Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BlackStar Creative Commons License 2000.06.05 0 0 143
Egyébként Rijswand leutóbbi hozzászólását kihívásként értelmezem. :)
Szóval SAAB 99.

Hossza 4.370mm, szélessége 1.690mm, magassága 1440 mm, tengelytávja 2475mm, nyomtáv elöl 1390, hátul 1400 mm, önhordó karosszéria, fordulási körátmérő 10,6 m, gumiabroncs méret 165 SR13,
első kerekekre ható kézifék, 1200kg üzemkész tömeg. Féktárcsaátmérő 270mm, mint tudjuk, elöl-hátul. Csomagtartó 347 litykós.
Motor 4 hengeres, 1985 köbcentis, 90 furat, 78 löket. Sűrítés 9,2:1-hez, legnagyobb nyomaték 161Nm/3500fordulatnál, legnagyobb teljesítmény 100LE(73,5kW)/5200fodulatnál. Függőszelepek, felülfekvő, láncos vezérműtengely.

Nnna.
Kérdés van?
:)

BlackStar Creative Commons License 2000.06.05 0 0 142
Héló!(csakazértse Szerbusztok!)
Mi ez a pangás?!
Példálózzak a Volvóval?
Nna!
(dühöngés off, agyunkra indítózzunk)
Ahogy végigböngésztem ezt a lapocskát, fölmerül, hogy miért propelleres a SAAB hűtőrácsa.
Nagyon egyszerű. Rijswand kollega alant közölt egy képet pl. a Varangyról. Ha megnézitek, a nóziján középen van egy kis kockoid, a széle meg a többi. Nna, ez a többi a légcsavar lapát, a közepe meg az agy. Nos, ahogy ez az odők során módosult, és, hogy a kockoid széle illeszkedjék a lámpa belső részéhez, megdöntötték. Aztán, -őleg az amerikai exprot SAABokon, a szélét megtriplázták, és besüllyesztett lámpát kapott, az amcsi szokásoknak megfelelően. (Az amerikaiknaak félelmetes érzékük van ahhoz, hogyan kell egy autól elrondítani - a SAABokat azért nem sikerült, bár próbálkoztak szépen.)
h i r d e t é s
Rijswand Creative Commons License 2000.06.02 0 0 141
Itt egy kep, ahol lebuktathato a Varangy:

LAtszik h. a 99re epitette Varangy mennyivel nagyobb mint a96 os

Az elso 99 es amin 99 kaszni volt - akkor meg Gudmind - 1967 juni 5 -en keszult el, mindossze 5 honappal a piacradobas elott..
Es nem is Saab volt ay elsokre rairva, hanem

azaz Daihatsu, amely marka nem volt ismeretlen a svedeknel, de egy sem futott beloluk SE-ben, es a nevet a saab sportkocsik betuibol ki lehetett rakni...

Ezeket aztan a messzi eszakon ill. Kelet-Europaban (!) teszteltek, mert ott bekenhagytak oket az ujsagirok...(Nincs vkinek fenykepe 60 as evekbol, Mo-n, sved rendszamu autorol?)

Ami nem ment ki az utra, azokat egy regi hangarban korbe korbe vezettek, amik birtak..
Igy tortent az elso baleset 99 eseel, az egyik kormanyozhatatllanna valt, es falnak ment..

1967 nov 22 hivatalosan is bejelentettek a Saab 99 et, 400,000 tervezesi munkaora es tesztek utan...
De 1969 ig nem volt kaphato valojaban. Addig kiadtak, h. ugy mondjam betatesztre peldanyokat, kivalsztott vevok, es Saab alkalmazottak vehettek a 99 esbol, es a Saab felugyeletevel hasznalhattak, de ugy h. folyamatosan jelentettek a Saabnak..
Az 1969 es modellben csak egyfele mocui volt, a 1709 ccm, 80 lovas, es az elsokben meg volt a ketutemukbol (a la Watrburg) orokolt szabadonfuto/zar..

A Saab 99 et 1984 ig gyartottak, a vegen 90 jelzessel meg 1987 ig az utodjat, mar a 900 darabjaival. 590,000 99 keszult 84 ig...

BlackStar Creative Commons License 2000.06.02 0 0 140
Mesélek a 900-as rokonságáról, jó?
Nnna. A 900-as közvetlen előjét, a 99-est 1967 őszén mutatták be, soros négyes, 80lovas motorral. A SAAB ekkor már erősen hajtotta a négytárcsafékes autók gyártását, és a lámpatörlőt is elfogadottá (és elvárttá) tette Svédországban (1970-ben vagyunk! Ekkor kezdék idehozni a Zsiguljikat, amiket épp akkor butítottak le hátul dobosra). Mondjuk, az északi időjárásban azért naaagyon praktikus dolog az ilyesmi. :) Szóval a SAAB innovatívkodott már akkor is. De pl. az önjavító lökhárítók se rossz dolgok. Ennél az autónál kezdték el gyártani 1971-ben az ülésfűtést.
Ja. Az első kétülésközött-kulcsos is a 99-es volt. Ez az autó tekinthető nagyon sok okból is a mai SAABok (illetve az igazi SAABok) szellemi ősatyjának. Az egész valahogy úgy kezdődött, hogy ...
1963 őszén elkezdtek vikingék egy nagyobb autót akartak tervezni, ami szakított volna az eddigi, golyóautós hagyományokkal, és csak az autófeelingje lett volna hasonló (pl a SAAB96 és a 99 azért valahol hasonlít)
Hatvannégy április másodikára (ez tutifix, az előbb néztem utána) az összehozott tervekre az igazgatóság és a főmérnökök rábólintottak, és mindjárt adtak neki egy kódnevet is: Gudmund (ez a név volt a svéd naptárban, csak onnan tudják ennyire biztosra a dátumot :) )
Szóval, fejlesztgettek de rájöttek, hogy tesztelni is kéne. Akkortájt dívott a Saab 96-os, egy igazi golyóbis, és ennek a kasztniját szerelték a leendő99-es alvázára és motorjára. Ő lett a 'Varangy' Ezt pedig közben tesztelgették,(1966-ban járunk) ami furcsa volt, mert különbözött az eredeti 96-ostól, ráadásul nem a 96-os kétütemű, hátomhengeres motorja (Wartburg :) még hasonlíott is a pupos ezreshez. Vajon ki álmodott kivel..? :) )
buzgott benne, hanem egy négyhengeres, négyütemü, soros erőforrás. Ezeket a teszteléseket főleg éjszaka végezték, hogy nehogymá valaki megszimatoljon az itt készülő finomságból valamit, és ráadásul mindig kísérte egy sima mezei 96-os. De egyszercsak levillantotta őket a svéd Expressen újság valami okostojása, és kiderült a titok.
67 közepén ráhúzták az első prototípus kasztnit. Az összeszerelsét egy régi repülő-összeszerelőben végezték, a Vinterpalatset-ben (Téli Palota) mert a festék a plafonról mintr hó hullott le és borította el a padlót.
Ekkor kezdték el nyúzópróbázni az autót, Skandináviában, a dühöngő mínuszokban, kelet-Európában, és még sok szép helyen.
Hmm. Hajnali öt van. Holnap illetve ma este folytatom.


BlackStar Creative Commons License 2000.06.01 0 0 139
Ismét itt vagyok, és jelentkezem a kívánt linkkel:
http://www.saabnet.com/tsn/ssl/
Az legfelső, amit a Bangor Daily News-ből ollóztak ki, valahol megvan maga a cikk is. Ha megtalálom, a részleteket is közlöm.
Mindjárt jövök vissza, addigis elküldöm ezt!
Előzmény: baas (138)
baas Creative Commons License 2000.06.01 0 0 138

please add meg a linket a saabnet.com -on ,mert nem találtam meg a balesetes képeket amiről írtál
. ide is beszúrhatod azt a linket az indexre.
kösz.
Előzmény: BlackStar (135)
CYRUS Creative Commons License 2000.06.01 0 0 137
Szia BlackStar!
off
korábbi kérdésedre válasz! 4 évig Stockholmban!
Amuyg én azt hittem te Svédben, élsz de ha tudnál jönni a talira akkor ezek szerint nem :)
Akkor honnan a tudás?
On
A tali nem Kistarcsán hanem Nagytarcsán lesz..Amugy nem rábeszélni akarlak, de szerintem gyere m jok azok a Volvok is :))
És beszélni attól még lehet Saabról is !
BlackStar Creative Commons License 2000.06.01 0 0 136
Tényleg, jöttök erre a találkozóra? Mert én lehet, hogy kisasolok. Bár Kistarcsa nagyon messze van, Volvok miaat newm is néznék ki, csak és kizárólag SAABok miatt... :)
Hm. Még akartam valamit mondani.
BlackStar Creative Commons License 2000.06.01 0 0 135
Nnna. Megint itt vagyok. Feljogosítva éerzem magam. Nnna. RAF2 kérdezte, hogy honnan veszem ezeket az infóimat. Eszembe jutott egy tök ari honlap. Neked jó, mert tudsz svédül, de a többiek nem valószínű, úgyhogy akkor ajánlok pár kifejezést. Szóval, ez a honlap a surf.to/saab.
Vigyázzatok vele, mert egyetlen hivatkozás sincs aláhúzva, úgyhogy pl. a BILARNA (az autók)-on belül látjátok felsorolva az eddigi SAABok neveit, nos, azok mind hiperlinkek. Nnna.
Ennek ellenére MINDENKINEK ajánlom, mert nagyon király, és tömve van infóval. Mindenfélével.
Néhány kulcsszó: Hem:'home', Länkar:linkek, allmänt: általános, inleding: bevezetés,ej tillgänglig: nem hozzáférhető, till bilarna: autóba(ig),finns ej: nem létezik, mâtt: méret, Ár-för-ár: évről évre (nem is tudom, milyen karaktert használjak, hogy ne tévelyedjen el teljesen) évről-érvre tre,fyra, fem dörrar: 3-4-5-ajtós, Välj ársmodell: kb. válassz modellévet (a modellnek a modellévét, nem csak úgy általánosan. De majd úgyis rájöttök :) ) visa: mutasd! som begagnad: használtan, gamla/nya: régi/új, svaga punkter: gyenge pontok.
Ha bármit nem értetek, kérdezzetek!
BlackStar Creative Commons License 2000.06.01 0 0 134
Aha, ez a jellemző, hogy svédéknél már mióta alap a biztonság, mások meg csak mostanában, divatból követik. Chris Nilsson, a SAAB vezető biztonságtechnikai mérnöke a tavalyelőtti EuroNCAP törésteszt után, amikor a három évtizedes rutinú SAAB-fejlesztőgárda (oda ugyan nem engedik a jenkiket!) terméke, a 9-5-ös, megalázta az 5-ös Bömöst, a Toyota Camryt, meg a Volvo-S70-est, utána szerényen azt nyilatkozta, hogy bár lemosaták a pályáról a többit (Ebböl a Volvo a harapós, a biztonsági övet ugyanis egy Volvo-mérnök találta ki, asziszem 1949-ben, de erre ne esküdjetek meg! én sem teszem.. :) )
Nna, szóval aszondta ez az ember, hogy sikerük ellenére a Saab továbbra sem hisz az ütközéstesztekben, és inkább a valós szituációkban 'összejött' erednményeket tartja mérvadónak. Ezért is törtek össze egy rakás 9-5-öst, sőt! Vikingéknél északon a 900-asokhoz adtak egy fekete dobozt is, ami rögzítette a balesetet megelőző körülményeket. Ebbe persze a biztosítók is beszálltak... Már vagy nyolc éve elemzik ezeket a dolgokat.
Van a SAABNET.COM-on fönn egy oldal azokról, akik a SAABnak köszönhetik, hogy még élnek. Van pár nagyon harapós kép, pl, egy klasszikus 900-assal a srác lemászott az útról. Totál összetörte az autó orrát, pont ugyanolyanra, mint amilyen a prospektusban van, hogy lennie kell, és minden komolyabb nélkül megúszta. Légzsák nélkül.
A másik eset még durvább. Egy autó, talán 9000-es, (csak a felniből gondolom, más ugyanis nem felismerhető a képen, pl. hogy milyen színű is volt az autó) bekerült két kamion közé. Két ellentétes irányba menő kamion közé. A benne ülő nő csak kisebb zúzódásokkal megúszta. Törés nélkül.
Előzmény: Rijswand (132)
fargo Creative Commons License 2000.06.01 0 0 133
Sziasztok Saabosok!

Mégegyszer, ismétlésképpen, nehogy elfelejtôdjön:

Szeretettel várunk 3-án, szombaton minden svéd autót szeretô kollegát a Volvoklub Magyarország találkozójára a nagytarcsai autósmoziban.

10 órától programok, kifulladásig. Gyertek el minél többen :-)

Rijswand Creative Commons License 2000.05.31 0 0 132
Valamint a 70es evek elejen szeriaban adtak a 4 tarcsafeket, a harompontos ovet, fejtamlat, es az ovre figyelmezteto lampat.Es brutalis utascellat, nayg lokharitokat...A motorbolcso mar akkor is ugy volt kialakitva, hogy frontalis utkozesnel az utaster ala csuszik, es nem bele a vezeto + az utas lababa...
Ezek a dolgok mas cegeknel, mar a nyolcvanas evekben megjelentek:) - vagy akkor sem..:)

Ami zavaro, az a 87 utani modellekben , az USAban biztos, mashol nem tudom, a folyamatosan ego muszerfalvilagitas.Este, varosban, megteveszto lehet, mert azt hiszed egnek a lampaid...

Előzmény: BlackStar (129)
RAF2 Creative Commons License 2000.05.31 0 0 131
kedves black star!

immáron 10 éve itt élek és dolgozom stockholmba.

ha nem vagyok indiszkrét ezeket a szövegeket honnan forditod?

Előzmény: BlackStar (116)
lore Creative Commons License 2000.05.31 0 0 130
'Ja igen. Nagyon gáz, hogy itt hülyeségekkel töltöm az indexet? Ha igen, szóljatok.'

Dehogy gáz! Végre okosodhatunk saab-ügyileg. Amúgy honnan veszed az infót? Spéci újságok, net vagy csak innen-onnan és jó a memóriád?

Csak így tovább!

lore

Előzmény: BlackStar (129)
BlackStar Creative Commons License 2000.05.31 0 0 129
Na, megint itt vagyok.
Tényleg, van valakinek SAAB gépkönyve, használati utasítása, prospektusa?
Vagy pl. leírása a műszerfalról?
Mert ha van, akkor lefénymásolhatná(m), beszkennelhetné(m), és/vagy elküldhetné nekem, mert eddig nem sok műszerfalat láttam. Szintén jó lenne mindenféle műszaki leírás is.
Hm. Akartam valamit.
Ja igen. Nagyon gáz, hogy itt hülyeségekkel töltöm az indexet? Ha igen, szóljatok.
Öt percet vártam, és nem szólt senki. Akkor folytatom. :)
Tudjátok-e, hogy a SAAB volt az első, 1969-ben az ülések közé tette a gyújtáskulcsot (azóta is hihetetlenül fíling!), biztonsági okokból. Például az akkori autók közül a Zaporozsec (bár az szerintem később volt) meg a kis DAF volt széles körben hírhedt a balesetet okozó slusszkulcsaikról, amelyekk kettéhasították a sofőr térdkalácsát ütközéskor.
Há már így belejöttek az ergonómiába, 1970-ben elkezzdték gyártani a fényszoró mosó/törlő-t, amit azóta is hagy sikerrel nyúnnak a különféle gizdázó gyárak (négykarika, háromágúcsillag, és társaik, u.i. most divat lett a biztonság)
Egy évre rá kitalálták az ülésfűtést is (ki érti, hogy miért nem valami dél-olasz gyártó? :) )
Egyébként, édesapám volt Helsinkiben, már vagy huszonöt éve, és ott látott az utcai parkolóban spec. akkutöltő/vízmelegítő csatlakozókat. Praktikusak.
A SAAB aztán '97-ben szellőztetni kezdte, hogy az üléseket is szellőztetni fogja. :)
Érdekes, hogy svédéknél húzó ventilláort építettek be, amíg a friccek jobban szeretik a nyomó ventillátort.

BlackStar Creative Commons License 2000.05.31 0 0 128
Jaaj! Most látom csak, millen rút lett a táblázatom :(
Na sebaj. Ha valami nagyon fúrja az oldalatokat, úgyis megkérdezitek...
Ja. Piacok.
Szóval. Van az amcsiknak egy olyan kis lámpájuk a műszerfalon, ami mutatja, mikor kell felváltani :)
A SAAB követi az aurea mediocritas elvet, amikor az összes piacra egy darab hátsó ködlámpával jelenik meg. Odaát ugyanis egy se szokott lenni, a szigetországban meg mindjárt kettő. Mindenesetre az egy darab lámpát könnyebb megkülönböztetni a féktől.
No igen. Meg az államokban sokkal több szín rendelhető, meg ilyesmik.
Hmm. Akartam még valamit.
BlackStar Creative Commons License 2000.05.31 0 0 127
Sziasztok!

Már éppen hozzá akartam szólni a SVC (Saab Variable Compression) motorokról, erre Rijswand kollega idestesz egy hivatkozást... :)
Sebaj, ezesetben tovább süketelek a SAABos dolgokról.
Nnna. Akkor egyik kedvencemről, az új 900-asról fogok mesélni, pl. olyan érdekes(?) dolgot, hogy hogyan változik a SAAB900 tulajdonosok ígényessége és - ennek megfelelően a piacokon a SAAB-900-as felszereltsége.
Legyen mondjuk az amerikai, az angol és a magyar piac, ami alig tér el a svédtől, pl. nem adják alapáron még az SE-hez sem a fűthető ülést, Svédországban már az S-hez is jár. Na ja.
Rajzolok egy táblázatot a motorokról, a fekszerektslgekről, meg az ajtókról:
_________________________________________________
Anglia:
3 ajtós 5 ajtós nyitott
2.0i i, S i, S (XS) S
2.3 S S, SE SE
2.0T S,SE S,SE SE
2.5V6 SE SE SE

Magyarország

3 ajtós 5 ajtós nyitott
2.0i i,S i,S,SE -
2.3 S SE SE(de 97töl már nem)
2.0T SE S,SE SE(ez is csak 96-ig)
2.5V6 - SE SE

Egyesült Államok

3 ajtós 5 ajtós nyitott
2.0i ilyen az államokban egyáltalán nincs
2.3 S S S
2.0T SE SE SE
2.5V6 - SE SE

Érdekes különbségek mutatkoznak azonban a betűk mögött rejlő felszereltségek. Például érdekes, hogy az amcsiknak 4 év garancia járt, az angoloknak egy, és bizonyos alkatrészekre még kettő. Az angol szervízintervallum 12.000 mérföld, az USÁban 10.000. Ez például a szigetország kisebb évi hőingásának köszönhető.
Egyébként sok kisebb eltérés van még, így pl. hogy a tempomat nagyon ritka Albionban, de nagyon gyakori jenkiéknél. Ez utóbbiban például tilos a két részből, egy normál és egy nagylátószögűből összetett tükör a vezetpoldalon, és rá kell írni, hogy 'a tárgyak, amiket a tükörben lát, a valóságban távolabb, az ön háta mögött vannak.'
Anliában ez a tükör széria, és nincs is összefirkálva. Az angolok nem is szeretik a Sensonic váltót, ami odaát gyakori. Tudtommal nálunk nem volt rendelhető.
A tengerentűli kivitelekben a könnyűfém felni, légkondi, és a tempomat, valamint az ülésfűtés széria, de angliában csak az SE szinthez jártak, az ülésfűtés még ahhoz se, csak mint extra.
1997-ben még megpróbálkoztak ott bevezztni a hátsó ülésfűtést de rá se bagóztak a szászok,inkább ejtették.
Egy honlapon olvastam ennek az okát. A britek szerint ugyanis a légkondi, és az ülésfűtés szükségtelen extrák csak, mert csak 'még egy felesleges dolog, hogy tönkremenjen'- ugyanezt állítják még az elektromos ablakokról is.
Érdekes, hogy az Államokban széria a nappal is üzemelő tompított. Ehhez azért hozzátenném, hogy (leendő) apósom egy hete járt a keleti parton, és az ottani kollegái kezébe nyomtak egy 900SE slusszkulcsot, hogy 'Nesze, furikázz egy kicsit'. Persze, nem dobott egy hátast se... :)
Ja ige, és ott azt látta, hogy nem divat az nappal is működő lámpa. Azyt szintén látta, hogy a 'mezei' SE is motoros ülésállítással, meg minden ínyencséggel készül.
Egyes vélemények szerint az európai futóművek keményebbek, mint az amerikaiak, a sportfutómű meg főleg - ezt is csak hallomásból tudom, mert eddig csak kettő darab SAABban ültem, és mind a kettő kiállítási darab volt. :(
Hm. Aszem, ezt most elküldöm.


Rijswand Creative Commons License 2000.05.30 0 0 126
http://www.saabnet.com/tsn/press/000318.html

Saab Reveals Unique Engine Concept that Offers High Performance and Low Fuel Consumption

Előzmény: BGC (125)
BGC Creative Commons License 2000.05.30 0 0 125
Sziasztok!

Hallottatok az új Saab találmányról, a változtatható kompresszióvezérlésről?
Állítólag "félbe van vágva a motor" és 4 fokkal lehet állítani a főtengely helyzetét a hengerfejhez képest, tehát változik a felső holtpont.
Ezzel a kompresszió 8-14 változtatható ha kapcsol a turbó akkor leejti a kompressziót, ha pedig állandó fordulaton "autópályán" forog a motor akkor növeli ezzel is kímélve a motort.
Állítólag egy 1.6-os motorral próbálkoztak és így sikerült 200 le feletti teljesítményt kihozni a motorból.

Rijswand Creative Commons License 2000.05.30 0 0 124
Irjál neki emilt, a topicban itt volt egoaxa néven...
Előzmény: wilde (123)
wilde Creative Commons License 2000.05.29 0 0 123
Macibb,

En nem teszek ki tablat (igaz, most nincs is mire) -
inkabb veszek egyet. Az sokkal praktikusabb... :)

Tenyleg, az swi-s Saab 900 honlap tulajdonosa,
fenntartoja, uzemeltetoje jelen van korunkben?
Nagyon igeretes kis site, a technikai informaciok/
modelltortenet rovatban viszont van egy csomo
pontatlansag.

Előzmény: Törölt nick (122)
Törölt nick Creative Commons License 2000.05.29 0 0 122
Trbvszkij,

akkor még én se vagyok reménytelen eset, hiszen Skoda Formanom volt februárig, most meg egy 15 éves Seat Ibizával közlekedem. De majd kiteszem rá a táblát, hogy

SAAB-PÓTLÓ JÁRAT

Macibb

Előzmény: trbvszkij (114)
wilde Creative Commons License 2000.05.29 0 0 121
Sziasztok, szia lore, szia trbvszkij!

Ezek szerint elneztem. Nem baj, en megbocsajtok
magamnak. :)
A Skodat eszembe se jut szegyellni, sot,
visszavagyom a lagy rugozasara meg a farmotorra.

Klasszikus 900 tulajdonosok, kerlek, jelentkezzetek! :)

Előzmény: lore (113)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.29 0 0 120
NA megegyszer:)
Előzmény: Rijswand (119)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.29 0 0 119
Ez a full oszkomfort:
Előzmény: Rijswand (118)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.29 0 0 118
Ezekbol a klasszikus 900asra kb 250 db ot gyartottak, az USAban 1 db van, nemetoban allitolag vagy 20 db, belgimban 1, a tobbei svedo. A kereskedo szerint ujonnan kb 10 e. USD...
Hasznaltan "csak" 18000 SEK, azaz kb 4000 DM...lehet h. kene venni egyet?:)
Akkor mar nem is kell lakast vennie az mberner, hanem kedvenc jarmuveben lakhat..:)

Es 9000 re is:

Előzmény: Rijswand (117)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.29 0 0 117
Ja, es a 9-3 ban enem szerie az ulesfutes...

Ami meg a szerintem a 96 bol maradt, az a "Fasten seats belts" felirat, ami meg a 9-3 ban is ua. csak a helye valtozott meg, atkerult kicsit balra, es kicsit foljebb.

Bonusz,
Lakomodul Saabra:


BlackStar Creative Commons License 2000.05.29 0 0 116
Szerbusz RAF2!
Mondd, hol lakol Svédországon belül? Most is?

Bocsánat, megint offtopickodom.Nna, szóval ott hagytuk abba, hogy megkülönböztetni, a 900 ast és a 9-3ast kívülről.
Hátulról a legegyszerűbb a helyzet. Ha a rendszáma két hátsó lámpája közöttt van, akkor 9-3, ha alatta, akkor 900.
Oldalról segítség, hogy a 900-asok nagy többségének van egy (majdnem) körbefutó krómcsík, aminek jeleléte biztossá teszi azt a kilencszázát. :) Ha domborodik a csomagtérfedél, akkor az 9-3as. Ha pedig a hátsó lökhárító a vége felé egy keményebb ívben törik meg, és nem összeszűkül, akkor az megintcsak az újabb modell.
Ugyanez áll az első karosszériaelemre is. Ha elszűkül, és finomabb ívben fordul felfelé, akkor az a kétnullás, ha pedig derékszögben, belül rejtve a ködlámpákat, akkor 9-3.
Ez utóbbi Viggenje és Aerója is könnyem megkülönböztethető, a Viggennek ugyanis felül van az ütközésvédő csíkja.
Egyébként viggen azt jelenti, "a villámlás" (az "a" elől, az fontos. Mindenki elrontja mind a hazai, mind a külföldi -svéd szakirodalomban)
Ja. Belül is eltér a két SAAB, a 900, és a 9-3. Első blikkre leginkább az alapfelszereltségűek megkülönböztethetőek. A régien három-, az újnak négyküllős a kormánya.
Nos. Hát ilyen egyszerű.

Ja igen. Írod még, hogy a 9000-es modell eredetileg az Alfa Romeo 164, Fiat Croma és a Lancia Themával együtt lett kifejlesztve, mert ezek a gyárak a biztonsági autótervezéshez kértek ménöki segítséget a SAAB-tól. Ez meg is látszik
az említett márkákon, főleg az utóbbi kettőn, mert ott erősen hatott a viking befolyás.
Ja. Mesétlem már, hogy a március 21.óta új vezető tervezője van a SAABnak?
Ő pedig Michael Mauer, amióta Einar Hareide távozott tavaly szeptemberben. Mauer korábban dolgozott a MCC SmartGNbh design studióban,
1995-1998 SLK Mercedes, SL, A-class.
Einartól származik a Saab rekléámszlogene, amit manapság lehet is látni az utcákon: "The world is full of look-alike cars. We didn't need another one." - "A világ tele van egyforma autókkal. Nincs szükség még egyre. "
Csak úgy mondtam.
Nnno. Még írok.

Előzmény: RAF2 (106)
BlackStar Creative Commons License 2000.05.29 0 0 115
Szerbusztok!

Kikukkolok a vizsgára gyakorlás melléktermékei alól.
SAAB!
Hol is hagytam abba?
Ja. Hogy miért pont 900 és nem 9-3?
Nos. Ez elég egyszerű. A kettő között nagyon sok különbség van. Nna. Ugye tudod, hogy (lehet, hogy mist kiábrándító leszek), hogy amikor elkezdték gyártani az új 900-ast, azt az Opel Calibra padlajára építették. A V6os motorokat pedig Angliából hozták, a Vauxhall, az Opel ottani leánkája rámolta össze és Opelekbe szánták eredetileg. A 900-asba azonban csak 2.5ös V6 került, mostanában már háromliteresek a féltucat dugattyús aggregátok. A 9-5ös V6osa pedig a világ első széria asszimetrikusan töltött turbójú motorja. Ezt az Ecopowert csak az egyik hengersor (ha szemből nézed, akkor az elülső) hajtja meg, (közös a turbó eleje és a kipufogócsonk) de mindkét sort tölti, 0,25 barral. A nyomásszabályozás is ravaszdi, mert elektronikus vezérlésű fojtószelep végzi, nem pedig a szokásos bypass (megkerülő) szelep.
Egyébként a motorvezérlés Trionic, ami saját fejlesztésű, és adatbuszon keresztül társalog pl. az automata váltóval. Ennek kezdeményeit is megtalálhatjuk a 900ason.
Nnna. Motorok.
A 9-5ösben mint tudjuk, lehet
__________________________________________
név motor lovacska turbó neve
2.0 B205E 150LE GT17
2.0 B205E 190LE GT17(+trim kit)
2.3 B235E 170LE GT17
3.0V6 B308E 200LE GT15
2.3Aero B235R 230LE TD04HL-15T
_____________________________________________
Nnna. Ezek a számok azt jelentik, hogy B mint benzin, GT mint Garrett Turbo, E mint alacsony nyomású turbó (ejtsd: ECO), a B után levő két szám a köbtérfogatot, a harmadik a motorgenerációt jelenti, ami ha 5-ös, akkor negyedik generációós motorról van szó. A 8-ast nem kell komolyan venni :) Érdekesség, hogy a TD04-est a Mitsubishivel együtt fejlesztették ki.
De azért megjegyezzük a kedvencemet is, a 185 lovas 900ast, amiben 2.0 B204L, magas nyomású T25M Garrett-turbó fúv. A 4es itt harmadik generációs motort jelent.

Ja! Tudom már. Arról volt szó, hogy mi a különbség a 900 és a 9-3-as között.
Honfoglalásunk 1104. évfordulója tiszteletére kb. ennyi helyen változtaták meg a 900-ast. Így, a jelzésen kívül van, ami látszik, meg van, ami nem.
Ami nem:
Új ülések, új műszerek, módosított, közvetlenebb kormányszerkezet, lágyabb, de megerősített, részben új futómű, módosított kerékfelfóggesztés(a megnövelt rugóutak hatására stabilabb, konfortosabb azz autó), oldallégzsákok, aktív fejtámlák, új, merevebb, ütközésbiztosabb karosszériastruktúra (Jaj. Félek magamtól), hatásosabb zajszigetelés, profi hifi, stb.
És ami igen: Módosult csomagterfedél, hűtőmaszk, hátsó lés első lökhárító, fényszórók, hátsó lámpák, új hely a rendszámnak, stb.
Miről lehet első blikkre megkülönböztetni:
Előlről:
A hűtőmaszk a 900nál vékony keretű, a keret vonalainak szélei párhuzamosak, mindenhol egyformák. Ha kicsit vaskosabbak, a lyukak rajta pacaszerűbbek, akkor az egy 9-3.
A beömlők a lökhárítón sokkal beszédesebbek. Az összes kilencszázasnak kocka alakú ködlámpája van, csak egyszerűen belevágva a karosszéria idomba, és a rendszám alatt van egy nagyobb, téglalak alakú lik, mögötte hűl a turbó, a légkondi, no meg a motor hőcserélője.
A 9-3ason szép, ives kinti szélű lámpák, nagyobb, szélesebb járatban.
Jaj! Mennyit írtam!
Mindjárt folytatom.
BlackStar

Előzmény: Törölt nick (105)
trbvszkij Creative Commons License 2000.05.29 0 0 114
Sziasztok, picit meglepődtem, hogy ilyen jól beindult a topic, míg nem netezhettem. Hajrá, így tovább.
Wilde, szívesen mesélek neked, és ígérem objektíven fogom értékelni az autót, persze még így is dicshimnusz lesz. Nem tudom mennyire közérdekű, ezért inkább emailben küldöm. A skodát meg ne szégyeldd, nekem is favoritom volt a SAAB előtt...:)
Blackstar, hihetetlen, mi mindent tudsz. Respekt. Szerintem írj még, engem mindenesetre igencsak érdekel.
trbvszkij

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!