Van egy kuncsaftom, aki nemrég fintorogva mutatta vadiúj 93-át, hogy "inkább vettem egy ilyet, mert két év alatt egy audimat megy egy passatomat loptak el" Három héttel később vigyorgó arccal mondta: "...ez a világ legkevésbé feltűnőbb, legrondább és legjobb autója"!
A szervízlátogatási periódust a megbízhatósági bajnok japánokkal hasonlítva értettem.
Nekem is bejön a skandináv hangulat, de nincs bajom a német autókkal, bár a VW/Audi nekem nem jön be. De van egy V6-os vectránk, amit a nejem használ és nagyon meg vagyok vele elégedve. Előtte volt astra és corsa is azok is rendesen szolgáltak. Nade ennyit az opelozásról, különben is szervízben van váltóhibával, szal hanyagoljuk :-)))
A saab és volvo teljesen más világ, de mindkettőt nagyon lehet szeretni (lsd. párszázzal korábbi összehasonlító tesztem).
Remélem a viggenről is, mint óraműről beszélhetek a későbbiekben...
Ebben teljesen egyetértünk! Én legfőképpen azért szeretem a Saabot mert a belső hangulata olyan amilyen. És ahány Volvoban ültem eddig az tejesen más volt, mégis ugyan olyan barátságos, ergonómikus, stb volt. Ez az, amit a kockafejű németek soha nem fognak tudni még leutánozni sem. És mivel én az autómat az esetek 90%-ban belülről látom, ez sokkal fontosabb mint hogy hogy néz ki.
Kétszer annyiszor szervízbe? A BMW köztudottan borzasztóan szervízigényes, egy barátom audija kéthavonta kéthetet tölt szervízben, és pl. az A8-ról is rémhírek keringenek. Én több, mint fél éve járok a 9000-rel, és egy alkalommal kellett bevinnem, amikor a gyújtáspanelt kellett cserélni. Az pedig olyan alkatrész, ami időközönként törvényszerűen cserélendő (~100-150ekm) Egyébként mint az óramű:))))
Persze lopásvédelem is, szerintem is hatékonyabb (pl. az audira specializálódott tolvaj percekig csak bámul maga elé :-). De ha kizárólag ez lett voln az alapkoncepció, akkor egyszerűbb lett volna egy szimpla váltózárat beépíteni, szóval hangsúlyozni szvsz a térdsérülések elkerülését kéne.
Én nem verem a fejem a falba amiatt, hogy a volvo a fordé, a saab pedig a GM-é lett. Ahogy írtad is: ez kell a fennmaradáshoz. Reméljük megy majd olyan jól az anyacégnek, hogy megengedi a saabnak, hogy saab maradhasson!
Lopásvédelmi szemponból is természetesen - meg balesetvédelmiből is - hiszen a váltózárnál sokkal több hely van egy robosztus, erős szerkezetre, mint a kopmányoszlopon - szerintem.
Nincs semmi baj a Grifin motorjával, szívesen beleülnék egybe:))) Persze a globalizáció vagyis az ésszerű költségcsökkentés elkerülhetetlen és fontos is a márka fennmaradása miatt, de túlzásokba nem kellene esni - kilincs, stb... nem akarom ismételni magam.
De, motor presse lap. De a megítélés és a valós minőség más kérdés. Amúgy én sz*rok a statisztikákra, inkább viszem kétszer annyiszor szervízbe a saabot/volvot, csak jól érezzem magam benne.
Nekem az is tetszik a svédekben, hogy nem rontották el a megítélésüket (mint pl. audi, béemvé), nem 'maffiaautó' stb.
Meg az is fura, hogy a SAAB-ot nem tartja megfelelő minőségűnek arra, hogy felvegye a versenyt a Volvoval, BMW-vel stb... Erre kifejezetten a Cadillacet jelöli ki. A híres amerikai minőség....
Ez a besorolás egyébként teljesen összevág az Autópiacban megjelent grafikonnal, ahol minőség-megitélés szempontjából a Volvot a VW-el, a SAAB-ot a Seattal és a Skodával tették egy szintre. Természetesen a Merci, BMW, AUDI hármas kéz a kézben magasan vert mindent...
Az Autópiac nincs véletlenül német befolyás alatt?:(((
A globalizáció átka, a sok egyenautó, ami csak dizájnban különbözik (már a mai 93 se rendelkezik azokkal a saabos bájokkal, amivel még a 80-as évek saabjai bírtak).
Én úgy értelmeztem, hogy turbósítják az opel jobbféle motorjait, ahogy a griffinben is tették (jól is működik). Amúgy SVC az új moci neve :-)
A hülyeség a cikkben az, hogy lopásvédelmi okokból helyezik az ülések közé a gyújtáskapcsolót, nem?
Biztos, hogy nem saabosak, és ez a lényeg. Kamukép, ami szomorú. A csomagtartónál a középvonal felé behúzott övvonal tipikusan volvos, ezért gondoltam.
Mi idegesít? Nem kifejezetten az Opel motorok, hanem ez az "amerikais" szemlélet. Csinálnak más márkanév alatt ugyan olyan autókat, csak a tükrök meg kilincsek stb... lesznek mások? Lásd Ford-Mercury, made in Amerika.
Nekem ez nem tetszik:(((
Egyébként a cikkíró magát cáfolja meg, amikor ezután az új SCV motorok beépítéséről ír. Akkor most Opel motor vagy SCV motor, vagy félig kacsa, félig igaz cikk?
nincs sajnos, csak a streets of istanbul van meg a freaks&icons-ról, az is csak mp3ban. ha nagyon kell, és kiegyezel mp3-mal, az audiogalaxy.comról valószínűleg le tudod szedni.
nagyon rajta vagy a nu jazzen úgy látom:)) letöltötted már keyser és shuriken pararádiós mixét? eléggé rendben van, megéri.
200LE, de csak 293Nm mert automata. Redszám öröklött, az autó előtte a Gerendásé volt, de a rendszám azt hiszem még az első tulaj érdeme.
Őt nem ismerem:)))
Se hátsó ablaktörlő, se napfénytető. Tiszta fapados:)))))
sup helyett
-sub (alsó index)
-b bold
-i italic
-u aláhúzás
-s áthúzás
-font size = x betűméret (x pl. 1-6-ig még "belefér")
-font color = x betűszín (névvel, pl. red, black, v. kóddal)
-center középre
-(img src="képhelyeaweben") képbeszúrás
-(a href="link")duma(/a) linkelés
A fentieket a sup-hoz hasonlóan per-rel le kell zárni (utsó kettő kivételével, ott csak a zárójeleket cseréld).
Többet nem merek írni, mert axa leharapja a kis fejem az offtopicért :-) Van egy csomó topik erről, írd be a keresőbe, hogy html. Gyakorloni, meg vagy az ilyen célú topikokban tudsz, vagy egy egyszerű editorral (pl. notepad) mentsd el htm-ként vagy html-ként egy-két próbálkozást, aztán azt egy browserablakban a winyódról meghívhatod (open).
Bocs a sok offért, de sok nem sikerült linkelést meg lehet takarítani ezek ismeretében.
A viggenben amúgy 15 fok a minimum és 27 a max., utána LO és HI. Na belenéztem a manualba, ezek szerint az ECON-nal kapcsolom ki a kompresszort. De ugyanezzel lehet úgy programozni a klímát, hogy kompresszor csak 13 fok felett kapcsoljon be. Hú de klafa! :-)
Ezentúl ha lámpánál megint átkacsint az az izgága porschés, megnyomom az ECON-t, legyen még keskenyebb az arca :-)))
A KEHLI-t csak azért ismerem, mert a III. ker.-ben szokott szaladgálni. Tudod a Kéhli nevű vendéglő... Meg azt hiszem, hogy valahol Csillaghegy táján lakodzik. És mivel én is a kerületben lakom és dolgozom, láttam néhányszor. Tehát se a kék, se a szőke.... Inkább a kéket sajnálom, mert egy ilyen kékkel annyi szőke lehet...:))))))))))