Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BlackStar Creative Commons License 2000.06.30 0 0 274
Baas, az LPT épp olyan, mint a HOT, csak nem az : )
Tehát nem magasnyomású turbó, hanem alacsony (Low pressure turbo, bár egy amcsi srác a saabnet chatjéről esküszik rá, hogy az Light. Pedig a High ellentettje a Low. Majd megtanítom a jenkijeket angolul! : ) )
Mondjuk, azért van annyi különbség, hogy a szimpla magasnyomású turbó 0,79 baron dolgozi, a HOT pedig 1 baron. A Viggennél pl. a töltőnyomások így alakulnak: 0.95 - 1.4-ig változtatható.
A motortípusszámoknál is megjelenik ez a dolog, a B-vel kezdődő első betű, és három szám után jövő betű a beépített turbóra utal. Az E az az ECO jele, az alacsonynyomású vastüdőt jelenti, az L és az R a magasnyomásút, de az R a második fokozat, ilyen kerül az Aeroba is. Egyébként, ugye tudjátok, hogy a SAAB900asokból volt sportváltozat is, amit épp emiatt hívtak R-nek.
Nnna.
Most erre meg jól elfelejtettem.

baas Creative Commons License 2000.06.29 0 0 273
Okoskák ide figyeljetek!!!
Az 2.0 900 LPT az miben más mint a többi???
Előre is köszi...
h i r d e t é s
Rijswand Creative Commons License 2000.06.29 0 0 272
VAltoo...aztatat nezdd meg.Ha kisse zummog 4- -5 ben , tetovazik 1- 2 ben az nem jo jel...
Kat-os? Lambdaszonda? AC pumpa.

Ja, ismet jartam a Csaba-R Kftnel (vaci 141) fekbetet+tarcsak+dugattyu elol.
Eddig oke is, de tagnap du ota eltunt az 5 os fokozat...
ami az alomoskonyv szerint a kettes kidobalasaval parositva nem jo jel..

Előzmény: baas (270)
Rijswand Creative Commons License 2000.06.29 0 0 271
Reszemrol ok a tali akar pentek estve zold Pardon..
csorogjon ram vki 20 322 46 74

Előzmény: egoaxa (260)
baas Creative Commons License 2000.06.29 0 0 270
Jónapot az uraknak!!!
Kérdés.: Írjatok már pár infót,hogy kinek mennyit eszik városban a "szabja":) és,hogy milyen típusu.
A 900i 2.1 16V SWISS ED. '91 231500km.
Milyen lehet?Milyen a konstrukció?

na szegasztok elektorkalandorok........

Saab4ever

trbvszkij Creative Commons License 2000.06.28 0 0 269
Sziasztok!

Remelem szerveztek meg masik talalkozot is a nyaron, mert erre sajnos nem tudok elmenni. A biztositonak koszonhetoen meg hozza sem kezdhettunk a javitashoz. Hihetetlen, mire nem kepesek. Tobb, mint ket hete tart a procedura.. :(

Mas. Olvastam ma egy CKM-ben, hogy a vilagon jelenleg (illetve akkor, lehet, hogy nem a legfrissebb szam volt) 5 olyan autotipus van, ami legalabb 50%-kal biztonsagosabb az atlagnal. Talaljatok ki, az otbol ketto milyen markahoz tartozik:) (a 9-5 raadasul nem is szerepel a tesztben!!) Nem gondoltam, hogy ekkora a foleny. :) A Volvos bajtarsak kedveert megemlitem, hogy termeszetesen Volvo is szerepel az Otok kozott.

Megint mas. Bocs ezert a sok lecsoert, de ma valahogy kikivankozik belolem.
Jartatok mar www.saab-900.com-on? Ugyanis a vilag legrosszabb jelmondatat sikerult kitalalniuk....
The Saab 900, build quality of a Mercedes, safety features of a Volvo and much much cooler than a BMW. Fuj. Szerintetek szabad kedvenc jarmuvunket hasonlitgatni egyatalan?
Mondjak a Mercedesnel, hogy Build quality of a Saab, a Volvonal, hogy Safety features....:))

Bocs az ekezetek hianyaert, meg mindig rosszalkodik a netscape.

Sziasztok,
trbvszkij

Sajó Creative Commons License 2000.06.28 0 0 268
Kösssz a tanácsokat,

Visszavittem.
A hűtőventillátor saruja le volt csúszva, ezért csak a klímaventillátor pörgött álló helyzetben. Ezt visszatették, így most ismét rendesen működik.

Az alapjáraton is állítottak, most 900 körül van klíma nélkül és 700, ha bekapcsolom.

BGC
Szerintem belevaló klíma :).
Szóval eddig is egy Saab-ban volt.

BGC Creative Commons License 2000.06.28 0 0 267
Sajókám, ez nem egy bele való klíma?
Mert, ha belevaló akkor az alapjáratnak automatikusan utána kellene állítania, ha ki és ha bekapcsolod a klímát.
Ez olyan mikor bekapcsol a hűtőventillátor és az automatika egy kis gázt ad, hogy ne essen az alapjárat.

Sajna én még nem tudok kimenni a találkozóra, de ha meg lesz az autóm akkor kimegyek. Remélem ez záros határidőn belül bekövetkezik.

BGC

Harvester Creative Commons License 2000.06.28 0 0 266
Sajó

Az én Volvomban ez úgy van megoldva, hogy a klímás kivitelben egy hoszabb hűtő van beépítve a motorhűtés részére. Lehet, hogy neked is cserélned kellene.

Az alapjáratodat azért állították el, hogy elbírja a klímát. Úgy látszik a te kocsidban nem elektronika állítja az alapjáratot hogy terheléstől független legyen.

Vidd vissza... :-(

Harvester

Előzmény: Sajó (265)
Sajó Creative Commons License 2000.06.28 0 0 265
Sziasztok,

Kész a klíma, hűt is rendesen, de...
1/A hűtővíz hőmérséklet nagyon magasra megy fel, szinte beleér a piros vonalba. Gondolom, hogy mivel eléje tették a klíma hűtőjét, talán nem kap annyi levegőt(?).
2/A fordulatszám csak bekapcsolt klímánál normális, ha kikapcsolom kb. 1350-1400 közé ugrik.
3/Ha a légsugár oldalra vagy felülre van állítva, akkor is átszivárog a lábtérnél és fagyasztja a bokámat.
4/A levegő sugár állító gombnak az az érdekessége, hogy a <=> állásban csak akkor állítható a levegő mennyisége, ha felülről kpacsolom lefelé a legbefúvó állítót. Ha lentről a 0 felől, akkor nem működik. ???
Ötletek? (Persze azon kívül, hogy vigyem vissza, amit pénteken teszek majd meg.

BlackStar Creative Commons License 2000.06.28 0 0 264
Kopogás?
Az sok minden lehet. Tolatáskor való fékezésből kopogó, vagy vonyító hang tipikus fékhiba. (illetve típusgány, de tutira nem ez a baja :) )
A kopogás jöhet még a motortérből. Lehet, hogy az első féltengely szép háromszögei kotyognak, de szerintem a motorfelfüggesztés a gyík. Már hallottam Ákostól és Rijswandtól is ilyet, hogy ez csúf dolog. A motorfelfüggesztés elvileg hidraulikus, de a valóságban gumibak tartja elől. (Ha gondolod, komolyabban is utánanézhetek.) Ha ez lenne a kórság, úgy könnyű rájönni, hogy behúzott kézifékkel megpróbálsz elindulni, és ilyenkor megemelkedik a motor alja, akkor ez a gond. De ezzel csak óvatosan, mert leérhet a moci, ha dudoros a terep, és hirtelen ejted le.
Hmm. Még művelődöm egy kicsit.
Átmentem gépgyártástechnológiából! : )
Előzmény: MuzX (258)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.28 0 0 263
Nos, akkor mit tudunk?
(ha nem jó, vagy nem tudtok jönni, akkor természetesen módosítható, csak azért írom le, hogy legyen valahonnan elindulni)

Péntek ---- jó ez?

Rudas Romkert vagy Zöld Pardon --és ez?

Bár nemtom hol vannak, de biztos jók.
Nos? Mi legyen?

BlackStar Creative Commons License 2000.06.28 0 0 262
Szerbusztok!

Nnna. Akkor csináljunk találkozót! Szavazzuk meg, hogy melyik legyen.
Sőt. Ha szép idő van, akkor valamelyik nyitott, (ezt kéne mexavazni) ha esik, akkor nincs gáz (csukott).
A dátum viszont legyen fix: péntek! Az időpontot is meg kéne egyezni.
Javaslatom: du. 5-től valahol mondjuk éjfélig.
Nos?

MuzX Creative Commons License 2000.06.27 0 0 261
En is szivesen mennek, de lehet, hogy hetvegen videk... :(
Előzmény: egoaxa (260)
egoaxa Creative Commons License 2000.06.27 0 0 260
Legyen Talalkozo!
Helyileg:
Szabadteren: Rudas Romkert vagy Zold Pardon.
Zart helyen: Tutu-Tango
Mit szoltok?
Pentek este?
Sajó Creative Commons License 2000.06.27 0 0 259
Harvester,

Törőcsiknél.
Ez is bontott lesz, jelenleg egy másik autóban ketyeg. Valóban 150, de tokkal vonóval+számlával.
Ettől függetlenül nem biztos, hogy normális vagyok.
Mindegy, csak egészség legyen.

Előzmény: Harvester (256)
MuzX Creative Commons License 2000.06.26 0 0 258
Majd a szerviz... ez már nekem túl bonyolult, meg koszos, meg ilyesmi :)
Úgyis meg kéne nézetni ezt az ótvar kopogást... marha érdekes, mert amikor hosszabb állás után indítok, már maga a beindítás rázkódásától is érzôdik a kopogás, de nem motorikus. Aztán tolatáskor, fékezéskor, kátyus úton elég zavaró, fékezéskor folyamatosan kopog és érezhetôen üt, de egy idô múlva enyhül és 10 perc menet után már alig érzôdik. Mi lehet ez?
Előzmény: Rijswand (257)
Rijswand Creative Commons License 2000.06.26 0 0 257
Hmmm...izé..az nem jó jel.Engedd le a maradékot, és cserélj szürőt is.Ha nem nagyon darabos az olja (kevés benne a törött fogaskerékdarab, és kiesett csapaágygolyó :) akkor ok.
Részemról lehet Saabtalálkozni szerda utántól hétfőig terjedő időben, mert akkor pesten leszek.
Előzmény: MuzX (253)
Harvester Creative Commons License 2000.06.26 0 0 256
Sajó

Hol szereltetted be klímát? És mennyié? Én most keresgélek, de ezek a diavia és tsai 250 körül vannak, gyári bontott pedig 150+beszerelés+feltöltés, ez is 200 fölött jön ki... :-(

Harvester

Előzmény: Sajó (254)
MuzX Creative Commons License 2000.06.26 0 0 255
Az enyém értékét a klima alighanem duplájára emelné :)
Sôt, lehet, hogy drágább lenne, mint az autó :)
Előzmény: Sajó (254)
Sajó Creative Commons License 2000.06.26 0 0 254
Tisztelt tagtársak,

Mostantól másfélszer annyit fog érni az autóm, mint eddig: Szerelik bele a klímát. Remélem jó meleg lesz a hétvégén.

baas
én is olvastam a cabriót, nekem is darabokban a szívem. Ráadásul van is két millám, de sajna másra kell. Ez a pekk.

MuzX Creative Commons License 2000.06.26 0 0 253
Izé, már megint elôbb kérdeztem, aztán olvastam.
Kösz, így elôzô kérdésemre is itt a válasz. Akkor a váltóolaj fogyott ki :)
Előzmény: Rijswand (246)
MuzX Creative Commons License 2000.06.26 0 0 252
Kösz!
Tulajdonképpen én is ezt sejtettem, azon titkos jelbôl, hogy arra a piros fedélre rá van írva ékes ánglius nyelven, hogy "MOTOR OIL" :))))
De az a nívó és a betöltô is egyben?
És akkor mi az a nívópálca a bal oldalon, hmmm?
Előzmény: BlackStar (249)
MuzX Creative Commons License 2000.06.26 0 0 251
baas,

Nem. Fészek u., XII. ker.
Miért?

Előzmény: baas (248)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.26 0 0 250
MEGVAN!

Isteni szikra! Mi lenne, ha csinálnánk egy SAABos találkozót? Valahol össze kéne röffenni.
Na, mit szóltok? Mondjuk most hétvégén?

BlackStar Creative Commons License 2000.06.26 0 0 249
No igen. Mire összehoznám a doktori disszertációt az olajdolgokról, megelőznek. : )
Sz'al, ahogy szembe állsz az autóval, a jobb oldalon középen a bordázott gumiharang (ez polgári nevén a légsúlymérő, előtte van a köztes hűtő, ha 16 szelepes a moci, a H motornál ilyen nem volt, ott csak a dobozból kiágazó sima csövet látod, ez egy alkarnyi, kanyarodó íves cső, ami tart a moci felé, a B motornál egy szép izmos könyököt látsz, ez ágaz ki abból a paradicsomkonzervből :) ez utóbbi cső mán szebb) és egy tartály, valamint a szelepfedél eleje által meghatározott háromszög közepében látsz egy piros fedelet. Ha nem piros, az se baj. : ) Hm. Milyen kis helyes feszített mondat volt. Na, az az olaj.

Szép.

Okoskodom itt, pedig nem is láttam még SAAB-motorteret élőben.
: )
vagy inkább : (

baas Creative Commons License 2000.06.25 0 0 248
MuzX,te véletlenül nem a Bartók Béla út 152.ben
dolgozol Kelenföldön???
baas Creative Commons License 2000.06.25 0 0 247
A classcic 900 T16 ba lehet chiptuningot belepakolni????
Rijswand Creative Commons License 2000.06.25 0 0 246
A nagyobbik fedelu a menetirany szerinti bal oldalon (esetleg "engine oil" felirattal) a motorolaje.
Amenetirany szerinti jobbl oldalon, lejjebb, kisseb feju palca ("gearbox oil" lehet rairva) az a valtoolaj. Mindketto olajbetolto nyilaskent is funkcional.
Előzmény: MuzX (239)
MuzX Creative Commons License 2000.06.25 0 0 245
"tŽl volt, h— esett Žs jšttek az Ÿnnepek..." :)))

EgyŽbkŽnt a koccan‡som ut‡n berakott cserehžt™ megoldotta az el™z™ekben gyakran jelentkez™ hžtŽsproblŽm‡t, most a legnagyobb melegben hajtva is Žpp csak kicsivel megy a v’zszintes fšlŽ a mutat—.

Előzmény: tcaoe (244)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!