Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lp Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1106
Eugen73
Persze, hogy meg lehet csinálni manuális váltóval is, sajnos ebben is volt már részem, csak azt mondtam, hogy automatával könnyebb. Mint ahogy szerintem automatával egyébként is könnyebb-kényelmesebb pláne városban, csak bele kell törődni a relatív lomhaságba. Kinek a pap, kinek a papné:)
eugen73 Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1105
Baas
Elhiszem ha Te mondod hogy jobban megy OMV-al, de en mar csak vagyok olyan lokalpatriota, avagy maradi hogy maradok a mol-nal :-)

meg nem csikogott a gumid sose? hmm.. ize.. probaltad mar a javorszarvas teszet 60mph+satu fek ?:))

Előzmény: baas (1101)
h i r d e t é s
baas Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1104
lp:
Az elején nekem is ez volt a gondom amig nem
melegedett be a motor.Ne is emlékeztess rá.
Tiszta vicces volt :( igy elindulni dógozni minden reggel.
A Viktor 1 délelőtt megcsinálta.
A bemelegedésszabályozó műanyag csatlakozó volt
eltörve a bemelegedésszabályozón.
Ennyi.
Más.
Neked lp mennyit eszik városban a verda?
Turbos is nomeg automata is?
Ne csigázz ki vele.
Lehet,hogy reális az én 15-16 l/100 om???
eugen73 Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1103
LP!

ne hozzd ram a fraszt kerlek! Nem akarok igazan rossz maju lenni, en is nagyon sokaig csinaltam az 1lab gaz , 1 lab fek technologiat maunails valtoval! :-)) Sok hasznalt bemelegedes szabalyzo csere utan egy vadi ujat tetettem bele nyaron meg a Viktornal, es azota jo is volt.

De most ez nem lehet az, mert ha benzines befecsi problema lenne akkor gazzal jol kellene mukodjon, hiszen annak semmi osszefuggese ezzel. Vagyis ezert gondolom hogy ha gazzal is ugral akkor valahol mashol lehet a gond. (lehet hogy ennek pont semmi koze, de mint szelephezag, guujtas,stb..)

Es teljesen egyetertek vele, semmi ertelem 4 evszakos gumit venni saabra. egyszeruen mert tul nagy hozza a kocsi hogy jol nirja a forro nyari aszfaltot es a hideg gumirepeszto hideget. Inkabb akkor vegyel nyarit, es hozza 1 szuper holancot tobbre mesz vele!

Előzmény: lp (1099)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1102
hát ti sem könnyítitek meg az ember dógát :)

a Baas által ajánlott gumit nem látom a Marsonál...

Előzmény: lp (1099)
baas Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1101
Nekem még egyszer sem sikerült megcsikorgatni
a kerekeket és egyszer sem csúszott meg a kocsi
erősebb(relativ) fékezésnél.Volt már 2-3 csattanásveszélyes helyzetem de még eddig mindig
megálltam gond nélkül,csikorgás nélkül.
Használtam szárazon,esőben és eddig OK volt.
Rántottam be a kocsit 40-50nél jobbra 90 fokos
kanyarban és gond nélkül sikerült. :-O
Ennyit a saját tapasztalatról a Vredestein Q2-ről.

Eugen73:
Az OMV tényleg jobb lett!!!!!
Eddig 1-2 ben nem húzott rendesen és azt hittem ez
azért van,mert csak szivó 8v 118LE a netto 1250kg hoz.
Hidd el nem úgy mentem el tankolni,hogy na ez majd
milyen jó lesz,hanem csakis az akció miatt.
Én is úgy voltam vele,hogy a MOL és csak az és azzal biztos nem lehet baj.De mégis most
már látom és tapasztalom(tényleg!!!!),hogy
van különbség benzin és benzin között.
Attól még lehet a MOL féle benya az alapja az egésznek.Nem hiszem,hogy eddig csak szar MOL kutakat fogtam ki.Ugye ezt te sem gondolod.
Ez nem VPower99...Sima 98 OMV.
És az én autóm ezt jobban szereti,mint a MOL 98 at.Kiváncsi vagyok majd az új Tempo98-ra de azt is
kifogom próbálni,ha ez elfogy.
Utána kiváncsiságból majd a SHELL-t is.
És ami jobban beválik az marad.

Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1100
mekknézem. ha van négyévszakos, miért is ne :)
Előzmény: eugen73 (1098)
lp Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1099
Eugen73
Nem vigasztaláképpen mondom, de nekem is ilyen volt az alapjáratom - ingadozó - egészen addig, amíg végképp eltűnt. Már hetek óta úgy jártam, hogy bal lábbal fékeztem, jobbal pedig megpróbáltam életben tartani a motort. Szerencsére automata. Úgyhogy ma reggel végre elvittem reparálásra a Szikiékhez. Ha sikerül megcsinálniuk, megkérdezem mi volt a hiba, és közzéteszem.
A téli-nyári vagy négyévszakos gumi kérdésre az a véleményem, - nem saját kútfőből, de szerintem ez a korrekt - hogy egy ilyen méretű (tömegű) és teljesítményű autóra már illik évszaknak megfelelő gumit tenni. A négyévszakos gumi ugyanis kompromisszum - se nem nyári, se nem téli. Kis autókra biztos megteszi, ezért van az, hogy főleg kis méretekben lehet kapni. Nem is lehet spórolni vele, csak átmenetileg, egy garnitúra négyévszakos gumi pont fele annyi idő alatt kopik el, mint két garnitúra téli-nyári. Én idén vettem előszőr téli gumikat, mert tavaj önhibámon kívül volt néhány nagyon meleg helyzetem. Most várom a különbséget.
eugen73 Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1098
Vegul is ezert pusztan kar Baast rangatni, orommel latom hogy jobb belatasra ertel :-))

Szoval valahol a vaskapu utcaban van egy marso nevezetu ceg aki az impotor,(pontosabban a www.marso.hu-n) de sok gumisnal kaphato meg, illetve beszerezheto alt. ugyanazon az aron.

En -leszamitva a ket fuldat- minden teligumit ilyenre csereltettem :-)

ize..lehet hogy lassan mar uzletkozoi jutalekot kellene kerjek? :))

Előzmény: Törölt nick (1097)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1097
hát ha baas azt is megmongya, hol lehet ilyen gumikat venni és felszereltetni, meggondolhatom a dolgot :))
Előzmény: eugen73 (1096)
eugen73 Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1096
Nicsak.. 1 Baassal tobb!

Segitesz rabeszelni Thomot hogy ne csak a kocsija legyen igazi eszaki, de a gumija is? vegyul is maradjunk csak stilusosak kerem.. :))

Előzmény: Törölt nick (1095)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1095
nem az lényeg, hogy mennyit szánok, hanem hogy mennyit kell :))
hát 20-25 a négyévszakos. kő négy (a szükség pórkreténmarad) plusz szerelési kőcség. lehet számolni :)
Előzmény: baas (1094)
baas Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1094
Thom:
Nekem Vredestein Quatrac 2 T 185/65 R15 van fent
elől,hátul pedig csak sima Quatrac.
Ez szerintem minőségében is és árában is versenyképes.Kb: 20-24e/db én a Q2-t vettem 40e ért/pár.Gondold meg.Szerintem ha nem tudzs vagyonokat költeni gumikra szezononként,mint én akkor ezzel elégedett leszel.A méret pont az ideális télre és nyárra is.De nem mondtad még,hogy mennyit szánsz gumikra.
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1093
najó, mint nagy gumiguru nem szemétkedem tovább...
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1092
A Pásztóynál van a világmárka CEAT is :)
eugen73 Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1091
Thom
mennyit kertek erte?

habar barmennyit is kertek, en lebeszellek a nyegyevszakosrol! fabol vaskarika.. hoban keves, nyaron meg inkabb csuszik es kopik. (ha csak belegondolsz hogy par meterrel hosszabb fekut, vagy szukebb kanyar milyen draga lampatorlo cserehez vezethet konnyeden...:-)

apropo, most lattam a baumaxnal futozott olasz teligumikat es mind 10e alatt! mennyi akarsz gumikra kolteni?

Előzmény: Törölt nick (1090)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1090
a pirellik téli gumik
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1089
amit ajánlottak, 4 évszakos Falken volt... nem akarok külön téli ill. nyárit, még nem nyertem a lottón... :))
A Pásztóynál voltak még Pirellik... azokat néztem, még az áruk is szo-szo...
Előzmény: eugen73 (1088)
eugen73 Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1088
Nem, nem hiszem hogy az a kis kulonbseg olyan nagy kulonbseget produkalna hogy literekben legyen kifejezheto :-))
De persze elotte nekem is 185-osom volt, es azzal is ugyanugy autoztam mint ezzel. Sot, mi tobb meg 175-os gumit is raktak gyarilag a saab gyarban nemely egyedekre!
Ha hallgatsz ram, tutira nokiat vennek. nem draga, es igen jo. (nem veletlen hogy mint gumitermekeket gyarto ceg indult a kezdtek kezdeten a nokia :)

amit semmikeppen sem ajanlok, az a sava.. csuszik, mint a radirgumi

Szerintem H- sebessegkategorias gumit vegyel, mert bar nem lehet olyan gyorsan menni mint lehetne, de sokkal erosebb az anyaga, stabilabb a szerkezete.

Előzmény: Törölt nick (1087)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1087
nem, még nem vettem. most vagyok a döntés állapotában- de nem akarok sz*rt se venni, és nem akarok hülye sok pénzt sem rákölt.
a többlet fogyasztás meg nem éri meg (nekem), mert most is 12-t eszik a Dög... pedig 8-9-t kéne... :-/ bár még nem látta szerelő (szerintem le fog az esni - mármint a fogyasztás :) )
és hogy jobban tapad? nekem a 185-sel sincs sok bajom, megdől oszt úgymarad, de nem borul. Amúgy sem vagyok sportos stílusú.
Előzmény: eugen73 (1086)
eugen73 Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1086
Thom

hogy erdemes-e teligumizni? Erdekes hozzaszolasok voltak a teligumi topicban, ha van idod ajanlom figyelmedbe. Nekem is van teligumim, beruhaztam ra tavaj. Erre most lehet hogy sok szaki ki fog akadni, de miutan teljes szettre nem futotta, felmegoldas gyanant ket teli es ket nyari gumit vettem. A nyarik Nokiak, es telnyleg a legjobbakat tudom mondani roluk. Nem csusznak, es nagyon jo az oldalstabilitasuk.Igazan gyurheto gumik! A teli gumikkal kenyszerhelyzetben voltam,es fuladak lettek. (azok vannak hatul nyaron) Ami a kopasallosagot illeti, jol alljak a helyuket, de kanyarokban tobbszor volt mar hogy tovabb akartak fordulni mint az ut :-) Bar azok nem H-sak, de T-sek mint sok teligumi, vagyis gyengebb a szerkezetuk es kevesebbet is birnak.

900-ra 195/60/15 lehet a max meret, annal mar csak keskenyebb lehet elvileg. Szerintem az a kis tobblefogyasztas megeri a jobb kormanyozhatosagot, tapadast. De persze izlesek es pofonok :-) Te milyen gumit vettel? vagy meg nem dontottel?

Előzmény: Törölt nick (1084)
fargo Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1085
Azt azért hozzá kell tenni, hogy ilyen kis váltásnál a különbségek elenyészôek.

Az elôzô 225-ös gumikhoz képest a mostani 205-ösökkel a kocsi kb 1-1.5 literrel eszik kevesebbet. Mondjuk ott a gumi szélessége és átmérôje is nagyobb volt 2-2 centivel, ami azért jelentôs különbség.

Előzmény: fargo (1083)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1084
mindig tanul az Mber :)
azt meg ki nem izéli le, hogy jobban néz ki szélesebb gumikkal az autóm...? a lényeg az, hogy én tudom, milyen :)
Előzmény: fargo (1083)
fargo Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1083
Túl nagy különbséget nem fogsz érezni. Ha kicsit szélesebb gumit veszel, akkor kicsit többet fog fogyasztani, enyhén gyengébben gyorsul, minimálisan jobb a kanyarsebessége, rosszabban tűri a nyomvályúkat. Esetleg beleér a sárvédôbe vagy a doblemezbe. Ha az átmérôje nem egyezik meg a gyári méretel, akkor csalni fog a kilométer óra és a sebességmérô...

Nekem az a tapasztalatom, hogy mezei halandó nem igazán tudja "kiautózni" a szélesebb gumikat. Egy centi ide vagy oda meg nem igazán számít, szerintem egy kemény 195-ös Pirelli kevésbé tapad, mint egy keskenyebb, de puha 185-ös Falken.

A szélesebb gumik viszont jobban néznek ki a kocsin.

Előzmény: Törölt nick (1080)
trbvszkij Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1082
Sziasztok!

Axa, ma futólag megnéztem az autót, amiről beszéltünk ('83 Turbo), alaposabban még nem volt alkalmam, mert az indítómotort ki kell benne cserélni, tehát kipróbálni nem tudtam.

Kérem a hozzáértőket, írják meg mire kell odafigyelni, én nem nagyon értek hozzá. A turbóhoz főleg nem.

Köszi.

Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1081
bocsi, hogy ennyi baromságot kérdezek, de a gumikon a bordázottság kezd eltűnni...
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1080
thx. ma ui. a gumisnál kicsit furán éreztem magam, hogy mondta, mondta, és nélhol kicsit mekkakadtam :)

és szerintetek érdemes 185-s helyett 195-st venni?
(asszem eldöntöttem, hogy négy évszakos gumigarnitúrát veszek)

Előzmény: fargo (1079)
fargo Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1079
185 mm széles futófelület,
15"-os felnire,
az abroncs falának magassága a futófelület 65%-a

Szokott lenni még egy betű, ami a sebességindexet jelöli, azaz hogy milyen sebességig biztonságos az abroncs.

Meg még egy csomó, jobbára lényegtelen jelölés...

Előzmény: Törölt nick (1078)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1078
beszéljünk egy kicsit a gumikról...
milyet gumi ajánlotok? (ma vótam egy helyen 14-38-ig mindenfélét ajánlottak)
érdemes télit rápakolni, vagy jó négy évszakos?

és akkor most égetem magam jól: valaki lenne olyan kedves, hogy elmagyarázná, hogy a gumi méretek mit jelentenek? (tudom, tudom, de én nagyon kuka vagyok az autókhoz...)
pölö 185/65 R15

köszi
Thom a lámer

eugen73 Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1077
Orulok hogy igy bejott neked az OMV. De nem lehet hogy inkabb csak ugy erzed jobban megy vele? En mostanaban inkabb molt tankolok. Regebben rendszeres shell-es voltam, de semmi jelentosebb kulonbseget sem vettem eszre -sem itthon sem kulhonban, ahol pedig allitolag nem pancsoljak a benzint.

De nem is ezert tankolok most mol-t elsosorban, hanem mert felek hogy meg az omv a nyakar lep.
Az pedig nem lenne tul jo nekunk magyaroknak, leven hogy a vetelytarsunk ugyanugy regionalis szerpre tor amiben ha veszitunk tetemes penztol esunk el. Pont attol amitol is olyan jol megy a nyugati allamoknak (es talan amiert is jobb az omv). De kijelentem semmifel egyebb mol-os erdekeltsegem sincs a regionalis szemleleten tul:-)

Előzmény: baas (1075)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!