáli is nyaklik-csuklik, csak nehéz összehasonlítani, mert nem ugyanott, ugyanolyan zoommal készültek a felvételek. A második videón például csalóka, hogy az UV-s felvételek egyike nagypanelen készült, a másik meg a szétcsúszott Városház téri kihúzón, míg a Bengáliké a viszonylag új RAFS részeken.
Az oldalon linkelt blogposzt tanulsága szerint valamikor a 90-es évek végén csődbe ment a tulajdonos, onnantól kezdve szvsz max megőrizve lehetett (ha jól értem akkor a kocsi életútja nem is teljesen tiszta, ha valahol érdemben restaurálták/gondozzák volna, arról csak lenne információ).
Meglep, hogy a királyságból "visszaszökött" ikerkocsikat a királyságiak hagyták így lepukkanni.. - legalábbis a tetőt illetően...
Érdekes (számomra), hogy a teleobjektívvel (?) felvett videoknál a szemmel látható pályahibákra az UV-k sokkal érzékenyebbek voltak, mint a Begáli - amely sokkal nyugodtabban futott.
A Fehérvári úton a - megint csak fordított lantszedőjű - 2624-es milyen fürge - persze biztosan jóval kisebb az önsúlya !
Nincs, de van egy Szegeden, amit biztos enm adnak, van egy Debrecenben, amit gondolom nem adnak, viszont van a Mavitének egy, az Angliából visszahozott.
Gyanítom, hogy az igazi megoldás - ahogy a 2624-nél is - egy füzesis iker lenne, az mehetne bárhova. Például örülök, hogy lesz 1500-as végre, de sajnos nem fog tudni akármikor akárhova menni a jókora tengelytávjával.
A lőrici iker annyiból jönne még jól, hogy azzal az ikerkocsi is ki lenne pipálva a múltból. Bár egy bukfenc-iker replika is tudná ezt, de az már lehet nem bilibe nyúlás hanem arccal bilibe esés :) Mindenesetre nagy köszönet mindenkinek aki így vagy úgy részt vett ezeknek a felújításában!
A felújított Mukiban asszem van még USB csatlakozó is, mobiltöltőnek :) Ezek ilyen kísérletek, hogy mit lehetne kihozni ezekből az öreg járművekből, szerintem sorozatos átépítés nem lesz belőle.
A lőrinci Szentendrén pihen, meg gondolom le kéne azt is vizsgálni, mielőtt ráengednék a Nagykörútra. Sőt, a fene tudja, milyen állapotban van évek óta egyhelyben állva, szóval biztos nem két fillérbe került volna behozni és üzembe helyezni... ne legyünk telhetetlenek.
Jó ez az életképek, köszönjük! Régebben nem érdekeltek annyira, mert hát, ha kiegyek az utcára, pont ezt látom. De ebben most voltak olyanok is, amiről lemaradtam. Páldául a sárga hómuki. Borzasztó bizarr dolog egy sárga muki. (Ez a narancs-fehér csíkkal akar most lenni az üzemi járműszín, állítólag a T5000 (!) is ezért lett ilyen, és nem weimari emlékére) Egyébként a Ferencvárosi csibészvágányon láttam múltkor egy felújított mukit, az rendes szürke volt, de tele ilyen modern cuccokkal, új ablakok, ledes oldalfények, talán még féklámpája is volt. Ha ezt tudták volna száz éve, gyártáskor...
Volt egy link most a Lőrinci ikerrre (apropó, miárt nem volt ott a felvonuláson?), az Életképek első kiadásában. Már ez is nosztalgia, mi volt 2000-ben. Ezt írod: "Nem hittem volna, de rászoktam a villamosok fényképezgetésére. Eleinte kicsit tartottam tőle, de a járművezetők nem is fogadják rosszul ... A kocsin tartózkodók tutira bolondnak néztek bennünket, ahogy folyamatosan követtük a kocsik útját, és több helyen is lefényképeztük"Micsoda divat lett ez azóta! (én ezért is hagytam abba). A múlt héten kipróbáltam a nosztalgiatrolibuszt, hogy hogy egfy kicsit a hátsó kerék felett is ülhessek. Egy hétig járt a kocsi, de még pénteken is volt 2-3 fotós, akik kolyabb gépekkel, sokszor állványról fotózgatták. Én inkább magamnak fényképeztem le éjszaka :-)