Kérj egyet nekem is... :)
Na jó. Van. (az eddigi mindenhonnan összesíbolt gyűjtemény. Van egy új fejezete is az ablaktörlőkről, meg ilyesmi. Csak ezek még nincsenek kinyomtatva)
Nybro-ban ás mellette egy faluban Orreforsban kezdtem rövid svéd kalandozésaimat. A legközelebbi "nagy"város Kalmar volt. Persze Växjö-ben is voltam sokat, de ezek között semmi különbség... :o)
Van egy fél SAAB-om. :))
úgy hívják, hogy Citroen AX, 650kg, és 1.0-ás motorja van. Ja és 6 litert fogyaszt a benzinből (na jó, azt nyáron. :))
Mellesleg 11 éves, csak 75000 km van benne, és lehet, hogy nem egy saab, de fantasztikusan jó autó.
Na de azért lesz még saab-om is, de még milyen! Az egyetem alatt ez + jó lesz. Utána meg már jó olcsók lesznek a saabok. :)
Aha, ilyesmire gondoltam, az a hűtővízkörbe illeszthető be, szintén benzinnel meg, de a mennyiséget is figyeli, óránként egyébként 3decit esz, szintén programozható, és adott esetben még a ventillátort is hajlandó megpörgetni, hogy befűtsön (asziszem. De ez esteben meg az aksira kell figyelni. Bár meleg vízzel végülis könnyen indul a kocsi).
Ezt édesapám is mesélte, hogy már a '70es években volt Finnországban ilyesmi.
Gondolom, nálunk sokféle ember magnót hajtana vele, vagy bevezetné a házba :)
Tényleg, egyébként hol laktál?
Kalmar? Växjö? Oskarshamn?
Van egy barátom aki Volvostúl költözött magyarba, svédböl...
Az autó most kb 13 éves, és több mint 10 éve használják.
Olyan állófütése van hogy jol beprogramozza az ember hogy reggel ötnegvenkettö és 23 fok akkor mikor otnegyvenkettökor behuppan az autóba , vidám 23 fok fogadja a tomboló hóviharban is. Persze figyeli a szerencsétlen a benzin mennyiségét is, mert ha kevés akkor nem tüzeli a klasszikus felhasználásra szánt mennyiséget. A villanyos, konektoros fűtés, igen elterjedt az északi részen. Ahol én laktam egy darabig (smĺland) , ott a közért elött is volt minden parkolohely melett konektor.
Egy merülöforraló szerü dolgot lógatnak a motorolajba, - általában valamelyik fagydugó helyett -és a fugasz végét elöre vezetik. Normál konektor vége van, amihez kell egy hosszabító, meg persze egy kulturált ország...
Azon gondolkodtam, hogyha meglesz az első 900asom, a 100%os rendbehozása után mit fogok rajta megbütykölni.
Eddig az jött ki, hogy az ablaktörlőfúvókákra szerzek egy (állítólag az izlandi kivitelbe járó) fúvókafűtőt.
Ok: elég cinkes, ha tűvel kell piszkálni, mert belefagy az eső.
Aztán: állófűtés. Még nem tudom, hogy milyen (jó, mi? még meg sincs a kocsi, de már ilyeneket írok :) ), de egy külső aksitöltődugesz is kell bele (majd az ip. term. és formaterv. srác megoldja :) ).
Ok: Ha már aludni is szeretnék benne adott esetben, és ez az adott eset télen is lehet, azért nem rossz, ha mondjuk nincs az autóban egy szelíd -40 fok.
Aztán. Olyat is meg kéne csinálni, hogy nagy SAAB/Volvó(/2106/7es Lada :) ) módra, az ajtó élén levő fényvisszaverő alá egy kétfényű (hátra piros, befele színtelen/fehér) pillácsot beleapplikálni. (Tutira meg lehet oldani, mert még az én 2105ösömön is megvan a helye, pedig az csak kisLada).
Ok: A hátsó világítás, mert szeretek úgy tarhálni a kocsiban, hogy nyitva van az ajtó, a belső pedig, mert elég lent van ahhoz, hogy az általam gyakorolt 'mindent ejtsünk el, majd tároljunk a földön' című szituáció felszámolását sötétben megkönnyítse.
Ezekhez mit szóltok? Van valakinek ilyenje, és ha igen, milyen?
Továbbá, ti milyen megoldásokat alkalmaznátok?
Pl. mit szóltok mondjuk a légkondi utólagos beépítéséhez? Van valakinek ilyen?
Milyen félét lehet? (kint most éppen fagy, tehát a kérdésem pont aktuális :) ) meg milyen érdemes?
Gondolom, az egyetlen fő szempont a kompesszor elhelyezése, ahhoz meg tudtommal az összes SAABnak megvana a felfüggesztési lehetőség, van ahol még maga a tárcsa sínje is (pl Rijswand exautója)
Nos, vélemény?
(valaki más is írhatne... :) )
Hmm.
Léteznek, akik aszongyák, hogy kopipésztelni is lehet a képeket, de ezt nem hiszem (pl. fölküldenék 30 darab 1 megás képet, és tíz percen belül jönnének az indextől lángszóróval :) )
Szóval.
Nyitsz magadnak egy accountot (ekkánt, hogy stílszerű legyek :) pl. tar.hu (ennek a kivitele és az összehozása is a legegyszerűbb :) ) és odetöltöd (mondjuk egy alkönyvtárba). Ha utaána nem vagy biztos a címében (van olyan hely is, ami pl a .jpg kiterjesztésből .JPGet csinál, és ehhez azért a rencerek túl kézszenzitívek :) ), a jobbklikk és propertíz/tulajdonságok-kal megnézed, hogy akkor ki is ő, és akkor lásd lentebb.
Megvan a (remélhetőleg) utolsó vizsga is, már csak 1 házim van hátra.
Az a kabrios meg csak ízelítő kínálatunkból, de a legközelebbi nem is lesz fönn az indexen, hanem csak mint hiperhivatkozás.
Kicsit összekócolta itt a rencer... :)
Nannémmemegazember...
Én összeszedem, ez meg széjjelszedi...
Egyszerűbb lett volna egy egysoros hiperhivatkozás pl. a honlapomra...
Háh!
háhonnémákki?
(nem, az uusikaupunkki, de hasolnít :) )
Azt, hogy legyen 900-as kabrio, az amcsi srácok ugy vélik tudni, hogy a Saab Cars USA akkori elnöke, Robert J. Sinclair hisztizte ki, mert odaát dívnak a hiányos autók (tető, lökháritó, kipufogódob, stb. :) ).
Először a kocsit 1983-ban, a Frankfurti Autókiállításon mutatták be, a meg akkori állólámpás nózival persze, fehér színben, bordó bőrrel. (nyam nyam :) )
Céljuk ezzel az volt, hogy lámlám, ilyet is tudunk de "rosszul" sült el, mert nagyon nepszerű lett a Saab is meg a 900 cabrio is hirtelen.
Jött is az ötlet: gyártsuk!
S lőn.
Szóval,1986-tól kezdve elkezdték a kabriókat építeni, persze csak az amcsiknak. Ezek az elsők szürkemetál színűek voltak, 16 szelepes turbós mocikkal. (Kivétel erősiti a szabályt: a képen látható autó rihtig piros, sőt, már vastaglökhárítós :) . Ford mondta annó, hogy mindegy, hogy a vevő milyen szinű kocsit akar, az a lényeg, hogy az fekete legyen :) de itt volt egy opciós lehetőség: automata valtó vagy kézi :) )
Egy amcsi honlap aszongya, hogy keszült mas szinű konv. is allólámpásból, külön demonstrációs célokra.
1987-ben két fontos dolog történt. BlackStar hét éves lett, és megjelent mindenhol a Saab Convertible. Ez már döntöttlámpásra sikerált, és új lökhárítókat kapott az új szabásminta szerint, de sebaj, azért szeretjük... :)
Egészen 1994-ig így nézett ki.
Nekem már három éve van egy munkavédelem kettesem bi-bí!
mellesleg a klublapról letöltött SAAB900 történetre jelest kaptam Technikatörténet háziként. Köszönet az érintetteknek! (a forrást azér' feltüntettem)
el se tudod képzelni milyen jó érzés mikor felváltva fagy le a NOKIA 5110-sem és az Explorerem (ez nem Ford bár az is sz*r), és ha véletlenül minden muködne akkor a Westel hajigál ki. szóval egyszeruen q*rvajó.
nná szóval alant a Colin McRae Rallye Svéd futamának a harmadik etapjának a vége látható. Senkit ne zavarjon, hogy a Celica GT4 visszafele áll ( a hátulját egy kicsit leamortizáltam :-) ), nem az az érdekes, hanem mi lehet az a kerítés mögött?
1, Arra utalnak, hogy pl. a V6ost vagy a futóművet a Vektrából fusírozták bele, a padlólemeze meg a kalibráé.
Bezzeg a Fordnál a Volvó diktál...!
Asziszem a Taunusnál kiharcolták a vikingek, hogy ne a Volvó kerüljön Taunus alvázra, hanem fordítva...
Jó, mi? :)
2, Lassan hozzá kell szoknunk, hogy kétféle ember van.
Az egyik ért a kocsikhoz, a másik meg autós újságíró :)
ld. idézett cikkeim, plusz még az említett AM soportrovata, ahol Erik Carlssont Eric Carissonnak aposztrofálják (ld. még Timo Makinen, undcufílen) :)
3, ld. 2. pont :)
4, Biztos nekik azt sugallja a négyszelepes technika, hogy tökre kafa a cuccos.
Hehe, az audik ötszelepesek...! :)
(legalább örüljünk, hogy nem azt mondják a SAABról, hogy koszos kisautó a mucsai északról)
5<--- na ennyire szeretnék holnap 14:00kor munkavédelem vizsgát írni...
Kép küldése:
két olyan jel, mint a kacsacsőr, a villás rész középre mutat
most zárójellel helyessesítem:
(img src="www.saabbuzikgyulekezete.hu/blackstarabeteg.jpg")
:)
Értelemszerűen, amíg a SAABbuzikgyülekezete domént le nem foglalom (mert hogy az enyém, az nem kérdés... :) ) addig ide valami értelmeset
pl.
(img src="http://forum.index.hu/gfx/iln.gif")
ha a kerek zárójeleket kicseréljük a megfelelő kacsacsőrre, ez lesz:
De ha inter nyet ekszploitered van, az view menüpontban megnézheted a forrást.