amit ajánlottak, 4 évszakos Falken volt... nem akarok külön téli ill. nyárit, még nem nyertem a lottón... :))
A Pásztóynál voltak még Pirellik... azokat néztem, még az áruk is szo-szo...
Nem, nem hiszem hogy az a kis kulonbseg olyan nagy kulonbseget produkalna hogy literekben legyen kifejezheto :-))
De persze elotte nekem is 185-osom volt, es azzal is ugyanugy autoztam mint ezzel. Sot, mi tobb meg 175-os gumit is raktak gyarilag a saab gyarban nemely egyedekre!
Ha hallgatsz ram, tutira nokiat vennek. nem draga, es igen jo. (nem veletlen hogy mint gumitermekeket gyarto ceg indult a kezdtek kezdeten a nokia :)
amit semmikeppen sem ajanlok, az a sava.. csuszik, mint a radirgumi
Szerintem H- sebessegkategorias gumit vegyel, mert bar nem lehet olyan gyorsan menni mint lehetne, de sokkal erosebb az anyaga, stabilabb a szerkezete.
nem, még nem vettem. most vagyok a döntés állapotában- de nem akarok sz*rt se venni, és nem akarok hülye sok pénzt sem rákölt.
a többlet fogyasztás meg nem éri meg (nekem), mert most is 12-t eszik a Dög... pedig 8-9-t kéne... :-/ bár még nem látta szerelő (szerintem le fog az esni - mármint a fogyasztás :) )
és hogy jobban tapad? nekem a 185-sel sincs sok bajom, megdől oszt úgymarad, de nem borul. Amúgy sem vagyok sportos stílusú.
hogy erdemes-e teligumizni? Erdekes hozzaszolasok voltak a teligumi topicban, ha van idod ajanlom figyelmedbe. Nekem is van teligumim, beruhaztam ra tavaj. Erre most lehet hogy sok szaki ki fog akadni, de miutan teljes szettre nem futotta, felmegoldas gyanant ket teli es ket nyari gumit vettem. A nyarik Nokiak, es telnyleg a legjobbakat tudom mondani roluk. Nem csusznak, es nagyon jo az oldalstabilitasuk.Igazan gyurheto gumik! A teli gumikkal kenyszerhelyzetben voltam,es fuladak lettek. (azok vannak hatul nyaron) Ami a kopasallosagot illeti, jol alljak a helyuket, de kanyarokban tobbszor volt mar hogy tovabb akartak fordulni mint az ut :-) Bar azok nem H-sak, de T-sek mint sok teligumi, vagyis gyengebb a szerkezetuk es kevesebbet is birnak.
900-ra 195/60/15 lehet a max meret, annal mar csak keskenyebb lehet elvileg. Szerintem az a kis tobblefogyasztas megeri a jobb kormanyozhatosagot, tapadast. De persze izlesek es pofonok :-) Te milyen gumit vettel? vagy meg nem dontottel?
Azt azért hozzá kell tenni, hogy ilyen kis váltásnál a különbségek elenyészôek.
Az elôzô 225-ös gumikhoz képest a mostani 205-ösökkel a kocsi kb 1-1.5 literrel eszik kevesebbet. Mondjuk ott a gumi szélessége és átmérôje is nagyobb volt 2-2 centivel, ami azért jelentôs különbség.
Túl nagy különbséget nem fogsz érezni. Ha kicsit szélesebb gumit veszel, akkor kicsit többet fog fogyasztani, enyhén gyengébben gyorsul, minimálisan jobb a kanyarsebessége, rosszabban tűri a nyomvályúkat. Esetleg beleér a sárvédôbe vagy a doblemezbe. Ha az átmérôje nem egyezik meg a gyári méretel, akkor csalni fog a kilométer óra és a sebességmérô...
Nekem az a tapasztalatom, hogy mezei halandó nem igazán tudja "kiautózni" a szélesebb gumikat. Egy centi ide vagy oda meg nem igazán számít, szerintem egy kemény 195-ös Pirelli kevésbé tapad, mint egy keskenyebb, de puha 185-ös Falken.
A szélesebb gumik viszont jobban néznek ki a kocsin.
Axa, ma futólag megnéztem az autót, amiről beszéltünk ('83 Turbo), alaposabban még nem volt alkalmam, mert az indítómotort ki kell benne cserélni, tehát kipróbálni nem tudtam.
Kérem a hozzáértőket, írják meg mire kell odafigyelni, én nem nagyon értek hozzá. A turbóhoz főleg nem.
beszéljünk egy kicsit a gumikról...
milyet gumi ajánlotok? (ma vótam egy helyen 14-38-ig mindenfélét ajánlottak)
érdemes télit rápakolni, vagy jó négy évszakos?
és akkor most égetem magam jól: valaki lenne olyan kedves, hogy elmagyarázná, hogy a gumi méretek mit jelentenek? (tudom, tudom, de én nagyon kuka vagyok az autókhoz...)
pölö 185/65 R15
Orulok hogy igy bejott neked az OMV. De nem lehet hogy inkabb csak ugy erzed jobban megy vele? En mostanaban inkabb molt tankolok. Regebben rendszeres shell-es voltam, de semmi jelentosebb kulonbseget sem vettem eszre -sem itthon sem kulhonban, ahol pedig allitolag nem pancsoljak a benzint.
De nem is ezert tankolok most mol-t elsosorban, hanem mert felek hogy meg az omv a nyakar lep.
Az pedig nem lenne tul jo nekunk magyaroknak, leven hogy a vetelytarsunk ugyanugy regionalis szerpre tor amiben ha veszitunk tetemes penztol esunk el. Pont attol amitol is olyan jol megy a nyugati allamoknak (es talan amiert is jobb az omv). De kijelentem semmifel egyebb mol-os erdekeltsegem sincs a regionalis szemleleten tul:-)
Baas
Sajnos ez sem lehet. Ez meg a hagyomanyos elektro-mechanikus befecskendezes (GLI), nincs benne legmennyiseg mero :-(
Viszont a magasabb fordulatszam gyakoribb hibajelenseg mint a lefulladas kozeli .
Képzeljétek el a hétvégén teletankoltam az OMV
10 éves akciójának a keretein belül és
azt veszem észre,hogy sokkal jobban megy
az autó 1-2 ben.Eddig MOL kutaknál tankoltam,mert
az van a környékünkön orba-szájba.Többet MOL nál nem fogok.Eddig lomha szamár volt 1-2 ben.
Ma meg kicsit kimentem az M7 bevezetőre,Osztyapenkóig és elég szépen előzgettem a drágámmal.Meg is lepődtem,hogy hogy megy. :))) Ja.És tele tankkal ugyebár nem mindegy.
Ennek igazán örülök,mert már azt hittem beteg megint valami az autóban.Én konkrétan a Váci út,Árpád hidi felüljárója utáni OMV-nél voltam.
És 98 at tankoltam.Nekem bejött a MOL után.
Szerintem aki teheti próbálja meg az OMV-t.
Udvozletem a nagyerdemunek! bar mar jo regen nem jutottam gepkozelbe, ez meg nem jelenti a topic hanyagolasat, es plane nem a saaboket! :-)
Sajnos most rajar a rud az enyemre. Legalabbis egz erdekes tunet jott ki rajta. Egyszeruen keptelen vagyok rajonni mitol ugral a fordulatszamom. Neha majd le fullad, aztan meg folmegy 1600ra. Es par perc elteressel, nehany km autozas utan.. Van valaki akinek hasonlo tuneteket produkalt a kocsija? Megneztem a tomiteseket, azokon sem latok szemre semmi kivetnivalot sem. Esetleg gyujtasszog lehet?
Es ami a legfurcsabb, hogy mind gazon, mind benzinen ugyanugy viselkedik, vagyis meg csak injektor hiba sem lehet!
Apropo, hallottatok hogy a Vikrot elkoltozott valahova masfele? Minap akartam berohanni hozza, mire is a portas a BMW szerviz cimet adta meg hogy ott keressem. Lehet hogy mokazott az oreg, vagy tenyleg koltozott a saab szerviz?
Ne bosszants baas. Utána akartam nézni, hogy segítsek, de az általad megadott link rossz volt. Sikerült megfejtenem a helyes linket és ezt közre adtam. Többet nem fog előfordulni ígérem.
Örülök, hogy ettől megjavult a váltód. Kipróbálom az enyémmel is hátha segít.
Ja vettem neked egy üveg Absolut vodkát (Country of Sweden) kicsit megkésve a szülinapodra. De még egy ilyen beszólás és csapra verem egyedül, neked meg marad az üveg.
SUBJECT:
OIL LEAK AT PLUG FOR PRESSURE TEST ACCESS B-W TYPE 37 AUTOMATIC TRANS
DATABASE Name: SAAB PSI
-----------------------------------------------
Találtam 1 ilyen jellegű témát A ServiceBuletin Index adatbázisban a TownsenImports.com -on
Szerintem nekem ez a problémám,de nem tudom hogyan lehet hozzájutni a részletekhet.
Páter: találtam egy jó linket, ha érdekel. Igaz, angol (amerikai), de sok infót nyomnak meg van "tanácsadás" is. Érdekes, hogy a tengerentúlról milyen ötleteket nyomnak, nekem nagyon tetszik. Plusz: le lehet tölteni egypár *rva jó képernyővédőt is, nálam már rohangálnak a kicsikék (9-3, 9-5) szépen keresztül-kasul a képernyőn, ráadásul többféle színben. Igen megnyugtató idegileg. Aki tudja - töltse le!