figyi:
1, a SHS felirat jó (azt el is lett fogadva)
2, a logóból nem derül ki hogy mi
a, mitől pont Hungary
b, meg mi az az SHS
c, meg mi az a piros autó
3, ha a fontot már elég SAAB-közelinek találtuk ki,akkor a színeket is annak kéne
4, a kompozíció felesegesen bontott, ide nem illően instabil, a betűközbe beleérő kör sem szerencsés, alul a Hungary meg csak oda van téve.
:)
(benne vagyok a dumában, 6 órája dokumentációt írok :) )
Hétvége felé nem lehetne valami összeröfit ejteni?
(Deakkor helyszínt is mondok: Ponyvaregény kávézó, 1111. Bercsényi u.5. (Thomm tuggya mi a dörgés :) ))
A film miatt sem én fosom magam halálra.
hiszen csak bebizonyítják, hogy így is lehet...
HMIT (hamánittartunk) én sem azért pasráztam ,hogy lökhárítót kell-e cserélned, hanem hogy mily módon szabod személyre a kerítést (vonóhoroggal, pl.) vagy a matávoszlopot, szomszédnéni szuzukiját... :)
De szörnyen hangzik...
Még jó, hogy nem próbáltak megfordulni vele villanyoszlop és téglakerítés között :)
Húúú.
Kicsit kivagyok.
1, le kéne adnom holnap 1 kész gipsz+hab formatervet
2, találtam egy elég meredek honlapot. Hivatkoztam is rá a Törzsasztalon a Jártál már Erdélyben? topikban (nem SAABos vonatkozású.
Dácsiás :) )
Az ertéelkláb műsorán a mittudoménmilyen című filmben egy saab 900 turbo a főhős autója, az előbb letpték a jobboldali napfényellenzőt (agyhúgygörcs), most meg tönkrevágva hozták neki vissza (öngyilkosság gondolata...).
Csak halkan mondom, mert nem szeretnék megbántani senkit, de néha érdemes átnézni a Szuzuki témába, ahol éppen a kollegák azon keseregnek, hogy autómosás közben hozzátette a Szvift hátsó rendszámtáblatartójához a kefét, és erre az széttört...
:)
Ne bénázzatok már!
Nehogy egy indexkapcsoló cseréhez dokumentáció keljen...
Ahogy LP irta, aluról lekapni a borítást, majd szintén alulról két csavarral lekapni az öntvényt amin az irányjelzô és az ablaktörlö kar is van. Kábelek lecsatlakozása és máris kezedben van a dolog.
Mégsem?
Itt van a kezemben. Éppen lapozgatom, és örülök annak, hogy milyen jó is, hogy nincs még SAABom, mert így rengeteeg időm marad gyűjtögető életmódot folytatni 900as téren...
(és közben lesajnálni azokat, akiknek ilyen gondjaik vannak:) )
(nincs valakinek kidolgozott forma és színdinamikai elemzés biankó? Most jól jönne.. :) )
Ha mégsem jön össze a jutiliti, akkor sem kell levenni a műszerfalborítást. A múltkor meglestem hogy csinálták.
Tehát le kell venni a kormányoszlop alsó borítását, majd lentről le lehet szerelni a kormányoszlopról azt a tartóelemet, amire a kapcsolók vannak rászerelve, és innen már pofonegyszerű.
Kérj egyet nekem is... :)
Na jó. Van. (az eddigi mindenhonnan összesíbolt gyűjtemény. Van egy új fejezete is az ablaktörlőkről, meg ilyesmi. Csak ezek még nincsenek kinyomtatva)
Nybro-ban ás mellette egy faluban Orreforsban kezdtem rövid svéd kalandozésaimat. A legközelebbi "nagy"város Kalmar volt. Persze Växjö-ben is voltam sokat, de ezek között semmi különbség... :o)
Van egy fél SAAB-om. :))
úgy hívják, hogy Citroen AX, 650kg, és 1.0-ás motorja van. Ja és 6 litert fogyaszt a benzinből (na jó, azt nyáron. :))
Mellesleg 11 éves, csak 75000 km van benne, és lehet, hogy nem egy saab, de fantasztikusan jó autó.
Na de azért lesz még saab-om is, de még milyen! Az egyetem alatt ez + jó lesz. Utána meg már jó olcsók lesznek a saabok. :)
Aha, ilyesmire gondoltam, az a hűtővízkörbe illeszthető be, szintén benzinnel meg, de a mennyiséget is figyeli, óránként egyébként 3decit esz, szintén programozható, és adott esetben még a ventillátort is hajlandó megpörgetni, hogy befűtsön (asziszem. De ez esteben meg az aksira kell figyelni. Bár meleg vízzel végülis könnyen indul a kocsi).
Ezt édesapám is mesélte, hogy már a '70es években volt Finnországban ilyesmi.
Gondolom, nálunk sokféle ember magnót hajtana vele, vagy bevezetné a házba :)
Tényleg, egyébként hol laktál?
Kalmar? Växjö? Oskarshamn?
Van egy barátom aki Volvostúl költözött magyarba, svédböl...
Az autó most kb 13 éves, és több mint 10 éve használják.
Olyan állófütése van hogy jol beprogramozza az ember hogy reggel ötnegvenkettö és 23 fok akkor mikor otnegyvenkettökor behuppan az autóba , vidám 23 fok fogadja a tomboló hóviharban is. Persze figyeli a szerencsétlen a benzin mennyiségét is, mert ha kevés akkor nem tüzeli a klasszikus felhasználásra szánt mennyiséget. A villanyos, konektoros fűtés, igen elterjedt az északi részen. Ahol én laktam egy darabig (smĺland) , ott a közért elött is volt minden parkolohely melett konektor.
Egy merülöforraló szerü dolgot lógatnak a motorolajba, - általában valamelyik fagydugó helyett -és a fugasz végét elöre vezetik. Normál konektor vége van, amihez kell egy hosszabító, meg persze egy kulturált ország...
Azon gondolkodtam, hogyha meglesz az első 900asom, a 100%os rendbehozása után mit fogok rajta megbütykölni.
Eddig az jött ki, hogy az ablaktörlőfúvókákra szerzek egy (állítólag az izlandi kivitelbe járó) fúvókafűtőt.
Ok: elég cinkes, ha tűvel kell piszkálni, mert belefagy az eső.
Aztán: állófűtés. Még nem tudom, hogy milyen (jó, mi? még meg sincs a kocsi, de már ilyeneket írok :) ), de egy külső aksitöltődugesz is kell bele (majd az ip. term. és formaterv. srác megoldja :) ).
Ok: Ha már aludni is szeretnék benne adott esetben, és ez az adott eset télen is lehet, azért nem rossz, ha mondjuk nincs az autóban egy szelíd -40 fok.
Aztán. Olyat is meg kéne csinálni, hogy nagy SAAB/Volvó(/2106/7es Lada :) ) módra, az ajtó élén levő fényvisszaverő alá egy kétfényű (hátra piros, befele színtelen/fehér) pillácsot beleapplikálni. (Tutira meg lehet oldani, mert még az én 2105ösömön is megvan a helye, pedig az csak kisLada).
Ok: A hátsó világítás, mert szeretek úgy tarhálni a kocsiban, hogy nyitva van az ajtó, a belső pedig, mert elég lent van ahhoz, hogy az általam gyakorolt 'mindent ejtsünk el, majd tároljunk a földön' című szituáció felszámolását sötétben megkönnyítse.
Ezekhez mit szóltok? Van valakinek ilyenje, és ha igen, milyen?
Továbbá, ti milyen megoldásokat alkalmaznátok?
Pl. mit szóltok mondjuk a légkondi utólagos beépítéséhez? Van valakinek ilyen?
Milyen félét lehet? (kint most éppen fagy, tehát a kérdésem pont aktuális :) ) meg milyen érdemes?
Gondolom, az egyetlen fő szempont a kompesszor elhelyezése, ahhoz meg tudtommal az összes SAABnak megvana a felfüggesztési lehetőség, van ahol még maga a tárcsa sínje is (pl Rijswand exautója)
Nos, vélemény?
(valaki más is írhatne... :) )
Hmm.
Léteznek, akik aszongyák, hogy kopipésztelni is lehet a képeket, de ezt nem hiszem (pl. fölküldenék 30 darab 1 megás képet, és tíz percen belül jönnének az indextől lángszóróval :) )
Szóval.
Nyitsz magadnak egy accountot (ekkánt, hogy stílszerű legyek :) pl. tar.hu (ennek a kivitele és az összehozása is a legegyszerűbb :) ) és odetöltöd (mondjuk egy alkönyvtárba). Ha utaána nem vagy biztos a címében (van olyan hely is, ami pl a .jpg kiterjesztésből .JPGet csinál, és ehhez azért a rencerek túl kézszenzitívek :) ), a jobbklikk és propertíz/tulajdonságok-kal megnézed, hogy akkor ki is ő, és akkor lásd lentebb.