Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

baas Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1408
Az ülepfűtés nekem sem megy... :(
Pedig biztos madár.
baas Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1407
Hali.
Hétfő reggel nem ment a madaram.
Illetve csak 2-3 hengerrel.
Szerda reggel a tréler elvitte az Autodoktorhoz egy kis kivizsgálásra.
A Tisztel Dr. úr rendberakta a mókuskereket meg egyéb mást is ami be volt rohadva a gépen.
Mert be volt.
Ettől függetlenűl ment csak nem úgy ahogyan azt kéne.
Most már olyan szépen jár hidegen is a:
"Sába királynője,hogy azt tanitani kéne!!!".
Maradt még hátra injektor cső csere meg csomagtartóteló csere meg generátor gumiszilent csere meg a fékemmel kéne valamit kezdeni mert nagy a hullajátékom.
De a nehezén már túl vagyok.
Állok elébe a télnek.
A télapó pedig bekaphatja.!!!

-na jó repülést barátim-

h i r d e t é s
Visi Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1406
Eloszor is koszonom a hozzaszolasokat. Masodszor viszont tovabbra is erdekelne, hogy hogyan tudnam megcsinalni? Hany voltrol megyen? Merre keressem a termosztatot? (A multkor a csatlakozot mar megtalaltam) Van muszerem, megtudnatok mondani (pl. akinek mukodik), hogy hany Ohmos ellenallasu a futesszal? Hogy tudnam tesztelni a termosztatot, hogy kapcsol-e megfelelo hofokon? Segitseget elore is koszi.

Udv: Visi

Előzmény: lp (1398)
Zölduborka Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1405
Tud valaki üléstömő szakembert?

(ezek szerint az ülésfűtésnek működnie kellet volna abban a SAAB-ban, amit megnéztem, de hideg volt az ülés)

Ubi

copfy Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1404
Eugen73!
mesélj :--)
(én csak a finn lányokat ismerem, a svédekröl csak hallottam :--))
Előzmény: eugen73 (1397)
BlackStar Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1403
lp!
Esküszöl, hogy 11 fok? Én legalábbis 10-nek tudtam. (A max meg szeritem is 28.) (Tompörkölés)
:)
Előzmény: lp (1398)
lp Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1402
az a szó amit nem értesz: kiégette
lp Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1401
Eugen73!

Én csak azt írtam le amit a Szikitől hallottam. Irigyellek, hogy Te már évek óta gond nélkül használod, én nem vagyok ilyen szerencsés. Amikor megvettem természetesen rossz volt az ülésfűtés, de egy ideig kisebb gondom is nagyobb volt. Tavaj ősszel megcsináltattam mindkettőt. Ez olyan jól sikerült, hogy rögtön éreztem, túl forró a vezetőoldali űlés, de mivel még csak ősz volt, inkább széthúztam az ülés alatti csatlakozót, gondolván, hogy télen majd jó lesz a forróság. A jobb oldali ülés jó volt. Majd mikor jött a tél újra összedugtam. Kár volt. Ugyanis a vastagabb öltözet miatt később kezdtem érezni, hogy túl forró az ülés - eleinte még élveztem is - így mire kiszálltam szétkapcsolni,kigette az ülést! Kiderült, hogy a fakezű - inkább faeszű - szerelősrác (nem a Sziki!) a termosztátot kb. 15 cm-re tette a fűtőszáltól. Komlpett üléscsere természetesen ingyen, ülésfűtés tökéletes. Még idén nyáron és ősz elején is bekapcsolt néha reggelente, amikor hidegebb volt. Most itt a tél, és természetesen mindkét ülésben rossz az ülésfűtés, de egyenlőre meguntam ezzel foglalkozni. Bár olvasva amit írtál, lehet, hogy egyszer majd magam fogok hozzá, csak most túl hideg van szerelni... mire meg meleg lesz nem kell ülésfűtés. Nehéz az élet :)

Előzmény: eugen73 (1400)
eugen73 Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1400
Lp
Szerintem nem a szal sozkott elszakadni, rendkivul rogalmas anyagbol van, hanem a csatlakozasokban, eppen a termosztatnal, vagy maga a termosztat. Nekem 6 sot, lassan mar a 7. eve hogy hasznalom. Bar amikor vettem rossz volt a kocsiban, de par ora munkaval es egy is ugyesseggel egy kulso kapcsoloval kiiktattam, azota kutya baja a futesnek, es olyan forrora futom az ulest amennyire csak kivanom (eliheted nem hagyom kihasznalatlan ha mar van :)

szerintem megeri a munkat, nagyon kellemes a forrrrooo ules!

Előzmény: lp (1398)
baas Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1399
Húdejóhogyilyenjóaforgalomatopicban.

lp Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1398
Visi!

Az ülésfűtés úgy működik, hogy a feneked és az üléskárpit alatt van egy picike termosztát, ami 11°C alatt (ha jól emlékszem) bekapcsol, és 28°C (ha...) felett kikapcsol.
Azért nem érezted, hogy fűt, mert sajnos a használat során a fűtőszál elszakad. Lehet javítani, egyszerűen összeforrasztják a fűtőszálat. Tavaj 8eFt/ülésért csinálta a Sziki. A probléma csak az, hogy ha rendszeresen terhelet tested tömegével az ülést, akkor biztos, hogy nem bír ki egy évet, tehát évente javíttatni kellene.
Tisztelettel

Előzmény: Visi (1392)
eugen73 Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1397
Copfy, alljunk meg 1 szora!

Az meg megeshet hogy a svedek tobb Saabot raknak ossze mint a finnek, de azert a noket illetoen tudnek meselni ! :-))
Amugy meg a svedeknek szelesebb a csipoje! :-P

Előzmény: copfy (1395)
copfy Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1396
van azért a web-en is anyag:
SAAB Tátika motor
copfy Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1395
Polar Mobil - ismételt rehabilitáció :--)
pár PgDn-al alább kifakadtam a Polar szervizre - ugyanezt az anyagot megküldtem Nekik is.
Természetesen védték a mundért, de szép kedvezményeket ajánlottak fel. Minden rendszerben van hiba, és ezek számának csökkentésére a pozitív hozzáállás és javító szándék (ami részükröl most megnyilvánult) vezet.
A "mundérvédelem" természetesen megmosolyogtató (nem is idézem, nem akarok ezen csámcsogni), de én is ezt csinálnám a helyükben. Fontos, hogy kifelé a rendszer hibátlannak tünjön, de belül a hibákat javítani kell, és ezt biztos, hogy meg is teszik.
Rijswand, mi ez a szomszédvillongás a finnekkel szemben? :--) ne bántsd őket, én szeretem. Tudom, hogy Svédországban szebbek a nők, de majdnem mind leszbikus :--)
...és a finneknél is nagyon sokáig készült a SAAB.
Auto-2 -t vegyétek meg, benne van a "tátika" saab motor leírása!
BGC Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1394
Ubi!

Ha most év végén váltasz autót, és ugyanannál a biztosítónál kötöd a szerződést ahol most is van akkor át tudod vinni a bónuszodat, de csak évvégén!!!

BGC aki szintén B9-ben van!

Előzmény: Zölduborka (1393)
Zölduborka Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1393
Mit keresett ott lent a mélyben a topic?

Kössz a segítséget!

Hétfőn fél 1 állapotfelmérés; már nagyon izgulok.

Nem tudja valamelyikőtök, hogy mi van olyankor a bonus-szal, ha most van egy autóm, majd megveszem mellé a SAAB-ot (ilyenkor az A0-ás lesz), majd később eladom a régit? Át lehet íratni rá a bonus-t (nem egy utolsó szempont, mert bonus 9-ben vagyok)?

Tegnap próbáltam SAAB 900 club op.logót rajzolni, de túl kevés hozzá a pontok száma :(

Ubi

Visi Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1392
Sziasztok!

Kerdesem lenne! Mit tudtok az automata ulesfutesrol? (Blackstar, no most nyomulj :)) Milyen homersekletnel kapcsol be? Merre van a vezerloje? Mennyire meleg szokot lenni?
Csak azert kerdem, mert eddig nem ereztem, hogy barmikor bekapcsolt volna es most nem tom, hogy csak tul meleg van hozza vagy valami sz*r.

Amugy a Rijswand-dal nem tudok egyeterteni az arban, mert legalabbis itt nallunk fent eszakon Finn-ben nem vagjak hozzad 500DM-ert egy ilyen autot. (Habar O nyugatabbat irt, Finno. meg keletebre van. Lehet ez a baj? ;)))

Előzmény: Rijswand (1391)
Rijswand Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1391
AZ 1/3 APC a gyanus...
A váltó: ha minden fokozatot zökkenömentesen vesz, még akkor is ha extrém a fordulat (pl 4 böl kicsit megpróbálni visszatenni 2 be, nem muszáj ráengedni a kupplungot...), ha hátramenetben leht vele menni(nem csak egy parkolásnyit, és hirtelen gázfröccsnél is bentmarad) akkor az OK.
Beugrani nem kell a fokozatba, de azért tapasztalatom szerint érezni kellene h. bent van.

A törzskönyvet akkor kapod (ha még nincs) amikor átirod az autot. A zsaruk bevonják a régi forgalmit, kapsz egy ujat + egy törzskönyvet. ez kb 8000 Ft. Ha a srác még eladás elött megcsinálja, annál jobb:))
Az eredet vizsg. az átiratáshoz kell.

Ülést tömetni lehet, ha jól csinálják olyan lesz mit az eredeti, az ülésfütés kérdéses...

Az ár nem reális, ez egy magyarországi használz Saab ár....:))
(ilyen autót <500 DM ért utánad dobnak kissé nyugatabra:(((( )

Sok sikert!

Előzmény: Zölduborka (1387)
páter Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1390
ZAAB!

Kösz! Holnap felhívlak.

Előzmény: ZAAB (1370)
Rijswand Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1389
Hoi!
Akinek szerencsetlensegere finn Nokiaja van (azaz nem sved Ericcsonja:)) az a www.777sms.hu cimrol felrakhatja maganak a SAAB900 logot
Ha westeles akkor konnyen megy, ha pannonos, akkor egy westeles havertol kerni kell egy engedelykodot.
Zölduborka Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1388
Úristen, ennyire lezsibbasztottam volna a bandát a kérdéseimmel? :))

Ubi

Zölduborka Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1387
Sziasztok!

Köszönöm a segítséget!

A Viktor nekem is azt mondta, hogy nem kerül semmibe az állapotfelmérés (!!!)
A srác szó nélkül belement abba, hogy egy harmadik általa nem ismert SAAB szervízbe menjünk állapotfelmérésre (nem mindenki szokott belemenni, azt meg, hogy kihez megyünk még nem mondtam neki).

A törzskönyv az nem az eredetvizsgálat része/eredménye? (egyébként ezt is a srác csináltatja meg).

Tényleg lehet utólag az ülést tömetni? Milyen lesz utána, olyan mint az eredeti vagy rosszabb?

Az autó sérült volt a jobb oldalán (melyik nem?) és tuti, hogy emiatt csukódik szarabbul, de úgy tűnik, hogy javitható, mert se az ajtó, se a kaszni nincs elcsavarodva, csak olyan, mintha a zárnyelv nem feszitené eléggé oda a szigetelőgumihoz az ajtót.

A turbó az egy használt, nem pedig felújított, de a srác mondta, hogy a Fazekas állította be neki ilyenre, hogy tovább tartson (??!!!).

A váltója mindenkinek ilyen gumiszerű vagy "beugrik" határozottan a fokozatokba?

Szerintetek az ár reális?

Üdv.

Ubi

baas Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1386
Khm.khm.
Tisztelt elnökünk a SAAB 9-5 Wagon-ra gondolt.(nem az FM 9.5 re)
:-)

Alás szolgája....
(misa)

egoaxa Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1385
Képekkel , szakvélemeényekkel illusztrált SAAB 9.5 teszt fog megjelenni a TotalCar oldalán, remélhetôleg a hét közepén.

Röviden: A 9.5 NAGYON JÓ AUTÓ!!!
De várt valaki mást? :o)))))

Előzmény: lp (1371)
lp Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1384
Ubi!
Nem vagyok egy nagy mechanikus, de az eddigi javításaim tapasztalatából az a sejtésem, hogy a javítások kijönnek 150k-ból, ha hajlandó vagy bontott alkatrészeket beépíttetni. DE! 1x a váltóhoz abszolút nem tudok hozzászólni, 2x pedig a turbó elég gyanús. Ez a sárga mező 1/3-a nagyon karcsú. Ha a turbót felújítottra cserélték akkor nincs baj, valószínűleg csak beállítás kérdése, de ha csak beraktak egy bontottat, akkor ez felújításra szorul (hamarosan nem lesz turbónyomás). Ez viszont kb. 70k, amivel együtt 150-ből megúszni már művészet.
De hát a szerelem az szerelem, nem irigyellek...
Előzmény: Zölduborka (1379)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1383
na, csak hogy továbbkuszáljam a dolgot... :)
Az eredetiség vizsgálatot egyesek szerint a vevő csináltattya (vagy kultúrálisabban csináltassa), de eccerűbb, ha megegyeztek (egy SAAB ollan 8000 HUF) Abban egyetértek baas elvtárssal, hogy sokat elárul az eladóról, hogy meri-e...
Egyébként meg ne csak azzal a költséggel számolj, amit a papírok meg az átírás vesz L (nekem 35e HUFba került mindez... :-/), hanem azzal is, amit a rendőrségen fox csücsülni... Mert az tuti félnap :) Ha sorra kerülsz... ;)
Najó, szal maraggyunk annyiban, hogy szemét módon sokat kell még ráfizetni a használt autóra.

byez
thom

baas Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1382
Hi Barátim:

Az eredetvizsgát sem elfelejteni mielőtt megveszed..!!!
Azt az eladó félnek kell produkálnia...

A Viktorhoz vidd el 1 állapotfelmérésre vagy a Polarhoz csak akkor ha azt is ő fizeti.Mert ha belemegy akkor, vagy biztos a dolgában vagy tényleg nincs semmi vész az autóval.
Nekem 1 generátorfelújitásba és 1 pár 4évszakos gumiba került a nem elégendő állapotfelmérésem. Elvakult voltam(1 kicsit)de mégis figyeltem.És azt hiszem rosszabul is járhattam volna.
A turbó az nagyon gyanus!Olyan mintha le lenne fojtva,hogy nem füstöljön.Ha 2 vagy 4es padlógáznál nem vágnak hátba akkor baj van.
Nem volt törve a kocsi???Nem azért nem csukódik rendesen?

EdeBácsi Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1381
Bocs nem olvastam végig a kérdést:

Viktornál én is voltam mielőtt megvettem volna az enyém-gép-állatot.
Kb egy órát vizsgálgatta és 0,00 Ft+ÁFA díjat számított fel. Szerintem
ez az ő üzletpolitikája, de elég rendesnek tűnik.
Ami még számít: jónak ítélte a gépet és tényleg nagggyon jóóó.

Az enyémmel is lehet falat bontani, de a régiek szerintem még jobban bírják.
Korábban meséltem egy barátom balesetéről....olvasd el. De ezt a többiek sokkal
jobban tudják Neked ecsetelni.
A rozsdáról és egyebekről megint nem vagyok jól értesülve (szerencsére)

Sok sikert:

Ede

Előzmény: Zölduborka (1379)
EdeBácsi Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1380
Ubi bá!

1.Átírás:
köbcm-nként 10 FT +
Kötelező bizti ott helyben azonnal +
8000 FT okmánybélyeg
------------------------------------------------------
sok (pl R5 1.4 = 8000+14000+kb 6500=28500 FT )

2. Mire cserélném :
2.0 Turbós szintén ötévesre, ( ha lehet SE-felszereltséggel valszeg Svájcból )

ede

Előzmény: Zölduborka (1379)
Zölduborka Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1379
EdeBácsi!

Köszönöm, hogy rám gondoltál, de valóban nem az a kategória, ami nekem jelenleg megfelelne.
És mire cseréled?

Más:

Kellene egy kis SEGÍTSÉG!

Mit kell tudni manapság az autóvásárlás papírügyeiről?
Úgy tudom, hogy törzskönyv nélkül nem vehetek autót (pontosabban nem tanácsos) van még valami újdonság ezzel kapcsolatban (legutóljára 3 éve vettem használt autót).
Mennyibe kerül kb. az átírás?

Megnéztem azt az 550k-s gépállatot.
1984-es APC 16V Turbo, 250.000 km, friss vizsga 2002-ig, friss olajcsere, turbócsere (használt) (Fazekas-nál és Sziki-nél szervizelt))
Nekem tetszett, főleg a srác őszintesége (úgy tünt, amit nem mondott el arról nem is tud; egoaxa úgy tudom, hogy Ti még ismeritek is egymást Matuka-úrral).
Észrevételek:
- az összes ajtó alján van egy kis felületi rozsda a gumitömítések tövében, ahol meg tud állni a víz; kint a kaszni felületén a jobb hátsó sárvédőn a szellőzőnyílás mellett van egy 10 forintosnyi szintén felületi rozsdapötty valamint a kerékdobok peremén a műanyag védőborítás alatt van egy pár apró rozsda a fényezés szép és fényes (de nem új),
- a jobb első ajtó - elég nehéz - becsukása után is lötyög egy kicsit (a kilincsel ki be lehet rángatni egy 2-3 miliméternyit mintha nem lenne még teljesen becsukva) és ettől menet közben eléggé zörög,
- a vezetőoldali ülés ülőlapja nagyon ki van ülve, mintha el lenne benne törve egy-két rugó (állítólag van egy öreg szaki, aki elég olcsón újratömi és egyéb kárpitozásokat is vállal (tudtok erről valamit?)) belülről egyébként rendben van (ez volt az első öreg SAAB, aminek nem zörgött a műszerfala)
- a vezetőoldali visszapillantót nem lehet belülről állítani (a motor hallhatóan megy csak a tükröt nem mozgatja) a központi zár nem működik.
- a sebességváltó elég gumiszerűen járt, ami szokatlan volt nekem, mert hozzászoktam a modernebb határozottabban kapcsolható váltókhoz. Ez természetes?
- a motor szépen, csendesen és kultúráltan járt, hirtelen gázadás után szépen visszaállt az alapjárat, nem akart lefulladni stb.
- a turbónyomás kijelzőn a mutató max. gázadásra és kihuzatásra is csak a középső sárga szekció 1/3-áig feléig szaladt fel. Ez természetes? (állítólag ez állítható, hogy úgymond meddig legyen "kivezérelve" a turbó).
- a jobb hátsó kerék felöl rossz úton kopogást lehet hallani, erről a srác is tud csak lévén mindketten "autóguruk" vagyunk se ő se én nem tudtam megmondani, hogy mit kell kicserélni.

Tudom, ez igy elég rémisztőnek tűnik (legalábbis az asszonynak az volt), de lehet, hogy ezek a nekem gondnak tűnő dolgok természetesek egy ennyi idős autónál.
Csak hát a szerelem ugye... :)))

De most komolyan, szerintetek a fontosabb dolgokat vagy akár az összeset meg lehet csináltatni 150-ből (480-ra le szeretném alkudni és kb. ennyi lóvém maradna helyrepofoztatni)
Hétfőn megyünk a Mülner Viktorhoz állapotfelmérésre (ismeri valamelyikőtök?).

Üdv.

Ubi

Előzmény: EdeBácsi (1378)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!