Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2018.12.04 0 0 87798

Igen, ez nekem is feltűnt. Mondjuk azért voltak nagyobb beruházások, amik fontosak voltak, főleg a kockakő és a nagypanel (utóbbinál csak ideiglenes:) eltűnése.

Előzmény: gmarc (87797)
gmarc Creative Commons License 2018.12.03 0 0 87797

Az a durva, hogy a 2000-es évek elején nem sokkal volt másabb az utcakép, sőt... Az utóbbi 5-8 évben volt jelentősebb változás. 

Előzmény: Hamster (87795)
nobolond Creative Commons License 2018.12.03 0 0 87796

Hm... Elsőre - a feliratból - az hittem, hogy a BNV-ről (a vásárról) lesz szó... :)))

 

Hát igen, csak kapkodtam a fejem : a régi építésű / forgalmi rendű   (Szent) Gellért tér, a körtér, Fővám tér...stb.) és persze a járművek :

a még "tupírozatlan" 2-es villamos, az UV-k, a régi metró és trolik - és a fogas...Még a fogas műhelybe is bekéredzkedett a készítő...

 

A fogas váltóit mindig csodálattal néztem - fantasztikus mérnöki feladat !

Aztán a trolivezetők "bajlódása" az áramszedőkkel... :))))

És minden jármű vezetőállása üzem közben ! Kultúrtörténeti emlék !

(És... a fiatalságom... Brühühü... :)))))

 

A videok minősége az akkori technológia szerinti - mai szemmel csapnivaló - de érdekes, hogy a legvégén az a cseh (?) mozaik rész sokkal jobb minőségű....

Előzmény: Hamster (87795)
Hamster Creative Commons License 2018.12.02 0 1 87795
Hamster Creative Commons License 2018.12.02 0 0 87794

BKV-s Farosnak igazából olyan 66-osnak (háromajtósnak) kellene lennie, amiből tudtommal nem maradt. Mondjuk ha türelmesen várunk, lehet, hogy egyszer építenek egy olyat, mert alapanyag még van szerencsére... de jó is lenne.

Előzmény: nobolond (87788)
Hamster Creative Commons License 2018.12.02 0 0 87793

Ízlésről nem fogunk vitatkozni, de nekem meg a 620-as tetszik legjobban, még akkor is, ha utazni nem túl kényelmes rajta :)

Előzmény: nobolond (87789)
nobolond Creative Commons License 2018.11.30 0 0 87792

Na, ezt nem tudtam... Mindig tanul az ember...- kösz !  :))))))

Előzmény: John Howard (87791)
John Howard Creative Commons License 2018.11.30 0 0 87791

... és a lelógó bőrszíjjal még azt is szabályozni tudta a kalauz, hogy az első vagy a hátsó csengő szólaljon meg! :-)

Előzmény: nobolond (87790)
nobolond Creative Commons License 2018.11.30 0 0 87790

Ja ! A villamosokhoz még csak annyit : a bőrszíj !

A legrégebbi villamosokon egy hosszú szíjsor futott végig mennyezeten úgy, hogy egy-egy szakaszán a szíj egy része függőlegesen fityegett, azt megrántva indított a kalauz - a vezetőnél lévő harangot megkondítván - :))))

Előzmény: Hamster (87784)
nobolond Creative Commons License 2018.11.30 0 0 87789

(Amúgy "pofára" - a jármű elejét tekintve - szerintem az Ikarus 180 volt a legszebb. 

Az "oldalnézete" már semmi különös...)

 

Előzmény: Hamster (87787)
nobolond Creative Commons License 2018.11.30 0 0 87788

Le a kalappal előtted, hogy a szakadó esőben - felszerelést nem kímélve - fotóztál-videoztál !

 

Hát igen : a Mávag Tr5 és az Ikarus 60 ! 

Mindkettő hátulján ott volt a "VEZESS BALESET NÉLKÜL !" felirat - (az akkori forgalomban talán ez elég is volt...:)))))

Aztán a 62-es járatszámú pótkocsis buszok Rákoscsabára. (Kíváncsiságból persze hogy a pótkocsiban utaztam - akkor lazultak meg a fogaim... :)))))))

Jobban szerettem a péceli rokonokhoz gőzössel utazni, mint háromszor buszról-buszra átszállni...

Az Ikarus 620-as típus volt az első, amelyik az Orbánhegyi  / Istenhegyi úton "egyszuszra" (visszakapcsolás nélkül) fel tudott menni...

 

Hanem hol maradtak a "faros" Ikarus 66-ok... ???

Középen kellett sz ülőkalauznál fel-, a két szélén pedig leszállni. 

(Akkoriban egyébként a buszok mennyezetén és az ülőkalauz asztalán egyformán egyfajta speciális lapos, süllyesztett csengőgomb volt (piros v. fekete, közepén kis fehér nyomógombbal), azzal indított a kalauz. Mivel azt megnyomni természetesen tilos volt, szerettem volna venni egyet magamnak

- buszost játszani -  de pont olyat kapni nem lehetett, az csak a buszokon volt...)

Előzmény: Hamster (87787)
Hamster Creative Commons License 2018.11.29 0 2 87787
Előzmény: nobolond (87786)
nobolond Creative Commons License 2018.11.26 -1 0 87786

EEEEZ IGEEEN ! (Élmény)2 !!! KÖSZÖNET ÉRTE !

 

Mivel "süldő" kisgyerekkoromban a buszokat hímneműnek, a villamosokat nőneműeknek éreztem :

  - a legszebb a "P-s" 1820-as BeszKárt-os (laternás tető, "karcsúsított" oldalfal, lantáramszedő...)

  - aztán az "E"-s 1074-es (kicsit zavar rajta a pantográf szedő...)

  - aztán az UV-k... - a fiatalságom... !

  - és a legkevésbé szépek a Bengáli-k (dehát az is azért a nosztalgia része...)

 

És az a varázslatos morgás, "nyammogás", amivel futnak ! - (Szinte "orgazmus"...!  :))))))))

Előzmény: Hamster (87784)
valya con dios Creative Commons License 2018.11.26 0 0 87785

Ha jól tudom hivatalból vasból kell csinálni a villamosok végeit.

 

D. Endre... hehe :D

Előzmény: toto92 (87778)
Hamster Creative Commons License 2018.11.26 0 2 87784
Előzmény: Hamster (87776)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.21 0 0 87783

Ki szervezi: a BKK vagy a BKV ?

Előzmény: John Howard (87782)
John Howard Creative Commons License 2018.11.21 0 1 87782

Azért hadd morogjak is egy kicsit - természetesen nem Rád, hiszen csak a hírhozó vagy...

 

"Zárul a BKV 50 programsorozat - nosztalgiázzunk együtt vasárnap!

Az 50 éves BKV egész éves rendezvénysorozatának záró eseményeként november 25-én, vasárnap megmutatjuk a főváros hajdani járműveit! Ezen a napon útra bocsátjuk a gondosan felújított Ikarusokat, pályára állítjuk gyönyörű nosztalgiavillamosainkat."

 

Trolibusz még csak enyhe említésben sem szerepel ezen a "záró eseményen". Az világos, hogy ezen az útvonalon nemigen lehetne együtt közlekedni mindhárom felszíni üzemnek (találkozási/keresztezési pont is csak kevés van, együttállást összelogisztikázni szinte reménytelen -, de azért a fővárosi trolibusz-közlekedés idén a (majdnem) kerek 85. évfordulóját ünnepli, úgyhogy ebből kihagyni szerintem minimum modortalanság. Pláne, miután konkrétan közli a hír, hogy "megmutatjuk a főváros hajdani járműveit". Szóval nem mindegyik ágazatot... :-/

Előzmény: Hamster (87776)
John Howard Creative Commons License 2018.11.21 0 2 87781

Hát, azért a felújítást végző kollégák (élükön D.Endrével) sok érdekes, új kifejezéssel ismertettek meg, miközben megpróbálták rekonstruálni kívül és belül az eredeti tetőíveket és burkolatokat a jármű végein, és méretre idomították a "lambériát" ennek érdekében. És nem mindegyik szakkifejezés volt a szűken vett villamosos szakmából való, inkább kimerítette a "felindulásból elkövetett nyelvtani csintalanságok" kategóriát. ;-)

Előzmény: toto92 (87778)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.21 0 0 87780

Próbáld ki azután meséld el a tapasztalataidat.

 

:))

Előzmény: toto92 (87778)
Hamster Creative Commons License 2018.11.21 0 1 87779

Gondolom az egyikhez asztalos, a másikhoz lakatos kell :) De nem tudom. A faváz is öregszik, vetemedik, a régi képeken látszik, hogy a favázas tuják szépen görbültek egy idő után.

Előzmény: toto92 (87778)
toto92 Creative Commons License 2018.11.21 -1 0 87778

Nem vagyok szagértő, de nem hinném, hogy lényeges különbség van aközött, hogy vasból vagy fából építenek újjá valamit. 

Előzmény: nobolond (87777)
nobolond Creative Commons License 2018.11.21 0 0 87777

"Szívet melengető" hírek ...!

(Eszerint a régi faváz könnyebben pótolható / helyreállítható, mint a fém "a rettegett rozsdásodással..." ?)

Előzmény: Hamster (87776)
Hamster Creative Commons License 2018.11.20 0 2 87776
Hamster Creative Commons License 2018.11.19 0 0 87775

Nem, a 485-ös a "Koladose" (kólásdoboz) volt, mert piros volt. A "Toaster" a Baureihe 480-as, és érdekes kérdés, hogy erről kapta-e a nevét, ugyanis régen volt egy toaster aminek szintén Br 480-as volt a neve. És ha kicsit hunyorítok, mindkettő ilyen gúlaszerű kinézetű.

Előzmény: nobolond (87774)
nobolond Creative Commons License 2018.11.19 0 0 87774

Nahát ! Fel vagyok háborodva ! A németek eszerint elorozták a mi privilégiumunkat: a villamos sárga színét...!     :)))))))

 

Ennek következtében aztán - némi képzelőerővel - akár budapesti részleteket is felfedezni véltem egyes képeken a sárga tujákkal :

6. sz. kép - Kossuth Lajos u - (immár nem létező Úttörő Áruház)

16.-18. kép - Móricz Zs. körtér.... :)))))))

 

Nade félre a viccel ! Ugyancsak "sokszínű" és nyüzsgő a "közlöködés" a német fővárosban !

 

A 485-ös S-Bahn nem a "Piritós" csúfnevű szerelvény ? (Nem tudom, hol olvastam - lehet, hogy épp nálad - hogy ezek (?) többször kigyulladtak, ezért kapták a gúnynevet... :))))))

 

Minden esetre jól összeszedted - alapos munka - GRATULA !

 

 

 

Előzmény: Hamster (87773)
Hamster Creative Commons License 2018.11.18 0 1 87773
Hamster Creative Commons License 2018.11.16 0 0 87772

Baaaaasszus, direkt igyekeztem figyelni, aztán csak léget írtam :) Értelemszerűen nem sziszegett, át is írtam, köszönöm a figyelmeztetést!

Előzmény: Törölt nick (87771)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.16 0 0 87771

Még annyit hozzá, hogy a "külső képen" mintha látnék féktuskókat de ilyen kezelőszerve légféknek nem lehet. A vezetőállásban a forgattyú alján a kioldó pedál is látszik. Nem véletlenül van felül megkötve kipörgés ellen. Ezzel nem lehet légféket szabályozni.

 

 

Előzmény: Törölt nick (87770)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.16 0 0 87770

Az "öreg" kéttengelyesen nem a légfék hanem a kézifék(rögzítőfék) forgattyúja látható. Ilyenek voltak Budapesten az 1500-asokon és a bukfenceken(3100-as).

 

:)

Előzmény: Hamster (87769)
Hamster Creative Commons License 2018.11.16 0 2 87769

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!