Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BlackStar Creative Commons License 2000.06.01 0 0 135
Nnna. Megint itt vagyok. Feljogosítva éerzem magam. Nnna. RAF2 kérdezte, hogy honnan veszem ezeket az infóimat. Eszembe jutott egy tök ari honlap. Neked jó, mert tudsz svédül, de a többiek nem valószínű, úgyhogy akkor ajánlok pár kifejezést. Szóval, ez a honlap a surf.to/saab.
Vigyázzatok vele, mert egyetlen hivatkozás sincs aláhúzva, úgyhogy pl. a BILARNA (az autók)-on belül látjátok felsorolva az eddigi SAABok neveit, nos, azok mind hiperlinkek. Nnna.
Ennek ellenére MINDENKINEK ajánlom, mert nagyon király, és tömve van infóval. Mindenfélével.
Néhány kulcsszó: Hem:'home', Länkar:linkek, allmänt: általános, inleding: bevezetés,ej tillgänglig: nem hozzáférhető, till bilarna: autóba(ig),finns ej: nem létezik, mâtt: méret, Ár-för-ár: évről évre (nem is tudom, milyen karaktert használjak, hogy ne tévelyedjen el teljesen) évről-érvre tre,fyra, fem dörrar: 3-4-5-ajtós, Välj ársmodell: kb. válassz modellévet (a modellnek a modellévét, nem csak úgy általánosan. De majd úgyis rájöttök :) ) visa: mutasd! som begagnad: használtan, gamla/nya: régi/új, svaga punkter: gyenge pontok.
Ha bármit nem értetek, kérdezzetek!
BlackStar Creative Commons License 2000.06.01 0 0 134
Aha, ez a jellemző, hogy svédéknél már mióta alap a biztonság, mások meg csak mostanában, divatból követik. Chris Nilsson, a SAAB vezető biztonságtechnikai mérnöke a tavalyelőtti EuroNCAP törésteszt után, amikor a három évtizedes rutinú SAAB-fejlesztőgárda (oda ugyan nem engedik a jenkiket!) terméke, a 9-5-ös, megalázta az 5-ös Bömöst, a Toyota Camryt, meg a Volvo-S70-est, utána szerényen azt nyilatkozta, hogy bár lemosaták a pályáról a többit (Ebböl a Volvo a harapós, a biztonsági övet ugyanis egy Volvo-mérnök találta ki, asziszem 1949-ben, de erre ne esküdjetek meg! én sem teszem.. :) )
Nna, szóval aszondta ez az ember, hogy sikerük ellenére a Saab továbbra sem hisz az ütközéstesztekben, és inkább a valós szituációkban 'összejött' erednményeket tartja mérvadónak. Ezért is törtek össze egy rakás 9-5-öst, sőt! Vikingéknél északon a 900-asokhoz adtak egy fekete dobozt is, ami rögzítette a balesetet megelőző körülményeket. Ebbe persze a biztosítók is beszálltak... Már vagy nyolc éve elemzik ezeket a dolgokat.
Van a SAABNET.COM-on fönn egy oldal azokról, akik a SAABnak köszönhetik, hogy még élnek. Van pár nagyon harapós kép, pl, egy klasszikus 900-assal a srác lemászott az útról. Totál összetörte az autó orrát, pont ugyanolyanra, mint amilyen a prospektusban van, hogy lennie kell, és minden komolyabb nélkül megúszta. Légzsák nélkül.
A másik eset még durvább. Egy autó, talán 9000-es, (csak a felniből gondolom, más ugyanis nem felismerhető a képen, pl. hogy milyen színű is volt az autó) bekerült két kamion közé. Két ellentétes irányba menő kamion közé. A benne ülő nő csak kisebb zúzódásokkal megúszta. Törés nélkül.
Előzmény: Rijswand (132)
h i r d e t é s
fargo Creative Commons License 2000.06.01 0 0 133
Sziasztok Saabosok!

Mégegyszer, ismétlésképpen, nehogy elfelejtôdjön:

Szeretettel várunk 3-án, szombaton minden svéd autót szeretô kollegát a Volvoklub Magyarország találkozójára a nagytarcsai autósmoziban.

10 órától programok, kifulladásig. Gyertek el minél többen :-)

Rijswand Creative Commons License 2000.05.31 0 0 132
Valamint a 70es evek elejen szeriaban adtak a 4 tarcsafeket, a harompontos ovet, fejtamlat, es az ovre figyelmezteto lampat.Es brutalis utascellat, nayg lokharitokat...A motorbolcso mar akkor is ugy volt kialakitva, hogy frontalis utkozesnel az utaster ala csuszik, es nem bele a vezeto + az utas lababa...
Ezek a dolgok mas cegeknel, mar a nyolcvanas evekben megjelentek:) - vagy akkor sem..:)

Ami zavaro, az a 87 utani modellekben , az USAban biztos, mashol nem tudom, a folyamatosan ego muszerfalvilagitas.Este, varosban, megteveszto lehet, mert azt hiszed egnek a lampaid...

Előzmény: BlackStar (129)
RAF2 Creative Commons License 2000.05.31 0 0 131
kedves black star!

immáron 10 éve itt élek és dolgozom stockholmba.

ha nem vagyok indiszkrét ezeket a szövegeket honnan forditod?

Előzmény: BlackStar (116)
lore Creative Commons License 2000.05.31 0 0 130
'Ja igen. Nagyon gáz, hogy itt hülyeségekkel töltöm az indexet? Ha igen, szóljatok.'

Dehogy gáz! Végre okosodhatunk saab-ügyileg. Amúgy honnan veszed az infót? Spéci újságok, net vagy csak innen-onnan és jó a memóriád?

Csak így tovább!

lore

Előzmény: BlackStar (129)
BlackStar Creative Commons License 2000.05.31 0 0 129
Na, megint itt vagyok.
Tényleg, van valakinek SAAB gépkönyve, használati utasítása, prospektusa?
Vagy pl. leírása a műszerfalról?
Mert ha van, akkor lefénymásolhatná(m), beszkennelhetné(m), és/vagy elküldhetné nekem, mert eddig nem sok műszerfalat láttam. Szintén jó lenne mindenféle műszaki leírás is.
Hm. Akartam valamit.
Ja igen. Nagyon gáz, hogy itt hülyeségekkel töltöm az indexet? Ha igen, szóljatok.
Öt percet vártam, és nem szólt senki. Akkor folytatom. :)
Tudjátok-e, hogy a SAAB volt az első, 1969-ben az ülések közé tette a gyújtáskulcsot (azóta is hihetetlenül fíling!), biztonsági okokból. Például az akkori autók közül a Zaporozsec (bár az szerintem később volt) meg a kis DAF volt széles körben hírhedt a balesetet okozó slusszkulcsaikról, amelyekk kettéhasították a sofőr térdkalácsát ütközéskor.
Há már így belejöttek az ergonómiába, 1970-ben elkezzdték gyártani a fényszoró mosó/törlő-t, amit azóta is hagy sikerrel nyúnnak a különféle gizdázó gyárak (négykarika, háromágúcsillag, és társaik, u.i. most divat lett a biztonság)
Egy évre rá kitalálták az ülésfűtést is (ki érti, hogy miért nem valami dél-olasz gyártó? :) )
Egyébként, édesapám volt Helsinkiben, már vagy huszonöt éve, és ott látott az utcai parkolóban spec. akkutöltő/vízmelegítő csatlakozókat. Praktikusak.
A SAAB aztán '97-ben szellőztetni kezdte, hogy az üléseket is szellőztetni fogja. :)
Érdekes, hogy svédéknél húzó ventilláort építettek be, amíg a friccek jobban szeretik a nyomó ventillátort.

BlackStar Creative Commons License 2000.05.31 0 0 128
Jaaj! Most látom csak, millen rút lett a táblázatom :(
Na sebaj. Ha valami nagyon fúrja az oldalatokat, úgyis megkérdezitek...
Ja. Piacok.
Szóval. Van az amcsiknak egy olyan kis lámpájuk a műszerfalon, ami mutatja, mikor kell felváltani :)
A SAAB követi az aurea mediocritas elvet, amikor az összes piacra egy darab hátsó ködlámpával jelenik meg. Odaát ugyanis egy se szokott lenni, a szigetországban meg mindjárt kettő. Mindenesetre az egy darab lámpát könnyebb megkülönböztetni a féktől.
No igen. Meg az államokban sokkal több szín rendelhető, meg ilyesmik.
Hmm. Akartam még valamit.
BlackStar Creative Commons License 2000.05.31 0 0 127
Sziasztok!

Már éppen hozzá akartam szólni a SVC (Saab Variable Compression) motorokról, erre Rijswand kollega idestesz egy hivatkozást... :)
Sebaj, ezesetben tovább süketelek a SAABos dolgokról.
Nnna. Akkor egyik kedvencemről, az új 900-asról fogok mesélni, pl. olyan érdekes(?) dolgot, hogy hogyan változik a SAAB900 tulajdonosok ígényessége és - ennek megfelelően a piacokon a SAAB-900-as felszereltsége.
Legyen mondjuk az amerikai, az angol és a magyar piac, ami alig tér el a svédtől, pl. nem adják alapáron még az SE-hez sem a fűthető ülést, Svédországban már az S-hez is jár. Na ja.
Rajzolok egy táblázatot a motorokról, a fekszerektslgekről, meg az ajtókról:
_________________________________________________
Anglia:
3 ajtós 5 ajtós nyitott
2.0i i, S i, S (XS) S
2.3 S S, SE SE
2.0T S,SE S,SE SE
2.5V6 SE SE SE

Magyarország

3 ajtós 5 ajtós nyitott
2.0i i,S i,S,SE -
2.3 S SE SE(de 97töl már nem)
2.0T SE S,SE SE(ez is csak 96-ig)
2.5V6 - SE SE

Egyesült Államok

3 ajtós 5 ajtós nyitott
2.0i ilyen az államokban egyáltalán nincs
2.3 S S S
2.0T SE SE SE
2.5V6 - SE SE

Érdekes különbségek mutatkoznak azonban a betűk mögött rejlő felszereltségek. Például érdekes, hogy az amcsiknak 4 év garancia járt, az angoloknak egy, és bizonyos alkatrészekre még kettő. Az angol szervízintervallum 12.000 mérföld, az USÁban 10.000. Ez például a szigetország kisebb évi hőingásának köszönhető.
Egyébként sok kisebb eltérés van még, így pl. hogy a tempomat nagyon ritka Albionban, de nagyon gyakori jenkiéknél. Ez utóbbiban például tilos a két részből, egy normál és egy nagylátószögűből összetett tükör a vezetpoldalon, és rá kell írni, hogy 'a tárgyak, amiket a tükörben lát, a valóságban távolabb, az ön háta mögött vannak.'
Anliában ez a tükör széria, és nincs is összefirkálva. Az angolok nem is szeretik a Sensonic váltót, ami odaát gyakori. Tudtommal nálunk nem volt rendelhető.
A tengerentűli kivitelekben a könnyűfém felni, légkondi, és a tempomat, valamint az ülésfűtés széria, de angliában csak az SE szinthez jártak, az ülésfűtés még ahhoz se, csak mint extra.
1997-ben még megpróbálkoztak ott bevezztni a hátsó ülésfűtést de rá se bagóztak a szászok,inkább ejtették.
Egy honlapon olvastam ennek az okát. A britek szerint ugyanis a légkondi, és az ülésfűtés szükségtelen extrák csak, mert csak 'még egy felesleges dolog, hogy tönkremenjen'- ugyanezt állítják még az elektromos ablakokról is.
Érdekes, hogy az Államokban széria a nappal is üzemelő tompított. Ehhez azért hozzátenném, hogy (leendő) apósom egy hete járt a keleti parton, és az ottani kollegái kezébe nyomtak egy 900SE slusszkulcsot, hogy 'Nesze, furikázz egy kicsit'. Persze, nem dobott egy hátast se... :)
Ja ige, és ott azt látta, hogy nem divat az nappal is működő lámpa. Azyt szintén látta, hogy a 'mezei' SE is motoros ülésállítással, meg minden ínyencséggel készül.
Egyes vélemények szerint az európai futóművek keményebbek, mint az amerikaiak, a sportfutómű meg főleg - ezt is csak hallomásból tudom, mert eddig csak kettő darab SAABban ültem, és mind a kettő kiállítási darab volt. :(
Hm. Aszem, ezt most elküldöm.


Rijswand Creative Commons License 2000.05.30 0 0 126
http://www.saabnet.com/tsn/press/000318.html

Saab Reveals Unique Engine Concept that Offers High Performance and Low Fuel Consumption

Előzmény: BGC (125)
BGC Creative Commons License 2000.05.30 0 0 125
Sziasztok!

Hallottatok az új Saab találmányról, a változtatható kompresszióvezérlésről?
Állítólag "félbe van vágva a motor" és 4 fokkal lehet állítani a főtengely helyzetét a hengerfejhez képest, tehát változik a felső holtpont.
Ezzel a kompresszió 8-14 változtatható ha kapcsol a turbó akkor leejti a kompressziót, ha pedig állandó fordulaton "autópályán" forog a motor akkor növeli ezzel is kímélve a motort.
Állítólag egy 1.6-os motorral próbálkoztak és így sikerült 200 le feletti teljesítményt kihozni a motorból.

Rijswand Creative Commons License 2000.05.30 0 0 124
Irjál neki emilt, a topicban itt volt egoaxa néven...
Előzmény: wilde (123)
wilde Creative Commons License 2000.05.29 0 0 123
Macibb,

En nem teszek ki tablat (igaz, most nincs is mire) -
inkabb veszek egyet. Az sokkal praktikusabb... :)

Tenyleg, az swi-s Saab 900 honlap tulajdonosa,
fenntartoja, uzemeltetoje jelen van korunkben?
Nagyon igeretes kis site, a technikai informaciok/
modelltortenet rovatban viszont van egy csomo
pontatlansag.

Előzmény: Törölt nick (122)
Törölt nick Creative Commons License 2000.05.29 0 0 122
Trbvszkij,

akkor még én se vagyok reménytelen eset, hiszen Skoda Formanom volt februárig, most meg egy 15 éves Seat Ibizával közlekedem. De majd kiteszem rá a táblát, hogy

SAAB-PÓTLÓ JÁRAT

Macibb

Előzmény: trbvszkij (114)
wilde Creative Commons License 2000.05.29 0 0 121
Sziasztok, szia lore, szia trbvszkij!

Ezek szerint elneztem. Nem baj, en megbocsajtok
magamnak. :)
A Skodat eszembe se jut szegyellni, sot,
visszavagyom a lagy rugozasara meg a farmotorra.

Klasszikus 900 tulajdonosok, kerlek, jelentkezzetek! :)

Előzmény: lore (113)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.29 0 0 120
NA megegyszer:)
Előzmény: Rijswand (119)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.29 0 0 119
Ez a full oszkomfort:
Előzmény: Rijswand (118)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.29 0 0 118
Ezekbol a klasszikus 900asra kb 250 db ot gyartottak, az USAban 1 db van, nemetoban allitolag vagy 20 db, belgimban 1, a tobbei svedo. A kereskedo szerint ujonnan kb 10 e. USD...
Hasznaltan "csak" 18000 SEK, azaz kb 4000 DM...lehet h. kene venni egyet?:)
Akkor mar nem is kell lakast vennie az mberner, hanem kedvenc jarmuveben lakhat..:)

Es 9000 re is:

Előzmény: Rijswand (117)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.29 0 0 117
Ja, es a 9-3 ban enem szerie az ulesfutes...

Ami meg a szerintem a 96 bol maradt, az a "Fasten seats belts" felirat, ami meg a 9-3 ban is ua. csak a helye valtozott meg, atkerult kicsit balra, es kicsit foljebb.

Bonusz,
Lakomodul Saabra:


BlackStar Creative Commons License 2000.05.29 0 0 116
Szerbusz RAF2!
Mondd, hol lakol Svédországon belül? Most is?

Bocsánat, megint offtopickodom.Nna, szóval ott hagytuk abba, hogy megkülönböztetni, a 900 ast és a 9-3ast kívülről.
Hátulról a legegyszerűbb a helyzet. Ha a rendszáma két hátsó lámpája közöttt van, akkor 9-3, ha alatta, akkor 900.
Oldalról segítség, hogy a 900-asok nagy többségének van egy (majdnem) körbefutó krómcsík, aminek jeleléte biztossá teszi azt a kilencszázát. :) Ha domborodik a csomagtérfedél, akkor az 9-3as. Ha pedig a hátsó lökhárító a vége felé egy keményebb ívben törik meg, és nem összeszűkül, akkor az megintcsak az újabb modell.
Ugyanez áll az első karosszériaelemre is. Ha elszűkül, és finomabb ívben fordul felfelé, akkor az a kétnullás, ha pedig derékszögben, belül rejtve a ködlámpákat, akkor 9-3.
Ez utóbbi Viggenje és Aerója is könnyem megkülönböztethető, a Viggennek ugyanis felül van az ütközésvédő csíkja.
Egyébként viggen azt jelenti, "a villámlás" (az "a" elől, az fontos. Mindenki elrontja mind a hazai, mind a külföldi -svéd szakirodalomban)
Ja. Belül is eltér a két SAAB, a 900, és a 9-3. Első blikkre leginkább az alapfelszereltségűek megkülönböztethetőek. A régien három-, az újnak négyküllős a kormánya.
Nos. Hát ilyen egyszerű.

Ja igen. Írod még, hogy a 9000-es modell eredetileg az Alfa Romeo 164, Fiat Croma és a Lancia Themával együtt lett kifejlesztve, mert ezek a gyárak a biztonsági autótervezéshez kértek ménöki segítséget a SAAB-tól. Ez meg is látszik
az említett márkákon, főleg az utóbbi kettőn, mert ott erősen hatott a viking befolyás.
Ja. Mesétlem már, hogy a március 21.óta új vezető tervezője van a SAABnak?
Ő pedig Michael Mauer, amióta Einar Hareide távozott tavaly szeptemberben. Mauer korábban dolgozott a MCC SmartGNbh design studióban,
1995-1998 SLK Mercedes, SL, A-class.
Einartól származik a Saab rekléámszlogene, amit manapság lehet is látni az utcákon: "The world is full of look-alike cars. We didn't need another one." - "A világ tele van egyforma autókkal. Nincs szükség még egyre. "
Csak úgy mondtam.
Nnno. Még írok.

Előzmény: RAF2 (106)
BlackStar Creative Commons License 2000.05.29 0 0 115
Szerbusztok!

Kikukkolok a vizsgára gyakorlás melléktermékei alól.
SAAB!
Hol is hagytam abba?
Ja. Hogy miért pont 900 és nem 9-3?
Nos. Ez elég egyszerű. A kettő között nagyon sok különbség van. Nna. Ugye tudod, hogy (lehet, hogy mist kiábrándító leszek), hogy amikor elkezdték gyártani az új 900-ast, azt az Opel Calibra padlajára építették. A V6os motorokat pedig Angliából hozták, a Vauxhall, az Opel ottani leánkája rámolta össze és Opelekbe szánták eredetileg. A 900-asba azonban csak 2.5ös V6 került, mostanában már háromliteresek a féltucat dugattyús aggregátok. A 9-5ös V6osa pedig a világ első széria asszimetrikusan töltött turbójú motorja. Ezt az Ecopowert csak az egyik hengersor (ha szemből nézed, akkor az elülső) hajtja meg, (közös a turbó eleje és a kipufogócsonk) de mindkét sort tölti, 0,25 barral. A nyomásszabályozás is ravaszdi, mert elektronikus vezérlésű fojtószelep végzi, nem pedig a szokásos bypass (megkerülő) szelep.
Egyébként a motorvezérlés Trionic, ami saját fejlesztésű, és adatbuszon keresztül társalog pl. az automata váltóval. Ennek kezdeményeit is megtalálhatjuk a 900ason.
Nnna. Motorok.
A 9-5ösben mint tudjuk, lehet
__________________________________________
név motor lovacska turbó neve
2.0 B205E 150LE GT17
2.0 B205E 190LE GT17(+trim kit)
2.3 B235E 170LE GT17
3.0V6 B308E 200LE GT15
2.3Aero B235R 230LE TD04HL-15T
_____________________________________________
Nnna. Ezek a számok azt jelentik, hogy B mint benzin, GT mint Garrett Turbo, E mint alacsony nyomású turbó (ejtsd: ECO), a B után levő két szám a köbtérfogatot, a harmadik a motorgenerációt jelenti, ami ha 5-ös, akkor negyedik generációós motorról van szó. A 8-ast nem kell komolyan venni :) Érdekesség, hogy a TD04-est a Mitsubishivel együtt fejlesztették ki.
De azért megjegyezzük a kedvencemet is, a 185 lovas 900ast, amiben 2.0 B204L, magas nyomású T25M Garrett-turbó fúv. A 4es itt harmadik generációs motort jelent.

Ja! Tudom már. Arról volt szó, hogy mi a különbség a 900 és a 9-3-as között.
Honfoglalásunk 1104. évfordulója tiszteletére kb. ennyi helyen változtaták meg a 900-ast. Így, a jelzésen kívül van, ami látszik, meg van, ami nem.
Ami nem:
Új ülések, új műszerek, módosított, közvetlenebb kormányszerkezet, lágyabb, de megerősített, részben új futómű, módosított kerékfelfóggesztés(a megnövelt rugóutak hatására stabilabb, konfortosabb azz autó), oldallégzsákok, aktív fejtámlák, új, merevebb, ütközésbiztosabb karosszériastruktúra (Jaj. Félek magamtól), hatásosabb zajszigetelés, profi hifi, stb.
És ami igen: Módosult csomagterfedél, hűtőmaszk, hátsó lés első lökhárító, fényszórók, hátsó lámpák, új hely a rendszámnak, stb.
Miről lehet első blikkre megkülönböztetni:
Előlről:
A hűtőmaszk a 900nál vékony keretű, a keret vonalainak szélei párhuzamosak, mindenhol egyformák. Ha kicsit vaskosabbak, a lyukak rajta pacaszerűbbek, akkor az egy 9-3.
A beömlők a lökhárítón sokkal beszédesebbek. Az összes kilencszázasnak kocka alakú ködlámpája van, csak egyszerűen belevágva a karosszéria idomba, és a rendszám alatt van egy nagyobb, téglalak alakú lik, mögötte hűl a turbó, a légkondi, no meg a motor hőcserélője.
A 9-3ason szép, ives kinti szélű lámpák, nagyobb, szélesebb járatban.
Jaj! Mennyit írtam!
Mindjárt folytatom.
BlackStar

Előzmény: Törölt nick (105)
trbvszkij Creative Commons License 2000.05.29 0 0 114
Sziasztok, picit meglepődtem, hogy ilyen jól beindult a topic, míg nem netezhettem. Hajrá, így tovább.
Wilde, szívesen mesélek neked, és ígérem objektíven fogom értékelni az autót, persze még így is dicshimnusz lesz. Nem tudom mennyire közérdekű, ezért inkább emailben küldöm. A skodát meg ne szégyeldd, nekem is favoritom volt a SAAB előtt...:)
Blackstar, hihetetlen, mi mindent tudsz. Respekt. Szerintem írj még, engem mindenesetre igencsak érdekel.
trbvszkij
lore Creative Commons License 2000.05.28 0 0 113
Szervusz wilde, (booorn to be wiiild.. :-))
szal egy csöppet figyelmesebben olvass, nekem ugyanis sajna soha nem volt Saabom :-(( A vectrához viszont annál több közöm van, jelenleg egy V6-oshoz, a dízelmocihoz meg egy astrában volt szerencsém. Persze erről inkább az OPEL topikban...
Szal ízlésünk azért egyezik, bár úgy lenne ahogy írtad... (persze előbb egy 700-as VOLVOM LESZ! :-)

lore

Előzmény: wilde (112)
wilde Creative Commons License 2000.05.28 0 0 112
Sziasztok!

Jajj, de orulok nektek! :))
Lelkes Saab-fanatikus vagyok jopar eve, kulonosen a klasszikus
900-asnak ('78-'93) vagyok nagy baratja... azon belul egesz konkretan
pedig a '86-'93 kozotti utolso, dontott orru szerianak. Osszel egy ilyet
szeretnek venni, haromajtos kupe, vagy ket ajtos kabrio valtozatban.
Akinek regi 900-asa van (Rijswand, lore, Sajó, trbvszkij es a tobbiek),
nagyon orulnek, ha megosztana velem a tapasztalatait. Kivancsi
lennek peldaul a hajtaslancra, milyen preciz a valto, milyen hangos
a motor, hogy huz, valamint arra, hogy milyen a rugozasa/uttartasa,
mennyire feszes, mennyire kenyelmes... egyelore csak ennyit
kerdeznek, aztan lesz meg sokminden... :)

Az eddigi autoimrol annyit, Skoda 120 es Opel Vectra 1.7D... :)

Törölt nick Creative Commons License 2000.05.28 0 0 111
Jártam otthon és elfelejtettem megkeresni az újságcikket :-( no de lesz még Muppet Show ...

Macibb

Előzmény: Rijswand (48)
CYRUS Creative Commons License 2000.05.27 0 0 110
Köszi meg is nézem...Huuu én láttam azt a Saabot nem ilyen sárga? én meg csaqk 470 lóerőről tudtam le vagyok martadva :)
Előzmény: Rijswand (109)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.26 0 0 109
w3.swi.hu/saab900hu

Bovebben kesobb.

A rally Saabrol majd scannelelk cikket kessob, igaz nekem csak a 600 lovasrol vannak adataim, de az is huzos...

Előzmény: CYRUS (108)
CYRUS Creative Commons License 2000.05.26 0 0 108
Sziasztok...itt többen emlegettek valami Saabos honlapot....én visszanéztem de nem találtam linket...Valaki bevágná? érdekelne
gyori dani Creative Commons License 2000.05.26 0 0 107
Szevasztok srácok! Örömmel látom ,hogy mennyi szakértője van a márkának.Nagyon meg vagyok elégedve a felkészültségetekkel.Én a club lapjáról keveredtem ide.Ős Saab tulajdonos és az egyik ilyen tipussal foglalkozó szerviz alkalmazottja vagyok.Nem a Poláré.Ha valakinek problémái vannak az autójával szívesen adok tanácsot.Lépjetek be a klubba hogy gyarapodjunk. A Saab isten legyen veletek.
Előzmény: RAF2 (106)
RAF2 Creative Commons License 2000.05.25 0 0 106
szia black star!

csak ülök és csodálom a tudományodat a saabokból,
itt lakok 10 éve svédbe és innen az index topicsból
kell megtudnom a saabnak a történetét.

azt irod kellene egy új saab 900.de hát egy éve lehet már kapni az új 9-3
ami a 900 továbbfejlesztése.ugyanúgy a 9000-es modellnak is van utóda a 9-5.
vagy mire gondoltál?

egy két saab érdekesség ömlesztve:

a 9000-es modell eredetileg az alfa romeo 164,fiat
croma és a lancia themával eggyütt lett kifejlesztve.

kétütemü motorokkal volt a saab 99 felszerelve a 60.as évekbe.

az elözö generációs 900-as (94-99) túl hamar jött kia piacra,anniyra
tele volt gyerekbetegségekkel hogy csak a 96-os modellévtöl ajánlják használtan.

a 6 hengeres saab 9000-be nem saját fejlesztésü motor hanem
az opel omegás mv6-os motor van.

a 60-as években carlsson "pĺ taket" olsson többször rally világbajnokságot nyert
a saab 99-esével.

a 900-asok közül legjobban a 185 lovas turbót szeretem,tervbe van véve
egy darab esetleges vétele.

van még egy rakás újságom a saabról de most nem találok semmit,bár azt hiszem nem
sok újat tudnák számodra mondani.

Előzmény: BlackStar (104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!