Két 601- est is elszaggattam : egyet használtan, egyet újként...
Azt az örömet, mikor a másodikat újonnan elhoztam a győri Merkur telepről...!
A használttal megjártuk a Tátrát is !
Az újjal pedig egy alkalommal négyen (két tini lányunkkal) eljutottunk Karlovy Vary-ba is - vagy 700 km volt !
(Igaz, a lányok hátul összepréselve már elgémberedtek... :))))
Egész jól megtanultam szerelni házilag... Egy főtengely 1710 .- Ft, egy komplett motorblokk sebváltóval 28 ezer Ft volt a Bartók B. úti Trabant boltban !
Gondolom, mert a képek alapján a többségen nem volt ilyen :) Jobb híján valószínűleg az ilyen pimpelések jelentették a szabadságot az embereknek. Meg az FKK :)
Hamster nem jöttél felénk? Vagy 10 éve nem jár erre vonat, ma hallom, hogy dudál valami nem is egyszer, kinézek és ez a szépség húzott el itt nálunk, sajnos nem sikerült megörökíteni.
Én figyeltem :)))) - a végén lévő video mintha már lett volna korábban... :)))) - de a JÓból sohasem elég... REMEK MUNKA !!!
Magam a mai napig nem tudok betelni a - szinte hihetetlen - látvánnyal, amikor egy többtonnás gép pillanatok alatt "a levegőbe fúródik..." :)))
(Kár, hogy azok az egyetemi professzorok / tudósok nem láthatják, akik a XIX. sz. végén- XX. század elején tagadták a repülés lehetőségét - "ex catedra" kijelentvén hogy a repülésről mint buta, és lehetetlen elképzelésről szó ne essék... nem pontos, tartalmi idézés....)
Lehet, sőt biztos, hogy nem szabatosan magyarázom, de alapvetően arról van szó, ahogy írod, hogy a tengelyek felfüggesztése nem merev, hanem a csapágytok el tud mozdulni valamennyit a csapágyvillák közt. Ez azt jelenti, hogy nem feszül rá a sínre ívben, hanem próbál ráfordulni arra, még ha korlátozottan is, aztán amikor vége van, ugyanígy próbál visszatérni. Itthoni villamosokon amennyire láttam, nem volt ennek a mozgásnak irányítása vagy visszatérítése, másutt lehet látni erre szolgáló szerkezeteket.
scsabi, John Howard, vagy gépészetben nálam jártasabb?
Hamster, illetve a villamosok.hu lapjait böngészve a kéttengelyes kocsiknál folyton szembejön velem az a kifejezés, hogy "beálló tengelyekkel" van az adott jármű szerelve. Azt sejtem, hogy ez mit jelent: a tengelyek szépen lekövetik az íveket és elfordulnak, így a kerekek nem feszülnek be. De van arról valami rajz, hogy hogyan működik ez pontosan? Esetleg egy fénykép, hogy hogy néz ki? Nyilván csodálatosan egyszerű, mint minden a régi kocsikon, de én sehol nem találtam róla leírást.. Tartozik hozzá valamiféle mechanika, vagy csak egyszerűen olyan a futómű, hogy engedi a tengelyvégeket hosszirányban elmozdulni, illetve valami visszaállítja őket alaphelyzetbe? Hogyan működik ez pontosan? Azt tudom, hogy egyes nagyvasúti járművek forgóvázaiban is van ilyen, de ott jóval kisebb kitéréssel kell számolni, mint egy villamosnál.