Visszavittem.
A hűtőventillátor saruja le volt csúszva, ezért csak a klímaventillátor pörgött álló helyzetben. Ezt visszatették, így most ismét rendesen működik.
Az alapjáraton is állítottak, most 900 körül van klíma nélkül és 700, ha bekapcsolom.
BGC
Szerintem belevaló klíma :).
Szóval eddig is egy Saab-ban volt.
Sajókám, ez nem egy bele való klíma?
Mert, ha belevaló akkor az alapjáratnak automatikusan utána kellene állítania, ha ki és ha bekapcsolod a klímát.
Ez olyan mikor bekapcsol a hűtőventillátor és az automatika egy kis gázt ad, hogy ne essen az alapjárat.
Sajna én még nem tudok kimenni a találkozóra, de ha meg lesz az autóm akkor kimegyek. Remélem ez záros határidőn belül bekövetkezik.
Az én Volvomban ez úgy van megoldva, hogy a klímás kivitelben egy hoszabb hűtő van beépítve a motorhűtés részére. Lehet, hogy neked is cserélned kellene.
Az alapjáratodat azért állították el, hogy elbírja a klímát. Úgy látszik a te kocsidban nem elektronika állítja az alapjáratot hogy terheléstől független legyen.
Kész a klíma, hűt is rendesen, de...
1/A hűtővíz hőmérséklet nagyon magasra megy fel, szinte beleér a piros vonalba. Gondolom, hogy mivel eléje tették a klíma hűtőjét, talán nem kap annyi levegőt(?).
2/A fordulatszám csak bekapcsolt klímánál normális, ha kikapcsolom kb. 1350-1400 közé ugrik.
3/Ha a légsugár oldalra vagy felülre van állítva, akkor is átszivárog a lábtérnél és fagyasztja a bokámat.
4/A levegő sugár állító gombnak az az érdekessége, hogy a <=> állásban csak akkor állítható a levegő mennyisége, ha felülről kpacsolom lefelé a legbefúvó állítót. Ha lentről a 0 felől, akkor nem működik. ???
Ötletek? (Persze azon kívül, hogy vigyem vissza, amit pénteken teszek majd meg.
Kopogás?
Az sok minden lehet. Tolatáskor való fékezésből kopogó, vagy vonyító hang tipikus fékhiba. (illetve típusgány, de tutira nem ez a baja :) )
A kopogás jöhet még a motortérből. Lehet, hogy az első féltengely szép háromszögei kotyognak, de szerintem a motorfelfüggesztés a gyík. Már hallottam Ákostól és Rijswandtól is ilyet, hogy ez csúf dolog. A motorfelfüggesztés elvileg hidraulikus, de a valóságban gumibak tartja elől. (Ha gondolod, komolyabban is utánanézhetek.) Ha ez lenne a kórság, úgy könnyű rájönni, hogy behúzott kézifékkel megpróbálsz elindulni, és ilyenkor megemelkedik a motor alja, akkor ez a gond. De ezzel csak óvatosan, mert leérhet a moci, ha dudoros a terep, és hirtelen ejted le.
Hmm. Még művelődöm egy kicsit.
Átmentem gépgyártástechnológiából! : )
Nnna. Akkor csináljunk találkozót! Szavazzuk meg, hogy melyik legyen.
Sőt. Ha szép idő van, akkor valamelyik nyitott, (ezt kéne mexavazni) ha esik, akkor nincs gáz (csukott).
A dátum viszont legyen fix: péntek! Az időpontot is meg kéne egyezni.
Javaslatom: du. 5-től valahol mondjuk éjfélig.
Nos?
Törőcsiknél.
Ez is bontott lesz, jelenleg egy másik autóban ketyeg. Valóban 150, de tokkal vonóval+számlával.
Ettől függetlenül nem biztos, hogy normális vagyok.
Mindegy, csak egészség legyen.
Majd a szerviz... ez már nekem túl bonyolult, meg koszos, meg ilyesmi :)
Úgyis meg kéne nézetni ezt az ótvar kopogást... marha érdekes, mert amikor hosszabb állás után indítok, már maga a beindítás rázkódásától is érzôdik a kopogás, de nem motorikus. Aztán tolatáskor, fékezéskor, kátyus úton elég zavaró, fékezéskor folyamatosan kopog és érezhetôen üt, de egy idô múlva enyhül és 10 perc menet után már alig érzôdik. Mi lehet ez?
Hmmm...izé..az nem jó jel.Engedd le a maradékot, és cserélj szürőt is.Ha nem nagyon darabos az olja (kevés benne a törött fogaskerékdarab, és kiesett csapaágygolyó :) akkor ok.
Részemról lehet Saabtalálkozni szerda utántól hétfőig terjedő időben, mert akkor pesten leszek.
Hol szereltetted be klímát? És mennyié? Én most keresgélek, de ezek a diavia és tsai 250 körül vannak, gyári bontott pedig 150+beszerelés+feltöltés, ez is 200 fölött jön ki... :-(
Kösz!
Tulajdonképpen én is ezt sejtettem, azon titkos jelbôl, hogy arra a piros fedélre rá van írva ékes ánglius nyelven, hogy "MOTOR OIL" :))))
De az a nívó és a betöltô is egyben?
És akkor mi az a nívópálca a bal oldalon, hmmm?
No igen. Mire összehoznám a doktori disszertációt az olajdolgokról, megelőznek. : )
Sz'al, ahogy szembe állsz az autóval, a jobb oldalon középen a bordázott gumiharang (ez polgári nevén a légsúlymérő, előtte van a köztes hűtő, ha 16 szelepes a moci, a H motornál ilyen nem volt, ott csak a dobozból kiágazó sima csövet látod, ez egy alkarnyi, kanyarodó íves cső, ami tart a moci felé, a B motornál egy szép izmos könyököt látsz, ez ágaz ki abból a paradicsomkonzervből :) ez utóbbi cső mán szebb) és egy tartály, valamint a szelepfedél eleje által meghatározott háromszög közepében látsz egy piros fedelet. Ha nem piros, az se baj. : ) Hm. Milyen kis helyes feszített mondat volt. Na, az az olaj.
Szép.
Okoskodom itt, pedig nem is láttam még SAAB-motorteret élőben.
: )
vagy inkább : (
A nagyobbik fedelu a menetirany szerinti bal oldalon (esetleg "engine oil" felirattal) a motorolaje.
Amenetirany szerinti jobbl oldalon, lejjebb, kisseb feju palca ("gearbox oil" lehet rairva) az a valtoolaj. Mindketto olajbetolto nyilaskent is funkcional.
Egybknt a koccansom utn berakott csereht megoldotta az elzekben gyakran jelentkez htsproblmt, most a legnagyobb melegben hajtva is pp csak kicsivel megy a vzszintes fl a mutat.
"az egyik benzinkutas, aki a hűtôvíztartályba töltötte az ablakmosót, amíg nem figyeltem oda"
Offtopic, de megkérdezem: hogy lehetsz olyan könnyelmű, optimista, elhamarkodott stb., hogy benzinkutast engedsz az autód közelébe?
Azt azért el kell mondjam, hogy eddig a számomra legkényelmesebb, legergonomikusabb autó nem ez a 900-as volt, hanem a Volvo 850.
Igaz, ott mindenfelé leheettt állítani az ülést, a kormányt...
MuzX, kérdésedre készül a pontos válasz!
Viszont érdemes megtekinteni a saabnet.com háza táját. Azonbelül a News-t. A legfelső sorban: eladó VOLVO.
Érdekes. : )
Attól tartok, azért kicsit mást jelent a státuszszimbólum ott és nálunk. Nem ismerem az ottani közlekedési morált, de aligha hinném, hogy az Audival, Mercivel, BMW-vel, városi terepjárókkal furikázók, akiknek ez státusszimbólum, ugyanolyan bunkók lennének, mint nálunk.
Mindenesetre az biztos, hogy Saab-ból itthon még nagyon ritkán láttam sörtefejű, izomagyű budibildereket, smukkokkal teleaggatott neppereket és hasonlókat kiszállni, és nem is ezek a márka az élenjáró a vészvillogóval a legforgalmasabb helyeken parkoló, vagy autópályán a másikat letolni akarók közül.
Hál'istennek.
Más: HEEEEELP!!
Tudom, hogy nagyon lámer kérdés, de melyik oldalon van a motorolaj nívópálca? Szembôl jobboldalon az a piros nagy fedél?
Akkor baloldalon mi az a másik? Vagy a jobb csak a betöltônyílás?
(tudom, nagyon hülye vagyok, de nem akarom elcseszni, mint egyszer az egyik benzinkutas, aki a hűtôvíztartályba töltötte az ablakmosót, amíg nem figyeltem oda)