Kösz!
Tulajdonképpen én is ezt sejtettem, azon titkos jelbôl, hogy arra a piros fedélre rá van írva ékes ánglius nyelven, hogy "MOTOR OIL" :))))
De az a nívó és a betöltô is egyben?
És akkor mi az a nívópálca a bal oldalon, hmmm?
No igen. Mire összehoznám a doktori disszertációt az olajdolgokról, megelőznek. : )
Sz'al, ahogy szembe állsz az autóval, a jobb oldalon középen a bordázott gumiharang (ez polgári nevén a légsúlymérő, előtte van a köztes hűtő, ha 16 szelepes a moci, a H motornál ilyen nem volt, ott csak a dobozból kiágazó sima csövet látod, ez egy alkarnyi, kanyarodó íves cső, ami tart a moci felé, a B motornál egy szép izmos könyököt látsz, ez ágaz ki abból a paradicsomkonzervből :) ez utóbbi cső mán szebb) és egy tartály, valamint a szelepfedél eleje által meghatározott háromszög közepében látsz egy piros fedelet. Ha nem piros, az se baj. : ) Hm. Milyen kis helyes feszített mondat volt. Na, az az olaj.
Szép.
Okoskodom itt, pedig nem is láttam még SAAB-motorteret élőben.
: )
vagy inkább : (
A nagyobbik fedelu a menetirany szerinti bal oldalon (esetleg "engine oil" felirattal) a motorolaje.
Amenetirany szerinti jobbl oldalon, lejjebb, kisseb feju palca ("gearbox oil" lehet rairva) az a valtoolaj. Mindketto olajbetolto nyilaskent is funkcional.
Egybknt a koccansom utn berakott csereht megoldotta az elzekben gyakran jelentkez htsproblmt, most a legnagyobb melegben hajtva is pp csak kicsivel megy a vzszintes fl a mutat.
"az egyik benzinkutas, aki a hűtôvíztartályba töltötte az ablakmosót, amíg nem figyeltem oda"
Offtopic, de megkérdezem: hogy lehetsz olyan könnyelmű, optimista, elhamarkodott stb., hogy benzinkutast engedsz az autód közelébe?
Azt azért el kell mondjam, hogy eddig a számomra legkényelmesebb, legergonomikusabb autó nem ez a 900-as volt, hanem a Volvo 850.
Igaz, ott mindenfelé leheettt állítani az ülést, a kormányt...
MuzX, kérdésedre készül a pontos válasz!
Viszont érdemes megtekinteni a saabnet.com háza táját. Azonbelül a News-t. A legfelső sorban: eladó VOLVO.
Érdekes. : )
Attól tartok, azért kicsit mást jelent a státuszszimbólum ott és nálunk. Nem ismerem az ottani közlekedési morált, de aligha hinném, hogy az Audival, Mercivel, BMW-vel, városi terepjárókkal furikázók, akiknek ez státusszimbólum, ugyanolyan bunkók lennének, mint nálunk.
Mindenesetre az biztos, hogy Saab-ból itthon még nagyon ritkán láttam sörtefejű, izomagyű budibildereket, smukkokkal teleaggatott neppereket és hasonlókat kiszállni, és nem is ezek a márka az élenjáró a vészvillogóval a legforgalmasabb helyeken parkoló, vagy autópályán a másikat letolni akarók közül.
Hál'istennek.
Más: HEEEEELP!!
Tudom, hogy nagyon lámer kérdés, de melyik oldalon van a motorolaj nívópálca? Szembôl jobboldalon az a piros nagy fedél?
Akkor baloldalon mi az a másik? Vagy a jobb csak a betöltônyílás?
(tudom, nagyon hülye vagyok, de nem akarom elcseszni, mint egyszer az egyik benzinkutas, aki a hűtôvíztartályba töltötte az ablakmosót, amíg nem figyeltem oda)
Már ab start a státuszszimbólum létének tagadásával vitáznom kell. Kérdezz egy svédet az AUDI-ról, meglátod, könnybe lábad a szeme.
A többi állításod szintén szubjektív. Igazad van, de ezek rész igazságok.
Ne haragudj, de a részleteket időhiány miatt inkább máskor, és csak ha érdekel bárkit is.
Nnnna.
Hát hol is kezdjem....Szóval 1 ismerősöm,hivjuk őt
Peter Sogornak/Só/,aki svéd-magyar állampolgár és jelenleg is Svédországban él Göteborg-ban/Ismerős??? a hely???Ugye BlackStar???/
Ja és a Volvonál dolgozott, mint tesztpilóta,tervezőmérnök/kamionokat tervezett a kollégáival/.Én ennyire emlékszem.Amugy már nem dolgozik a Volvonak,mert volt 1 csúnya balesete,miközben 1 Volvot próbált ki a közutakon.Azt mondta,hogy az anyósülés helyén csak 1 csomó számitógép volt/jobb is neki.../.
A lényeg,hogy számtalan műtéten esett át mire összerakták.A Volvo meg fizeti a kártéritést élete végéig/és volt 1 jó ügyvéde/.Amugy teljesen szerény ember.Múlt nyáron hazajött MO.ra,akkor beszélgettem vele.Csak ittam a szavait.Most elmondom ami eszembe jut.A Volvónál 1 csomó kocsit kipróbált,nem volvókra gondolok hanem pl:
Lexus,Porsche,Aston Martin DB7,meg mittomén miket.
Kérdeztem tőle,hogy szerinte melyik autó a jó/mit is kérdezhettem volna?/természetesen=Volvo,Saab
Kérdezgettem, na és BMW meg a Merci meg a....
Azt mondta a DB7 ben ferdén vannak a pedálok és ezért kicsit ferdén kell benne ülni!!!A Porsche jó csak kényelmetlen a rugózása és nem éppen hosszabb utakra tervezték.Tehát nem azt nézte,hogy mi van motorháztetőre irva,hanem a vezetés szempontjaiból alkotott SAJÁT véleményt.
Svédországban nem státusszimbólum az autó,hanem eszköz amibe belepakolod a kis,nagy családod és elmész amerre akarsz úgy,hogy komfortban és biztonságban sem szenvedsz hiányt.Sok igazságot elmondott a vezetéssel,sebességgel kapcsolatban.
PL:növekvő sebesség=növekvő alagútlátás,meg minek olyan gyorsan menni,mikor csak percekről van szó.
Ja,csináltak olyat az 1ik főnökkel,hogy amikor tudták melyik kocsival akart elmenni, előtte a kollegáival berakták az autót a fagyasztókamrába és amikor már jégtömbé fagyott 1 targoncával visszavitték a parkolóba az autót,majd jött a főnök és kurvára nem értette az egészet hogy miert van 1 jégtömb az autó helyén amivel elakart menni...Meg különböző távvezérlőegységeket tettek a cég autóiba,amivel szopatták a kollégákat.PL.ablakmosóval az ablakból játszottak mig a hölgy kollega nem érti miért csinálja ezt az kocsi.Pálmafák,virágok hevernek a gyártósorok mellett!!!.Ilyet nem láttam VolksWagenéknél mikor náluk voltam.
Na elég már belőlem.Most már ti jöttök.
Más.
Találtam az autopool.ch-n 1 `89 900 T16 Cabriot
potom 8900 svájci franért=kb.1.4M Froncsi.
Ez baromi olcsó.Ezek 15-20ezer körül mozognak.
Ha most lenne 2M Ft-om már indulnék is ki érte...
Más II.
A Volvo topicban szépen elriasztottak a használtautó vételtől MO.n Eddig is tudtam,hogy
nem 1 fekvőmambó , de azt hittem van kivétel.
Más III.
ez nem tudom mi akart lenni.
ÉBRESZTŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ!!!!!!!!!!!!!!!!!
ne pangjon már a TOPIC!!!
futtassuk fel 1 kicsit.
ui:Ha érdekel titeket,mesélnék pár sztorit
a Volvo gyárról és a dolgozók,mérnökök,főnökök mentalitásáról,munkamoráljáról másodtestközelből.
A váltóban a meghajtócsillag kopik, ide jonnek be a féltengelyek.De ezt nem kell cserélni, elég 200e km nél felcserélni a kettőt, és akkor csak rükvercben vibrál :))
Naja, nem terepjáró...:))
Az tény, hogy akár 50-nél is tudok neki ötödiket kapcsolni, és minimális fordulaton is elmegy, ha nincs emelkedô, vagy nem kell elôzni. És tényleg jó tartalékja van nagyobb sebességnél is gyorsításhoz, de azért nem bánnám a turbót, idônként jól jönne :))
A motorfelfüggesztés ennél is volt már cserélve, meg befecskendezô prolasztócsúcs, meg valami csillag az elsô futóműben.
Amivel viszont gyakran bajom van: alacsony az alja, Telkiben, haol lakni fogok, egy meredek, kátyus földesúton kell bemennem az utcába, itt rendszeresen lekoccan az alja. A kipufogó már kétszer volt hegesztve, szerintem ilyenek miatt.
A váltónál meg most dobta ki elôször, mikor a Széna térnél jobbra fordultam a Hattyú utcára, és baromi kátyuk vannak ott, a kormánytekerés miatt nem fogtam a váltó :)) Egyébként általában megszokásból azon pihen a kezem :)
MuzX, a 87 utániakaban nem kellene h. kattogjon a fék tolatáskor..
BlackStar: Elektromos tükörrel teövel, nem szokott baj lenni, bár én is féltem tőle. A tetővel az a baj, h. ha elromlana (de nem romlik :)) nem lehet kézzel becsukni...
A valtó bizony kidobálja 26900 km után vagy a kettes,vagy a hármast, de hát arra van a jobb kéz, h a helyén tartsa :).Ha a négyes is kidobja, ideje szétkapni a váltót..
Az enyém most kezdte a kettessel..:)
A 900I vel nekem 3 személy + full csomag (Sedan, 84 es) elérte a 180 - 190 et, üresen a 200
(óra szerint) A turbo most nem akar 210 fölé menni....
Az i valóban megkéri a fordulatot, viszont ha nem gyosrsítgatsz, alcsony fordulaton is igen jól húz, nekem olyan dizeles érzés volt..mondjuk egy Ford Focus 1,8 al összevetve jobb, ott igencsak 4ezer fölé kell menni, hogy érezd az erejét..
A turbonal, terheléstől függően 2,5 ezer - 3 körül jön a löket:)
BlackStar: Amir én eddig ssabjaimon költöttem: Motorfelfüggesztés. jobb hátul (mindkettön).
Esetleg az indexkar.., a váltót érdemes meghallgatni (Ikarusos difihang nem a legjobb jel)
Gyjutással csak addig volt bajom, amig a könyv szerinti gyertya nem került bele, új gyujtáskábelek, és esetleg új elosztófedél+rotor (kb 5 évre megoldja a problémákat:))
A fogyasztása a turbonak 170 es átlagnál a legalcsonyabb, multkor 10 alá ment! :))
Nekem a Shell csodából 11 fölött evett, azaz rosszabb mint mondjuk Franciao-ban tankolt 95..:)
A 900 as nem gyorsulós autó.Nem a 0-100 az erőssége, hanem a 80-120 vagy 100-200...elasztikus motor - biztonság előzéskor.Félelmetes érzés, h. 170 nél gázt adva ugynúgy erölködésmentesen gyorsul, mintha 60nál lenne..A végsebességnél sem "szenved", kenyelmesen mormog...
Egy Saabos ismerősőm szerint a 900i 120 al megy hegyre föl volgybe le. a turbo ua. csak 200-al :)
A kocsi nagyszerüsége még az, h. az elektronika sincs túlbonyolitva, pl tuningolásnál. bizonyos határok között, csavarhúzóval lehet az APCnállitania túlnyomást..