Keresés

Részletes keresés

nobolond Creative Commons License 2019.01.05 0 0 87854

Jó néha "visszarévedni..." - kösz !

Több képet elmentettem - persze szigorúan magamnak... :)

Előzmény: Hamster (87853)
Hamster Creative Commons License 2019.01.05 0 2 87853

Kint minden fehér, a járda kivételével, ami fekete, hát legyenek most a régi képek is fekete-fehérek:

 

Sárga, fekete-fehérben

Előzmény: Hamster (87838)
Hamster Creative Commons License 2018.12.31 0 1 87852
Hamster Creative Commons License 2018.12.29 0 1 87851
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.27 0 0 87850

Ez igaz! 

Előzmény: Hamster (87827)
nobolond Creative Commons License 2018.12.26 0 0 87849

Igen ám, csakhogy Te a második felvételről írsz, én az első videoról írok, ahol a Sz. E. fasorról van szó mindkettő esetében :

0:19-0:36  iker UV közeledik

0:37-0:54  Bengáli közeledik, majd elmegy - igaz, a másik vágányon... :))))))

 

De OK, mind1 ! - fő az élmény - amiért KÖSZÖNET ! 

Előzmény: Hamster (87848)
Hamster Creative Commons License 2018.12.26 0 0 87848

Szerintem a Bengáli is nyaklik-csuklik, csak nehéz összehasonlítani, mert nem ugyanott, ugyanolyan zoommal készültek a felvételek. A második videón például csalóka, hogy az UV-s felvételek egyike nagypanelen készült, a másik meg a szétcsúszott Városház téri kihúzón, míg a Bengáliké a viszonylag új RAFS részeken.

Előzmény: nobolond (87846)
toto92 Creative Commons License 2018.12.26 0 0 87847

Az oldalon linkelt blogposzt tanulsága szerint valamikor a 90-es évek végén csődbe ment a tulajdonos, onnantól kezdve szvsz max megőrizve lehetett (ha jól értem akkor a kocsi életútja nem is teljesen tiszta, ha valahol érdemben restaurálták/gondozzák volna, arról csak lenne információ). 

Előzmény: nobolond (87846)
nobolond Creative Commons License 2018.12.26 0 0 87846

Meglep, hogy a királyságból "visszaszökött" ikerkocsikat a királyságiak hagyták így lepukkanni.. - legalábbis a tetőt illetően...

Érdekes (számomra), hogy a teleobjektívvel (?) felvett videoknál a szemmel látható pályahibákra az UV-k sokkal érzékenyebbek voltak, mint a Begáli  - amely sokkal nyugodtabban futott.

A Fehérvári úton a - megint csak fordított lantszedőjű - 2624-es milyen fürge - persze biztosan jóval kisebb az önsúlya !

 

KÖSZÖNET !

Előzmény: Hamster (87845)
Hamster Creative Commons License 2018.12.25 0 1 87845
Előzmény: division by zero (87844)
division by zero Creative Commons License 2018.12.24 0 0 87844

Na ez a Angliából visszahozott meglepett! Van róla fotó?

Előzmény: Hamster (87843)
Hamster Creative Commons License 2018.12.24 0 0 87843

Nincs, de van egy Szegeden, amit biztos enm adnak, van egy Debrecenben, amit gondolom nem adnak, viszont van a Mavitének egy, az Angliából visszahozott.

Előzmény: toto92 (87841)
toto92 Creative Commons License 2018.12.24 0 0 87842

Bármikor bármilyen mennyiségben!

 

A 65-ösért külön pirospont, sose tudom megunni :)

Előzmény: Hamster (87838)
toto92 Creative Commons License 2018.12.24 0 0 87841

Van parajosban sínylődő ikerkocsi amúgy?

Előzmény: Hamster (87839)
division by zero Creative Commons License 2018.12.24 0 0 87840

Megalájk!

Előzmény: Hamster (87838)
Hamster Creative Commons License 2018.12.24 0 0 87839

Gyanítom, hogy az igazi megoldás - ahogy a 2624-nél is - egy füzesis iker lenne, az mehetne bárhova. Például örülök, hogy lesz 1500-as végre, de sajnos nem fog tudni akármikor akárhova menni a jókora tengelytávjával.

Előzmény: toto92 (87837)
Hamster Creative Commons License 2018.12.24 0 1 87838
toto92 Creative Commons License 2018.12.22 0 1 87837

A lőrici iker annyiból jönne még jól, hogy azzal az ikerkocsi is ki lenne pipálva a múltból. Bár egy bukfenc-iker replika is tudná ezt, de az már lehet nem bilibe nyúlás hanem arccal bilibe esés :) Mindenesetre nagy köszönet mindenkinek aki így vagy úgy részt vett ezeknek a felújításában! 

Előzmény: Hamster (87836)
Hamster Creative Commons License 2018.12.22 0 0 87836

A felújított Mukiban asszem van még USB csatlakozó is, mobiltöltőnek :) Ezek ilyen kísérletek, hogy mit lehetne kihozni ezekből az öreg járművekből, szerintem sorozatos átépítés nem lesz belőle.

 

A lőrinci Szentendrén pihen, meg gondolom le kéne azt is vizsgálni, mielőtt ráengednék a Nagykörútra. Sőt, a fene tudja, milyen állapotban van évek óta egyhelyben állva, szóval biztos nem két fillérbe került volna behozni és üzembe helyezni... ne legyünk telhetetlenek.

Előzmény: IZé (87833)
Hamster Creative Commons License 2018.12.22 0 0 87835

Azok drága menetek lesznek, még gyűjtik rá az erőt. Az UZ-nak annyi előnye van, hogy az nem fog tovább rozsdásodni addig :)

Előzmény: division by zero (87834)
division by zero Creative Commons License 2018.12.22 0 0 87834

Az UZ-nek nem állnak neki ebben a felújítási hullámban? Vagy egy Stukának?

Előzmény: Hamster (87830)
IZé Creative Commons License 2018.12.21 0 0 87833

Jó ez az életképek, köszönjük! Régebben nem érdekeltek annyira, mert hát, ha kiegyek az utcára, pont ezt látom. De ebben most voltak olyanok is, amiről lemaradtam. Páldául a sárga hómuki. Borzasztó bizarr dolog egy sárga muki. (Ez a narancs-fehér csíkkal akar most lenni az üzemi járműszín, állítólag a T5000 (!) is ezért lett ilyen, és nem weimari emlékére) Egyébként a Ferencvárosi csibészvágányon láttam múltkor egy felújított mukit, az rendes szürke volt, de tele ilyen modern cuccokkal, új ablakok, ledes oldalfények, talán még féklámpája is volt. Ha ezt tudták volna száz éve, gyártáskor...

 

Volt egy link most a Lőrinci ikerrre (apropó, miárt nem volt ott a felvonuláson?), az Életképek első kiadásában. Már ez is nosztalgia, mi volt 2000-ben. Ezt írod: "Nem hittem volna, de rászoktam a villamosok fényképezgetésére. Eleinte kicsit tartottam tőle, de a járművezetők nem is fogadják rosszul ... A kocsin tartózkodók tutira bolondnak néztek bennünket, ahogy folyamatosan követtük a kocsik útját, és több helyen is lefényképeztük"Micsoda divat lett ez azóta! (én ezért is hagytam abba). A múlt héten kipróbáltam a nosztalgiatrolibuszt, hogy hogy egfy kicsit a hátsó kerék felett is ülhessek. Egy hétig járt a kocsi, de még pénteken is volt 2-3 fotós, akik kolyabb gépekkel, sokszor állványról fotózgatták. Én inkább magamnak fényképeztem le éjszaka :-)

 

 

Előzmény: Hamster (87830)
Hamster Creative Commons License 2018.12.21 0 0 87832

Viszonylag sok munka a hivatkozásokat kiekresni, és úgy tűnik, nem sokan kattintgatnak rájuk, pedig szerintem ez lenne a web lényege, hogy nem csak lineárisan lehet olvasni.

Előzmény: nobolond (87831)
nobolond Creative Commons License 2018.12.21 0 0 87831

Nahát ! (Ha volt, ha nem...) remek olvasni néznivalót adtál az ünnepekre ! A hivatkozásokkal valamennyit végignézni kitart szilveszterig... :))))

(Azért én megnézem mind !)

Köszönjük, és kellemes ünnepeket ! 

Előzmény: Hamster (87830)
Hamster Creative Commons License 2018.12.21 0 2 87830

It's életkép time again! Azért sokmindent elmond, hogy szeptemberben nem is fotóztam városi közlekedést, októberben meg egyátalán nem is fotóztam...

 

Budapesti tömegközlekedési életképek 53. rész

nobolond Creative Commons License 2018.12.18 0 0 87829

Az a 26-os psz-ú zöld-sárga förmedvény nem éppen a formatervezés csúcsa... :)))

Előzmény: Hamster (87828)
Hamster Creative Commons License 2018.12.18 0 1 87828
Hamster Creative Commons License 2018.12.18 0 0 87827

Én a kompromisszumok híve vagyok, de szvsz a 1820-nak azért elég bénán áll a teleszkópos szedő. Pont az a könnyedség hiányzik belőle, ami egy normál líra sajátja :)

Előzmény: Törölt nick (87826)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.17 0 1 87826

Most már az 1820 is!

Előzmény: siófoki35 (87825)
siófoki35 Creative Commons License 2018.12.17 0 0 87825

De van teleszkópos rugós líraszedő is, amit bárhol át lehet fordítani. a Mukiknak volt régen ilyen, most meg a 2624-esnek :)

Előzmény: vrobee (87823)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!