Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2018.12.09 0 0 87805

Köszi! Amúgy direkt háttér méretben töltöttem fel, mostanában nekem is felújított Bengás hátterem van :)

Előzmény: nobolond (87803)
Hamster Creative Commons License 2018.12.09 0 0 87804

Két villamosos oldal közt talán elfér egy ilyen is :)

 

https://soundcloud.com/hamsterhamster2002/sequencing-the-sequences

nobolond Creative Commons License 2018.12.07 0 0 87803

A 2. sz. képed világbajnok ! Remekül visszaadja a borongós, esős idő fényviszonyait, nagyon hangulatos, gratula !

(Engedelmeddel meg is tettem "aktuális háttérképnek" a PC-re...)

Előzmény: Hamster (87802)
Hamster Creative Commons License 2018.12.07 0 1 87802

Kis Bengálizás? Kis Bengálizás!

 

A "házi csuklós" újra morgott!

vrobee Creative Commons License 2018.12.05 0 0 87801

:DDD

A sugárvető a reflektor magyarul. Izzó + homorú tökör átlátszó síküveggel.

Vasútnál máig így hívják a homlokfali középső lámpát, meg régen az UV-kon is sugárvető volt, de azért amikor az MUV-k készültek, már olyan bő két évtizede fényszórók voltak a villamosokon.

Előzmény: nobolond (87800)
nobolond Creative Commons License 2018.12.04 0 0 87800

(Mondjuk a 3432-es psz-ú  "Műszaki okok miatt utasokat nem szállít..." :))))

Az a szűk középső ajtó ! Alig tudtam leszállni...

 

Ezeknél volt a műszerfalon a "Sugárvető" kapcsoló és a hozzávaló visszajelző lámpa ?  (Gázsugár, vízsugár, lézersugár, halálsugár...:)))) 

Valójában csak fényszóró.... :)))))

Előzmény: Hamster (87799)
Hamster Creative Commons License 2018.12.04 0 1 87799

És akkor egy kis Múvé:

 

I like to MUV it, MUV it

Hamster Creative Commons License 2018.12.04 0 0 87798

Igen, ez nekem is feltűnt. Mondjuk azért voltak nagyobb beruházások, amik fontosak voltak, főleg a kockakő és a nagypanel (utóbbinál csak ideiglenes:) eltűnése.

Előzmény: gmarc (87797)
gmarc Creative Commons License 2018.12.03 0 0 87797

Az a durva, hogy a 2000-es évek elején nem sokkal volt másabb az utcakép, sőt... Az utóbbi 5-8 évben volt jelentősebb változás. 

Előzmény: Hamster (87795)
nobolond Creative Commons License 2018.12.03 0 0 87796

Hm... Elsőre - a feliratból - az hittem, hogy a BNV-ről (a vásárról) lesz szó... :)))

 

Hát igen, csak kapkodtam a fejem : a régi építésű / forgalmi rendű   (Szent) Gellért tér, a körtér, Fővám tér...stb.) és persze a járművek :

a még "tupírozatlan" 2-es villamos, az UV-k, a régi metró és trolik - és a fogas...Még a fogas műhelybe is bekéredzkedett a készítő...

 

A fogas váltóit mindig csodálattal néztem - fantasztikus mérnöki feladat !

Aztán a trolivezetők "bajlódása" az áramszedőkkel... :))))

És minden jármű vezetőállása üzem közben ! Kultúrtörténeti emlék !

(És... a fiatalságom... Brühühü... :)))))

 

A videok minősége az akkori technológia szerinti - mai szemmel csapnivaló - de érdekes, hogy a legvégén az a cseh (?) mozaik rész sokkal jobb minőségű....

Előzmény: Hamster (87795)
Hamster Creative Commons License 2018.12.02 0 1 87795
Hamster Creative Commons License 2018.12.02 0 0 87794

BKV-s Farosnak igazából olyan 66-osnak (háromajtósnak) kellene lennie, amiből tudtommal nem maradt. Mondjuk ha türelmesen várunk, lehet, hogy egyszer építenek egy olyat, mert alapanyag még van szerencsére... de jó is lenne.

Előzmény: nobolond (87788)
Hamster Creative Commons License 2018.12.02 0 0 87793

Ízlésről nem fogunk vitatkozni, de nekem meg a 620-as tetszik legjobban, még akkor is, ha utazni nem túl kényelmes rajta :)

Előzmény: nobolond (87789)
nobolond Creative Commons License 2018.11.30 0 0 87792

Na, ezt nem tudtam... Mindig tanul az ember...- kösz !  :))))))

Előzmény: John Howard (87791)
John Howard Creative Commons License 2018.11.30 0 0 87791

... és a lelógó bőrszíjjal még azt is szabályozni tudta a kalauz, hogy az első vagy a hátsó csengő szólaljon meg! :-)

Előzmény: nobolond (87790)
nobolond Creative Commons License 2018.11.30 0 0 87790

Ja ! A villamosokhoz még csak annyit : a bőrszíj !

A legrégebbi villamosokon egy hosszú szíjsor futott végig mennyezeten úgy, hogy egy-egy szakaszán a szíj egy része függőlegesen fityegett, azt megrántva indított a kalauz - a vezetőnél lévő harangot megkondítván - :))))

Előzmény: Hamster (87784)
nobolond Creative Commons License 2018.11.30 0 0 87789

(Amúgy "pofára" - a jármű elejét tekintve - szerintem az Ikarus 180 volt a legszebb. 

Az "oldalnézete" már semmi különös...)

 

Előzmény: Hamster (87787)
nobolond Creative Commons License 2018.11.30 0 0 87788

Le a kalappal előtted, hogy a szakadó esőben - felszerelést nem kímélve - fotóztál-videoztál !

 

Hát igen : a Mávag Tr5 és az Ikarus 60 ! 

Mindkettő hátulján ott volt a "VEZESS BALESET NÉLKÜL !" felirat - (az akkori forgalomban talán ez elég is volt...:)))))

Aztán a 62-es járatszámú pótkocsis buszok Rákoscsabára. (Kíváncsiságból persze hogy a pótkocsiban utaztam - akkor lazultak meg a fogaim... :)))))))

Jobban szerettem a péceli rokonokhoz gőzössel utazni, mint háromszor buszról-buszra átszállni...

Az Ikarus 620-as típus volt az első, amelyik az Orbánhegyi  / Istenhegyi úton "egyszuszra" (visszakapcsolás nélkül) fel tudott menni...

 

Hanem hol maradtak a "faros" Ikarus 66-ok... ???

Középen kellett sz ülőkalauznál fel-, a két szélén pedig leszállni. 

(Akkoriban egyébként a buszok mennyezetén és az ülőkalauz asztalán egyformán egyfajta speciális lapos, süllyesztett csengőgomb volt (piros v. fekete, közepén kis fehér nyomógombbal), azzal indított a kalauz. Mivel azt megnyomni természetesen tilos volt, szerettem volna venni egyet magamnak

- buszost játszani -  de pont olyat kapni nem lehetett, az csak a buszokon volt...)

Előzmény: Hamster (87787)
Hamster Creative Commons License 2018.11.29 0 2 87787
Előzmény: nobolond (87786)
nobolond Creative Commons License 2018.11.26 -1 0 87786

EEEEZ IGEEEN ! (Élmény)2 !!! KÖSZÖNET ÉRTE !

 

Mivel "süldő" kisgyerekkoromban a buszokat hímneműnek, a villamosokat nőneműeknek éreztem :

  - a legszebb a "P-s" 1820-as BeszKárt-os (laternás tető, "karcsúsított" oldalfal, lantáramszedő...)

  - aztán az "E"-s 1074-es (kicsit zavar rajta a pantográf szedő...)

  - aztán az UV-k... - a fiatalságom... !

  - és a legkevésbé szépek a Bengáli-k (dehát az is azért a nosztalgia része...)

 

És az a varázslatos morgás, "nyammogás", amivel futnak ! - (Szinte "orgazmus"...!  :))))))))

Előzmény: Hamster (87784)
valya con dios Creative Commons License 2018.11.26 0 0 87785

Ha jól tudom hivatalból vasból kell csinálni a villamosok végeit.

 

D. Endre... hehe :D

Előzmény: toto92 (87778)
Hamster Creative Commons License 2018.11.26 0 2 87784
Előzmény: Hamster (87776)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.21 0 0 87783

Ki szervezi: a BKK vagy a BKV ?

Előzmény: John Howard (87782)
John Howard Creative Commons License 2018.11.21 0 1 87782

Azért hadd morogjak is egy kicsit - természetesen nem Rád, hiszen csak a hírhozó vagy...

 

"Zárul a BKV 50 programsorozat - nosztalgiázzunk együtt vasárnap!

Az 50 éves BKV egész éves rendezvénysorozatának záró eseményeként november 25-én, vasárnap megmutatjuk a főváros hajdani járműveit! Ezen a napon útra bocsátjuk a gondosan felújított Ikarusokat, pályára állítjuk gyönyörű nosztalgiavillamosainkat."

 

Trolibusz még csak enyhe említésben sem szerepel ezen a "záró eseményen". Az világos, hogy ezen az útvonalon nemigen lehetne együtt közlekedni mindhárom felszíni üzemnek (találkozási/keresztezési pont is csak kevés van, együttállást összelogisztikázni szinte reménytelen -, de azért a fővárosi trolibusz-közlekedés idén a (majdnem) kerek 85. évfordulóját ünnepli, úgyhogy ebből kihagyni szerintem minimum modortalanság. Pláne, miután konkrétan közli a hír, hogy "megmutatjuk a főváros hajdani járműveit". Szóval nem mindegyik ágazatot... :-/

Előzmény: Hamster (87776)
John Howard Creative Commons License 2018.11.21 0 2 87781

Hát, azért a felújítást végző kollégák (élükön D.Endrével) sok érdekes, új kifejezéssel ismertettek meg, miközben megpróbálták rekonstruálni kívül és belül az eredeti tetőíveket és burkolatokat a jármű végein, és méretre idomították a "lambériát" ennek érdekében. És nem mindegyik szakkifejezés volt a szűken vett villamosos szakmából való, inkább kimerítette a "felindulásból elkövetett nyelvtani csintalanságok" kategóriát. ;-)

Előzmény: toto92 (87778)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.21 0 0 87780

Próbáld ki azután meséld el a tapasztalataidat.

 

:))

Előzmény: toto92 (87778)
Hamster Creative Commons License 2018.11.21 0 1 87779

Gondolom az egyikhez asztalos, a másikhoz lakatos kell :) De nem tudom. A faváz is öregszik, vetemedik, a régi képeken látszik, hogy a favázas tuják szépen görbültek egy idő után.

Előzmény: toto92 (87778)
toto92 Creative Commons License 2018.11.21 -1 0 87778

Nem vagyok szagértő, de nem hinném, hogy lényeges különbség van aközött, hogy vasból vagy fából építenek újjá valamit. 

Előzmény: nobolond (87777)
nobolond Creative Commons License 2018.11.21 0 0 87777

"Szívet melengető" hírek ...!

(Eszerint a régi faváz könnyebben pótolható / helyreállítható, mint a fém "a rettegett rozsdásodással..." ?)

Előzmény: Hamster (87776)
Hamster Creative Commons License 2018.11.20 0 2 87776

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!