Tűzeset miatt kialakult helyhiány miatt eladóvá vált az eltenni szándékozott régi autóm, egy SAAB 9-5 2.0t 1998-ból. Az autó 14 éve van a tulajdonomban - 150000km-el vettem, jelenleg 265000 km van benne. 3 éve áll, azóta ideiglenesen ki is van vonva a forgalomból. Az autó automataváltós, amely hibátlanul működik.Felszereltsége SE, bőrrel, plusz Aero küszöb és lökhárító szoknya, valamint a prémium hifi Harman-Kardon hangszórókkal.
Motorja 2000 köbcentis, kis turbóval. A motorját igényesen, teljes körűen felújítottam nem sokkal a vásárlás után 2006 környékén, tehát jelenleg kb. 100-110000km van benne. A forgalmiban 110kW/150LE szerepel, de jelenleg egy E85-öt is fogadni képes 205LE-s "nyitott SID"-ű szoftver van rajta. A kocsihoz anno megvettem a Nordic Stage1 (zöld injektorokhoz) és a Maptun Stage1 (piros injektorokhoz) tuningszoftvereket, valamint egy K&N légszűrőt, amelyeket szintén adok az autóval, ahogy az eredeti gyári map-et is. A legutóbbi vizsgára való felkészüléskor kapott egy új dobot, négy új féktárcsát betétekkel, valamint egy szett új hátsó rugót.
Az autóhoz jár a rajta lévő 17 collos "Hammerhead"/kalapácsos felni 205/50 R17 méretű Barum Bravuris2 gumikkal, valamint egy téli szett, gyári lemezfelnin 195/65 R15 méretű Continental WinterContact gumikkal és gyári dísztárcsákkal, valamint a rá valő König hólánccal és keréktartóval. Az autón a forgalmiba is bejegyzett, műbizonylattal rendelkező levehető Brink vonóhorog van, amihez tudok adni kitöltetlen műbizonylatot is, ha másik autóra szeretné az új tulaj átszerelni. Számos egyéb kiegészítőt adok az autóval, így például adom mellé a gyári tetőcsomagtartót, rá három darab bicikliszállítóval (de a negyediket is odaadom, ha megtalálom). Adok pótalkatrészeket, célszerszámokat (pl. pót ECU, motorblokk kiegyensúlyozó-tengely csapágy kihúzó-beütő). Adok hozzá BDM adaptert a szükséges kábelekkel és szoftverekkel együtt, amivel az ECU map-eket lehet fel- és letölteni. Adom mellé az alkatrészlista (EPC) és a javítási útmutató (WIS) szoftvereket. Adom mellé a Hirsch, Nordic és MapTun tuninszoftvereket tartalmazó forrást, ahol nem csak ehhez az autóhoz, de szinte az összes benzines motorú 9-3 és 9-5-höz vannak a tuning map-ek. Jár hozzá egy Bluetooth kihangosító is típusspecifikus Brodit telefontartóval, amely nem FM transzmitter, hanem rendesen a HiFi-be van kötve.Az autó nem hibátlan (a klímadoboz műanyagtengelye sajnos eltört), de jó állapotban van, a bal hátsó kerékíven kezdődő rozsdafoltot kivéve korróziómentes. Igény (és a járulékos költségek megfizetése) esetén levizsgáztatom és visszahelyezem forgalomba. Az idei mozgatáshoz kapott egy új akksit is. Az autó igazi szerelem volt mindig is, pont azért kerül eladásra, mert egy tűzeset miatt odalett a garázs és a műhely, így nem tudom hol tárolni, azt pedig nem szeretném, ha szétrohadna a szabadban. Előéletét, a motorfelújítást itt vissza lehet követni.
A fentiek csak egyben eladók, külön nem. Az ára 350990.- Ft.
Hitted volna, h a Porsche csinálja meg a (sztem) legjobb villanyautót? :-)
Amúgy cangázol még, mester? Én a napokban újítottam, vettem egy szíjhajtású, agyváltós trekking bringát (Cube Travel Pro). Baba cucc, a köv cangám meg sztem - mivel addig csak öregszem - pedelec lesz. :-)
A kocsimban egy jó ideje elég gyenge a rádiójel,még a helyi rádióknál is szokott sisteregni! Mit kellesz kicserélnem,szerelnem,javítanom-javíttatnom :DDDDD ?????????
Kérlek segítsetek nekem van egy 9-3 as Saab -om 2009-es 1,8t, kulcsot cseréltem csak ház és mikrokapcsolót, szépen működik mindkettő, gyújtást is ad, de ha becsukom az ajtót automatikusan bezár és kb 5mp ként villan az elakadásjelző. Valószínüleg sokáig volt elem nélül a táp, és újra kellene tanítani?? Csere után nem csinálta rögtön csak reggelre vettem észre hogy lassal villog és bezárt. Van otthoni megoldás erre? Előre is köszönöm.
Hogy a gyártók mit hintenek el (saját pillanatnyi érdekei szerint) az egy dolog. Hitte volna bárki tíz éve, hogy a Porsche, a kemény sportosság zászlóvivője felhagy a manuális váltóval? Hitted volna, hogy a BMW, "aki" mindig lekezelően nyilatkozott a fronthajtásról, autók millióit küldi utcára elsőkerék hajtással?
Az új dízelekkel a probléma nem akkor van, amikor újként átveszi az első tulaj, hanem a harmadik, immár ruppótlan gazdánál, aki nem tud, de gyakran nem is akar olyan "felesleges" dolgokra költeni, mint pl. a részecske szűrő. Soxor hallottam már azt az érvelést, hogy jó, jó, de a benzinessel a helyzet ugyanez. Nem egészen, sőt, eléggé más. A kiütött benzines katalizátor is nyilván baromi káros, de közel sem annyira, mint a részecskeszűrő nélküli dízel. Az egyéb olyan "apróságokról", mint pl. a -gyári állapotú- eltérő zajszennyezés, még nem is beszéltünk. Csúnya traktorhanggal épp most állt be a műhelybe egy dízel Audi. Benzines társa hangja az irodában nem is igen hallható.
Én nem rég voltam a Robert üzemben. Ott azért elhintették hogy ban a dízelben még potenciál, mert hogy Günterék a gázolaj melegítéssel bőven lementek a megengedett károsanyag kibocsátás alá. Aztán hogy ebből mi igaz az már jó kérdés...
Azért megvan a dízelnek a helye továbbra is, teherautóban pl nem vennék mást. Sokat cuccolok az építkezés miatt, s bezony szarig pakolva jól jön az a nyomaték..
A (túlnyomórészt) jogos támadások miatt a gyártók egymás után kiveszik a kínálatból a dízelt. Most (szerintem) új dízelt venni botorság, használtnál meg rendes értékvesztést kell bekalkulálni.
Az enyém az biztosan a bontóban fog kikötni. Véleményem szerint ezzel a dízellel nem fogja megvenni senki a saab-ot a jövőben, vagy csak nagyon nevetséges áron, amiért meg nem fogom eladni, főleg hogy jócskán fordítottam már rá. Úgy hogy vélhetően egy pár évig még biztosan menni fog aztán majd meglátjuk.
Ha nem 50km az, hanem 44, a legtöbb embernek épp elég.
Még 1-2 év, a tényleges hatótáv 10-20 km-rel biztos emelkedik. Közben egyre kiforrottabbá válnak ezek a technikák, erre megy a világ. A dízeleket meg lassan kiírják a gyártási programból. Dízelt most eladni kell, nem venni, szvsz.
Te, ebben ugyanaz a hajtáslánc van, mint az általam említett Hyundai-ban, 8.8 kWh az akku.. Melegben, országúton elmehet 50 km-t, ha tojással a lába alatt vezet a sofőr. Ha meg nem, akkor kevesebb.
10,5 év. :-) Anyám felrakatott egy 2.65 kWp teljesítményű napelem rendszert, a számítást a 2018-as adatok alapján csináltam, monitorozza magát a cucc folyamatosan, úgyhogy élő adattal számolok.
Hát nézd, az autó eladása már most kérdéses ha a Saab-ot nézzük. : )
Autó költséget pedig azért nem számolok, mert a jelenleginek is van. Nem is kevés a tankoláson felül. Mivel ez még gondolat szintjén jött elé a hétvégén a fejemben, nem hiszem hogy attól kell tartanom hogy holnap még nem lesz panelem, de az autót tölteném. :)
Mire eljutok a megvalósításig, már az is lehet hogy a PHEV már nyulagmazva lesz és nem fejlesztik tovább, vagy éppen az lesz a jövő. Bár ezt kétlem. Minden esetre a tisztán elektromos autóban nem hiszek egyelőre, ha pedig A PHEV-k valamilyen oknál fogva fejlődnek annyit hogy 100km már üzembiztosan megtehető tisztán elektromossal akkor nem fogok gondolkodni a váltáson.
Az már nem is rossz.
Szamoltal minden koltsegevel az autonak? Azért kérdezem mert a ház a napelemmel még többet is ér jóval 10 év után, az autó eladása viszont kérdéses az akkori technikai helyzetben vagy addigra nullára fut ki a beruhazas?
Pl. a Niro 1,6 GDI PHEV. Elvi hatótáv 58 km, a durván 50 km gyakorlati range a legtöbb alkalommal átlagos használatra elég. Ha nem, nincs gond, ott az Otto-motor.
Én várom a kinaiakat is. Egyre többet jelennek nagyobb autó kiállításokon is pl.: Frankfurt vagy Genf. Érdekes és némelyik már szép formatervvel is, természetesen szép ígéretekkel, amikről nem tudni hogy mennyire valósak. Ettől függetlenül kíváncsian várom hogy betörjenek az EU piacra. Valószínűleg lenne a piacra egy lefelé nyomó ár hatás is, vagy Ők adnák szintén drágán. :D
Mint magán személy, mutass egy olyan fogyasztói termeket ami megtérül?
A megújuló energia egyelőre drága és nagyon hosszú idő a megtérülése egy háztartásban átlagos fogyasztással, mire pedig billen a mérleg addigra valamit biztosan cserélni kell rajta.
Ha viszont nem kell havonta 60+ ezer forintot kúton hagynom tankolásra, hanem itthon tölthetném úgy az autót hogy van megújuló energiám azért egy kicsit jobb a helyzet. Amit elköltenék autóra azt így is úgy is elkölteném és soha nem térülne meg.
Melyik konnektoros Kia-ra gondolsz konkrétan? A szakdolimban a Hyundai Ioniq-ot elemeztem ki kicsit, mer arról van egy jófajta doksim. Abban 8,8 kWh-s akku van, ami nagyon óvatosan megy el 50 km-t, országúton. De az olvtárs többet menne elektronyosan, 100+ os elektromos hatótávú hibrid meg még nix.