Azt a 12-14 milkót bármikor összerántod egy Viggen-re. Azért nem jön Eu-ba, mert limitált a gyártási kapacitás (2.3-as motor !) és úgy döntöttek, hogy az USA a prioritás.
Egyébként itthon eddig 8-10 darab lett hivatalosan regisztrálva, ezekből 1 Viggen Cabrio.
A Volvo topicban régebben beírtam a Búza utcai Volvo-Saab bolt telefonszámát. Sajnos lusta vagyok visszakeresni és azóta elveszítettem azt a könyvet, amibe az összes autós telefonszámom bele volt írva. Szóval ha veszed a fáradságot, az első 1000 hozzászólásban biztos megtalálod a számukat. Általában tudnak szerezni aklatrészt, habár nem a legolcsóbbak.
Minel gyorsabban kellene nekem egy valto, (lehetoleg 5 sebesseges...)900 Turbohoz
Az enyem ugyanis odavan.Nagyon.
Szoval ha vki tud egyet szoljon!
Elore is koszi.
A hetvegen, Pestimren volt egy Utkozeses Autoverseny. SAABbal is indultak. Megtudtam hogy a ronycsderbik törteneteben jelentos szerepe van a SAABoknak. Kulfoldiek , magyarok is versenyeztek ezzel a tipusal. Fol szeretnem kutatni ezt a vonalat is. A versenyzok nagyon segitokeszek voltak.
A http://saab900.ini.hu cimen a dokumentacioknal kepek is vannak az utkozeses SAAB versenyautorol.
Kulonben szepen alakul a klub. Ma is bovultunk egy taggal.
Szasztok.
20.a körül megyünk svájcba SAABért v.milyen 90-91 900aséert.Azt meglássuk mi lesz a vámon.Sajnos az autó még nem az enyém lesz,hanem Pater barátomé,
de jövőre én is szeretnék menni.Majd írok, hogy hogy alakultak a dolgok.Ja,info: megnéztük a Rácz-Mobilt,de elég siralmas volt így elsőre a felhozatal.Elég lepukkant Saabok voltak.1 régi 900GLS as kb.85-86os volt a legszimpibb ránézésre,500ezret kérnek érte.A többit hagyjuk.
Akkor döntöttük el,hogy itthonról Saabot nyista.
Ja ma megnéztünk egy 9000i 16-ost.A srác Pécsről hozta fel és itt leadja Pesten.Nem volt rossz az autó.'91 9000i 16v ausztriai tulajtól vette,bal első elem csere volt,de elég szépen meg volt csinálva.Kisebb esztétikai hibákkal 1.050.000.- már odaadta volna, ja 170e km az órában.Átvizsgáltuk a karosszériát műszerrel,de tényleg csak annyi volt amit leírtam.
Némi bennfentes információval rendelkezve megerősítem, hogy a Pikes Peak-i autó 2 literes volt.
Viszont módosított hajtással, 4x4 vitte az aszfaltra a 750 pacit, és 6 fokozatú szekvenciális váltó volt az autóban. De ez egy speckó gép volt, Per a bajnokságban nem ezzel szerepel, mert az európai verseny szabályoknak nem felel meg ez az autó.
A Viggen már Európában nem kapható, júliustól már csak az USA-ba szállítják, és nem lesz 4x4.
Egyébként Per itt volt 1998 őszén a Hungaroringen, igaz akkor még egy 2.3-as motorral és csak 450 pacival. Én ott voltam, és a 2.6 mp alatt való 100-ra gyorsulást a hivatalos időmérés is igazolta.
Ami most európában a csúcs, az a 9-3 Aero (205 LE, 280 Nm). Kicsit még lehet tunningolni, de nem érdemes mert nem marad az úton.
Ja, mellesleg a Budai Skála játékosztályán lehet kapni kis Saabokat, Simba Toys gyártmányú, Mini-Cars márkájú, matchbox méretű kisautók, elég igényes kivitelben. Jómagam a tucatnyi Volvo mellé vettem 2-2 darab 9.3-ast és 9.5-öst is, elég szépek. Mindössze 190 forintba kerülnek, szerintem megéri, fôleg hogy egy klasszissal igényesebbek, mint pl. a Matchbox.
Ha esetleg arra vetemedtek, hogy megnézitek, akkor az eladô hölgytôl a "190-es Simba kisautót" kell kérni, ha nem találja, akkor nézze meg a raktárban, nekem is onnan kaparták elô az utolsó Volvókat...
Ha már elfogyott, akkor sem kell letörni, allítólag jövô héten kapnak új szállítmányt...
Az teccik ebben, higy 2 literből (bár az szerintem inkább a 2,3 as ) kirakják a 750 pacit.
A ford 400 lovas gépe ami az Aston Martin fále antiferrariban is van, 12 hengeres 6 L..
A porsche GT is 6 hengeres biturbo boxer, 3,5 l - 400 HP
Jo, nyilvan a versenyváltozata erósebb, bár azt hioszem, az is csak 600
De az nem olyan kényelmes mint a Saab.
Ja, nem tudjátok, nem terveznek 4x4 es Viggent?
Amit én vezettem, az a 250 HP kabrió, indulásnál jól jönne a hátsókerékmeghajtás..
Szerbusztok!
Azért látom van itt élet. : )
Az elmúlt napokban egy táborban csücsültem, úgyhogy nem nagyon követtem figyelemmelk az eseményeket.
Örömmel vettem észre, hogy Rijswand föltett féltett dömperjéről képeket.
Szép kis autó.
Rijswand akkor fárasztott le, amikor a játékszere az önmaga alá Eklund-SAABot képzelő Octaviásra 100 méteren 90-et vert, megjegyezte: -Ez az autó nem lámpától való gyorrsulásra való. Viszont ugyanezt tudja 150-200-ra...
Ááááá. Azért ez elég harapós... : )
Ime a valto a jobb oldalt levo dekli eltavolitasa utan.
A rezszinu emeltyu altal mozgatott gyuru nem akar racsuszni arra a fogaskerekre.Ezert nem hajlando bevenni az otost.
Augusztus 20.-an
megrendezesre kerul
az elso SAAB 900-as talalkozo.
Mindenkit szeretettel varunk 10 orara
a Kozlekedesi Muzeum elotti a parkoloaba.
A klub oldala a segitsegetekkel folyamatosan bovul, es alakul.
Az eszrevetelek alapjan hamarosan uj arculattal jelentkezik, ami jobban kedvez a kepek as a szöveges informaciok megtekinthetesenek.
A klubtagok felsorolasa egy kicsit valtozott, ezert aki erintett a temaban, legyen szives nezze meg es a hianyzo informaciokat kuldje el nekem emailben.
Jo lenne ha mindenki irna magarol egy par sort (pld: miota van SAABja , miert szereti, miert nem stb.).
A szerelok-szervizek-kereskedesek-bontok rovat ijesztoen ures.
Ebben a temaban is varom otleteiteket.
Ki hova jar, ki kit ajanl?!
Az enyem hasonlot csinal(t), igaz leallas nelkul.
Ket het mulva esetleg meg tudom mondani, mi az oka, addigra a Viktor a Csaba-R ben atnezi:)
De nezdd meg a gyujtaskabeleidet, az enyemen a 4es kabel , amelyik a trafotol az elosztohoz halad, rendszeresen erintkezik egy hutocso bilincsevel, es igy a szigetelese kicsinyket ategett, ami epp eleg ahhoz, hogy nehaneha, meleg motornal, gyorsitasanal kiszikrazzon, es igy rangat.
Amugy a talin ketten voltunk BlackStrarral, mexemleltuk gigantikus Saab dokumentaciojat, az en ezust funyiromat. valamint a Dob u. 44 el szemben hason fekvo kb 83-as 4 ajtos 900 gle-t.
Nem tudja vki h. kie? Esetleg tud vki rendszam alapjan tulajt lenyomozni?
A jarmuvem amugy szervizben van, otost nem vette be. es a kettes utan az egyest is kihajigalta.Cca 2 Trabi arabol talan meglesz...
A fenykepeket holnap rakom fel, mert ma mar faradt vagyok hozza, most estem be a repterrol..
Es kerjetek az akostol (egoaxa) saab900club matricat, es rakjatok fel minden Saabra!:)
En legalabbis azt csinalom:)
Idén a Saab is képviselteti magát az amerikai Pikes Peak hegyi versenyen egy finoman módosított 9-3 Viggennel. A pilóta a veterán Saab ralis Per Eklund lesz.
Az autó néhány adata:
Hosszában beépített soros négyhengeres kétliteres Saab Ecopower turbómotor, Garrett feltöltő, 3,0 bar töltőnyomás, négykerékhajtás, hatsebességes Prodrive szekvenciális váltómű.
Teljesítmény: 750 le @ 8000/min
Nyomaték: 730 NM @ 6500/min
Nem hangzik túl rosszul. Ja, és még egy apróság: a specifikált 0-60mph (94km/h) gyorsulás 2,3 sec. Annyi bizony, nem elírás. Ki kér ilyet magának utcai használatra?
Köszi laazlo az infot.
Én többre számítottam,ez nem is rossz.
900'as adatokat is tudtok lökni?
Más.
Segítsetek,hogy Mo.-on hol érdemes használt SAABok után kutakodni.Egy barátom szeretné lecserélni a Suzukit,mellesleg ő is Saab"fan".
sajnálom, hogy nem mentem el a pénteki találkozóra (noha még a beszámolók váratnak magukra), most már látom, rossz döntés volt.
az öreg svéd (86-os 9000) ezen a hétvégén csak kétszer hagyott az út szélén. először az m5-n ballagtam 3 kamiont kerülve békésen 110-zel, amikor a motor rángatni kezdett, ekkor a lendület segítségével visszatértem az első két teherautó közé, majd lehúzódtam a leállósávba, ahol megállás után a motor is nyomban leállt. 2 óra várakozás és néhány rutinellenőrzés (üzemanyag, benzinpumpa, csövek, vezetékek, szikra) követően meggondolta magát, és a motor ismét nekilódult. előbb csak az apc műszer alsó harmadában viselkedett a motor rángásmentesen, később följebb (hajlandó volt gyorsulni is). már azt gondoltam (reméltem?), egy dugulással volt esetem, amikor ma ismét megismétlődött a szeszély, khmmm. csakhogy ezúttal már nem tudtam újra duruzsolásra bírni.
van tippeket, hol lehet a hibaforrás? elég tanácstalan vagyok...