Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rijswand Creative Commons License 2000.04.09 0 0 23
Na meg egy hamar magammal beszelgetek:
Saab klubok listaja:

www.astro.ruhr-uni-bochum.de/klw/Clubs_worldwide.htm

Rijswand Creative Commons License 2000.04.09 0 0 22
Ja, es aki kalandra vagyik: 04.30 Nemeto. Würzburg, SAAB talakozo.
Reszletek a www.forum-auto.de oldalon:)
h i r d e t é s
Rijswand Creative Commons License 2000.04.09 0 0 21
NEkem a turboban amikor megvettem, egy B201 be valo levegomennyisegmero(asszem igy hijjak magyarul :) (air volume flow sensor) volt, emiatt gazadasnal a toltonyomas lassacskan maszott felfele, es 4 esben 100 nal gazadasnal nem tortent semmi - nem ment at szivasbol tulnyomasba, csa kb 15 mp kesessel..2500 rpm en..de akkor! nem agydeszka, hanem faltoro kos! Igaz 20 l-t megette szazon:) Szoval most a belevalo van benne, de a csomagtartoban ott hever a masik, ha egyszer kia akarom probalni a raketa uzemmodot.Most viszont gyonyoru, vajpuha az atmenet, a turbo mar 1000 nel is belep, nagy gaznal, csucs..
Bar maga a gep nem gyorsulasra van kihegyezve, hanem stabil nyomatek es eroszolgaltatasra, mar alacsony fordulatokon is..kulturalt utozasra.
Ahogy az egyik srac mondta : a 2 l i, 120 hegynek fol hegyrol le, a turbo ua, csak 200-al:)

Sajo: meselj meg vmit a geprol!
Esetleg kep?

Előzmény: Sajó (16)
Rijswand Creative Commons License 2000.04.08 0 0 20
Megnezzuk!:))
Előzmény: lore (19)
lore Creative Commons License 2000.04.08 0 0 19
punny-punny.

Saabosok (mármint saab tulajok)!
Ha átnéztek a volvoba láthatjátok, hogy klubosdi szerveződik találkozókkal satöbbi. Ide minden a márka iránt vonzalmat érző embert szívesen várunk. A volvosokhoz szvsz a legközelebb álló autó a Saab. A topikban kivétel nélkül mindenki (aki nyliatkozott) szereti a saabokat. Szerintem a következő talira gyertek el!

Jelszó: Svédautó RULEZ!

lore

Rijswand Creative Commons License 2000.04.06 0 0 18
Hi!

Mondjuk az teny h. a 9-3 assal megoriztek a hagyomanyokat, de nehe ugy erzem h. csak az a jo abban az autoban ami a"regi" 900- asbol maradt...
Kulonben a SAAB Automobile AB 1995 ota nem a Scania csoport tagja, hanem a GM vette meg..
Csak a logot tartottak meg.
Szoval az "uj " Saabok kicsit muanyagizuek szamomra ...
A klasszikus 900 -ast gyartottak 93 utan is Classic neven,de az uj "ketyerekkel"
a 900S kiszerelessel - 16V turbo, airbag, abs, ovfeszito, klima stb.

www.saab.com

Talaltam egy nemet Saab 900 as oldalt:)
http://www.forum-auto.de
Amerika:):
Mr. TurboSaab oldala:

www.geocities.com/MotorCity/Flats/2371

Egy haverom beszolt, hogy neki alacsony a regi 900-as..tenyleg a meredek szelvedo nem tul magas..de nekem nem tunt fel:) (az elso autom ugyis Trabi volt:)

fargo Creative Commons License 2000.04.05 0 0 17
Udv Saabosok :-)

nagy sebességnél vészfékezéskor nem az ABS ráz, hanem a nagy igénybevételtôl felizzó és hullámosodó féktárcsa. Ez a jobb minôségű, nagyobb átmérôjű, esetleg hűtött féktárcsák használatával küszöbölhetô ki.

A sokadik nagy fékezésnél hallható nyikorgó hang pedig nem más, mint vagy az üvegesre égett fékbetétek hangja a tárcsán, vagy pedig a túlmelegedett betétekbôl felszabaduló és a betét és a tárcsa közé "beszoruló" gázok hangja. Ez utóbbi kiküszöbölésére használják a rovátkolt féktárcsákat.

Az ABS hangja, persze fajtától függôen, finomabb-durvább "percegés", ami semmiképpen sem hasonlít a berázáshoz, amirôl lore kollega is beszélt.

Azt én is alátámasztom, hogy a Volvok (jelesen a 850-es) fékje kissé alulméretezett, legalábbis nem ilyesfajta extrém igénybevételre tervezték. Szóval hétköznapi használatban megállja a helyét, de ha 200-ról egymás után 4-5-ször kell 80-ra hirtelen lassítani, akkor beadja a kulcsot. Mellesleg talán a legjobb sportkocsik kivételével melyik nem?

*********************************************

Ja, csak hogy témánál maradjunk: Saab RULEZ :-)
teccik mind, de a kedvenc a 9-5-ös, nekem nagyon bejön.

Előzmény: BGC (9)
Sajó Creative Commons License 2000.04.05 0 0 16
Halihó a legjobb topicnak,

Végre emberek, akiknek van igazi esztétikai érzésük.
Nekem régebben egy '94-es 900-asom volt de tavaly ősszel lecseréltem egy valódi, igazi '83-as 900-as turbo cupéra. Természetesen még a régi 8 szelepes a motor, de APC már van benne.
És mikor feltölt a turbo, az a gyönyörű fütyülő hang és mintha egy ágydeszkával derékon vágnának.

keton Creative Commons License 2000.04.03 0 0 15
lore,
Hát amikor egy emberke megkóstolta a Volvot, 1 hónapra szervízbe kellett vinni, Ivanicsnak nem volt szabad bérautója, így irány a másik kedvenc Saab 900. 1 hétig nyúztuk, jó kis kocsi. A röhej, hogy olcsóbb, mintha egy Corsat béreltél volna. Ez '93-as volt, utolsó széria.

DCs

Előzmény: lore (14)
lore Creative Commons License 2000.04.03 0 0 14
Szasz keton!

Szal az új 9-3 az új! Ez a magyar nyelv szépsége :-)) Szal nem jelent még meg az új 9-3. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e sedan? Nekem a 9-5 így okés.
Hogy volt neked dógod 900-assal?

(Ha nem követted volna az eseményeket akkor: a 900 a facelift-tel együtt új nevet is kapott így lett 9-3. Szal ez csak ráncfelvarrás volt, bár egy csomó fontos dolog békerült. Ja, és mexületett a Viggen! Nyammm... Kár, hogy a gyorsulásin lealázták! Hiába elsőkerékhajtás + vizes út....

lore

Előzmény: keton (13)
keton Creative Commons License 2000.04.03 0 0 13
Üdv

lore,
az új 9-3 az tényleg új? Láttam már egy párat, máris (?) újítanak?

DCs

lore Creative Commons License 2000.04.03 0 0 12
A 9-5 sokak szerint már nem 'saabos'. DE: Kevés autógyár tud ilyen hagyománytisztelő ill. stílusos maradni. Kívülről télleg semmi extra, de ez is csak azért feltűnő mert hozzá képest az ős-900-asok extravagánsak voltak. Belül viszont! A műszerfal, az ülések, az ajtóborítás-dizájn meg a slusszkulcs stb... sorolhatnám. Ebben sok gyárnál sokkal jobb a saab. Szvsz a Volvonál is, bár lehet, hogy volvoék a 80-assal meglépett dizájnváltást akarják bevezetni minden terméküknél. Lényeg ami lényeg: Saabban ülve érzem, hogy Saabban ülök (szegény audisok :-))).

Ennyit a 9-5-ről, de várom az új 9-3-at!

lore

MaCS Creative Commons License 2000.04.03 0 0 11
Halihó!

SAAB rulez!!!

Nekem az 59049-es és a 93. előtti 900-as a kedvencem!

(9**5=???) :o)

Üdv: MaCS

lore Creative Commons License 2000.04.03 0 0 10
wartburg topikkal semmi baj, félreértettél valamit, csak arra a végre egy normális-ra reagáltam, vannak itt még normális autós topikok szvsz.

Persze, hogy nem tévesztem össze az ABS dobolását!!!! Azért remeg mert agyon melegszik és ilyenkor tud hullámosodni. Csak annyit rebegtem volna, hogy ezeknek a svéd autóknak a teljesítménye nincs arányban a fékrendszerükkel, legalábbi sajna el kell ismerni, hogy egy ötös BMW jobban áll e téren...

Ja, szóval konkrétan a topik cím: Volvo

lore
ps: első általam vezetett autó: W353 :-)))

Előzmény: BGC (9)
BGC Creative Commons License 2000.04.03 0 0 9
98 januári, asszem április-május környékén álltak le a gyártással.
A fékekkel szerintem semmi gond, a rázás az ABS miatt van, egyébként melyik auto nem ráz 180-nál vészfékezéskor?
Amikor a fékeket elgyilkoltam akkor is volt azért rendesen fékhatás, igaz az abs sokat dolgozott és a pedál is rendesen visszaütött, de még mindíg rendesen meg lehetett állni vele!
Igaz a 900-as-nak jobbak a fékei, de hát ezt kell szeretni.
Egyébként mi a bajod a wartburg topiccal?
Előzmény: lore (8)
lore Creative Commons License 2000.04.03 0 0 8
Akkor ez a gép is utsó szériás! Eddig nem is tudtam, hogy 98-ban is gyártották még... Akkor meddig is pontosan? Az én ismeretségi körömben van egy ilyen fullos (pl. memo-s elektr. has.bőr/bőr ülések stb... ami szemnek szájnak kéznek ingere!) 2,3t aero.

A fékeket nem nehéz beszopatni, sajna nincsenek a helyzet magaslatán, asszem még a 15-ös felnik is rámennek olyan kicsi az átmérőjük. Ezekkel fargonak is meg nekem is gondjaim vannak. 180-ról erősen fékezel akkor eszméletlenül remeg! Gáz!

lore

Előzmény: BGC (6)
lore Creative Commons License 2000.04.03 0 0 7
Végre?
Eddig se csak wartburg topik volt! :-))))))))))))
Előzmény: BGC (6)
BGC Creative Commons License 2000.04.03 0 0 6
Sziasztok!

Végre egy normális autóról szóló topic.
Nekünk a családban van 1 98-as 9000 CSE 2.3 turbo.
Nagyon hasít.
Ha hajthatom, akkor kimegyek vele éjszaka Visegrádra Pilisszentlászlón keresztül.
Nagyon karaj, ahogy hallani hogy szipkázza a turbo
a hűvös nyári éjszaka párás levegőjét.
Egyik ilyen alkalommal sikerült ezen a szakaszon 30 litert megetetni az autóval, és meggypirosra felizzítani a féktárcsákat.
Ez lehet, hogy egy kicsit gyilkolás volt, de ha 230 lóerő van alattad akkor, te sem birod ki.
Szóval SAAB rulez.
Személy szerint nekem is fáj a fogam egy 93 előtti 900 Coupe-ra.

Üdv.

BGC

lore Creative Commons License 2000.04.03 0 0 5
Hali!
Sok sikert a topikhoz, éljenek a SAABok! A volvok is!

Szal gyönyörűek, nekem a meredek szélvédős 900asok is teccenek, eccer volt alkalmam 3 hétig Suomiban barangolni ilyennel.

Ami ma jó vétel: gyártották még a 9000-est amikor a 9-5 már rég a piacon volt, ráadásul általában tele extrákkal. Ezek az újonnan 11-12 milkós 2,3t aerok most 4-6 között vannak, és nem szakadtak!

Vannak még indexes saabosok, asszem Ordasnak 900-as 2,0t-je van, biztos idetalál!

SAAB rulez, VOLVO rulez!

lore

Harvester Creative Commons License 2000.04.03 0 0 4
Sok sikert a topichoz! Én Volvo-t hajtok de a Scania csoport is alkotott néhány gyönyörű autót. Szépet, jót és biztonságosat.

Harvester

CYRUS Creative Commons License 2000.04.02 0 0 3
ejnye bejyne.....miért a Volvo ellen akarsz versenyezni....mind a 2 márka rulez és Svéd...nekem Volvom van de imádom a Saabot is.....
Szal tessék csakk inkább a Suzukik, Hondák, stb ellen versenyezni.......
Amugy SAAB 900 Viggen rulez....Mentünk haver kispokjával és az öreg nő azzal a gyönyörü kocsival (Lila , szétspoilerezve, gyönyörü felnik, stb) , ment a 80 táblánál vagy 40- el ....Minek neki ilyen kocsi adná inkább nekem :))))

Sok sikert a Topichoz majd még benézek :)

Előzmény: karotta (1)
Rijswand Creative Commons License 2000.04.02 0 0 2
Orulok , hogy van erdeklodes a tema irant:)
MAr azt hittem nekem kell lenullaznom, ami ugy enem illik:))

Keton: a kis ajokra megoldas a 3 ajtos kupe:))
Kulonben teny a 4 v 5 ajtos nal valoban nem beszelhetunk nagy ajtokrol, de legalabb vastagok:)

karotta: hmm 9000 Aero..2,3 16 V?
Az Aerok tudtommal az orokkevalosagig tartanak..

Az a 84 turbo, automata mennyit evett?:) En amit vezettem megkerte a min 12L 98-ast..:)

Jelenleg egy 86-os 900 S a kedvesem, 16V, Turbo intercooler, 180 paci..

Van Mo.-n SAAB markalub? Tud rola vki?

karotta Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1
Sajnos a megtisztelő első nullázás lehetőségéről lecsúsztam, a típusnevek már úgyis tartalmaznak párat :)
Egyébként én is lelkes Saab barát vagyok, volt egy 84-es 900 turbó kupém, még a 8 szelepes 145 lovas, automata. Imádtam, bár sokszor volt beteg szegény. Jelenleg a hímnemű felmenőm a büszke tulajdonosa egy 6 éves 9000 Aeronak, és imádja.
Hagyjuk le a Volvo topicot!!! Hajrá! :)

G.

keton Creative Commons License 2000.04.02 0 0 0
Üdv Rijswand

Szeretem a skandináv autókat, habár Saab 900-asba csak egy hétig ülhettem, jó kis autó, habár van benne néhány idegesítő dolog, pl a kis ajtók elöl. A csomagtere viszont jó nagy.

DCs

Rijswand Creative Commons License 2000.04.02 0 0 topiknyitó
Szeretnem ha lenne egy foruma ezen aranyos joszag tulajdonosainak, kedveloinek.
En elsosorban a regi, 93 ig gyartott 900 as lelkes rajongoja vagyok.
Szerettel varok minden hozzaszolast, alkatreszbeszerzestol kezdve tuningotleteken at tipustalalkozokig.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!