Nekem megoldódott a reggeli egyenetlen járás. 4-ből 2 izzító gyertya nem volt jó. Kicseréltem és láss csodát megjavult. Velejárójaként az egyenetlen járás, gajra vágta a kettőstömegűt, mert lehet hallani a "nyekergést".. Érdemes neked is megnézni, hogy jók -e a gyertyák.
A turbóra visszatérve. Egyelőre azóta nem nyúltam hozzá. Bízok benne hogy a visszafolyócsőnél lesz a gond. Ott cseréltem tömítést alul-felül és azután jelentkezett ez a nagy mennyiségű olaj folyás. Mikor emelőn volt, akkor látszódott ott 1-2 olajcsepp emiatt is cseréltem a tömítést, majd ezután már inkább a folyás váltotta fel az előző státuszt. Az új gyári csövet ma megrendelem a csavarokkal és tömítésekkel. A DTK szerint ahol nekem megjelent az olaj, ott elvileg nem lehetne, így szerinte valami odaveri, ezért bízok benne hogy a cső lesz a ludas.
Közben belekezdtem a generátor szabadonfutójának a cseréjébe is. Ebből viszont nagyon úgy néz ki hogy flexelés lesz a vége. Aki ügyeskedett rajta, nem sajnálta a menetrögzítőt.
Állt 2 napot WD-40-ben, de semmi. Most fékfolyadékban áll, de ha így sem, akkor marad a kis sikító.
Szép napot. Egy Saab 9.5 2.2 tid vector automata 2003 tulaj lettem. A Sid panel nem lát rds jelet. Nem pixel hibás teljsen jóműködiklA fejegység az eredeti, érintőképernyős navi, most lesz frissítve. Ötlet?
Tegnap tudatosult bennem hogy megdöglött a turbóm. Meleg oldalon a középrész és a leömlő csonkja között szivárog az olaj. Turborail terméket epítettetek már be?
1. Egy fallslevegő szívás. Marha mázli, hogy a tűzfal előtt még nagynehezen, éppen beért a kezünk a sérült csőhöz. Egyébként ki kellett volna szedni a motort.
2. Kábelköteg hiba. A nagy hőt (tele a motortér, két turbó, 12 henger) korlátozottan bírja a kábelszigetelés. Nem volt kis meló kitalálni, mi a történet. Kiváltottunk egy 30 centis kötegrészt.
Ahogy elnézem, ez egyre gyakoribb hiba jelenség. Én eddig amit észrevettem, hogy lehúzott EGR-el tökéletesen jár az autó. A lehúzott EGR helyére a korábban kibontott EGR-t dugtam rá és figyeltem hogy mi történik. Füst nincs, rángatás nincs. A beépített EGR-re visszadugva ismét jelentkezett mindkét jelenség. A beépített EGR vadonatúj gyári Pierburg. Beépítés óta kb 11 ekm -et mentem. Miután beépítettem sem változott semmi, szóval nem maga az EGR rossz, hanem valami a szívóoldalon.
Előbb utóbb eljutok a szívósor cseréhez, egyúttal akkor a folytószelepet és az EGR-t is megtisztítom. Ha netalántán neked ezek előbb megtörténnének, írd meg kérlek a fejleményt.
Adott egy 9-3 2006-os Z19DTH motoros kocsi. Hidegen mintha az egyik henger nem menne, dadog, kicsit kékes füstje van. Megmértem a résolaj mennyiséget, az 1. 25ml, 2. 30ml, 3. 23ml, 4. 20ml volt 2 perc alapjárat után meleg motornál. Kérdezem, hogy ezek az adatok adhatnak információt, hogy a befecskendezőktől csinálja a dadogást? EGR, fojtószelep, nyomásszenzor tisztítása megtörtént, szívósor csere még nem. Hibakód nincs, 60-70 fok körül rendesen jár a motor.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Adott egy 9-3 SS 2.0t b207L, manuális. A hibajelenség ami kb havonta 1x szokott jelentkezni, hogy indítás után égve marad a Check engine és ilyenkor leszabályoz az elektronika, 1-es 2-esben alig húz az autó, a turbó töltés jelző nem megy 1/2 vagy 3/4-en túl, 3-asban már jobban megy, 4-esben meg szinte semmit fojtást nem észlelni. közlekedek így kb 10 percig, aztán leállít, kulcs ki, kulcs be, újraindít és máris rendesen működik minden, bár a check engine még égve marad 3-4 indításig, aztán az is kialszik. Tegnap már nem igazán akart kijönni ebből a limp módból, kiolvastam az autót Bosch kts-el és a következő hibákat tárolta:
P2135 Folytószelep/pedál helyzetérzékelő - Nem plauzibilis arány
P0638 Pillangószelep - Funkció zavar
P1681 Vezérlőegység - Belső hiba
P1683 gyújtás - Feszültségtartományon kívül
Minden hibát ki tudtam törölni, indítás után ki is aludt a Check engine.
Ma, kezdődött minden előröl, csak most újraindítás után megint rendesen működik az autó.
Folytószelep cserét javasolnak, de mielőtt tényleg vennék egy újat gondoltam megérdeklődöm, hátha van valakinek más ötlete...
Egyszer már cseréltem folytószelepházat, akkor egy gyári bontottat kapott, de ezzel is ugyan ezek a tünetek.
Kérdés hogy, most mind a 2 folytószelep hibás lenne vagy esetleg valami más gond lehet, mielőtt vennék egy újat 100x ezerért szeretnék biztosra menni!
Mostanra sikerült megoldani, azért nem jeleztem vissza eddig: mindkettőtöknek igaza volt: a váltóbowden végén található gumipersely szétrohadt, az itthoni szervizek csak a komplett váltobowdent szerették volna cserélni, 80e Ft-tól felfelé. Úgyhogy inkább megrendeltem 20$-ért a bushingfix.com-ról a gumibetétet, és már csak ki kellett várni az egy hetet, amíg megérkezett Floridából Ferihegyre, illetve a másik két hetet, amíg Ferihegyről Rákosszentmihályra...
A csere maga kb 10 perc volt, akksi kivétellel, -visszarakással együtt. Remélem, most egy darabig nem lesz vele gond.
Sajnos még a múlt hét további fejleménye, hogy többször előjött a "Traction control failure" üzenet, egyszer az ABS-lámpa is felvillant. Pár napig úgy tűnt, hogy indításkor egyenletlen az alapjárat de utána már szépen jár, de aztán egyszer menet közben is berángatott. Pénteken el kellett utaznom, így ott hagytam az autót levett akkumulátor-saruval, október első hetében tudom majd újra tesztelni.
Van esetleg ötletetek, hogy mi mehetett tönkre? Sokkal egyszerűbb (és olcsóbb) volna nekem kintről beszerezni a cserealkatrészt, mint otthon felhajtani.
@BmS1: Köszönöm a válaszodat, megkereslek magánban időpontot kérni egy diagnosztikára.
Szép napot kívánok a Saasok-nak. Lett egy Saab 9.5 vector automata váltós 2003 - as 2.2 tid autóm végre. Kicsit vagyok kezdő. Olaj cserét megcsinàlnàm, értek hozzàk, csak nincs egy normàlis infó, hogy hol helyezkedik el az olajszűrő. Gondolom jól van, de egy kép segítene. Köszönöm. Fodor László
A kép alapján kevésbé tűnik magasnak mint az eredeti, illetve nem látszik miként lehet kicsire csukni ha el kell rakni. Én a gyárit használom: drága volt (három éve £225-ért vettem márkakereskedőtől), de összehasonlíthatatlan élményt ad a vezetés, mint széltörő nélkül; minden penny megérte.
Gondolom abban is lent van a generátor. Nekem régen egy B Vectra csinálta árvíz után. De bármelyik szenzor lehet ami alacsonybban van. Gondolom nem tereprallis módszerrel gázoltál a vizen keresztül?