Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sajó Creative Commons License 2000.06.21 0 0 214
MuzX,

Köszi most megnyugodtam, azt hittem, hogy csak nekem vannak ilyen gondjaim és már rengeteg dolgot megpróbáltam több kevesebb sikerrel.
A hidegjárati henger el nem indulás idegesített a legjobban, mert alig húzott az autó. Gyertyacserétől motorállításig minden volt. Végül aztán kínomban a régi Roverem sportgyertyáit raktam bele. Azóta - természetesen télen is - kifogástalanul indul. Nem tudom ettől-e, azóta nem mertem hozzányulni.
Nálam a koppanás tolatásnál van, ha fékezek, de nem mindig.
A váltó jár még egy kicsit nehezen, lehet, hogy kuplungot kéne cserélni.
Az AC pumpám is kellemesen duruzsol, de legalább hallom, hogy működik.

BlackStar,
Milyet érdemes szerezni...?
Hát bármilyet. De azért, ha újra kezdeném a keresést, akkor egy 88-92 közötti turbo kupét néznék. Szerintem az a "legklasszikusabb", és esetleg még megfizethető.
Az elektromos tükör miatt ne fájjon a fejed. Az még sosem romlott el :-)

lore Creative Commons License 2000.06.21 0 0 213
Hali SAABosok :-)

Az új auto motorban (asszem ma jelent meg) a használtautó rovat a SAAB 900-ról szól (amit 98-ig nyomtak). Amúgy van benne egy 9-3 Viggen teszt is...

Na, nyomás le a sarokra egy lapért! :-)

lore

h i r d e t é s
MuzX Creative Commons License 2000.06.21 0 0 212
Sziasztok!

Nem tudom, miért nem vettem észre eddig ezt a helyet, pedig elég gyakran járok aT.asztalon.

Szóval én is egy 86-os háromajtós, fehér 900i-t hajtok, bár a cég tulajdona, ahol dolgozom, de már 2 éve én használom, a kilométerszámláló 269000 körül jár...

Mostanában kicsit megsokasodtak a problémák vele (AC-pumpa, generátor-kontakthiba, elégtelen hűtés), jelenleg meg olyan érdekes jelenség van, hogy indulás után az elsô 10 percben minden lassítás vagy tolatás alkalmából valami erôs kopogás érzôdik elôrôl, de nem csak fékezéskor, ha motorfékkel lasssítok, akkor is. Aztán egy idô múlva elmúlik, de ha áll egy kicsit, megint újrakezdi.

Az újrafényezés is ráférne pár helyen, az ajtók küszöbrésze már nagyon rozsdás belül.

Motorikusan viszont nem volt nagyobb gond, egy idôben csinálta azt hidegben, hogy indításkor vagy beugrott minden henger, vagy nem, és sokszor csak 8-10 perc után kezdett el mind dolgozni.

Ami még neuralgikus pont, az a féknyereg. Már volt cserélve, de megint kezd elôjönni erôsebb fékezéskor, illetve rükvercben az a koppanás, amit ennek tulajdonítanak.

Minden hibája ellenére (kétszer menet közben kiforrta hűtôvíz, bár a műszer nem jelzett túlmelegedést, kétszer egy hetes állás után nem lehetett elindítani) nagyon megszerettem, bár kapcsolatunk nem felhôtlen, mivel kétszer is volt már vele kisebb közeli találkozásom más objektumokkal ( 16 éves vezetôi múltam alatt mindkét koccanásom épp vele történt, szégyelem is, szerencsére az egyik csak egy korlát volt, a másik viszont egy Merci hátsója).

Ja, és jó érzés, mikor ismeretlenül is villantanak, intenek egymásnak az úton a márkatársak :))

BlackStar Creative Commons License 2000.06.21 0 0 211
Jáááááj, ez a kép sokkoló!
Inkább okoskodok.
Sőt, kérdezek! (Ilyet se szoktam gyakran.)
SAABosok! Akiknek 900-asuk van! Mik a tapasztalatok, az egyszerűbb technika ritkábban hibásodik-e meg? Pl. porlasztó-befecskendező?
Nektek konkrétan mire kellett költeni eddig, és mi az, amit hallottatok, hogy romlik?
Ha ugyanis egyszer szerzek egy 900-ast (e pillanatban kb. könyékig lógok a bilibe), akkor milyen legyen érdemes szerezni?
Vagy pl. ha találok egy légkoondisat (már hónaljig) vagy elektromos tükröset (már a fejem is) akkor ezek mennyiben rontják a lehetőségeket?
Előre is köszi!
lore Creative Commons License 2000.06.20 0 0 210
:-))))))))
Remélem ha vannak képeid a másik svéddel kapcsolatban akkor nem tartod vissza :-)
Előzmény: Eclipseboy_ (209)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.06.20 0 0 209
BlackStar Creative Commons License 2000.06.20 0 0 208
BGC!
Szóval 9000. Aszongyák, akiknek olyan van, hogy az egy korrekt autó, a CC ritka már, és állítólag elavult,
Létezik két és kettőponthármas, szívó és turbó motorokkal, mindkettő mindkettővel.
A CD lépcsőshátú, a CS ferde. Az utánabiggyesztett E azt jelenti, hogy mindent belezsúfoltak, amit elbírnak a gumik.
91-ben kaptak egy ráncfelvarrást. 1997 Októberében leálltak a lépcsőssel, gyütt a 9-5-ös. 93-tól a vezetői lufi alap volt, még Angliában is(!)
Manapság a piacokon meglehetősen sok 9000van, mert bankárék, akik a biztonságok felül a presztízsért veszik az autót, nem a SAAB-érzésért, a 9-5-ös megjelenésével párhuzamosan villámgyorsan kihajítják a 9000-esüket, szóval, kínálat, az van.
Mondom az 1995-ös felszereltségeket, jó?
(közben ablakaim sz*raxanak, drukkolj, hogy ne fagyjon. Már sikerült hardverhibát okoznia a vinyómban a PiciPuha Ablakoknak(98)ááááááá.)
Nnna.
CS,CD:......ABS, szervókormány, 2 légzsák, elöl övfeszítők, fényszóró mosó/törlő, színezett lökhárítók, kéttónusú velúr kárpit, fűthető első ülések, négy fejtámla, pollenszűrő, elektromos ablakok, elektromos, fűthető tükrök, központi zár, EDU, a 3.0V6-hoz TCS. (Utánanéztem most a prospektusban. Ideírjam a fordulatszámmérőt is? :) )
CSE, CDE.... (ezeken kívül:)könnyűfém felnik, ködlámpák, két megvilágított sminktükör(ez ugye fontos :) ) bőr kormány, sebváltókar - és borítás, ha kéziváltós, tampomat, ACC (autóm. légkondi), faborítás, riasztóberendezés, hégy hangszóró, elektromos antenna.
AERO......... (a CSE-n felül méééég:) 2.3T 225 ló, kéziváltóval, 6.5x16 kkönnyűfém felniszínezett spoilerek, bőrhuzat, elektromosan mozgatható kagylóülések, memóriával a vezetőnél, SAAB audio 4x40W, szőke szilikonbaba az anyósülésre... ja ez nem, de ez olyan utólag magától-beszerelődő...

Ha esetleg a Griffin lenne az eseted, ahhoz mán 3.0V6, 5seb automata, full fa, memós vezetőülés, mindkét első elektromos, 4x40W audio.

Aszongyák a szakértők, hogy a következő gányos a verdában: nem igazán fullos rugózási komfort, melegedő fékeknél gyengülő fékhatás, ha törött és kikalapált autó, a javítás helyen erős rozsdahajlam, a turbó hajlamos kopni, és amit mondtam, 3-400.000 a felújított. ill az új gyári feltöltő ára. A befecskendező, a TCS, esetleg az ABS hajlamos gázongani, ilyenkor vagy nem indul, vagy csak mint a Trabant. a kerékcsapágyak hajlamosak berágódni, érdemes ezeket is átsasolni. A kipufogódob rozsdára hajlamos.
Nna. Mingyá' jövök vissza

BlackStar Creative Commons License 2000.06.20 0 0 207
Jajj! Kihagytam a legérdekesebbet!
Egy halálfej morfolódik át SAAB-emblémára!!!!!!
Most esett csak le!
Áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááágrr!
BlackStar Creative Commons License 2000.06.20 0 0 206
Szerbusztok.
Idebiggyesztem tegnapi dühöngésem tárgyát, az anti-SAAB honlapot. Nem is kommentálom, de azért csak benyugtatózva nézzétek meg:
http://www.geocities.com/stowupland_2000/
Az hagyján, hogy szemet bántóak az idióta amerikai neonszínei, és abszolút primkó az egész,
érdekes pl. a Classic900, döntöttlámpásról, már a bemutatkozásnál mutatottk képek: arról, hogy milyen rozsdás, meg hogy milyen szar, meg hogy szétesik. Kritizálja a hátsó biztonsági övét, hogy milyen szar, és odavág három képet, hogy: 'A fényképek ezer szót mondanak'. Későbbiekban az AMERIKAI Saab-dealereket szidja. (Ehhez a SAABnak mi köze?) Még később az AMERIKAI vezérképviseletet. Aztán az ANGOLT. Tehát csupa olyan dolgot, amit pénzemberek mívelnek, nem pedig SAABék. Szegénykét le se sz*rta senki.
Hogy pedig nyomatékot adjon az ő nagy nyomorúságának, mindjárt belevágott a főlapra pár linket arról, hogy a svédek erőszakosan sterilizáltak embereket. Közvetlenül fölötte két link, a nácizmusról, és a holokausztról.
Értjük? SAAB->rossz = svédek-> rosszak = a svédek nácik, kiirtanak mindenkit ->miért pont az autójuk lenne jó?====> ugye, milyen szar a SAAB? ROSSZ A SAAB!!!
Képes ilyesmibe belemenni, hogy a saját 'igazát' bizonyítsa. (Hogy ne hagyjanak homályban arról, hogy kik a jó fejek, mindjárt ott egy link az AMERIKAI polgárjogokról. Fogadjunk, hogy a legközelebbi frissítéskor felkerül a 'A szar SAAB lerontotta a szegény GM-et!' című link.)
Tehát már beteges a SAAB-ellenessége a srácoknak.

turmsz Creative Commons License 2000.06.20 0 0 205
Kedves saabtársak,

örömmel találtam rátok és érdeklődéssel olvasom hozzászólásaitokat.

jómagam másfél éve használok egy 86 9000T-t, ami óra szerint 270000 km futott.

az, hogy az entrópia sajnos ebbe a kocsiba is jókorát harapott, nem vitás. egy hete éppen az ötödik ajtó zsanér-szerelvényének egyik tartócsapágya egyszerűen eltörött. a vezetékek és a biztosítéktábla egy hónapja pedig a szellőztetőventillátor 30A-es megszakítójának szétolvadásával köszönt be, azaz a biztosíték egyszerűen beleolvadt a foglalatba, annihilálva az egyik oldalon az érintkezőhüvelyt. szóval szomorúan látom, hogy a --tőlem telhetően-- gondos szervízelés ellenére ez sem fog örökké (vagy legalább még néhány boldog évig) tartani.

ugyanakkor ez a másfél év ajándék és örömautózást jelent számomra. ahogyan -történetesen- egy amerikai kollega nevezi kedvencét, ez nem egy "car", hanem egy "fine automobile". minden politikai töltet nélkül: a nyugodt erő.

turmsz

lore Creative Commons License 2000.06.19 0 0 204
204!
Előzmény: fargo (203)
fargo Creative Commons License 2000.06.19 0 0 203
Rossz vagy :-)

Idegen topicban levadászni egy "fordulót"...

Előzmény: lore (200)
lore Creative Commons License 2000.06.19 0 0 202
Elég nagy darab fószer a lore, úgyhogy ő a 9000-re vár :-)
Előzmény: Rijswand (201)
Rijswand Creative Commons License 2000.06.19 0 0 201
Majd a 900-at jol megünnepeljük :))
Előzmény: lore (200)
lore Creative Commons License 2000.06.19 0 0 200
200!
Rijswand Creative Commons License 2000.06.19 0 0 199
BGC! Lehet hogy en elfogult vagyok, de en inkabb a 93 elotti 900 ast valasztanam...
BGC Creative Commons License 2000.06.19 0 0 198
Blackstar!

A kocsi itthon lett vásárolva, a klíma pedig extraként lett beleszerkesztve. Igazad van teljesen fapad 2.0i. Egy kicsit elbizonytalanítottál, de ha nem tudok alkudni akkor lesz egy 93 előtti 900-as. A 9000-ről tudsz valami bíztatót, esetleg melyik a nem igazán jó évjárat stb...

Köszi

BGC

BlackStar Creative Commons License 2000.06.19 0 0 197
Ó, köszönöm a bizalmat. Igyexem rászolgálni.
Ja. Épp dühöngök. Találtam egy amerikai, Geoities lapot. Anti-SAAB. Amerikanszkiék sziggyák az NG900-ast, a 9-5-öst. Szóval olyan autókat, amelyek amerikai hatásra, amerikai módszerekkel készültek, olyan hibáikért, amirt az amcsi gyártástechnológi okolható.
Ha egyszer elvetődöm a lehetőségek hazájába, kiosztok pár szimmetrikus p*csánrúgást a fikázóbajnokok között. (Mer'ugye okos ámerikánckik vagyung, nekung minden büdös, ami nem USA.)
Háá. Na mindjárt lehiggadok, és jövök vissza.
Előzmény: fargo (196)
fargo Creative Commons License 2000.06.19 0 0 196
Nyomjad csak, BlackStar, engem is érdekelnek az efféle tudnivalók, a Volvo topicból pont ez hiányzik.

Mondd, nincs véletlenül hasonló adathalmaz a Volvokat illetôen a tarsolyodban? Megoszthatnád velünk :-)

Előzmény: BlackStar (188)
Törölt nick Creative Commons License 2000.06.18 0 0 195
Engem nem zavar a "porosz adatterror", iszom a szavaid. Csak azért nem dumálok bele folyton, mert S-aab helyett most S-eatról tudnék beszélni max.

Macibb

Előzmény: BlackStar (188)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.18 0 0 194
Szerbusztok!
Ígértem, hogy csak keveset karattyolok, a Picipuha ablakai és brúszőre (Ekcploiter) gondokodik róla, hogy be is tartsam, eddig harmadszorra fagyott meg valamelyik. Áááá.
Már betéve tudom, mit akarok mondani.
BGC, nem az 1994-es év 900-asairól fogják megmintázni az acélos megbízhatóság szobrát. A november 1.-i dátum kicsit javít a lehetőségeken, de érdemes szemérmetlenül alkudni- minden forintodra szükséged lesz a szervizelésekkor. A 95-ös év már kicsivel jobb lett, de mivel -tudtommal- a 900-as három gyártósoron készült, és ezeken nem egyszerre végeztek átalakításokat, így nincs pontos dátum az 'innentől frankó a verda'- időpontról.

Azt mondtad, hogy vezoldali lufi, ABS, klíma. Kérdésem: csak vezoldali a légzsák? Mert akkor csak 2.0i felszereltségű az autó, extraként fagyasztóval. Ha meg a kondi is széria, akkor vagy nemcsak vezetőoldali a légzsák, vagy pedig nem magyaroraszágon vásárolt. Bár tudtommal mindenhol adják a klímás kivitelekhez a másik lufit. Ez az egész sok rizsa azt jelenti, hogy (ha télleg 2.0i), akkor 'fapadosságon' is tucc alkudni, meg a 94-ességen is. A négyszázezer kilométert nem tudom garantálni, lehetséges, de a vége felé valószínűleg bentlakásos leszel a szervízben. Persze, lehet, hogy kifogsz egy 100%-os autót, de nem valószínű.
Megpróbáltam neked megnézni a saabnet.com-o a 'high mileage Saabs'-ot, de sajna, ettől is jégvirágos lett Kapu Vilmos kis fuseráldájának üdvöskéje, úgyhogy feladtam.
De, ha nagyon bátor vagy...
Ezt most elküldöm a következő hóvihar előtt.. : )

Rijswand Creative Commons License 2000.06.17 0 0 193
Black: Kocsit behozni tudtommal eleg nagy szenvedes...van is rola vho, topic..meg eleg szigoru lett a korny.ved.vizsg., majnem csk G-Kat autok felelnek meg.
Alkatresz: ezuton kozlom, elozetes egyeztetessel hajlando vagyok vmit hozni Nemeto./bol, ha vkinek vmi nagyon kell.Szoljatok, en utananezek, oszt meglassuk.. :)

R

baas Creative Commons License 2000.06.17 0 0 192
+1 link, tuning...
www.trentsaab.co.uk

saab4ever

baas Creative Commons License 2000.06.17 0 0 191
Hi all!!!
Itt vagyok újra.Látom ráharaptatok a w3.swi.hu/saab900hu-ra.Sajna én még gyűjtök a SAABomra,de már nem sokáig.Apropó,Svájcból hozott be már valaki `88-93 900ast???Én legalábbis onnan szeretnék.Sirályok vagytok csak igy tovább.
Már tudom honnan szerzek be hozzá tuning kit-et.
www.abottracing.com!!!

Rijswand Creative Commons License 2000.06.16 0 0 190
Oooo...a 94 -95 os 900 asok finoman szolva nem sikerultek vmi jol....
96 tol lettek kijavitva a gyermekbetegsegei...kerek 900 as nem tudom h. elmegy e 400 e ig . olyat meg nem lattam..:)Mondjuk a szivo tovabb birja, de mindenesetre alkudozzal:)
Előzmény: BGC (189)
BGC Creative Commons License 2000.06.16 0 0 189
Sziasztok!

Blackstar!

Szerinted egy 94-es 2000-es szívó 900-as 200.000 km-rel 2 millióért megéri?(lehet, hogy tudnék alkudozni)
Céges autó volt, elég sokszor vezettem, de már rég óta nem ültem benne.
Van benne: ABS, Vez.old. légzsák, klíma. Egy elég alap felszereltségű kocsiról van szó.
Ellehet menni vele 400.000-ig vagy az már kérdéses?

BGC

BlackStar Creative Commons License 2000.06.16 0 0 188
Ajaj. Rájöttem, miért szólnak hozzá olyan kevesen ide a SAAB 900-hoz. Mert teletömöm a marhaságaimmal, és nem nagyon akarnak ebbe a tömény hülyeségbe beleszólni.
Mi legyen? Hagyjam abba? A Volvón szinte sörözőhangulat van, én meg itt porosz adatterrort csináltam. :(
Ne haragudjatok.
BlackStar Creative Commons License 2000.06.16 0 0 187
Sajó! Köszi az infókat. Mégse kellett volna. Ma is csorog a nyálam. Áááá. Ez a sárga irigység. A fél fejem már hiányzik. Ekkora autó...!
No és mennyiért? (Nem is tudom, miért kérdezek ilyet. Egy Turbóra van csak pénzem. Turbórágóra. :( )<---nekem még a szmájlik se mennek. : )
Nna. Elfelejtettem, mit akartam.
BlackStar Creative Commons License 2000.06.16 0 0 186
Rijswand, Nnna. A motor, ha B-val kezdődik, azt jelenti, hogy Bensin-es. A 20 ebből a két literre vonatkozik, a 2- pedig az első generációs (ehte 900-as)motort jelenti. Az L bötű az alvázszámban sok mindent jelenthet, 1986-tól 93-ig a 8. jel, ha L, az a közteshűtött turbó jele (ja, ez meg befecskével jár ), de a 90-eseknek a tizedik helye is L-et tartalmaz, ez azt jelenti, hogy '1990' (mármint, ekkor készült :) )
Egyébként azóta is B-jelűek a mocik, kivéve a 2.2-es opeles dízelt, ami a 9-3-asba kerül. (Sajna nem tudom, de ez biztos a hajtásmód csúcspiacain elfogadott (Belga, Francia, olasz), de hogy Vikingéknél nem.... :) )
Nnna. A B motor öröksége a 99-nek, 80-ig, egy másik honlap szerint 82-i gyártották. A H-pedig 81-től.
Upc, most vaszem csak észre, hogy LH Jetronicod van. Ezt csak a 16-szelepesek kapták meg 1985-től 1993-ig bezárólag. A H-blokkjából készítették (amit meg a B-jéből :) )160-185 lovas, ha neadjIsten nem Turbós, akkor 125-128-ig teljesít.
Ez utóbbicsak 86-tól létezik, az S kivitelben.
Az előző motorod B-blokkos volt, erre utal a 201-is, mert 202-től már H-és utódai vannak. Ebben is K-Jet volt, ami az H-kban is, ez a CI-nek is nevezett alkatrész buzog 1988-is bezárólag az összes 8-szelepes SAABban, és mint mechanikus egység vált ismertté.
Az 1985-ben bemutatott LH-t a szigorodó emissziós szabályok ihlették. Mivel a levegőszűrést a kataliza míveli, az ő gusztusához kellett kalibrálni a keverék arányát, ez volt a 14.7:1.
Szerintem a neve nem pont ez, de persze lehet, hogy én tévedek ( Luftmassenmesser )
Ebben sem vagyok tuti biztos (még nem láttam élő SAAB motorteret :( ), csak azért gondolom, mert tudtommal a LH-Jet a levegő tömegét méri és a konvertált jelet külni az ECU-ba (Elektronikus (motor)vezérlő egység). Az L-jetronicban viszont légáramot mér, és ez vezérli a befecskendezést. Érdekes, hogy viszont a gyújtást nem kötötték rá erre a rendszerre, pedig asz'gondóná a júzer, hogy most neki ez jár. Biztos nem tartották elég üzembiztosnak.
De utálom magam, ha ilyen tantóbácsis vagyok. (Nehogy azt higgyétek, hogy most csinálom az agyam. Csak ha már ilyen jó társaság gyűlt össze, tényleg érdemes megtúráztatni az agyam.Meg akár még utána is nézek dolgoknak.)
Előzmény: Rijswand (184)
Sajó Creative Commons License 2000.06.15 0 0 185
Hát ha nem baj akkor:
SAAB 900 Turbo Coupe (3 ajtós) 2.0 APC-s
Évjárat: 1983
Műszaki vizsga: 2001. 06. 22
Elektromos ablakemelők és külső tükrök
Tetőablak(manuális)
gyári alufelnik, sport gyujtógyertyák
szervokormány, szervofék, négy tárcsafék
központi zár, fényszórómosó
fényezése fekete, eredeti gyári plüss üléshuzat
motor felújított állapotban (200 eFt-os nagyszervíz után)
futásteljesítmény: 215 ekm
Blaupunkt hifi
145 LE teljesítmény (szerintem, bár BlackStar elbizonytalanított).
nagyon szép, gondozott, folyamatosan szervízelt állapot
motorszám: B20125(S?)12ME006606

Képet sajnos nem tudok betenni, de képzeljetek el egy gyünyörű autót króm ablakkeretekkel.

Sajó

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!