Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

korzo Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160031

Akkor nem voltam elég egyértelmű: semelyik szedán/kombi nem tudja.
Na jó, ez is sarkítás, mert néhány azért akad, de azok a kivételek (pl. Pug 307/308 kombiból volt ilyen kivitel)

Előzmény: KawaBazsy (160024)
FRANKYE Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160030

Az Élet nem habostorta. Mindig van nagyobb autó mint a tied. :) :) 

 

Ma délelőtt innen álltam ki 13k. Csanády utca amin viszonylag gyorsan közlekednek mert védett. Nyilván jobbra egyirányú. 

Kamera fejegységgel amúgy 150-200E forintért már viszonylag "jó" kapható.

Régen szóltam az utasnak, hogy segítsen, ha nem volt utas összes ablakot lehúztam. 

 

 

 

 

 

Előzmény: BmS1 (160019)
h i r d e t é s
gracza Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160029

Amióta az Auris-unkat újonnan megvettük, rendszerese meglátogatom a Toyota szalont/szervizt. Beülök minden kiállított autóba, elölre, hátra. Már a Corolla kombiban és az elsö C-HR-ben is sérelmeztem, hogy a hátsó pad használhatatlan. Rendesen a vállamnál van az ablak, a szemem elött pedig a tetökeret, pedig nem vagyok különlegesen magas (183). Mikor megjött az új Prius, a két gerincsérvemmel (tornázom, de attól valahogy nem múlik el) lemásztam az ülésébe: extrém alacsony. Szóval egyszerüen Európában nincs a Toyota kínálatában rendes, lassan felnövö gyerekekkel használható autó, ami nem SUV. Egy Passat kombi vagy Octavia kombi biztos jó lenne, de sajnos a VW csoport szervize nálunk vállalhatatlan (ezért váltottam VW-röl Toyotára, mert ebben a Toyota szervizben mindenki kedves és segítökész). Szóval sakk-matt. Így lett RAV4, de szigorúan 17-es felnivel és ballonos gumival, mert gyakran járok Magyarországra. :-)

Előzmény: BmS1 (160028)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160028

Hogy a gyártók milyen sikeresen lovagolnak egy divathullámot, arra jó példa a Toyota C-HR is.

 

Nem aprózzák el, már túl vannak a 800,000 eladott példányon.

Világsiker?  Az.  Személyes véleményem: üveggyöngy a bennszülötteknek.

Adott egy "merész vonalvezetésű", mások szerint ritka rút forma, mindegy is, feltűnő, és ez a lényeg. Ülj bele. Egy sötét bunker. Hátsó ablak: szinte jelképes méretű, hátsó oldalablakok szintén, mérsékelt kilátás. Kényelmetlen (nekem ) ülések. Kemény(nek tűnő) rugózás. Igénytelen japánautós belső. Magas ugyan, de szűkös.  A kínálat jó részét kitevő 98 lóerő összteljesítményű (egyébként kitűnő) hibrid rendszer nem ebbe az autóba való, erőlködik, vonyít, és a japánok ezt nem kompenzálták egy tisztességesebb zajszigeteléssel.

 

Viszik, mint a cukrot, mert ma ez a trend, ez a frankóság.  Na, erre tartunk. Szép új világ :-DDD

Előzmény: Rumcice (160027)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160027

A gond az, hogy felkapott divatcikk lett belőlük, és eltűntek a szép arányos limuzinok, megszűnt a gyártásuk. Avensis, Accord, Mondeo, Fiesta, Passat limusin, Camry, meg még ami kimaradt. És a jelenleg létező limuzinok felett is leng a kasza, mert kevesen veszik őket.

 

Ugyanígy probléma az egyterűek eltűnése is, amelyik sok embert és csomagot nyeltek el. Espace, Galaxy, Sharan, Alhambra, Touran, B-Max, C4 sima és Grand Picasso, Scenic, Verso, stb.

 

Maradnak piacon a SUV-ok. 22-es vagy 23-as felnivel, 2,5 tonna önsúly, nagy homlokfelület, szemet sértő aránytalanság (vagy csak a mi szemünket sérti?), hol itt a klímaváltozás elleni harc? A CO2 csökkentő jogszabályok kifordultak magukból, és visszafelé sültek el a zöld rendszámos ál-plugin hibridekkel.

Előzmény: korzo (160022)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160026

Ezt egy Honda FR-V lazán hozta, igaz, magasabb, mint egy sima szgk. Nekem is volt egyterűm, 2023-ból, de sajnos 150+nál nagyon imbolygott, meg 10+ M HUF-ért sajna nem volt benne anyag :-(

Előzmény: korzo (160022)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160025

A "gyűlölet"  szó -részemről- erős túlzás.

A SUVnak, terepjárónak, kisteherjárgánynak megvan a természetes létjogosultsága, célszerű felhasználási területe, alkalmasint még kalaplevétel is kijár egy-egy darabnak. Nem ezekkel a játékosokkal van baj, hanem a részarányukkal.

 

A probléma ott van (szvsz) hogy részarányuk a járműállományban eszetlen mértéket öltött, felkapott divatcikk lett, messze nem a célszerűség motiválja a legtöbb esetben a megvásárlásukat.  lásd: 16008 hsz.

A gyártóknak nagy buli: a divatárun nagyot lehet szakítani. Sajnos beindult egy folyamat:  jónéhány korábbi ügyfelünk is szinte kényszerből váltott SUV-ra. Nem látja a forgalmat a "normál" felépítésű autóból.  Ez egy spirál, aminek nem látni a végét, ezzel is szaporodik a magasépítésű autók száma, ez is abba az irányba terel embereket, hogy váltsanak magas böszme jószágra.

 

Elfogadom, hogy vannak olyan részei az országnak, ahol mérsékelt a SUVok aránya, ahol nem zavaró.  Errefelé más a szitu, a keskeny utcák, túlzsúfolt utak, ormótlan bazi nagy járgányok tömege. (a ma lőtt Opel + ormótlan társai fotó elég általános )

A tetszési index persze nem túl magas. Miért csodálkozol rajta?  Más országokban sem mindenki tapsol tiszta szívből ennek az irányzatnak, sőt, nagyobb az ellenszenv irántuk.

Előzmény: korzo (160022)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160024

Ez nem igaz, minden normál egyterű tudja. Csak a parasztnak nem elég menő az a forma, terepjáró kell neki, a műfaj minden hátránya nélkül.

Előzmény: korzo (160022)
BlackStar Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160023

Szerintem az etterűek kafák. (ezt most csak azért írtam, hogy ellentmondjak a Korzónak, a régi szép idők emlékére :D )

korzo Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160022

Honnan/miért ez a borzasztó SUV gyűlölet?

Többszörös SUV és egyterű tulajként nem nagyon értem. Jártam én sokat ültetett MINI-vel és soha nem zavart, hogy mekkorák és mit takarnak ki, pedig azt még Camry is kitakarja. Tudod mi zavart? Az, hogy a meredek szélvédő, az előrenyúló tető miatt nem láttam belőle a közlekedési lámpát :-D

Ey képpel szeretném megvilágítani, hogy miért a suv, mert ezt egy klasszikus autó se tudja:

Előzmény: BmS1 (160019)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160021

Mekkora ötlet!  Gratula :-))

Előzmény: Rumcice (160020)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.18 0 1 160020

A fehér furgonokat és kamionokat is tiltsák be. A házak földszintje kötelezően üvegből legyen, különösen a sarokházak.

Előzmény: BmS1 (160019)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160019

OK, értem én, de miért kellene ÁtlagJánosnak csilliómillió Forintot beáldozni, hogy ne legyen pl. kiálláskor vagy forgalomban életveszélyben?

 

Kapáslövés, ma.

 

 

A megszokott, "normál" magasságú Opel körül négy autó áll. Egy kicsit magasabb, három sokkal magasabb, az ugye egyértelmű, hogy ez milyen kezelhetetlen helyzeteket teremt. Ezért értem meg (noha nem helyeslem!!) hogy időnként elborul emberek agya, és elkezdenek gumikat szurkálni. 

Előzmény: FRANKYE. (160017)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160018

Derékfájásra mozgás és gyógytorna lenne a megoldás, séta, kerékpározás. A SUV nem gyógyít. De legalább aránytalan, ronda, a nagy homlokfelület miatt nagy a kibocsájtása.

FRANKYE. Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160017

Ha mindkét oldalon melléd áll egy nagy autó arra  van megoldás : 180 fokos kamera. Kuga már tudja.

Előzmény: BmS1 (160008)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.02.17 0 0 160016

Egy plug-in RWD Camry jöhet, nekem megteszi a limó is! :-)

Előzmény: gracza (160013)
Bateman Creative Commons License 2024.02.17 0 0 160015

ma lekaptuk a tetőt és mentünk a kicsivel egy szépet. tetőillesztések kaptak szilikon zsírt, minden patent.

BmS1 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 160014

Alapvetően vannak előnyei a SUV-nak (derékfájással könnyebb kiszállni belőle, négy felnőtt is elutazik benne ezer km-t gond nélkül),

 

Biztos, hogy derékfájósnak a SUV a jótétemény? A beszállás sem mindig leányálom.

Én inkább az utastér kényelmét, azon belül leginkább az üléseket tartom fontosnak. Az AGR ülés pl. a Mondeoban  Vignaleban  tényleg csodás, de pl. az ezt követő felszereltségi szintű Titaniumban én még nem is láttam. 

Kevés autógyár építi ezeket, kár. Pl. egyik-másik Opelbe is rendelhető, de nem olcsó :-( 

Előzmény: gracza (160013)
gracza Creative Commons License 2024.02.17 0 0 160013

Én SUV-val járok, feleségem sima kombival. Alapvetően vannak előnyei a SUV-nak (derékfájással könnyebb kiszállni belőle, négy felnőtt is elutazik benne ezer km-t gond nélkül), de a méreteit nem szeretem igazán. Ha Toyotáról van szó, a RAV4 helyett egy Camry kombi (ilyen nincs) vagy egy Avensis kombi hibrid (ilyen sincs) sokkal jobban tetszene és meg is venném bármelyiket helyette. Szóval azt gondolom, hogy igaz a tézis, hogy a gyártók kényszerítenek a SUV-okba minket. Engem biztos.

Előzmény: BlackStar (160011)
gracza Creative Commons License 2024.02.17 0 0 160012

@Korzó Köszi mindent és jobbulást!

BlackStar Creative Commons License 2024.02.17 0 0 160011

> jó szgk típusok gyártásár szüntessék be (pl. Toyota Camry, Mondeo...stb.)

meg ott volt ez a Száb dolog is, azt se csinálják, hogy nőne be az orruk luka. :((
Az SUV dologgal teljesen egyetértek, szerintem egy f@sság az egész. Egy időben jártam valami fokszvágen SUV cégautóval, azóta sem tudok komoly érveket gyűjteni a koncepció mellett.

Előzmény: BmS1 (160008)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 160010

Remlélem lesz még pofás EV limo is a piacon, a Ioniq6 elég rusnyára sikeredett

 

Igen.  Az EV üzem eléggé behatárolja a designer lehetőségeit, a minden áron alacsony lég  /  gördülési ellenállás van a célkeresztben. Ebből jön pl. a néha röhejesnek tűnő keskeny gumi, külső tükör helyett kamera, stb...

Előzmény: fearfactoryüberalles (160009)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.02.16 0 0 160009

Egy kis csepp E38-ból egy Vitara is hegyomlásnak tűnik, forgalom átlátásáról nem is beszélve...Szóval én se vagyok oda a SUV mániáért. Család/meló miatt évtizedig csak azzal jártam, most már látom a különbséget. A 20+ éves ócska bömbi is sokkal tehetősebb közúton, mint egy pár éves 10+M Ft-os kommersz SUV, hiába, a tények a fizikában makacs dolgok.

 

Remlélem lesz még pofás EV limo is a piacon, a Ioniq6 elég rusnyára sikeredett, de a mérete már majdnem jó, egy updated E38 formájú vas jöhetne igazán, min. 120 kWh-s akksival!

Előzmény: BmS1 (160008)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 160008

Tudom, hogy "széllel szembe pisilek", a mostani trendet baromi kártékonynak tartom.

 

Alapból: akinek erre tényleg szüksége van (mert erdész, halőr, madarász, természetfotós, ...stb..) persze, járjon terepjáróval, SUVval, kisteherautóval.

 

A baj az, hogy boldog-boldogtalan ilyennel jár, mert ez a menő, ez a trendi. Ezzel tényleg komoly bajok vannak.  Csak párat:

 

-beáll  melléd a parkolóban jobbról-balról egy-egy nagydarab jószág, nem látsz ki, csak a vakszerencse, a Jóisten kegyelme óv meg attól, hogy ne törd össze a saját, és más autóját.

 

-a környezettudatosság hol a fasorba marad? a nagy jószágok sokkal többet ártanak a környezetnek, mint a normál szgk méret

 

-túlnyomórészt teljesen feleslegesek, pl. az egyszem gyerkőcöt viszi suliba a mami.

 

-hamis biztonságérzetet ad, a magas építési mód éppen a stabilitás ellen dolgozik

 

-tisztelet a kivételnek, de erőszakos, agresszív, "eltaposlak" stílust vesz fel nagyon sok SUVos, sokszor a tehetősség, magasabbrendűség hangsúlyozása a lényeg, még akkor is, ha     tárgyilagosan nézve csak egy rakat szarból tekint le a többiekre. Igazából sajnálni kellene.

 

-ezek miatt időnként gyűlöletcunami indul el itt-ott, pl. kiszurkálják a kerekeiket, "hogy érezzék a törődést"  Ez persze nem frankóság.

 

-még azokat is ráveszi egy SUV vételére ezeknek az indokolatlan elszaporodása, akik nem lelkesednek érte. Az ok: valahogy ki szeretnének látni.

 

-ez a (szvsz: idióta) trend arra ösztönzi a gyártókat, hogy tényleg nagyon kiforrott, jó szgk típusok gyártásár szüntessék be (pl. Toyota Camry, Mondeo...stb.), mert a kereslet nagyobb a SUVokra.

 

 

Szóval: jó irányba megyünk?

KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.16 0 0 160007

Az enyém szeret a nagy dögben ülni, szimpi neki, h mindenki olyan udvarias vele. :-)

Előzmény: gracza (160006)
gracza Creative Commons License 2024.02.16 0 0 160006

Az-az. Asszony nem is járna mással. (Amúgy Auris kombi.)

Előzmény: KawaBazsy (160005)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.16 0 1 160005

Ev, meg eco mód.. ez vmi V8-as brutál vadállat lehet.. :-)

Előzmény: gracza (160003)
gracza Creative Commons License 2024.02.16 0 1 160004

Amúgy épp az új szerzemény Tech2-táska szárad a fürdőszobában, egy alapos takarítás után.

 

gracza Creative Commons License 2024.02.16 0 0 160003

Feleségemnek kiadtam, hogy figyeljen és álljon meg fényképezni, ha átfordul. Január 31-én történt. Szépen félreállt az út szélére lefotózni.

 

Előzmény: BlackStar (160000)
BlackStar Creative Commons License 2024.02.14 0 0 160002

Ja nem, csak épp erre jártam, aztán kijött belőlem a mindannyiunkban benne lakó dévúfan (vagynemistommá', ki gyorsult mindig ennyire a kerek számokra)

Előzmény: BmS1 (160001)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!