Hali!
Eppen Mo.-n vagyok, persze kedvenc jarmuvemmel:)
Amivel kis gondok vannak.Kedd estve Dobogokon leallitottam, azaz elforditottam a kulcsot, lampak kialszanak, motor jar tovabb...
Nosza , kezifek, kettes, lefullaszt, kis szenvedes utan gyujtas levesz. Seta, csevely, stb.
Inditas - indito porog, mas semmi.Muszerfal-lampak biztositeka kicserel, beugrik, irany haza.
Otthon leallit, mint fent.Reggel nezem, elesztofedel leugrott a helyerol, a rotor belekaszalt, szettort.Tehat gyujtas nelkul is megy ! 15 KFt al konnyebben (uj fedel + rotor ) sem indul be, nem kap uzemanyagot.Hmm..szemembe otlik egy kabel, amely kedelyesen belelogott a generator hutoventillatoraba, es szejjelszakadt....rovidzarhegyek.Ugyhogy a jarmu a Polar mobil vendegszeretetet elvezi, sot inkabb a masik muhelyuket, a Plazaval szemben, a Vaci 141 ben - asszem CSABA - R a neve.Ok korosaab autokra specializaltak magukat:)
Meglassuk, h. mi lesz , es foleg mennyiert, es mikorrra...
A szaki nem tudta megmondani, hogy ment benya es szikra nelkul...:)
Sajo, hova kuldted a cimet?
A polarban all egy - ket szep regim a muhelyvezetonek egz utolso sorozatos 99-ese van..
Koszonom az egyutterzest. Neked meg kulon koszi, Sajo, az ajanlatot, de mar megvettem ma. Lehet, hogy jobban jartam volna? 9000 volt. Velemeny? Sok, elfogadhato? Azert jo lenne, ha megirnad, te hova szoktad vinni az autodat. (erre a mailre, jo: cuchulainn@tirnan-og.com) Koszi.
Harvester, azert nem utalom a hazam (bar az macibbnak szolt..), a khm.. kisebbsegieket utalom inkabb....
Mély együttérzés a törésért, nekem 2 hónapja szintén a rádióért törték fel a kocsit, nem az üveget, hanem a zárat tépték szét, de mind a kettőt. Képzelheted komplett zárcserék plusz gyujtáskulcs. Szerencsére 4000-ért cserélték, persze használtra. Szóval, ha esetleg kell bontott üveg csak szólj és küldök mélt. Ez mondjuk Pesten van, de az új árának a töredékéért.
Ezt utálom ebben a kib**** országban. Most ha belegondolsz, lehet, hogy az új ablak több pénzedbe és idődbe fog kerülni, mintha a rádió árát kellene kifizetned.
Hoi.
Az autorol: mar dontottlampas, relative kis lokharitos, termeszetesen injektoros, de nem turbo, mert attol picit feltem, (fogyasztas, meg azok azert kicsit hajlamosabbak arra, hogy elromoljanak....persze csak altalanossagban.) de igazan az szamitott abban, hogy ezt valasztottam, hogy gyonyoru (szerintem :)) es nagyon megkimelt allapotban van.
Es eppen ma tortek fel. Illetve bedobtak az ablakot egy teglaval, Debrecen kozpontjaban, fenyes nappal...termeszetesen a radioert. De most figyeljetek, a rendorok szepen begyujtottek oket 300 meterre az autotol, es az egesz procedurat lezavartak ugy 20 perc alatt, szoval most minden tiszteletem a rendorsege. Szerencsere mas baja az ablakon kivul nem lett, de azert eleg ideges vagyok igy is. A ket kolyok egyidos az autoval. 13 evesek, es felteglaval jarnak. MIndegy, valahogy csak tulteszem magam rajta. Mindenesetre jo moka lesz most szereznem egy uj uveget. (debreceni vagyok, es itt nincs Saab szerviz.) Nem mergelodok tovabb. Ahoi.
Szerintem egy szívó 900-ért ez egy kicsit magas ár, de azért látni kellene, hogy néz ki. A hátralévő élettartam is ennek a függvénye, ha jó állapotban van, akkor az még jó pár évig elmuzsikálhat.
Mivel szerencsére a gengszterek nem nagyon járnak SAAB-al így nem is lopják őket, még az újakat sem. A Polárnál láttam egy statisztikát - remélem nem reklám volt -, hogy tavaly Mo.-on két SAAB-ot vittek el (újakat), közülük is az egyiket beugrással. A törésről pedig csak annyit, hogy a két hatalmas lökhárító nem csak dísz.
Rijswand,
Küldtem egy mélt a címmel, épp most bontottak két coupét is.
A 28. és a 34. hozzászólásban is elhangzott, hogy a régebbi darabokat agyonütni sem lehet. Ez azt jelenti, hogy az újak már rosszabbak, vagy csak azt, hogy még nem volt idejük megmutatni elnyűhetetlen voltukat?
Egy ismerősöm mondta, hogy látott az utcán egy eladó háromajtós 900-ast, 84-es évjárat, 230.000 km, 750.000 Ft paraméterekkel. Ez reális? Átlagos? Mennyi egy ilyennek a "hátralévő élettartama"?
Közben azon is gondolkodtam, hogy én egy ilyet Bp-en féltenék. Márpedig nem szoktam a tárgyakhoz érzelmileg kötődni (túlzottan). Ha most a Seatot valaki megtöri, hát tegye, túlzottan nem izgatom magam. No de a Saab esetében talán zavarna ...
Akkor a tied mar dontottlampas?
Igazan megvallva nekem a nagylokharitos, fuggolegeslampas a kedvencem:))
Injektoros, vagy karbis?
En az elso 900 GLi-m amikor megvettem 270,000 KM volt benne, es 320 000 ig hajtottam szo szerint.Volt h. olaj nelkul, volt hogy hutoviz nelkul.Es altalaban kupplung nelkul, mert a kupplungszervoban volt egy hiba, es nem csinaltam meg.Szoval bealt a valto fix 3 sba...sajnos ekkor meg kellet valnom tole (nem ezert..)
Hoi!
Eldicsekszem vele, hogy nekem is van...87es 900as kupe. Imadom.. (ez a legszebb szeria:))
Macibb, biztos, hogy nem banod meg, ha saabot veszel. Az idosebbek elpusztithatatlanok, ez biztos. De gondolom az ujak is.... Bar veluk nincs tapasztalatom, pusztan anyagi okok miatt.
Az enyem most jar 230000nel, es soha semmi baja nem volt (allitolag, de hiszek az elozo tulajdonosnak... nekem mindenesetre nem volt semmi gond) Torodni kell vele, ennyi a titka csak.
Szakszerviz alatt mit ertetek? Ahova en hordom, egy volvo-saab szerviz, nem hivatalos markaszerviz, de jol dolgoznak. Es ha osszehasonlitom a debreceni skodaszerviz araival, akkor
meg kifejezetten olcsok is, bar en eddig csak aprosagokat csinaltattam. Szoval, Macibb, hajra...sok szerencset, fogj ki te is egy olyat, mint en.
Jo ez a topic.
Ahoi, saab rulz...
trbv
Turboval meg nekem sincs annyi tapasztalatom. Az elozo 900i sedanom, volt h. 8L-t evett 98asbol, a max. 10 -11 volt, de akkor 3 szemely, cucc, padlogaz (180 -200) 1500 km-n..
egy ket het mulva tobbet tudok mondani a turborol.
Sajo, a szerviz erdekelne, a tempomatot gondolom megcsinalni ( - probaltam magam, de nem megy:((
A gyar szerint a biztonsag a fontos, igy pl. a biztonsagos elozes. Valoban a gyorsulast nagyobb sebessegeknel erzi igazan az ember.. 160 nal otosben, gyonyoruen gyorsul, semmi erolkodes:)
Hát a kocsi majszolni azt tud, ez nem is vitás. Egyszer valaki megmutathatné, hogyan tudja a fogyasztást 12 l-re letolni, nekem 13 fölött egy kicsivel van a csúcsom. Talán turbo nélkül menne, de hát ki tudja azt megállni.
Előttem a kocsi egy hölgyé volt. Azt hiszem ezzel mindent el is mondtam. Szóval kb. 200 k-ba meg 3 hónapba került, hogy ismét autó legyen belőle. Addig kb. kétnaponta hordtam a szerelőhöz. Ja egyébként, ha kell szerelő cím, név lenne kettő is. Nagyon kultúrált áron dolgoznak és értenek is hozzá.
Amit a gyorsulásról írtok való igaz, nem lámpaversenyre való, viszont 80-ról 140-re azért kevesen tudnak ilyet. És mondjuk a biztonságos előzésnél ez a lényeg.
a regebbiek (93 ig) szinte elnyuhetetlenek.A nem turbo 2l motor elemegy minden nelkul 300 e. kmt- vagy tobbet...a turbok kicsit kevesebbet, attol fugg mennyire hajtjak.
Tipushiba a hatramanetben kattogo elso fek (88 elottiek) es a futes szelep neha megadja magat, olyankor a vezeto labara engedi a melegvizet...(extra labfurdo!es meg fagyallo is:))
Mo -n 400 e. korul lattam 84 - 85 korulieket, a Pesti Estben..
9-5 ost ne vegyel, az nem az igazi:))
Naja, az automata eszik:) Kezi valtoval mindjart radikalisan csokken a fogyasztas 12 -re:))
A klasszikus Saabokkal az a legnagyobb gond, ha az ember szakszervizbe viszi...az maga a csod.Amugy meglepoen olcson - legalabbis olcsobban - lehet alkatreszeket szerezni, es nem is veszes szerelni...
Egy kicsit kiestem, sebaj.
A 84'-es 900 kupém 13l körül fogyasztott (turbó+automata). Továbbá alig volt egy egészséges napja, pedig mindig mindent megcsináltattam rajta, amit kellett. Nem volt egy hálás típus. Ennek ellenére nagyon szerettem, ennyire egyéni, gyors, biztonságos és jól vezethető autó nem sok akad manapság. Jelenleg hűtlen vagyok a márkához (egy Nissan 200 SX-et hajtok), de legkésőbb az első gyereknél visszatérek.
NEkem a turboban amikor megvettem, egy B201 be valo levegomennyisegmero(asszem igy hijjak magyarul :) (air volume flow sensor) volt, emiatt gazadasnal a toltonyomas lassacskan maszott felfele, es 4 esben 100 nal gazadasnal nem tortent semmi - nem ment at szivasbol tulnyomasba, csa kb 15 mp kesessel..2500 rpm en..de akkor! nem agydeszka, hanem faltoro kos! Igaz 20 l-t megette szazon:) Szoval most a belevalo van benne, de a csomagtartoban ott hever a masik, ha egyszer kia akarom probalni a raketa uzemmodot.Most viszont gyonyoru, vajpuha az atmenet, a turbo mar 1000 nel is belep, nagy gaznal, csucs..
Bar maga a gep nem gyorsulasra van kihegyezve, hanem stabil nyomatek es eroszolgaltatasra, mar alacsony fordulatokon is..kulturalt utozasra.
Ahogy az egyik srac mondta : a 2 l i, 120 hegynek fol hegyrol le, a turbo ua, csak 200-al:)
Saabosok (mármint saab tulajok)!
Ha átnéztek a volvoba láthatjátok, hogy klubosdi szerveződik találkozókkal satöbbi. Ide minden a márka iránt vonzalmat érző embert szívesen várunk. A volvosokhoz szvsz a legközelebb álló autó a Saab. A topikban kivétel nélkül mindenki (aki nyliatkozott) szereti a saabokat. Szerintem a következő talira gyertek el!
Mondjuk az teny h. a 9-3 assal megoriztek a hagyomanyokat, de nehe ugy erzem h. csak az a jo abban az autoban ami a"regi" 900- asbol maradt...
Kulonben a SAAB Automobile AB 1995 ota nem a Scania csoport tagja, hanem a GM vette meg..
Csak a logot tartottak meg.
Szoval az "uj " Saabok kicsit muanyagizuek szamomra ...
A klasszikus 900 -ast gyartottak 93 utan is Classic neven,de az uj "ketyerekkel"
a 900S kiszerelessel - 16V turbo, airbag, abs, ovfeszito, klima stb.
Egy haverom beszolt, hogy neki alacsony a regi 900-as..tenyleg a meredek szelvedo nem tul magas..de nekem nem tunt fel:) (az elso autom ugyis Trabi volt:)
nagy sebességnél vészfékezéskor nem az ABS ráz, hanem a nagy igénybevételtôl felizzó és hullámosodó féktárcsa. Ez a jobb minôségű, nagyobb átmérôjű, esetleg hűtött féktárcsák használatával küszöbölhetô ki.
A sokadik nagy fékezésnél hallható nyikorgó hang pedig nem más, mint vagy az üvegesre égett fékbetétek hangja a tárcsán, vagy pedig a túlmelegedett betétekbôl felszabaduló és a betét és a tárcsa közé "beszoruló" gázok hangja. Ez utóbbi kiküszöbölésére használják a rovátkolt féktárcsákat.
Az ABS hangja, persze fajtától függôen, finomabb-durvább "percegés", ami semmiképpen sem hasonlít a berázáshoz, amirôl lore kollega is beszélt.
Azt én is alátámasztom, hogy a Volvok (jelesen a 850-es) fékje kissé alulméretezett, legalábbis nem ilyesfajta extrém igénybevételre tervezték. Szóval hétköznapi használatban megállja a helyét, de ha 200-ról egymás után 4-5-ször kell 80-ra hirtelen lassítani, akkor beadja a kulcsot. Mellesleg talán a legjobb sportkocsik kivételével melyik nem?
*********************************************
Ja, csak hogy témánál maradjunk: Saab RULEZ :-)
teccik mind, de a kedvenc a 9-5-ös, nekem nagyon bejön.
Végre emberek, akiknek van igazi esztétikai érzésük.
Nekem régebben egy '94-es 900-asom volt de tavaly ősszel lecseréltem egy valódi, igazi '83-as 900-as turbo cupéra. Természetesen még a régi 8 szelepes a motor, de APC már van benne.
És mikor feltölt a turbo, az a gyönyörű fütyülő hang és mintha egy ágydeszkával derékon vágnának.
lore,
Hát amikor egy emberke megkóstolta a Volvot, 1 hónapra szervízbe kellett vinni, Ivanicsnak nem volt szabad bérautója, így irány a másik kedvenc Saab 900. 1 hétig nyúztuk, jó kis kocsi. A röhej, hogy olcsóbb, mintha egy Corsat béreltél volna. Ez '93-as volt, utolsó széria.
Szal az új 9-3 az új! Ez a magyar nyelv szépsége :-)) Szal nem jelent még meg az új 9-3. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e sedan? Nekem a 9-5 így okés.
Hogy volt neked dógod 900-assal?
(Ha nem követted volna az eseményeket akkor: a 900 a facelift-tel együtt új nevet is kapott így lett 9-3. Szal ez csak ráncfelvarrás volt, bár egy csomó fontos dolog békerült. Ja, és mexületett a Viggen! Nyammm... Kár, hogy a gyorsulásin lealázták! Hiába elsőkerékhajtás + vizes út....