Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fargo Creative Commons License 2000.06.19 0 0 196
Nyomjad csak, BlackStar, engem is érdekelnek az efféle tudnivalók, a Volvo topicból pont ez hiányzik.

Mondd, nincs véletlenül hasonló adathalmaz a Volvokat illetôen a tarsolyodban? Megoszthatnád velünk :-)

Előzmény: BlackStar (188)
Törölt nick Creative Commons License 2000.06.18 0 0 195
Engem nem zavar a "porosz adatterror", iszom a szavaid. Csak azért nem dumálok bele folyton, mert S-aab helyett most S-eatról tudnék beszélni max.

Macibb

Előzmény: BlackStar (188)
h i r d e t é s
BlackStar Creative Commons License 2000.06.18 0 0 194
Szerbusztok!
Ígértem, hogy csak keveset karattyolok, a Picipuha ablakai és brúszőre (Ekcploiter) gondokodik róla, hogy be is tartsam, eddig harmadszorra fagyott meg valamelyik. Áááá.
Már betéve tudom, mit akarok mondani.
BGC, nem az 1994-es év 900-asairól fogják megmintázni az acélos megbízhatóság szobrát. A november 1.-i dátum kicsit javít a lehetőségeken, de érdemes szemérmetlenül alkudni- minden forintodra szükséged lesz a szervizelésekkor. A 95-ös év már kicsivel jobb lett, de mivel -tudtommal- a 900-as három gyártósoron készült, és ezeken nem egyszerre végeztek átalakításokat, így nincs pontos dátum az 'innentől frankó a verda'- időpontról.

Azt mondtad, hogy vezoldali lufi, ABS, klíma. Kérdésem: csak vezoldali a légzsák? Mert akkor csak 2.0i felszereltségű az autó, extraként fagyasztóval. Ha meg a kondi is széria, akkor vagy nemcsak vezetőoldali a légzsák, vagy pedig nem magyaroraszágon vásárolt. Bár tudtommal mindenhol adják a klímás kivitelekhez a másik lufit. Ez az egész sok rizsa azt jelenti, hogy (ha télleg 2.0i), akkor 'fapadosságon' is tucc alkudni, meg a 94-ességen is. A négyszázezer kilométert nem tudom garantálni, lehetséges, de a vége felé valószínűleg bentlakásos leszel a szervízben. Persze, lehet, hogy kifogsz egy 100%-os autót, de nem valószínű.
Megpróbáltam neked megnézni a saabnet.com-o a 'high mileage Saabs'-ot, de sajna, ettől is jégvirágos lett Kapu Vilmos kis fuseráldájának üdvöskéje, úgyhogy feladtam.
De, ha nagyon bátor vagy...
Ezt most elküldöm a következő hóvihar előtt.. : )

Rijswand Creative Commons License 2000.06.17 0 0 193
Black: Kocsit behozni tudtommal eleg nagy szenvedes...van is rola vho, topic..meg eleg szigoru lett a korny.ved.vizsg., majnem csk G-Kat autok felelnek meg.
Alkatresz: ezuton kozlom, elozetes egyeztetessel hajlando vagyok vmit hozni Nemeto./bol, ha vkinek vmi nagyon kell.Szoljatok, en utananezek, oszt meglassuk.. :)

R

baas Creative Commons License 2000.06.17 0 0 192
+1 link, tuning...
www.trentsaab.co.uk

saab4ever

baas Creative Commons License 2000.06.17 0 0 191
Hi all!!!
Itt vagyok újra.Látom ráharaptatok a w3.swi.hu/saab900hu-ra.Sajna én még gyűjtök a SAABomra,de már nem sokáig.Apropó,Svájcból hozott be már valaki `88-93 900ast???Én legalábbis onnan szeretnék.Sirályok vagytok csak igy tovább.
Már tudom honnan szerzek be hozzá tuning kit-et.
www.abottracing.com!!!

Rijswand Creative Commons License 2000.06.16 0 0 190
Oooo...a 94 -95 os 900 asok finoman szolva nem sikerultek vmi jol....
96 tol lettek kijavitva a gyermekbetegsegei...kerek 900 as nem tudom h. elmegy e 400 e ig . olyat meg nem lattam..:)Mondjuk a szivo tovabb birja, de mindenesetre alkudozzal:)
Előzmény: BGC (189)
BGC Creative Commons License 2000.06.16 0 0 189
Sziasztok!

Blackstar!

Szerinted egy 94-es 2000-es szívó 900-as 200.000 km-rel 2 millióért megéri?(lehet, hogy tudnék alkudozni)
Céges autó volt, elég sokszor vezettem, de már rég óta nem ültem benne.
Van benne: ABS, Vez.old. légzsák, klíma. Egy elég alap felszereltségű kocsiról van szó.
Ellehet menni vele 400.000-ig vagy az már kérdéses?

BGC

BlackStar Creative Commons License 2000.06.16 0 0 188
Ajaj. Rájöttem, miért szólnak hozzá olyan kevesen ide a SAAB 900-hoz. Mert teletömöm a marhaságaimmal, és nem nagyon akarnak ebbe a tömény hülyeségbe beleszólni.
Mi legyen? Hagyjam abba? A Volvón szinte sörözőhangulat van, én meg itt porosz adatterrort csináltam. :(
Ne haragudjatok.
BlackStar Creative Commons License 2000.06.16 0 0 187
Sajó! Köszi az infókat. Mégse kellett volna. Ma is csorog a nyálam. Áááá. Ez a sárga irigység. A fél fejem már hiányzik. Ekkora autó...!
No és mennyiért? (Nem is tudom, miért kérdezek ilyet. Egy Turbóra van csak pénzem. Turbórágóra. :( )<---nekem még a szmájlik se mennek. : )
Nna. Elfelejtettem, mit akartam.
BlackStar Creative Commons License 2000.06.16 0 0 186
Rijswand, Nnna. A motor, ha B-val kezdődik, azt jelenti, hogy Bensin-es. A 20 ebből a két literre vonatkozik, a 2- pedig az első generációs (ehte 900-as)motort jelenti. Az L bötű az alvázszámban sok mindent jelenthet, 1986-tól 93-ig a 8. jel, ha L, az a közteshűtött turbó jele (ja, ez meg befecskével jár ), de a 90-eseknek a tizedik helye is L-et tartalmaz, ez azt jelenti, hogy '1990' (mármint, ekkor készült :) )
Egyébként azóta is B-jelűek a mocik, kivéve a 2.2-es opeles dízelt, ami a 9-3-asba kerül. (Sajna nem tudom, de ez biztos a hajtásmód csúcspiacain elfogadott (Belga, Francia, olasz), de hogy Vikingéknél nem.... :) )
Nnna. A B motor öröksége a 99-nek, 80-ig, egy másik honlap szerint 82-i gyártották. A H-pedig 81-től.
Upc, most vaszem csak észre, hogy LH Jetronicod van. Ezt csak a 16-szelepesek kapták meg 1985-től 1993-ig bezárólag. A H-blokkjából készítették (amit meg a B-jéből :) )160-185 lovas, ha neadjIsten nem Turbós, akkor 125-128-ig teljesít.
Ez utóbbicsak 86-tól létezik, az S kivitelben.
Az előző motorod B-blokkos volt, erre utal a 201-is, mert 202-től már H-és utódai vannak. Ebben is K-Jet volt, ami az H-kban is, ez a CI-nek is nevezett alkatrész buzog 1988-is bezárólag az összes 8-szelepes SAABban, és mint mechanikus egység vált ismertté.
Az 1985-ben bemutatott LH-t a szigorodó emissziós szabályok ihlették. Mivel a levegőszűrést a kataliza míveli, az ő gusztusához kellett kalibrálni a keverék arányát, ez volt a 14.7:1.
Szerintem a neve nem pont ez, de persze lehet, hogy én tévedek ( Luftmassenmesser )
Ebben sem vagyok tuti biztos (még nem láttam élő SAAB motorteret :( ), csak azért gondolom, mert tudtommal a LH-Jet a levegő tömegét méri és a konvertált jelet külni az ECU-ba (Elektronikus (motor)vezérlő egység). Az L-jetronicban viszont légáramot mér, és ez vezérli a befecskendezést. Érdekes, hogy viszont a gyújtást nem kötötték rá erre a rendszerre, pedig asz'gondóná a júzer, hogy most neki ez jár. Biztos nem tartották elég üzembiztosnak.
De utálom magam, ha ilyen tantóbácsis vagyok. (Nehogy azt higgyétek, hogy most csinálom az agyam. Csak ha már ilyen jó társaság gyűlt össze, tényleg érdemes megtúráztatni az agyam.Meg akár még utána is nézek dolgoknak.)
Előzmény: Rijswand (184)
Sajó Creative Commons License 2000.06.15 0 0 185
Hát ha nem baj akkor:
SAAB 900 Turbo Coupe (3 ajtós) 2.0 APC-s
Évjárat: 1983
Műszaki vizsga: 2001. 06. 22
Elektromos ablakemelők és külső tükrök
Tetőablak(manuális)
gyári alufelnik, sport gyujtógyertyák
szervokormány, szervofék, négy tárcsafék
központi zár, fényszórómosó
fényezése fekete, eredeti gyári plüss üléshuzat
motor felújított állapotban (200 eFt-os nagyszervíz után)
futásteljesítmény: 215 ekm
Blaupunkt hifi
145 LE teljesítmény (szerintem, bár BlackStar elbizonytalanított).
nagyon szép, gondozott, folyamatosan szervízelt állapot
motorszám: B20125(S?)12ME006606

Képet sajnos nem tudok betenni, de képzeljetek el egy gyünyörű autót króm ablakkeretekkel.

Sajó

Rijswand Creative Commons License 2000.06.15 0 0 184
BlackStar vmit nem ertek, az en ismereteim szerint 93 ig B motorok voltak,az enyemben pl B202 van.az L botu azt jelenti az alvazszamba..
Az elozoben B201 volt , befecskendzos, Bosch K -Jetronickal, ami ugye folyamatos befecskendezesu,
azaz allandoan nyomja befele a benyat, de megis sikerult vele neha 8 l/100 at elerni..
Ebben 16 szelep van esBosch LH Jetronic - Luftmengenmesser Hitzdraht , azaz a levego mennyiseget mero izzoszal (az szal ellennallasa valtozik ahogy a korulotte aramlo levego huti, az egesz vacak a szivocsoben van, a turbo elott, es ujonnan 1200 DM , hasznaltan 4-500 :( rablas...Nem keverendoo ossze a Lucas rendszerekben es K-Jetronicikban levo Luftmassenmesserrel, ami levego tomegaram mero.De lehet hogy forditva van, mert ezt mindig osszekeverem...:)
A softturbo LH val is csak max 150 paci , APC nelkul, ez 16 szelepes , turbo 180 gebe, Kat. nelkul, az olyan 10 et elvesz.Amennyire tudom keszult turbo egyszeru Lucassal is, es karburatoral is.

Előzmény: BlackStar (183)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.15 0 0 183
Hm. Elborult az agyam. Azért tartom így ferdén a fejem. Nna. Hogy mondják, ha az indián főnök a tanácskozáson eltér a témától? - Off, én beszéltem! :) Ááá. Ez még nekem is fájt.
Inkább mesélek a 900-as motorokról. Először vala a B-motor. Ezt még a 99-estől örökölte a 900-as, de jött rá a H motor, 82-ben, amikoris egy újíásnak nézett elébe az autó. A különbség a következő. Az 1972-től gyártott B-nek még acélöntvény szelepfedele, motorblokkból hajtott vízpumpája, és gyújtáselosztója volt, a H-nak a pumpát ékszíj hajtja, mint a generátort, a gyújtáselosztót pedig a szelepfedélből közvetlenül hajtják. A B-mocik Bosch CIS (K-Jetronic) befecskével piactól és évszámtól függően 110-től 118 lóig nyomott az autó,neadjisten turbóval meg 135-öt. A H-motor szintén nyóc szelepes, könnyebb példány, mint a B, befecskendezési és teljesítményadatok ugyanazok... Itt lapul a kezemben a gépkönyv (másolata), mindjárt elolvasgatom
(nem könnyű, svédül van)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.15 0 0 182
No igen, Rijswand, épp most tárgyaltuk meg a saabnet.com chatjén, hogy az a másfél millás SAAB-motor, gyári, ami 4500 valamenni dolla', az ott, amciéknál is kissé izmos summa. Hát még a mi kis péndztárczánknak, ugye.
Mingyá jövök vissza, és regölök a 900-asok motorjairól.
BlackStar Creative Commons License 2000.06.15 0 0 181
Szerbusztok!
Eladó 900? Hogy csorgassam a nyálam, mi? :)
Télleg, mennyiért, mi van benne, mennyit futott, millen felszereltégi szint, mennyi az alvázszáma, motorszáma, milyen motorja van (ccm, széria, stb)?
(Ezt csak azért, hogy lássátok, tudok okosat is kérdezni, mert péndzem, az nincs :( :) )
De komolyan. Tök érdekes lenne ezeket tudni.
Sajó, légy szíves, utánanéznél?
Előzmény: Sajó (177)
BGC Creative Commons License 2000.06.14 0 0 180
Sajókám mennyiért adod? Mennyi van benne?

Hacsek

Robinhúd Creative Commons License 2000.06.14 0 0 179
Kihasználom én is.:-)
keresek 9.3-t, vagy 9.5-t, még nem igazán döntöttem el.
Rijswand Creative Commons License 2000.06.14 0 0 178
Nem kell bocsanatot kerni, tobbek kozott ezert van a topic..
Irnal rola emilt reszeltesebben?

Előzmény: Sajó (177)
Sajó Creative Commons License 2000.06.14 0 0 177
Sziasztok,

Ha valaki esetleg ténylegesen eladó 900-ast keres forduljon hozzám bizalommal, pont van egy eladó.
'83 900 turbo coupe, fekete.
Bocsi a hirdetésért, de nem tudtam kihagyni, hogy segíthessek valakin, aki ilyet keres kétségbeesve.:)

Rijswand Creative Commons License 2000.06.14 0 0 176
NA, ismet netkozelben.
Ugy gondoltam, hogy most majd szinesszagos beszamolot kozlok a Luzerni Saab vilagtalakozorol, de nem jutottam el odaig, mas elfoglaltsagok miatt :((

A magyar saab arak botranyosak, bar ez vonatkozik a tobbi hasznaltautora is...
Erdemes keresgelni a www.autoscout24.de oldalon, es osszevetni az arakat a hazaiakkal...

Alkatresz tema.Az en altalam ismert legolcsobb, es megbizhato forras:
www.scandix.de tudtommal postaznak Mo.-ra is.
Turbo, 900 as hoz 93 ig, felujitva 980 DM, ami nem rossz.Valto komplett , felujitva , cserere,2500 DM. Termeszetesen garanciaval, zommel gyari alkatreszekkel.
A katalogusuk pdf ben letolheto. (Ez itt a reklam helye:)
Ja es mondja meg vki a volvosoknak, h. VOLVO hoz is vannnak ott cuccok...)

JA es a www.auto-forum.de oldalon is csencselnek saab tulajok, szerintem meg lehet veluk faggyuzni a dolgot, MO.-ra valo elkuldessel..

BGC kerdesere: erdemes lenne utanananezni, tekintve h. joval olcsobbak Nemeto.-ban a regebbi Saabok, foleg ha jo helyen veszed.:)
Kerdes mekkora buntetovam van rajta - en vmi 70% rol hallottam - es milyen szigoruak a muszaki vizsgalatok, allitolag egy nemet TUV on atment auto mar nem felel meg csak ugy nekik...

BlackStar, a 4 ajtoson a hatso lampa testeleset megeltem egyszerketszer, kulon drottal letesteltem mindkettot a vazra vegul..
Nekem gumibakos felfuggesztesem van, bar ebbe allitolag mar hidraulikus jarna, de az elozo barkacsolo kedvu tulaj utan.....
Egy biztos, alkatreszt csak vegszukseg eseten szabad a hovatalos saab markakersekedonel venni...

Rijswand Creative Commons License 2000.06.14 0 0 175
Termeszetesen, Robin ...
Előzmény: Robinhúd (168)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.14 0 0 174
No igen.
A B.B.-Tét.-K. úti kút az sájz. A JET szerintem jó, bár nem tú sokszor tankoltam eddig ott. A Mol érdekes stratégiát követ. Nem túl jó a benzinjül, és drága, de eddig még egyszer sem vertek át vagy próbáltak meg átverni Mol-kútnál, és a srácok is mindig jó fejek. Az Aral viszont a legjobb. Eddig akárhányszor tankoltam ott, mindig volt valami zűröm, pl kevés volt a pénzem, vagy egyáltalán nem volt nálam,(tudjátok, hülye vagyok) egyszer több száz! forintot engedtek el valahol nagyon messze, Kispesten, vagy nem is tudom, egy osztottpályás úttest mentén... (:. De a legjobb, amikor az ürömi Aral felé haladván, eleredt az áprilisi eső (idén volt egy óóóriási eső) és a kockaLadám (az orosz puszta musztángja) ablaktörlői a télen önkéntes nyugdíjba vonultak. Az esőtől viszont semmit sem láttam, így befonultunk fedett helyre, a kúthoz. Ott nem volt szabad hely, csak tankolós, az egyszem nemtankosat egy nagy Merdzsó állta el, biztos a tulajé. Mondom, bemegyek, megkérde, odaengednek-e. Bent a Merci gazdija azt mondta: 'Ja, bocs pajti, már odébb is állok...' Aszittem lenyelem a fejem. Odaálltunk, odajött a töltőkezelő segíteni, szóval megoldottuk, bár Kedvesem már nagyon unta, gyorsan összedobtam, ahogy éppen állt, és húztunk. Csak az egyiket tettem föl, és a motortengelyre ezért visszafelé járt, és a végállása függőlegesen volt. Szóval, segítettek mindenben, és még csak pénzt sem fogadtak el.

Egyébként, amíg Kedvesem Albertfalván lakott (tegnapelőttig :) ),addig a Fehérvári-Kondorosi sarki Aralnál tankoltam, meg az Dózsa György-i, és az Irinyi úti Mol-nál. Ezek jó helyek.

Előzmény: fargo (167)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.14 0 0 173
Nna, itt vagyok ahogy ígértem. Megint biztosított szeretetéről a brúzör, úgyhogy kezdhetem elölről. Nos. A 900-asok számairól volt szó. Az alvázszámokért nézzétek meg a w3.swi.hu/saab900hu lapot, vagyétek úgy, hogy ez kötelező :) , és ott lehet infókat olvasni erről. Nna. Alvázszám. Két helyen van, jobb oldalon, az 1979-81-ig gyártottaknál csak alapinfók, 81-től teljesebb kép. A változásokat is regisztrálják kis lemezkével. A bal oldalon a színezés, kétszínűek esetén is, és a kipufogógáz-ellenőrzésről tájékoztató.
Más helyen az alvázszám, 81-ig a bal hátsó ülések alatt, 81-től a csomagtartó alatt.
A motorszám 81 előtt a bal oldalon, az orrban, a kerékdobtól befele van. 81-től a benzinvezetéke, a gőzvisszavezető előtt.
Huh. Ez elég tömörre sikerült. De sikerült megírni, még mielőtt fagyott volna!!! {: )
I'll be back!
BlackStar Creative Commons License 2000.06.14 0 0 172
REKLÁM
BlackStar Creative Commons License 2000.06.14 0 0 171
Nnna. Éppen vidul az agyam. Éppen egy vagon új infót zsebeltem be a 900-asokról. Ilyenkor vidulok! Ó)
Ja igen. Készítek Myacis kollega hatására egy SAAB-ártrendet, amit a legutóbbi öt évben megjelent autósújságok használtautó-áraiból kerül ki, természetesen korrigálva eladott autóárakkal. Ez persze sokáig fog tartani, de sebaj...
A reklám után folytatjuk....
BlackStar Creative Commons License 2000.06.14 0 0 170
Bocsi a késésért, csak az op. rendszerem, meg a brúzerem, mindkettő azonos manufaktúrától származik, éppen hűsítő fagyással örvendeztetett meg, de hál'Istennek, az előző hozzászólásom legalább eljutott hozzátok.
Nnna, ígéretemhez híven előkapirgáltam a 9000-esek dolgait, és ihol a következő látszik:
'blablabla... Felújítótt/új feltöltő: Gyári: 305.350/448.540 Ft. Birner Hungária: - '
(De az első lükhárító itt is 152.300). Egyébként az újság 1998/26-os AutóMotor, tehát az előzőhöz képest szinte friss... :)
Lehetséges persze, hogy ezek illen méregdrága árak, és bontóból egy számjeggyel kevesebbért el lehet hozni dolgokat. Ki tudja? Utánanézek.

BlackStar Creative Commons License 2000.06.14 0 0 169
No igen.
A turbófelújításról csak annyit tudok, amit leírtam, de most utánasasolva az AutóPiac 1996/19-es számába, a következő adatokat mondják az új alkatrész-árakról:
Komplett motor: 1.555.781 Ft, Tengelykapcsoló-tárcsa 18.476 Ft, Generátor 168.846 Ft, Önindító 264.000 Ft, Garnitúra fékbetét 14.437, Féktárcsa 14.979 Ft, Bal első sárvédő 53.900Ft, Fényszóró 50.078 Ft, Komplett első lökhárító 109.000 Ft, tehát hangsúlyozom, 1996-os árakon.
Hmmm. Tovább tarhálok a memóriámban. Valahol van egy másik cikkem egy 9000-esről, ahol a turbókról van szó.
Ezt inkább elküldöm, mert még lejár a fél óra. Addig keresgélek, jó? :)
Robinhúd Creative Commons License 2000.06.13 0 0 168
Beleférnek a topicodba a legújabb modellek?
9.3 és 9.5?
Előzmény: Rijswand (-)
fargo Creative Commons License 2000.06.12 0 0 167
Sziasztok Saabosok :-)

BlackStar:
Az a 300k / felújított turbo az kicsit soknak tűnik nekem, fél éve néztem utána, akkor Volvohoz 140-160k között újítottak fel egy turbot. Ha nem márkakereskedésben veszed, hanem valami megbízható szerelôvel rakatod be a feltöltôt, akkor 200k körül az is megoldható. 500k az kb a gyári biturbo csere ára...

Azt a Shell kutat a BB-T-K sarkán messze el kell kerülni, kaka a benzinjük, csaknak, hazudnak és hülyének néznek. Az egyik kollégám szokott CSAK OTT tankolni, aztán meg pucolhatta az egész üzemanyag-ellátó rendszerét.

Akkor már inkább a JET kút 200 méterrel odébb, vagy az ARAL az Hengermalom és Budafoki sarkán. Ott csak a kut számlálója csalt, amíg nem reklamáltan, de megjavították...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!