Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nasfayzoli Creative Commons License 2000.08.08 0 0 405
Sziasztok,

tudjatok mit lattam ma? Saab 90-est. Soha a budos eletben nem
hallottam meg rola. Az eleje mint a 99-ese, az A-oszloptol hatrafele
pedig echte 900-as, csak a beltere mas. Valami hibrid joszag
lehet.

nasfayzoli

eugen73 Creative Commons License 2000.08.07 0 0 404
Hyvaa hyvaa .. orulok hogy rendbejott! Nekem is volt valami hasonlo esetem par eve odafenn, de szerencsesebben megusztam. (talan mert nincs benne ehhez hasonlo bonyolultabb elektronika :-) Egy kis vontatastol, es egy szerelo raolvasasatol megjott az indulhatneka. Hanyas evjarat a tied?

Remelem a jovoben nem lesz hasonlo afferaod vele!

A tovabbi jo gurulast,
Eugen

Előzmény: Visi (403)
h i r d e t é s
Visi Creative Commons License 2000.08.07 0 0 403
Hi!

Ma megjavitottak az AUTOt. A hiba mint utobb kiderult az "electrical control unit" nevezetu gyujtasvezerlo 7 v. 8 labu elektromos ketyereben volt, ami a vezeto oldalan a kerekdobnal van a motorhazon belul. A regi megadta magat (lehet meg az eredeti volt - BOSCH tipusu). Az uj 380FIM -be kerult + munkadij, meg kiszallas stb. (1FIM meg mindig 43Ft). Most ujbol megy :) Mindenestre tok furi volt, hogy leparkolok es aztan halt meg ez a ketyere. En mindig azt gondoltam, hogy a vezetekes dolgok sokkal megbizhatobbak. Persze biztos igy is van, de hogy ez a vacak mitol halt meg?
SAABok elore!

Előzmény: Visi (402)
Visi Creative Commons License 2000.08.06 0 0 402
Hi!

Szoval voltam ma is az autonal. Vittem uj NGK gyertyakat, ahogy a nagy konyvben meg volt irva. No a kocsi meg mindig nem indult. Olvasgat kezikonyv, megnez amit tud, aztan haza. Majd holnap hivok szerelot. Sajna egyedul voltam igy tobb dolgot sem sikerult megneznem, mert eleg nehez egyszerre inditozni is, meg kozben a gyertyat nezni, hogy szikral-e, stb... Mindenesetre azt a szerelot nem hivom tobbe. (Finno. roadservice) Ha elobre jutottam majd megirom mi volt. Koszi az eddigi hozzaszolasokat.

Előzmény: BlackStar (398)
rezgrof Creative Commons License 2000.08.06 0 0 401
Jajajajajajaj,

Hali gyerekek. Az ilyen szakit egyszerűen herélés tárgyává kell tenni, nehogy szaporodjon. Cseréld ki a gyertyát, ha lehet NGKra, az a legjobb a SAABba, mert az nem árt sőt jó. De biztos lehetsz abban, hogy több gond is van. Amennyiben most elindul, akkor csak annyi történt, hogy több probléma eredőjét sikerült a "nem indulok sehova" konok egoizmusa alá csökkenteni. Amúgy szerintem nem fog használni. A ha gáz van próbáld felhívni Törőcsik Gabit- kedvenc SAAB szerelőm, Ő tényleg ért hozzá - most beszéltem vele, és hozzájárult, hogy megadjam a telefonszámát, szoval 06 209 618 814.

SAAAAAAAAB

Előzmény: BlackStar (400)
BlackStar Creative Commons License 2000.08.06 0 0 400
Csak nem.
Retek! Nekem azértsem akar összejönni egy tissztességes táblázat. Na sebaj. A legközelebbi jobb lesz.
BlackStar Creative Commons License 2000.08.06 0 0 399
Na csak sikerál összehozni itt a dógokat ugyanis minden kerek öt percben megfagy a picipuhány ekcploiterem, sájz.
Nnna.
Tartom a gyertyát, infó a gyártó', hogy mit ajánl a gyártó:
___________________________húzom a csíkot________
Motor . . . . . . . . . . . Gyertya

B201, szívómotor . . . . . . : NKG BP 6ES, Champion N9YC, Bosch W7DC

B201, turbós, APC-tlen (81-82): NKG BP 6ES, NKG BP 7ES, Champion N7YC, Bosch W6DC

B201, turbó. . . . . . . . . : Champion N7GY, NKG BP 7EV, NKG BP 7ES, Champion N7YC, Bosch W6DC

B202, B212 szívómotorok. . . : NKG BCP 5ES, Champion RC12YC, Bosch FR8DCX, '92-tol NKG BCP 5EV

B202 Turbo 16 . . . . . . . : NKG BCP 7EV, NKG BCP 7ES, Champion C7GY, Champion C7YC, Bosch F6DC

(Elektródhézag: 0.6 mm)
Nnna. Asszem sikerált.

BlackStar Creative Commons License 2000.08.06 0 0 398
Visi!
Ilyenkor le kell ütni a jobbágyot, mert milyen dolog, hogy 'csereljem ki az osszes gyertyat, majd hivjam vissza, ha megvoltam'
Tényleg, ez itt, kis Hazánkban, vagy huvös Finnországban történt?
Mingyá' jövök vissza a 900-asok gyertyáinak a hoértékeivel.
Visi Creative Commons License 2000.08.06 0 0 397
Hi!

No tegnap voltam kicsit videkre az AUTO-val. Aztan azt a dolgot csinalta most elem, hogy leparkoltam, bementunk megvacsorazni egy etteremben, majd mikor kijottunk ugy egy ora mulva mar nem akart elindulni. Szereny kepessegeim szerint probalgattam szejjelnezni, hogy mi lehet a gond, majd miutan en mar feladtam, felhivtam az oto-mentot, hogy jojjenek es ertsenek szakot. A faszikam ugy tavolrol hang alapjan azt mondta, hogy csereljem ki az osszes gyertyat, majd hivjam vissza, ha megvoltam. Persze nallam egy szal gyertya nem volt a kornyeken meg mar minden benzikut bezart (tortent ez 9 utan), ugyhogy szegenyket ott kellett hagynom, majd reggel megyek erte gyertyakkal. (mielott meg barki megkerdezne, hogy miert nem mentem vissza hamarabb, elore elmondom, hogy a dolgokba mas iranybol is beleszoltak) Szoval ez vagyon most velem. Veletek?
Ja mellesleg amiert is irtam, hogy volt mar neketek ilyesmi tapasztalat, hogy egyszerre a 4 gyertya csereje megoldana a hibat? Mert en mondtam a szakinak, hogy nem olyan a hangja, mint aki be akarna indulni. O meg mondta, hogy ebben a korban a SAAB-nal pedig ez elo szokott fordulni, hogy gyertyat kell csak cserelni. No ti mit szoltok mindehez? (Holnap irom, mi lett a vegkifejlett)

Előzmény: BlackStar (396)
BlackStar Creative Commons License 2000.08.05 0 1 396
Héló!
Pangunk, mé? Elmentünk uborkát aratni. Na szép.
(Jó, hogy én beszélek, már rég írtam)
Nna. Mingyá írok keveset.
rezgrof Creative Commons License 2000.08.05 0 0 395
Hali,

Megéri de csak akkor ha nem turbos hanem sima injektoros. Ha turbod van felejtsd el - én mindent megpróbáltam, de nem működik rendesen. Vagy turbo vagy gáz.
Egyébként akkor éri meg épeszü időn belül, ha havonta legalább 1000 km-t mész - ez rövid fejszámolás után érthető.

rezgrof

Előzmény: eugen73 (394)
eugen73 Creative Commons License 2000.08.03 0 0 394
Hali Mindenkinek!

Hallott valaki mar 900ashoz vegyes, benzin-gaz uzemmdrol? Esetleg van valakinek tapasztalata rola hogy megeri-e a jo 110.000-es atalakitast?

varom a mihamarabbi segitseget!

Eugen

páter Creative Commons License 2000.08.02 0 0 393
Sziasztok!

Eddig passzív élvezője voltam a fórumnak, de most baas barátom unszolására aktívizálom magam.

A Polar Mobilos emberkében kellemesen csalódtam, ugyanis válaszolt. Sajnos ezt:

The Data is like follows:
Engine code: B212I
Manual gearbox.
Approval Number: e4-84/424-90007
Noise level at driveby: 76dB(A)
Noise at standstill: 80dB(A) @4500 rpm

Nincs valakinek egy eladó TK-s (totálkár)900-as SAAB-ja érvényes műszakival olcsón?

Sajna MÉG nincs SAAB-om. Hajszálon múlott. Kinéztem egy svájci 1989-es 2.3-as 9000 CD-t 254 ezer km-rel. Hosszas bolyongás után megtaláltuk a márkakereskedőt. Az AUTÓ kívül gyönyörű, belül szintén. Motor két forgatás után indul. Az alapjárat azonban rettenetesen egyenletlen, gázadásra előbb "fullad" csak utána pörög fel. Gyanús volt, hogy az eladó rögtön a szervizkönyvet kezdte lobogtatni (Svájcban a szervizkönyv annyira természetes, mint az, hogy benzinnel megy a kocsi. Még a bontóban lapításra váró autókban is benne van.).Mivel nem volt velünk a szerelő barátom nem mertem megvenni.
Lehet, hogy beszari voltam, mivel az autón friss műszaki volt, de nem szeretném a SAAB-os életemet szívással kezdeni.

Ennél a kereskedőnél volt még egy öreg 95 V4-es kombi, pár darab 900-as. Például egy 8x-es 900-as Műszaki nélkül 500.- CHF, ha levizsgáztatják 2.5000.- CHF.

Csináltunk képeket. Majd baas felteszi.

Itt Páter-ként vagyok regisztrálva, mert a Pater már foglalt, de az utóbbit szoktam haszálni.

Kezdésnek ennyi.

Üdv.

Visi Creative Commons License 2000.08.02 0 0 392
No meg egyszer a cim:
www.geocities.com/saab900doc/index2.html mert az elobb csak sikerult elrontani :(
Előzmény: Visi (391)
Visi Creative Commons License 2000.08.02 0 0 391
Hi!

Szkenneltem meg nehany oldalt... Lehet csekkolni es toltogetni :) itt talalod (remelem nem csesztem el a cimet) Majd ide jon a tobbi is, de ezutan csak akkor irok mar, ha kesz az egesz. Addig folyamatos bovitest mindenkinek maganak kell ellenorizni.

Előzmény: Visi (372)
lalcus Creative Commons License 2000.08.02 0 0 390
link-ajanlataim:
Cseh Saab-klub (erdemes lenne klubszinten a kapcsolatot veluk felvenni) Brno-Brün meg nincs is messze....
http://www.saab-klub.cz/

Ez inkább veterán Saab klub, de találhatók rajta egyéb hasznos infok is.....
http://www.saabregistret.se/

Előzmény: lalcus (389)
lalcus Creative Commons License 2000.08.01 0 0 389
Üdv Mindenkinek.
Bocs, de uj fiu vagyok itt a topicon.
Segitséget kérnék:
Van nekem egy 99L 1973 felujitott karosszeriám, 1854ccm motor (karburátor,sebváltó) nélkül, viszont rendszámostól, forgalmival, sajat néven, csak müszaki nélkül.
Továbbá van egy 900 1979 2l-es dupla karburátoros autóm jó motorral (karburátor, sebváltó) ,de gyenge karosszeriával adásvételi szerződéssel, forgalmi és rendszám nélkül.
Tény: mindenképpen ra kell költenem, hogy egy müködő autom legyen.
Hogyan lehet a kettőből egy autót csinálni? pontosabban lehet-e? Ha nem, akkor melyiket erdemes helyrehozni? Azaz nekem a 99-es tetszik jobban (2 ajtós), de honnan kapok hozzá megfelelő Triumph motort hivatalosan, ugyanis latszólag méret alapján a második motorja nem fér az elsőbe.....

Mit tanácsoltok?

Lalcus

Rijswand Creative Commons License 2000.07.30 0 0 388
Kiprobálom a Castrolt, bár csak a kövkezö 5-10e km után.Mostanság rakták össze a traktoromat a Rácz Mobilnál, és nemtom milyen olaj van most benne, maj megkérdem.
A Shellt különben azért használom, mert a gépkönyven az volt, és a Saab Deutschland is hivatalosan azt adja.
Előzmény: rezgrof (387)
rezgrof Creative Commons License 2000.07.30 0 0 387
Üdv Néktek SAABosok,

Most sajna alig van időm, csupán Rijswandnak üzenem - próbáld ki az RS-t. utóbb én is kipróbáltam mindenfélét (Shellt is) és olybá tűnik, hogy az RS-t ehhez a motorhoz tervezték. Kérlek higgyetek nekem, próbáljátok ki, naaaaaa....

Most mennem kell, folyt.köv. Nagy SAABozasban megfáradt utódaimat altatom,szóval pszszszszszt.

SAAAAAAAAB!!!!!!

Rijswand Creative Commons License 2000.07.30 0 0 386
Nézzétek meg:

Saab+Volvo

Rijswand Creative Commons License 2000.07.30 0 0 385
Kis ausztrál Saab-tuning: (inglis)

Steroin Poppin' Swede

Rijswand Creative Commons License 2000.07.30 0 0 384
Hali!
Az olajat csak alairni tudom, a tubos autokban nem erdemes sporolni az olajon.
En mondjuk Shell Helixet rakok bele, a lenyeg az h. nem vmi Metros-Auchanos-Baumaxos noname kannas olaj legyen.....

Kedves rezgrof, varjuk a tobbi infot....

rezgrof Creative Commons License 2000.07.29 0 0 383

Nos tehát első lecke:hogyan legyen hosszú életű a motor és nagyobb a teljesítmény ? 1szerű: tölts bele OLAJAT !!!!!! amit most írok vegyétek véresen komolyan - esküszöm nem fűz semmilyen anyagi érdek hozzá - egyszerűen én ezt tapasztaltam. Nos amikor megvettem saabocskamat, az első nap feltünt, hogy hoszabb alapjáratozás után elkezd füstölni mint a gyárkémény. Diag: turbo. El voltam kenődve. A verda sem ment úgy mint vártam - romokban hevertem. Törőcsik Gabi (SAAB szerelőm) azt javasolta, hogy próbáljunk olajat cserélni, hátha segít. Jó legyen, nekem már mindegy. Mondta, kicsit drága lesz, de még mindig olcsóbb mint egy turbó felújítás, nem biztos, hogy segít, de hátha. OK. Belenyomtunk 4 lityi CASTROL RS-t - és vártam a csodát. Lőn. Mintegy 500 km múltán a füstölés elmúlt, az autó megtáltosodott, és ez így is maradt további 80K km -en keresztül. A turbó egyszerűen koszos volt (aminthogy a motor is), és ez az olaj képes volt kitisztítani. Azóta már tudom, hogy egy SAAB motor illesztései (mint általában a nagy nyomatékú motoroké) sokkal precízebb mint egy átlag autóé.A jóval kisebb hézagokat ( a nagyobb hézag nagyobb lötyögést jelent, ami nagy nyomatéknál egyszerűen szétveri a motort) speciális módon kell kenni - vagyis olyan rendkívül jó olajat kell használni amit erre fejlesztettek ki. Arról nem is beszélve, hogy az RS 10W-60 -as olaj, vagyis nagy a hőmérséklet tűrése, ami egy turbó feltöltőnél (megypiros izzás) nem egy hátrány. Van rossz hírem is: olaj hűtéses turbónál 5K vízhűtésesnél 10K után olajat kell cserélni - egy olaj csere jó esetben 13K - de aki valóban szeretné élvezni a SAAB feelinget, az kuporgassa össze vagy vegyen sima injektorost. Sokáig azt hittem, hogy a TV -ben látott olaj reklámok mind hülyeség. Valóban ez így is van, egy kivétellel: CASTROL RS (Racing Syntec). Ez maga a csoda. Tudomásul vettem, hogyha a hátamban akarom érezni a csomagtartót, annak ez az ára.
Ha valakinek kérdése van szóljatok. Ez csak az első lecke első fejezete volt. A második holnap. Addig is

SAAAAAAAAB.

ui. Aztóta mentem ilyetén formán 150K-t. A motornak semmi baja, NO füstölés, NO olajfogyasztás és megy mint a vaddisznó. Ez van. Valamit valamiért.

Rijswand Creative Commons License 2000.07.29 0 0 382
Es belul:


Hat nem szep?

Előzmény: Rijswand (381)
Rijswand Creative Commons License 2000.07.29 0 0 381
Ime laazlo gyonyoru 9000se:


Rijswand Creative Commons License 2000.07.29 0 0 380
Idemasolom a 326ost:)

>Mindom itt áll fehéren - feketén, vagy inkább olyan zöldesen, hogyaszongya
> Standgeraeusch dB (A) : 96P (ezt nem egészen értem..)
> Fahrgeraeusch db (A): 78
> Szóval nem tudom hogy lehet az alláskori zaj magasabb, de a mentzaj is magasabb mint >a74 dB (A)
> Bukta.

Ez egy 16V Turbo, B202 motorral, 1985 vegerol.
Szerinetm a kesobbiek is 78 dB sek, sot talalkoztam olyan Cabriokkal, amelyek szeriaban hallhatoan hangosabbak voltak mint az enyem...

Előzmény: baas (379)
baas Creative Commons License 2000.07.29 0 0 379
Háj oll!!!
Nemtom már hol hagytam abba,de 1 kis változás törpént.A qurva vámhivatal nem fogadta el a "számlát" amit vittünk az import Opel Omega-ról('91 2.6i,Montana ed.,ABS,Aut.),úgyhogy go back to Svájc vasárnap a kereskedőhöz. (pedig a vámon nem volt gond.ez azért fontos,mert a számlához tartozik 1 számlanyilatkozat amin a kereskedő igazolja,hogy az auto europában készült.igy a vám csak 11% ,ha nincs ilyened,akkor 64% csak a vám!!!.....)
Viszem megint a kamerát,most részletesebb képeket fogok késziteni,ha látok SAAB-ot.

HHHHHHHEEEEEEEELLLLLLLPPPPPPPPP!!!!!!!!!!

Ha tud valaki infot,hogy a B202 és a B212 900-as
zajszintje mennyi,akkor ha tudja még holnap délelőttig felrakni sziveskedjen. köszi.
Ja!Bementünk a Polar szervizbe az értékesitéshez megtudakolni, hogy tudnak e segiteni zajszint kérdésben.A pultos csajnak mondtuk mit szeretnénk,erre telefon felkap,hiv Zoli...itt vannak és ez meg ez van...lécci gyere ki 1x,lécci gyere 2x,gyere ki lécci 3x.telefon vége..
Zoli megjelent.1 160 centis szemüveges,okostojáskinézetű gyerek.Mondta,hogy nekik erről nics infója,de a SAAB-nak küld emilt,az 1 hét mire válaszolnak,úgy hogy töltsünk ki 1 adatlapot,hogy mit szeretnénk megtudni.Adatlap elő(egy üres A4 lap 1ik oldala).
Alvázszám ráir,név telefon,emil.Csááá.
Kilépve elképzeltem,hogy,ahogy megy vissza 1 laza mozdulattal teszi be az iratmegsemmisitőbe a lapunkat,vigyorral a képén....
Mi megpróbáltuk...:(

-=Mindenkinek kell egy SAAB=-

rezgrof Creative Commons License 2000.07.29 0 0 378
Fijjug...

Az OMV kutaknal 6 forinttal olcsobb a benzin - állítólag hétvégi kedvezmény és most már majd mindig így lesz. Nemtom mért nem reklámozzák, de ma vagy holnap csepegtesse tele a tankot aki teheti.....

SAAAAAB !!!!!!!!!!!!

rezgrof Creative Commons License 2000.07.29 0 0 377
Üdv mindenkinek,

Most indulok dolgozni, szal 1 kicsit sietek - estve remélem emberi időpontban végzek - akkor visszajövök. Majd több darabban mondom el emit tudok nehogy túl hossú legyen.
Nna. Vigyazzatok magatokra és az AUTOtokra - meg a többiekre,akiknek egy SAAB-al való talalkozas többnyire az út legvégét jelenti.

SAAB4ever.

Rijswand Creative Commons License 2000.07.29 0 0 376
Azért a 20 paci is jol jonne..
Az enyém csak 180 paci..
Irjál!

Előzmény: rezgrof (374)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!