Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Robinhúd Creative Commons License 2000.06.13 0 0 168
Beleférnek a topicodba a legújabb modellek?
9.3 és 9.5?
Előzmény: Rijswand (-)
fargo Creative Commons License 2000.06.12 0 0 167
Sziasztok Saabosok :-)

BlackStar:
Az a 300k / felújított turbo az kicsit soknak tűnik nekem, fél éve néztem utána, akkor Volvohoz 140-160k között újítottak fel egy turbot. Ha nem márkakereskedésben veszed, hanem valami megbízható szerelôvel rakatod be a feltöltôt, akkor 200k körül az is megoldható. 500k az kb a gyári biturbo csere ára...

Azt a Shell kutat a BB-T-K sarkán messze el kell kerülni, kaka a benzinjük, csaknak, hazudnak és hülyének néznek. Az egyik kollégám szokott CSAK OTT tankolni, aztán meg pucolhatta az egész üzemanyag-ellátó rendszerét.

Akkor már inkább a JET kút 200 méterrel odébb, vagy az ARAL az Hengermalom és Budafoki sarkán. Ott csak a kut számlálója csalt, amíg nem reklamáltan, de megjavították...

h i r d e t é s
BlackStar Creative Commons License 2000.06.12 0 0 166
No igen. Egyszer tankoltam Kagylóék B.B.-T.-K. stb utak kewreszteződésében álló kútjánál. A kockaLadám autópályán, hátszélben, lejtőn nem mente meg vele a 120-at. Még a tajga rémét is megviselte az az anyag.
Szerintem ne tankoljatok ott SAABot.
Előzmény: trbvszkij (162)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.12 0 0 165
Most látom csak, hogy 900 S-et keresel, 83-ból.
Valószínűleg GLS-re gondolhatsz, mert 1983-ban csak GL, GLs, GLi, GLE, Turbo volt csak.
A GLS viszont a következőket tudja (juteszembe, nem nagyon off, hogy mindenféle szakbarbárságot írok ide?) :
ötsebességes váltó, szervókormány, aszbesztmentes fékek, acélfelnik, önjavító lökhárítók, halogén fényszórók, helyzetjelzők, hátsó ködlámpák, tolatólámpa, gyújtással kikapcsolódó fényszórók, fényszóró mosó- és törlők, ablaktörlő intervallum-kapcsolóval, bbelülről mechanikusan állítható tükrök, buktatható belső tükör, gyerekzár a hátsó ajtón, háromajtós esetén nyitható hátsó ablakok, fűtött hátsó ablak, vontatószemek, állítható első hát és fejtámla, velúr belső, fűtött vezetőülés (USA+ EU-GB, de ez többre is igaz), elöl automata biztonsági övek, az utasülések fölött kapaszkodók, óra, megtett távolság mérő, térkép-olvasólámpa, gyújtásmegvilágítás, (US - nappal is égő lámpák), kesztyű- és csomagtartó megvilágítás, pollenszűrő, lehajtható hátsó ülés, kompakt szerszámkészlet, kárpitozott csomagtartó.
Szóval, nem keés dolog.
Mindjárt jövök vissza!

opcionális napfénytető,

BlackStar Creative Commons License 2000.06.11 0 0 164
Nnna, valahol ott hagytam abba, hogy hogyé' aggyák a 900-asokat.
Nos, nem ingyen, ide is eljutottam, és hogy mennyire nem ingyen, arra is kitérek. Például idén április idusán egy 900 16V turbo, 2001.-es vizsgával ABS, alufelni, központi zár, szervókormány, légkondi, ülésfűtés, elektromos tetőablak, oldalablak és antenna, 1,29M.
Sok, ugye?
Tavalyelőtt egy 83-as GLi-t még 380.000-ért hirdettek, egy 84-es Turbo 16V 650.000-ért kelt el, egy 82-es Turbo 85-ös APC motorral 420.000-ért. Nos, ezek a régiek kihaltak (már csak olyan fanatikusnál vannak, akiknek eszük ágában sincs eladni), és megdrágultak, vannak helyettük az öt-tíz évvel fiatalabb, méregdrága újak. Pl.idén, április elején egy 88-as, szemre GLE vagy Turbo, (az elektromos ablakok miatt gondolom, ekkor azokon volt széria) 1,10M.
Az expresszben látam egy 84-es SAABo, autó, klíma, stb. Aláírva: alkatrésznek :(
Bár lehet, hogy érdemes megvenni, és technikai kannibalizmussal javíttatni a 900-asunkat (ha van.)
Azért azt is tisztázni érdemes a futott kilométerek, a garázs csillagossága és a kasztni állapota után, hogy millen is az a felszereltség?
GL < GLs < GLi < GLE < Turbo < CD (de ez utóbbiról álmodni sem célszerű)
Hmm. A kérdésre még mindig nem válaszoltam, úgyhogy... mindjárt!
BlackStar Creative Commons License 2000.06.11 0 0 163
Hoppá, majdnem benéztem, Laazlo is szólt.
Szóval fényhiányos a műszerfalad? Aszongyák az álmoskönyvekben, hogy ezek a dolgok megoldhatók kontaktsrével, valamint a csatlakozók összerőltetésével.
Aszt mondod, 7 éves az autó. Tehát 1993-as.
Mondom a hibákat. Szóval. Karosszéria rozsdamentes, csak ott nem, ahol törött. Nézesd meg, hogy a régi tulaj nem törte-e meg nagyon.
A gyújtórendszerrel nem nagyon lesz bajod, mert az egészet kicserélték 90-ben, mert az eredeti elég gyík volt. Az új sokkal jobb, bár már olvastam panaszkodást erről. A kuplung főhengerével lehet baj, a TCS dolgaival, indítási bizonytalanságok lehetnek, a légkondi elromolhat, az autó, ha hajtják, hajlamos enni a féktárcsákat, és fékbetéteket, de az elektromos részekről is lehet rosszakat mondani- hiába, a drótok nem svédacélból vannak. A turbó miatt nem érdemes nagyon nyomulni, mert élettartama 80-250.000 kilométer, és egy felújított 300.000 Ft, egy új inkább fél milla.

Előzmény: laazlo (158)
trbvszkij Creative Commons License 2000.06.11 0 0 162
Sziasztok!

Túl vagyok az első meghibásodáson. Jókora dugulásokat okozott a benzin az egész rendszerben mindenhol. A szerelő srác első kérdése, miután átvizsgálta az autót, a következő volt: Miért tankolsz orosz benzint egy ilyen autóba? Hmmmm. Agip kútnál tankoltam, ez még hozzátartozik...Szépszép. Nem is dühöngök tovább.
Ahoi

trbvszkij

BlackStar Creative Commons License 2000.06.11 0 0 161
Szerbusztok!
Már rég voltam itt. Elsőször válaszolok Myacis kérdésére, ahogy tudok, jó?
Nna. Én sem vagyok nagyon ott az aktuális piaci helyzetben, de egy 1983-as, tavaly hirdetésben, egy 900S, szervós-riasztós-rádiós, barnametál SAABot 440.000-ért hirdettek. Azóta kicsit följebb csúszott a SAAB-ok presztízse, (érdekes, a 9-5-ös miatt), magyarán elszabadultak az árak, valamint az azóta eltelt 6+8 hónap alatt összegyűlt infláció, valamint az autó amortizációja összegezve körülbelül 5-600.000Ft lehet, de nem gyűzűm hangsúlyozni, hogy az autó műszaki állapota nagyon befolyásolja az árat.
Mindjárt elmondom, hogy mire érdemes számítani.
Előzmény: Myacis (160)
Myacis Creative Commons License 2000.06.11 0 0 160
Sziasztok!
Nem vagyok annyira benn a piaci viszonyokban (:-( , de szerintetek mit kóstál egy 83-as frissen vizsgáztatott 900 S ?
Köszi!
laazlo Creative Commons License 2000.06.11 0 0 159
Ja, most jut szembe, hogy még a tempomat is beszart, semmilyen nyomogatásra sem reagál. Lehet, hogy van egy külön bizti-je? A német nyelvű műszaki leírásommal monggyyukk nem sokra megyek: ich spreche keine deutsch (ez így jó?).
Van ötletetek? Ciao!
laazlo Creative Commons License 2000.06.11 0 0 158
Hello BlackStar!

Csatlakoznék az észrevételedhez, amennyiben az elektromos kütyükkel szokott esetleg baj lenni: a 7 éves 9000-esemnél - amit már kerek 3 napja birtoklok - is már tapasztaltam egyet-s-mást. Nyilván azzal nyitottam, hogy elvittem egy (nem SAAB márka-) szervízbe a gépet, az elektromos tetőablak, a reflektor kapcsolója meg egy ajtó-nyitás jelző lámpi van kifeküdve. Érdekes módon ezekhez már nem akartak hozzányúlni, csak autó-elektro-műszerész kell hozzá. Amúgy, ez eléggé biztató, ha összesen ennyi hibája lenne 118 ezer km-nél!
Más: eléggé sok linket találtam a net-en, csak a Yahoo-kereső talált vagy 50-60 használható SAAB-os helyet! Elég sok szervezetbe lehet is regisztráltatni magát az egyszeri tulajnak, kár, hogy eléggé költséges ez a játék: pl. a brit club 33.50-et kér a háromnegyedéves tagságért, igaz, ezért állítólag küldenek egy "Driving SAAB" című újságot is. Tudtok-e valamit, miről is beszélnek, láttátok-e már a lapot? Sajnos, a trollhattani regisztráltatás is csak hitelkártyaszám megadással érvényesíthető...ezzel még várnék egy pöttyet!

Üdv mindenkinek, tetszik ez a pálya................

Laazlo

Előzmény: BlackStar (149)
laazlo Creative Commons License 2000.06.09 0 0 157
Hi Dani!

Pár nap eltelt azóta, hogy ezt a mailt írtad, de én csak most találtam bele ebbe a fórumba... Hétvégén veszem meg életem első SAAB-ját, egy 1993-as 9000 CS-t 118 ezerrel a kerekeiben. 2.3-as 16 szelepes gyomrocska, automata váltós és sok extrás kivitel Svájcból. A lényeg, hogy csak német nyelvű gépkönyve van, amit én nem sűrűn értek. Tudsz-e esetleg abban segíteni, vajon hol lehetne szerezni legalább egy angol, ne-adj-isten honi nyelven kiadott műszaki leírást? Akár utánvéttel is szívesen megvenném, stb. Más: mi a tapasztalatod, adott esetben mire kell figyelni, érdemes-e márkaszervízbe először elvinni?

Köszi előre is: laazlo from Szeged

Előzmény: gyori dani (107)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.09 0 0 156

Szerbusztok!
Ez a váltófelfüggesztés érdekes dolog.Nemrég olvastam egy honlapon, hogy a motorfelfüggesztés gázoskodik, viszont ottt hidraulikus felfüggesztésről van szó. Lehetséges persze, hogy a motor ilyen ágaskodóós típus, és akármilyen felfüggesztésre is akasztják, akkoris lecibálja önmagát. Hmm. Ritka érzés. Valamiben nem vagyok biztos. Lehet persze az is, hogy a '86 után készült példányoknak módosították a felfüggesztését. Majd utánanézek.

Rijswand Creative Commons License 2000.06.08 0 0 155
CSatlakozom. A turbo nslsm ijitott, de a avalto makrancoskodik...a kettes syinkromgzuruje megadta magat..kidobalja gazelvetelkor..es mindezt alig 175 e km utan..felhaborito:)
Ja es a jobb oldali motorfelfuggesztes is megadta magat.Ugy latszik ez tipushiba, mert az elozo 900 omnal is ez a gumibak hagyta el magat..
Annak a valtoja 315 e utan allt be, igaz, h. az utols kb 30 e soxor kupplung nelkul volt, mert lusta voltam munkahengert cserelni...

Előzmény: BlackStar (149)
BGC Creative Commons License 2000.06.08 0 0 154
Sziasztok!

Be lehet-e hozni és kb. mennyiért külföldről, Olaszország, Svájc, Belgium 85-93-ig gyártott 900-okat, itt elsősorban az új vámjogszabályokra gondolok.

BGC

BlackStar Creative Commons License 2000.06.08 0 0 153
Ja, tudjátok-é, hogy a SAAB logója megváltozik?
Eddig, ugye, mint már tudjuk az emblémában az összecsúsztatott két kör közepén egy balra néző aranykoronás vörös griff-fej van. Ez Skáne megye átszínezett logója. Mondjuk Trollhättan és Göteborg is Västra Götalandban van, de ennek inkább történelmi okai vannak, pl Skáne svédül Scania, nna, már megint jó sokat dumáltam mellé, asse tudom, hol tartottam), szóval, és alul pedig a Scania felirat van, ami a Scania csoporthoz való tartozást jelenti, de amióta a Scaniát megvette a Volvó, az a Volvó, aminek a személygépkocsigyártásbéli névhasználati jogát meg a Ford szerezte meg, de a Volvó Eu-szankciók miatt nem fuzionálhat a Scaniával, pedig mindkettő az EU-piacon a TOP5-ben van és együtt, ha jól emlékszem 32,4 százalékot birtokolnak - ez elég harapós mennyiség, akkor is, ha nem emlékszem pontosan. Nnna. Szóval embléma. Az új logó más lesz. Kör alakban egyszerűen a Griff-fej és aláírva a SAAB felirat. (Egyébként az előzőt Carl Fredrik Reutersvärd tervezte a SAAB-Scania csoportnak. )Ha igazak az értesüléseim, az újat Augusztus 14.-én vezetik be hivatalosan is.
BlackStar Creative Commons License 2000.06.08 0 0 152
Szerbusztok!
Ááá, Bolas, ne is mondd, nem vagyok olyan okos, így pl. a 9-7-es SAABról is csak annyit tudok monani, hogy a GM-tervezte autós modellstratégia részének szánják, hogy a BMW-7-es kategóriájába törjön be. Hiába, a szuperluxus kategória nagyon elő akar törni. Így pl. hogy a 7-es Bömösbe is szerelnek holmi olajos motrot (ld. az dr. Anisits-féle 740 turbódizel, ami állva hagyja a benzineseket, csak feleannyit fogyaszt) és ettől tisztátalan lett a 7-es (ez mondjuk nem igaz, de lényeg, hogy korunk elektronikai színvonalán bármi megvalósítható, és ezért lesznek nesokára ezek a guruló paloták). Nnna. Most jól elfelejtettem, hol tartottam. Áá. Ja. Hogy a bajorok tervezik a kilences Bömöst, ezenfelül megvette a Rolls-Royce-ot, a Foxvágené a Bentley, a Ford bírja az Aston-Martint, a Merdzsó fapadosnak tartja az új S-klasszét, és nemsokára előrukkol az S két sorbakapcsolt motorjával, 12 literrel és 24 hengerrel meghajtott, gránitbetétes műszerfalú, hangvezérelt Maybach-hal... Szóval a SAAbot is bele fogják hajszolni ebbe a(z értelmetlen) presztízsversenybe.
Közben naponta 200.000 ember hal éhen, de azért csináljanak csak sok jó drága kocsit, a legfelsővezetőknek. :(
A GM meg minek erőlteti a SAABot ilyen idétlen hajkurászásba. A SAAB eddig a biztonságáról volt híres, most a GM belehajtotta a nagyobb piaci részesedésért a fiatalos karakter, sportosság kifejlesztésébe. Közben, mint a talajvíz, jönnek fel a biztonság bűverejét most felfedező gyártók, szóval, amerikanszkiék lehetnének kicsit nyitottszeműbbek is.
Ez a sportosítás csak a négyszer nagyobb gyártókapacitású Volvónak sikerült (ha nem is a 460-nal, de a C70-el például, vagy láttátok már az új 70-es reklámot különféle német adókon? Én nem, de hallottam róla) szóval, a Volvónak sikerült a fiatalítás, Peter Horbury, az ifjú titán designer segítségével. Ezekkel akartatták a SAABot is versenyezni, de félek, hogy csak az egyéni karakterét fogja elveszteni ettől.
Na sebaj. eleget dühöngtem mára. Illetve, erre a hozzászólásba. Mindjárt jövök vissza.

Előzmény: Bolas (151)
Bolas Creative Commons License 2000.06.07 0 0 151
BlackStar!

Én leborulok nagyságod előtt!
Komolyan, nekem nagyon tetszenek az infóid.
Végre többet megtudhatok "másik svédről" is..

Nem tom mennyire és mi igaz abból, hogy állítólag lesz 9-7-es Saab is.
(a srác aki mondta, 900-asa van. gondolom csak nem kamuzik. Állítólag valahol olvasta.)
Én ebben nem hiszek, de te hátha jobban utána tudnál nézni!

BlackStar Creative Commons License 2000.06.07 0 0 150
Megint itt vagyok, asziszem vagyok oly' szemét, és egy újabb ötvenes tömbök okozok itt a hozzászólásaimmal.
Nna. Lehet, hogy nem is tudtátok, de én elmondom, hogy az első kiadású 900-asokon a kézifék még az első kerekekre hatott.
Ja, kiahgytam a hibákból, hogy az néha a hátó lámpa testelése is hibádzani szokott. Ez is csak az első generációsonkál, és csak négyajtósokon.
Hmm. Most meg jól elfelejtettem, mit is akartam.
BlackStar Creative Commons License 2000.06.07 0 0 149
Mint Syrax kollega is utalt rá, hogy SAABéknál -ha van -, akkor általában az elektromos rendszerrel van baj. A kontakthibákkal szoktak példálózni, ilyenkor állítólag vagy kontaktfolyadék, vagy csatlakozócsere. Ez főleg a gyújtókábelre igaz. (Itt is látszik, hogy a Lada gyárban milyen autókkal álmodtak a tervezők, mert pl. a 2105-ben, amit pl. én is birtokolok, nemesen öntöződik a Volvo-tól lopott formavilág a az eredeti kereklámpás örökségével, de fölismerhető a SAAB-ot utánozni akarás is. Hiába, ahol hideg van, ott hidegben bevált autókat kell másolni. Erre utal a hátsó tengely megoldása, a nagy, kockalámpa, extraként törlővel, odalt az index, a szögletes forma, a 2107-es nagy hűtőrácsa(Volvo) és műszerfala(SAAB és Volvo), stb.)
Szóval kontakthiba. Állítólag a 900-asook igazi svédacélból készültek, és nemigen rozsdásodnak.
A motor vibrációit érdemes megfigyelni, úgymint a turbóét, ha padlógáznál sötéten(vagy akár világosan is) füstöl, akkor csere, vagy felújítás.
Azt is mondják, akiknek van, hogy a turbó a mechanikusan működőek közül az érzékeny pontja az utónak. Főleg a turbós autóknál van a recsegő váltó, és csúszó kuplung, ez a kopott szinkrongyűrűk miatt van, a másik pedig a tengelykapcsoló kopása miatt. A motor felfüggesztése is hajlamos eltöredezni, ilyenkor gázadáskor felemelkedik az eleje (a motornak)
Gázos még a kormány holtjátéka, de ezt állítólag ezt orvosolták, (még valamikor az 1985-ös javítgatáskor, talán.)
Némelyik példány hajlamos ereszteni a hőcserélőnél a hűtővizet, pont a pedálokra.
A félrehúzó kézifék, az olajfolyás a motornál és a váltónál, még jellemző hibái a típusnak.
A kézifékre mindjárt visszatérek.

BlackStar Creative Commons License 2000.06.07 0 0 148
Retek!
Nekem sose sikerálnak a táblázatok. Irbumburzum.
Nna. Mint plátói SAAM-mániás, azt kérdeném valakitől, akinek tényleg van 900-asa, hogy ... szóval. Aszongyák a madarak, hogy (1996 közepén) egy komplett 900-as motorért 1.555.781 forintot kérnek, áfástul. Ugye ez nem igaz? Vagy hogy egy szem gyári első lökhárító 109.000, egy önidnító 264.000, vagy hogy egy szem fényszóró 50.100 forintba kerül?
Mert ha igen, elég sokkoló.
(Nem tudom, észrevettétek-e a stratégiámat. Hozzászólók vagy hússzor egymás után, és a gyors növekedést észrevéve, több embernek támad kedve hozzászólni...
Tényleg, mi az, hogy 'infantilis'? :) )
BlackStar Creative Commons License 2000.06.07 0 0 147
Szerbusztok!
Kicsit pangunk, nemdebár?
(Mos'nemazé' hogy példálózzak, de itt van ez a Volvó - vagy mi -, ahol mindenki beír mindent, ami eszébe jut. Vagy csak azért ez a csönd, mert ledermedtetek a sok hülyeségemtől? :) )
Nnna. Képzeljétek, bár nem egészen idevágó, láttam egy elborult viking honlapot, a Nordic SAAB tuningcégét. Hogy ne is mondjak semmit.
Biztos unatkoztak a srácok télen, mert a garázsba zárta őket egy kisebb hóvihar, (bár biztos emiatt lettek híresek az északi építészek, pl Alvar Aalto, vagy az IKEA, és ezért olyan szép a SAABok belseje), szóval, a fickók tuningolnak SAABokat. Először stílszeróen a 900-ast jellemezném, bár ez sajna új kivitelű. Sebaj, az se rossz, (tudjátok, ha 1994 november elseje után készült. Ez egy keddi nap volt, akkor állították üzembe a svéd minőséggel elkészített gyártósort, az addigi helyett.) Nnna. A 2.0 Turbót kissé megizmosítják 220 lovasra, 1.600 dollárért, vagy 235-re 2.520-ért. Kipufogó gyanánt rábiggyesztenek az autóra egy hétcentis kéményt, amire addig van garancia, amíg a tied az autó. A cső vége három colos, egy ezresért. Féket is erősítenek, pl. a 330 miliméteres féktárcsák árát is csak kétezerötszáz
dollár választja el az 'ingyen'-től. 225-ös, tizennyolc colos gumik, darabja, majd félezer.
De ez eddig olcsó is, meg lassú és erőtlen is.
A SAAB 9-5 Aero Nordic 3. lépésben tömött kivitele a következőt tudja:
• 300 LE/440 Nm
• Csipptuning, szoftver, légszűrő, verseny katalizátor, rozsdamentes kipufogórendszer, négycolos kéménnyel, vagy kettő hármassal
• 2756 Dolla' + adó + száll. ktg.

Összehasonlítás (csak tényleg mint érdekesség:)

BMW M5 Saab 9-5 Nordic3
400hp 500Nm 300hp 440Nm
70-110km/h 3asban 3.3s 3.4s
70-110km/h 4esben 4.6s 4.5s
70-110km/h 5ösben 5.9s 6.9s

Elég brút. És akkor az Aeroban csak a pucér
2.3-as dolgozik...
Nnna. Mindjárt visszajövök, értelmesebb témákkal.

Syrax Creative Commons License 2000.06.06 0 0 146
Hali mindenki!
Nekem foleg a turbositas miatt tetszenek a SAAB-ok (csakugy, mint nehany Volvo es az Audi - pl. a regi kedvenc: a 200-as). Volt mar a "csaladban" egy 9000-es, 2.3 Turbo, ezert batorkodtam irni:) Ami megfogott benne: a kenyeztetes - amit meg a hatso utasok is elvezhettek -, a stabilitas es az "onbizalom". Foleg itthon, nem gyakori a 200 loero koruli teljesitmeny, amivel normalis sebessegek mellett mindenfele manovert meg lehet csinalni, nem beszelve a nyomatek-karakterisztikarol! Ja, es a turbo futyulese se mindennapi feeling. Olvastam az uj, valtoztathato kompresszioju motorrol, amitol fogyasztascsokkentest remelnek. (Ezert is tetszik a fenti harmas, mert mindig kitalalnak vmi ujat. Kar, hogy pl. az Audi nem keszitette el az 5 hengeres es az 5 szelepes ujitasai utan a "25V" jelzesu motort. Tok jol nezett volna ki. ) Szoval, hogy szavam ne felejtsem: Artani nem art, de ha nem "elvezetbol" vezeti az ember a "hagyomanyost", meglepoen kis ertekek jonnek am ki. Gondoljatok bele: egy Trabi padlogazon, teljes terhelessel megy 100-at, a 9000-esnek itt me'g nem is kene a 3-at kapcsolni:) Szoval igencsak reszterheles ez neki. Hogy vmi rosszat is mondjak (bar ne kene!), az elektromossag es elektronika tekinteteben me'g lehetne mit javitani a megbizhatosagon! Eddig mindenki dicserte a regieket, hogy elnyuhetetlenek, es vki erdeklodott az ujabbakrol. Haaat, a bonyolultsagnak is megvan az a'ra, de a "vas" maga tenyleg eleg idotallo. Van tapasztalatotok a "TCS Control"-fe'le hibauzenetrol? Ilyenkor motor leall, vezeto elolvassa a muszerfalat, tudomasul veszi:), aztan a gyujtast le, ujraindit, fekpedalt megnyom a fedelzeti szamitogep szorakoztatasara:) es - kuplung fol, visszaengedve 5-be - mar mehetunk is tovabb. Tempomat hasznalata mellett gyakori.
Mara ennyi, mert nekem is tart me'g a vizsgaidoszak...
BlackStar Creative Commons License 2000.06.06 0 0 145
Szerbusztok!
Blacs?
Hm.
Nna, valahol ott hagytam abba (tényleg, abbahagytam? :) ) a mesémet, hogyha bemegyünk Trollhättanba a gyárba, lehelyezünk az asztalra röpke tíz millát, már össze is rámolnak nékünk egy pl. 900-ast, 90-est, vagy -legjobb tudomásom szerint- akár 99-est is. A 2.0-ás moci készülhetett egy darab vagy kettő karburátorral (ez volt a 'dubbla förgaser'), vagy pedig befecskendezéssel. Ezek teljesítményei 95, 110, és 120 lovak voltak (vannak) (meg az már tárgyalt 1.8-as, ugye.)
1969-ben kabriót is csináltak a 99-esből. Svédországban nagyon népszerűek lehettek ezek a járgányok, tekintve, hogy pl. Norrbottenben télen, rendkívül mérsékelt a hőség. :)
Nemsokára kihozták az EMS kivitelt, amihez pl. elektro albalkok, tükrök, és fűtött székek jártak.
1977-ben aztán megjelent a két litykós, turbón át szipákoló 145 lovas kivitelt is (figyi a ravasz névváltasztást, ez volt a Turbo. :) )Aztán úgy döntöttek, hogy az autót kicsit megjáratják a szántófődön is, ez lett a 99 Turbo Rally,1978 január 16-án mutatták be, kevesellték is ezt a másfélszáz önjáró kolbásznyi erőt, kis piszkálással épp 240-re tornázták fel a teljesítményt, hogy szebben szóljon, mindjárt nyomott is vagy 369 Nm-t 3500/percnél. Ez főleg akkor szép, ha elképzeljük a legelső generációs 900-tól mindössze kispolszkinyi orrával eltérő autócskát, amint annyit nyom, mint a mostani 9-5 Aero (illetve 1 Nm-rel kevesebbet, de 10 lóval többet). Az első ávben még csak dekázgattak vele, de aztán Stig Blomkvist megnyerte vele a svéd rallit. Aztán a szabályok megváltozásával hagyták inkább ezt a dolgot.

Előzmény: Rijswand (144)
Rijswand Creative Commons License 2000.06.05 0 0 144
Csak igy tovabb Blacs Star..:)
Majd estefele irok tobbet :)

hat nem szep?

BlackStar Creative Commons License 2000.06.05 0 0 143
Egyébként Rijswand leutóbbi hozzászólását kihívásként értelmezem. :)
Szóval SAAB 99.

Hossza 4.370mm, szélessége 1.690mm, magassága 1440 mm, tengelytávja 2475mm, nyomtáv elöl 1390, hátul 1400 mm, önhordó karosszéria, fordulási körátmérő 10,6 m, gumiabroncs méret 165 SR13,
első kerekekre ható kézifék, 1200kg üzemkész tömeg. Féktárcsaátmérő 270mm, mint tudjuk, elöl-hátul. Csomagtartó 347 litykós.
Motor 4 hengeres, 1985 köbcentis, 90 furat, 78 löket. Sűrítés 9,2:1-hez, legnagyobb nyomaték 161Nm/3500fordulatnál, legnagyobb teljesítmény 100LE(73,5kW)/5200fodulatnál. Függőszelepek, felülfekvő, láncos vezérműtengely.

Nnna.
Kérdés van?
:)

BlackStar Creative Commons License 2000.06.05 0 0 142
Héló!(csakazértse Szerbusztok!)
Mi ez a pangás?!
Példálózzak a Volvóval?
Nna!
(dühöngés off, agyunkra indítózzunk)
Ahogy végigböngésztem ezt a lapocskát, fölmerül, hogy miért propelleres a SAAB hűtőrácsa.
Nagyon egyszerű. Rijswand kollega alant közölt egy képet pl. a Varangyról. Ha megnézitek, a nóziján középen van egy kis kockoid, a széle meg a többi. Nna, ez a többi a légcsavar lapát, a közepe meg az agy. Nos, ahogy ez az odők során módosult, és, hogy a kockoid széle illeszkedjék a lámpa belső részéhez, megdöntötték. Aztán, -őleg az amerikai exprot SAABokon, a szélét megtriplázták, és besüllyesztett lámpát kapott, az amcsi szokásoknak megfelelően. (Az amerikaiknaak félelmetes érzékük van ahhoz, hogyan kell egy autól elrondítani - a SAABokat azért nem sikerült, bár próbálkoztak szépen.)
Rijswand Creative Commons License 2000.06.02 0 0 141
Itt egy kep, ahol lebuktathato a Varangy:

LAtszik h. a 99re epitette Varangy mennyivel nagyobb mint a96 os

Az elso 99 es amin 99 kaszni volt - akkor meg Gudmind - 1967 juni 5 -en keszult el, mindossze 5 honappal a piacradobas elott..
Es nem is Saab volt ay elsokre rairva, hanem

azaz Daihatsu, amely marka nem volt ismeretlen a svedeknel, de egy sem futott beloluk SE-ben, es a nevet a saab sportkocsik betuibol ki lehetett rakni...

Ezeket aztan a messzi eszakon ill. Kelet-Europaban (!) teszteltek, mert ott bekenhagytak oket az ujsagirok...(Nincs vkinek fenykepe 60 as evekbol, Mo-n, sved rendszamu autorol?)

Ami nem ment ki az utra, azokat egy regi hangarban korbe korbe vezettek, amik birtak..
Igy tortent az elso baleset 99 eseel, az egyik kormanyozhatatllanna valt, es falnak ment..

1967 nov 22 hivatalosan is bejelentettek a Saab 99 et, 400,000 tervezesi munkaora es tesztek utan...
De 1969 ig nem volt kaphato valojaban. Addig kiadtak, h. ugy mondjam betatesztre peldanyokat, kivalsztott vevok, es Saab alkalmazottak vehettek a 99 esbol, es a Saab felugyeletevel hasznalhattak, de ugy h. folyamatosan jelentettek a Saabnak..
Az 1969 es modellben csak egyfele mocui volt, a 1709 ccm, 80 lovas, es az elsokben meg volt a ketutemukbol (a la Watrburg) orokolt szabadonfuto/zar..

A Saab 99 et 1984 ig gyartottak, a vegen 90 jelzessel meg 1987 ig az utodjat, mar a 900 darabjaival. 590,000 99 keszult 84 ig...

BlackStar Creative Commons License 2000.06.02 0 0 140
Mesélek a 900-as rokonságáról, jó?
Nnna. A 900-as közvetlen előjét, a 99-est 1967 őszén mutatták be, soros négyes, 80lovas motorral. A SAAB ekkor már erősen hajtotta a négytárcsafékes autók gyártását, és a lámpatörlőt is elfogadottá (és elvárttá) tette Svédországban (1970-ben vagyunk! Ekkor kezdék idehozni a Zsiguljikat, amiket épp akkor butítottak le hátul dobosra). Mondjuk, az északi időjárásban azért naaagyon praktikus dolog az ilyesmi. :) Szóval a SAAB innovatívkodott már akkor is. De pl. az önjavító lökhárítók se rossz dolgok. Ennél az autónál kezdték el gyártani 1971-ben az ülésfűtést.
Ja. Az első kétülésközött-kulcsos is a 99-es volt. Ez az autó tekinthető nagyon sok okból is a mai SAABok (illetve az igazi SAABok) szellemi ősatyjának. Az egész valahogy úgy kezdődött, hogy ...
1963 őszén elkezdtek vikingék egy nagyobb autót akartak tervezni, ami szakított volna az eddigi, golyóautós hagyományokkal, és csak az autófeelingje lett volna hasonló (pl a SAAB96 és a 99 azért valahol hasonlít)
Hatvannégy április másodikára (ez tutifix, az előbb néztem utána) az összehozott tervekre az igazgatóság és a főmérnökök rábólintottak, és mindjárt adtak neki egy kódnevet is: Gudmund (ez a név volt a svéd naptárban, csak onnan tudják ennyire biztosra a dátumot :) )
Szóval, fejlesztgettek de rájöttek, hogy tesztelni is kéne. Akkortájt dívott a Saab 96-os, egy igazi golyóbis, és ennek a kasztniját szerelték a leendő99-es alvázára és motorjára. Ő lett a 'Varangy' Ezt pedig közben tesztelgették,(1966-ban járunk) ami furcsa volt, mert különbözött az eredeti 96-ostól, ráadásul nem a 96-os kétütemű, hátomhengeres motorja (Wartburg :) még hasonlíott is a pupos ezreshez. Vajon ki álmodott kivel..? :) )
buzgott benne, hanem egy négyhengeres, négyütemü, soros erőforrás. Ezeket a teszteléseket főleg éjszaka végezték, hogy nehogymá valaki megszimatoljon az itt készülő finomságból valamit, és ráadásul mindig kísérte egy sima mezei 96-os. De egyszercsak levillantotta őket a svéd Expressen újság valami okostojása, és kiderült a titok.
67 közepén ráhúzták az első prototípus kasztnit. Az összeszerelsét egy régi repülő-összeszerelőben végezték, a Vinterpalatset-ben (Téli Palota) mert a festék a plafonról mintr hó hullott le és borította el a padlót.
Ekkor kezdték el nyúzópróbázni az autót, Skandináviában, a dühöngő mínuszokban, kelet-Európában, és még sok szép helyen.
Hmm. Hajnali öt van. Holnap illetve ma este folytatom.


BlackStar Creative Commons License 2000.06.01 0 0 139
Ismét itt vagyok, és jelentkezem a kívánt linkkel:
http://www.saabnet.com/tsn/ssl/
Az legfelső, amit a Bangor Daily News-ből ollóztak ki, valahol megvan maga a cikk is. Ha megtalálom, a részleteket is közlöm.
Mindjárt jövök vissza, addigis elküldöm ezt!
Előzmény: baas (138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!