Baas-kérdésedre: a 9000-esben egy 2.3-as moci országúton 8-9 lityi között eszik, városban klíma nélkül 10 körül, orrvérzésig hűtőzve 13-at is lenyel (igaz automatic getriebe-vel)! De mongyuk a feeling így is megéri, elvégre -általában- csak eccer élünk.....
Bár Harvester ejnyebejnye kicsinyhitűsködik, lehet parkolni a Ződség előtt, t.i. Kármán kolesz, ahol kb. kettő darab autó volt (vége a vizsgaidőszaknak, erre utal a szanaszéjjel heverő sok részeg gépész is, ugye.) Nnna.
Rijswand hozta a kerti kistraktort. Ááááááá.
Az a kép, amit úgy a százas körül bemásolt róla, elég halvány utánzata az igazinak.
Nagyon korrekt kisautó. A Körúton valami skodás fon de Senkiháusz próbált nagyon Sumaher lenni. Olyan jól mutat a skoda a hátsó ablakból szemlélve, ahogy eltűnnek a lámpái a ködös távolban... : )
Hát srácok, én szóltam, de hát nem erőszak a disznótor
A múlt héten B.földváron evett az avas', hát nem leugrott a vezérműszíjam! Szerencsémre, nem égett be a dugattyú-szelepek rovat, de majdnem. Persze, a szíjcsere után meg ledarálódott a feszítőcsapágy meg görgő, persze, nem volt éppen a polcon semelyik shopban sem... 2 nap múlva tudtak csak szerezni cumót hozzá, aztán le is szurkoltam 34 rugót érte...
Másnap már újra le is rohadtam: kitaláljátok-é, hogy méér? A szerelő csóka elfelejtette megnézni a maradék - talán egyetlen még kicserélhető - alkatrészt a vezérmőszíjszövevény erdejében. Szíjfeszítő hidraulikának híjják, vagy mi a fene: természetesen ledarálta a vatta új szíjamat a rendszer. Feszítő megrendel (nincs utánagyártott, csak eredeti SAAB passzol bele), 2 nap vár+új szíjacska: mit gondoltok, mennyivel rövidült meg a nyaralás ala Balaton Lake? Újból 60 rugó bank-kivesz, leperkál, feleséggel összebalhé (persze, én már eddig is megmondtam... típusú). No, mindegy, most szépen fut a kicsike megin'. Mostmár csak egy tünet maradt, üresjáraton rángat és egyenetlen a moci járása, a fordulatszámot növelve se tűnik el, csak, ha elindulok vele. Okát nem tudom....
Júliusban nem lehetne egy ilyen találkozót megismételni, szívesen felugranék aus Szeged!
BlackStar nem akarok ugye beleszólni - hogy jön ahhoz egy Volvos - de a Zöld Pardon előtt nincsenek parkolóhelyek. Egy se, nemhogy egy autóstalálkozónyi. A VW tali a Hősök terén volt, a Volvos pedig a Bricko store parkolójában máskor autós moziban, ilyen helyeken....
Kérdés...
Létezik é olyan típus,hogy Saab 900 EP, mert én már láttam 1 ilyet ,fekete,full extrás volt.
Más.
Kiszámoltam,hogy 1 Svájci import Saab 900 T16 Cabrio '89. 8900CHF,ez=kb.1,4M FT az autó vám+fogy.adó+Áfa=2.2M FT ból van bent.Ebbe nincs beleszámolva a Svájci exportrendszám és az itthoni bürokrácia költsége +kb 100e FT.
Szerintetek még így is megéri az árát???
Mert ennek a típusnak nem ismerem a piaci árát MO.-on.
Ebből a lényeg:
Zöld Pardon, péntek, este.(úgy belejöttem ebbe a cifrázásba)
Hogy miről ismerszik meg a SAAB-os?
(Ha nem mosdik, SAAgos Áááá.)
Nnna, majd csak kitalálunk valamit, nem?
Baas, az LPT épp olyan, mint a HOT, csak nem az : )
Tehát nem magasnyomású turbó, hanem alacsony (Low pressure turbo, bár egy amcsi srác a saabnet chatjéről esküszik rá, hogy az Light. Pedig a High ellentettje a Low. Majd megtanítom a jenkijeket angolul! : ) )
Mondjuk, azért van annyi különbség, hogy a szimpla magasnyomású turbó 0,79 baron dolgozi, a HOT pedig 1 baron. A Viggennél pl. a töltőnyomások így alakulnak: 0.95 - 1.4-ig változtatható.
A motortípusszámoknál is megjelenik ez a dolog, a B-vel kezdődő első betű, és három szám után jövő betű a beépített turbóra utal. Az E az az ECO jele, az alacsonynyomású vastüdőt jelenti, az L és az R a magasnyomásút, de az R a második fokozat, ilyen kerül az Aeroba is. Egyébként, ugye tudjátok, hogy a SAAB900asokból volt sportváltozat is, amit épp emiatt hívtak R-nek.
Nnna.
Most erre meg jól elfelejtettem.
VAltoo...aztatat nezdd meg.Ha kisse zummog 4- -5 ben , tetovazik 1- 2 ben az nem jo jel...
Kat-os? Lambdaszonda? AC pumpa.
Ja, ismet jartam a Csaba-R Kftnel (vaci 141) fekbetet+tarcsak+dugattyu elol.
Eddig oke is, de tagnap du ota eltunt az 5 os fokozat...
ami az alomoskonyv szerint a kettes kidobalasaval parositva nem jo jel..
Jónapot az uraknak!!!
Kérdés.: Írjatok már pár infót,hogy kinek mennyit eszik városban a "szabja":) és,hogy milyen típusu.
A 900i 2.1 16V SWISS ED. '91 231500km.
Milyen lehet?Milyen a konstrukció?
Remelem szerveztek meg masik talalkozot is a nyaron, mert erre sajnos nem tudok elmenni. A biztositonak koszonhetoen meg hozza sem kezdhettunk a javitashoz. Hihetetlen, mire nem kepesek. Tobb, mint ket hete tart a procedura.. :(
Mas. Olvastam ma egy CKM-ben, hogy a vilagon jelenleg (illetve akkor, lehet, hogy nem a legfrissebb szam volt) 5 olyan autotipus van, ami legalabb 50%-kal biztonsagosabb az atlagnal. Talaljatok ki, az otbol ketto milyen markahoz tartozik:) (a 9-5 raadasul nem is szerepel a tesztben!!) Nem gondoltam, hogy ekkora a foleny. :) A Volvos bajtarsak kedveert megemlitem, hogy termeszetesen Volvo is szerepel az Otok kozott.
Megint mas. Bocs ezert a sok lecsoert, de ma valahogy kikivankozik belolem.
Jartatok mar www.saab-900.com-on? Ugyanis a vilag legrosszabb jelmondatat sikerult kitalalniuk....
The Saab 900, build quality of a Mercedes, safety features of a Volvo and much much cooler than a BMW. Fuj. Szerintetek szabad kedvenc jarmuvunket hasonlitgatni egyatalan?
Mondjak a Mercedesnel, hogy Build quality of a Saab, a Volvonal, hogy Safety features....:))
Bocs az ekezetek hianyaert, meg mindig rosszalkodik a netscape.
Visszavittem.
A hűtőventillátor saruja le volt csúszva, ezért csak a klímaventillátor pörgött álló helyzetben. Ezt visszatették, így most ismét rendesen működik.
Az alapjáraton is állítottak, most 900 körül van klíma nélkül és 700, ha bekapcsolom.
BGC
Szerintem belevaló klíma :).
Szóval eddig is egy Saab-ban volt.
Sajókám, ez nem egy bele való klíma?
Mert, ha belevaló akkor az alapjáratnak automatikusan utána kellene állítania, ha ki és ha bekapcsolod a klímát.
Ez olyan mikor bekapcsol a hűtőventillátor és az automatika egy kis gázt ad, hogy ne essen az alapjárat.
Sajna én még nem tudok kimenni a találkozóra, de ha meg lesz az autóm akkor kimegyek. Remélem ez záros határidőn belül bekövetkezik.
Az én Volvomban ez úgy van megoldva, hogy a klímás kivitelben egy hoszabb hűtő van beépítve a motorhűtés részére. Lehet, hogy neked is cserélned kellene.
Az alapjáratodat azért állították el, hogy elbírja a klímát. Úgy látszik a te kocsidban nem elektronika állítja az alapjáratot hogy terheléstől független legyen.
Kész a klíma, hűt is rendesen, de...
1/A hűtővíz hőmérséklet nagyon magasra megy fel, szinte beleér a piros vonalba. Gondolom, hogy mivel eléje tették a klíma hűtőjét, talán nem kap annyi levegőt(?).
2/A fordulatszám csak bekapcsolt klímánál normális, ha kikapcsolom kb. 1350-1400 közé ugrik.
3/Ha a légsugár oldalra vagy felülre van állítva, akkor is átszivárog a lábtérnél és fagyasztja a bokámat.
4/A levegő sugár állító gombnak az az érdekessége, hogy a <=> állásban csak akkor állítható a levegő mennyisége, ha felülről kpacsolom lefelé a legbefúvó állítót. Ha lentről a 0 felől, akkor nem működik. ???
Ötletek? (Persze azon kívül, hogy vigyem vissza, amit pénteken teszek majd meg.
Kopogás?
Az sok minden lehet. Tolatáskor való fékezésből kopogó, vagy vonyító hang tipikus fékhiba. (illetve típusgány, de tutira nem ez a baja :) )
A kopogás jöhet még a motortérből. Lehet, hogy az első féltengely szép háromszögei kotyognak, de szerintem a motorfelfüggesztés a gyík. Már hallottam Ákostól és Rijswandtól is ilyet, hogy ez csúf dolog. A motorfelfüggesztés elvileg hidraulikus, de a valóságban gumibak tartja elől. (Ha gondolod, komolyabban is utánanézhetek.) Ha ez lenne a kórság, úgy könnyű rájönni, hogy behúzott kézifékkel megpróbálsz elindulni, és ilyenkor megemelkedik a motor alja, akkor ez a gond. De ezzel csak óvatosan, mert leérhet a moci, ha dudoros a terep, és hirtelen ejted le.
Hmm. Még művelődöm egy kicsit.
Átmentem gépgyártástechnológiából! : )
Nnna. Akkor csináljunk találkozót! Szavazzuk meg, hogy melyik legyen.
Sőt. Ha szép idő van, akkor valamelyik nyitott, (ezt kéne mexavazni) ha esik, akkor nincs gáz (csukott).
A dátum viszont legyen fix: péntek! Az időpontot is meg kéne egyezni.
Javaslatom: du. 5-től valahol mondjuk éjfélig.
Nos?
Törőcsiknél.
Ez is bontott lesz, jelenleg egy másik autóban ketyeg. Valóban 150, de tokkal vonóval+számlával.
Ettől függetlenül nem biztos, hogy normális vagyok.
Mindegy, csak egészség legyen.
Majd a szerviz... ez már nekem túl bonyolult, meg koszos, meg ilyesmi :)
Úgyis meg kéne nézetni ezt az ótvar kopogást... marha érdekes, mert amikor hosszabb állás után indítok, már maga a beindítás rázkódásától is érzôdik a kopogás, de nem motorikus. Aztán tolatáskor, fékezéskor, kátyus úton elég zavaró, fékezéskor folyamatosan kopog és érezhetôen üt, de egy idô múlva enyhül és 10 perc menet után már alig érzôdik. Mi lehet ez?
Hmmm...izé..az nem jó jel.Engedd le a maradékot, és cserélj szürőt is.Ha nem nagyon darabos az olja (kevés benne a törött fogaskerékdarab, és kiesett csapaágygolyó :) akkor ok.
Részemról lehet Saabtalálkozni szerda utántól hétfőig terjedő időben, mert akkor pesten leszek.
Hol szereltetted be klímát? És mennyié? Én most keresgélek, de ezek a diavia és tsai 250 körül vannak, gyári bontott pedig 150+beszerelés+feltöltés, ez is 200 fölött jön ki... :-(