Szasztok barátim.
Na.
Most a külföldi autóbehozatlalról írnék 1 kicsit,mert éppen e témával kell foglalkoznom a Páter barátomnak és nekem.
Ugyanis elhatároztuk magunkat és 21.én pénteken elindulunk Svájcba autóért.Az auto a Páteré lesz.Remélem mást is érdekel ez a téma 1 picit.A lényeget fogom leírni,csak a személyautókról.
Tehát:Az autó megfelel a behozatalnak,ha...
1988'as svájci forgalomba bocsátású min.
Ez a szám csak az emisszios/károsanyagkibocsátás/
követelményeknek felel meg.
Lényeges pont a zajkibocsátás,miszerint a határérték 74dB(A) a benzines motorokra.Tehát ha az autó '88 as vagy mittomén, akkor az még nem jelenti azt, hogy behozhatod,mert lehet,hogy zaj szempontjából nem megfelelő.A zajt nem mérik,hanem a gyári adatokat veszik figyelembe!A KFF listáján nem szerepelnek a CLASSIC 900-as SAABok, ami kicsit idegesítő,ezért ha tud valaki a típusról szerezni motorszámokat és netán zaj adatokat kérném szépen,hogy tegye be a topicba....Ugyanis a min.'90 évjáratúak a kiszemelt áldozatok amit szeretnénk behozni.Ennyit a műszakiról.
Számok:Ha rövíd akarok lenni akkor azt kell mondanom,hogy ha az autóról szerzel EUR-1 származási igazolást akkor az egész vámmizéria+fogy.adó+ált.forg.adó=64% plussz a vételárra,ha a számlát elfogadják.Azt tudnotok kell,hogy az EUROTAX katalógus árától az eltérés legfeljebb 20% lehet.Nézik a svájcit is és a magyart is.A lényeg az,hogy az autó nem lesz sokkal olcsób,ha kintről hozod(SVÁJC),de megbizható műszaki állapotban lesz úgy is hogy benne van 200-300ezerKM.Aztán kell még fizetni olyat,hogy körny.védelmi adó kb10ezer(ahasználtgumikraamitbehozolazautóval).Az egész procedúra belekerülhet 2-3 napodba.Csak a vám ügyintézés,de vannak embörök akik ezt +csinálják helyetted,pár tíz1000 froncsiért.
Biztos kihagytam valamit,de a lényeg itt van.Remélem nem untattalak benneteket.
SAABadulás
2000/7/9 | A SAAB újabb aranykornak nézhet elébe, ha minden a tervek
szerint alakul. Lélekben már most a Mercedest és a BMW-t szorongatják A
General Motors, miután az év elején megszerezte a SAAB tulajdonjogának
100%-át, hatalmas fejlesztéseket tervez a svéd cégnél. A következő öt évben
30 milliárd svéd koronát, azaz 3,38 milliárd dollárt fektetnek új modellek
fejlesztésébe, a gyártástechnológia megújításába, újabb gyártósorok üzembe
helyezésébe. Távlati célként a gyártókapacitás megduplázását és szélesebb
modellpaletta kialakítását tervezik. A GM ezzel a lépéssel a Mercedes, a
Volvo, a BMW, és az Audi által uralt prémium-szegmensbe próbál betörni,
felhasználva a SAAB erős márkaarculatát. Hogy ez elég lesz-e? Ez még a jövő
zenéje.
Azt a 12-14 milkót bármikor összerántod egy Viggen-re. Azért nem jön Eu-ba, mert limitált a gyártási kapacitás (2.3-as motor !) és úgy döntöttek, hogy az USA a prioritás.
Egyébként itthon eddig 8-10 darab lett hivatalosan regisztrálva, ezekből 1 Viggen Cabrio.
A Volvo topicban régebben beírtam a Búza utcai Volvo-Saab bolt telefonszámát. Sajnos lusta vagyok visszakeresni és azóta elveszítettem azt a könyvet, amibe az összes autós telefonszámom bele volt írva. Szóval ha veszed a fáradságot, az első 1000 hozzászólásban biztos megtalálod a számukat. Általában tudnak szerezni aklatrészt, habár nem a legolcsóbbak.
Minel gyorsabban kellene nekem egy valto, (lehetoleg 5 sebesseges...)900 Turbohoz
Az enyem ugyanis odavan.Nagyon.
Szoval ha vki tud egyet szoljon!
Elore is koszi.
A hetvegen, Pestimren volt egy Utkozeses Autoverseny. SAABbal is indultak. Megtudtam hogy a ronycsderbik törteneteben jelentos szerepe van a SAABoknak. Kulfoldiek , magyarok is versenyeztek ezzel a tipusal. Fol szeretnem kutatni ezt a vonalat is. A versenyzok nagyon segitokeszek voltak.
A http://saab900.ini.hu cimen a dokumentacioknal kepek is vannak az utkozeses SAAB versenyautorol.
Kulonben szepen alakul a klub. Ma is bovultunk egy taggal.
Szasztok.
20.a körül megyünk svájcba SAABért v.milyen 90-91 900aséert.Azt meglássuk mi lesz a vámon.Sajnos az autó még nem az enyém lesz,hanem Pater barátomé,
de jövőre én is szeretnék menni.Majd írok, hogy hogy alakultak a dolgok.Ja,info: megnéztük a Rácz-Mobilt,de elég siralmas volt így elsőre a felhozatal.Elég lepukkant Saabok voltak.1 régi 900GLS as kb.85-86os volt a legszimpibb ránézésre,500ezret kérnek érte.A többit hagyjuk.
Akkor döntöttük el,hogy itthonról Saabot nyista.
Ja ma megnéztünk egy 9000i 16-ost.A srác Pécsről hozta fel és itt leadja Pesten.Nem volt rossz az autó.'91 9000i 16v ausztriai tulajtól vette,bal első elem csere volt,de elég szépen meg volt csinálva.Kisebb esztétikai hibákkal 1.050.000.- már odaadta volna, ja 170e km az órában.Átvizsgáltuk a karosszériát műszerrel,de tényleg csak annyi volt amit leírtam.
Némi bennfentes információval rendelkezve megerősítem, hogy a Pikes Peak-i autó 2 literes volt.
Viszont módosított hajtással, 4x4 vitte az aszfaltra a 750 pacit, és 6 fokozatú szekvenciális váltó volt az autóban. De ez egy speckó gép volt, Per a bajnokságban nem ezzel szerepel, mert az európai verseny szabályoknak nem felel meg ez az autó.
A Viggen már Európában nem kapható, júliustól már csak az USA-ba szállítják, és nem lesz 4x4.
Egyébként Per itt volt 1998 őszén a Hungaroringen, igaz akkor még egy 2.3-as motorral és csak 450 pacival. Én ott voltam, és a 2.6 mp alatt való 100-ra gyorsulást a hivatalos időmérés is igazolta.
Ami most európában a csúcs, az a 9-3 Aero (205 LE, 280 Nm). Kicsit még lehet tunningolni, de nem érdemes mert nem marad az úton.
Ja, mellesleg a Budai Skála játékosztályán lehet kapni kis Saabokat, Simba Toys gyártmányú, Mini-Cars márkájú, matchbox méretű kisautók, elég igényes kivitelben. Jómagam a tucatnyi Volvo mellé vettem 2-2 darab 9.3-ast és 9.5-öst is, elég szépek. Mindössze 190 forintba kerülnek, szerintem megéri, fôleg hogy egy klasszissal igényesebbek, mint pl. a Matchbox.
Ha esetleg arra vetemedtek, hogy megnézitek, akkor az eladô hölgytôl a "190-es Simba kisautót" kell kérni, ha nem találja, akkor nézze meg a raktárban, nekem is onnan kaparták elô az utolsó Volvókat...
Ha már elfogyott, akkor sem kell letörni, allítólag jövô héten kapnak új szállítmányt...
Az teccik ebben, higy 2 literből (bár az szerintem inkább a 2,3 as ) kirakják a 750 pacit.
A ford 400 lovas gépe ami az Aston Martin fále antiferrariban is van, 12 hengeres 6 L..
A porsche GT is 6 hengeres biturbo boxer, 3,5 l - 400 HP
Jo, nyilvan a versenyváltozata erósebb, bár azt hioszem, az is csak 600
De az nem olyan kényelmes mint a Saab.
Ja, nem tudjátok, nem terveznek 4x4 es Viggent?
Amit én vezettem, az a 250 HP kabrió, indulásnál jól jönne a hátsókerékmeghajtás..
Szerbusztok!
Azért látom van itt élet. : )
Az elmúlt napokban egy táborban csücsültem, úgyhogy nem nagyon követtem figyelemmelk az eseményeket.
Örömmel vettem észre, hogy Rijswand föltett féltett dömperjéről képeket.
Szép kis autó.
Rijswand akkor fárasztott le, amikor a játékszere az önmaga alá Eklund-SAABot képzelő Octaviásra 100 méteren 90-et vert, megjegyezte: -Ez az autó nem lámpától való gyorrsulásra való. Viszont ugyanezt tudja 150-200-ra...
Ááááá. Azért ez elég harapós... : )
Ime a valto a jobb oldalt levo dekli eltavolitasa utan.
A rezszinu emeltyu altal mozgatott gyuru nem akar racsuszni arra a fogaskerekre.Ezert nem hajlando bevenni az otost.
Augusztus 20.-an
megrendezesre kerul
az elso SAAB 900-as talalkozo.
Mindenkit szeretettel varunk 10 orara
a Kozlekedesi Muzeum elotti a parkoloaba.
A klub oldala a segitsegetekkel folyamatosan bovul, es alakul.
Az eszrevetelek alapjan hamarosan uj arculattal jelentkezik, ami jobban kedvez a kepek as a szöveges informaciok megtekinthetesenek.
A klubtagok felsorolasa egy kicsit valtozott, ezert aki erintett a temaban, legyen szives nezze meg es a hianyzo informaciokat kuldje el nekem emailben.
Jo lenne ha mindenki irna magarol egy par sort (pld: miota van SAABja , miert szereti, miert nem stb.).
A szerelok-szervizek-kereskedesek-bontok rovat ijesztoen ures.
Ebben a temaban is varom otleteiteket.
Ki hova jar, ki kit ajanl?!
Az enyem hasonlot csinal(t), igaz leallas nelkul.
Ket het mulva esetleg meg tudom mondani, mi az oka, addigra a Viktor a Csaba-R ben atnezi:)
De nezdd meg a gyujtaskabeleidet, az enyemen a 4es kabel , amelyik a trafotol az elosztohoz halad, rendszeresen erintkezik egy hutocso bilincsevel, es igy a szigetelese kicsinyket ategett, ami epp eleg ahhoz, hogy nehaneha, meleg motornal, gyorsitasanal kiszikrazzon, es igy rangat.
Amugy a talin ketten voltunk BlackStrarral, mexemleltuk gigantikus Saab dokumentaciojat, az en ezust funyiromat. valamint a Dob u. 44 el szemben hason fekvo kb 83-as 4 ajtos 900 gle-t.
Nem tudja vki h. kie? Esetleg tud vki rendszam alapjan tulajt lenyomozni?
A jarmuvem amugy szervizben van, otost nem vette be. es a kettes utan az egyest is kihajigalta.Cca 2 Trabi arabol talan meglesz...
A fenykepeket holnap rakom fel, mert ma mar faradt vagyok hozza, most estem be a repterrol..
Es kerjetek az akostol (egoaxa) saab900club matricat, es rakjatok fel minden Saabra!:)
En legalabbis azt csinalom:)
Idén a Saab is képviselteti magát az amerikai Pikes Peak hegyi versenyen egy finoman módosított 9-3 Viggennel. A pilóta a veterán Saab ralis Per Eklund lesz.
Az autó néhány adata:
Hosszában beépített soros négyhengeres kétliteres Saab Ecopower turbómotor, Garrett feltöltő, 3,0 bar töltőnyomás, négykerékhajtás, hatsebességes Prodrive szekvenciális váltómű.
Teljesítmény: 750 le @ 8000/min
Nyomaték: 730 NM @ 6500/min
Nem hangzik túl rosszul. Ja, és még egy apróság: a specifikált 0-60mph (94km/h) gyorsulás 2,3 sec. Annyi bizony, nem elírás. Ki kér ilyet magának utcai használatra?