Szerintem ma már nem lehet egyikkel sem kifejezetten jó üzletet kötni, leszámítva azokkal a ritkaságokkal, amik használtak keveset futottak és ne adj isten 1. magántulajdonostól származik. Ezeknek az autóknak szintén megkérik az árukat, amiknél már megint bejön az a lehetőség amit írtál, hogy valami újat, de az meg nem fogja azt a komfortot nyújtani amit szeretne az ember.
Munkatársamnak egy 1.2-es WV Polo TSI autója van. Újonnan vette a cégen keresztül. Az autó most volt egy olajcserén és általános átvizsgáláson. Az általános átvizsgálás alatt lecserélték a fékfolyadékot az ablaktörlő lapátokat, meg ugye az olajcserével járó dolgokat. A számla végösszege 104 ezer forint volt márka szervizben. Mi lett volna ha van valami hibája esetleg az autónak, netán alkatrészt is cserélni kell még?
Az autóban ~30 ekm van jelenleg. Elgondolkodtató szerintem...
Nézegettem a bemutató (szalon)autókat pl. insigniat a joatuok.hu-n. 7,5 milliót kérnek érte 5 km-rel benne. 170 lóerő CDTI kombi. Az autó elég magasan extrázott. Ennek ellenére még is az az érzésem hogy túl van árazva, de lélektanilag azt mondanám hogy még egy 5-6 évig pakolok félre legalább mire megtudnám venni és megvenném. Aztán belegondolok hogy a 18-19"-os (vagy 20) kerekek gumizása... az autó szervizelése a kötelező biztosítás, mert hogy drágább lenne a teljesítmény adó szintén. Éves szinten csak utóbbi kettő meghaladná nagy valószínűséggel a 100 ezret. Egy olyan termékről beszélünk amiről kimondták hogy nem prémium még is pont úgy van árazva, még ha az opeléknél úgy mond a felső osztályt is képviseli.
Ha megtehetném kétség megvenném pl. a fentebb említett insigniát, de egyelőre marad a bilibe lógatott kéz és az álmodozás...
Még mielőtt bárki megvádolna, nem gondolkodom új autón egyelőre, vettem 4 új gumit (Hankook Ventus) a Saabra, és télire is kelleni fog. Vannak hibái, de ismerem, ez egyelőre számít és pont jó méret. Úgy érzem, csak több pénzért kötnék rosszabb üzletet. Kinn áll az utcán és makulátlan az alja, nem rozsdál. Melyik japán tudja ezt majd' 15 évesen?
Azt akartam csak érzékeltetni: szerintem Magyarországon sokan nem a képességeiknek és a felhasználás módjának megfelelő autóval járnak - ha körülnézek pl. az ismerősök között.
Szóval, a helyzet az, hogy lehet, hogy félreértettelek. De valahogy mindig az a sugalmazás, hogy 100-ból 99-szer átvágják az embert. Ezt úgy tudod elkerülni, ha újat veszel.
Láttam az itt említett autódat a hahu-n. Meg is kívántam. Aztán ejtettem. Városba 3000-es V6-os ma már extra luxus, és nem is kínoznám itt. Az a baj, hogy az autók, amik tetszenek, nagy lökettérfogatú, nagy autók, abban jól érzem magam kényelem, biztonság, teljesítmény szempontjából (elég termetes vagyok). Aztán eszembe jut a túlnyomó városi használat...
Mostanában sokat nézegetem az utolsó Honda Legendeket. Bitang magas műszaki színvonal, állítólag megbízható. Egyféle, 3.5-ös benzinzabáló motor és ha elromlik, ötletem nincs, hogy honnan és mennyi idő alatt szerzek alkatrészt.
Ha józanul nézem, nekem egy 1800 - tól 2400 ccm-es, közepes méretű, keveset futott autó felelne meg, 7-8 évesen. A huhu erre kb. a Mitsubishi Lancert, a Honda Accordot meg a Toyota Avensist dobja, meg némi Volvo-t, Audit. Viszont olyan áron, hogy abból már tényleg elgondolkodom, nem lenne-e jobb egy új Kia Stonic, 7 év garival, egy Seat Arona, egy Duster. Mind új, garanciás (és a Kiát leszámítva valószínűleg borzalmasak). Tehát azt látom, vagy orosz rulett egy régi nagyobb, költséges autóval, vagy biztos fapad. Nem biztos, hogy az utóbbi a jó megoldás.
Szia. Olaj nyomas visszajelzo egybol elalszik az inditasnal? Ha nem akkor lehet h egy elem ami ha ebben is ugy van ahogy a szervizben nekem mondtak, egy muanyag ami az ido soran bekemenyedik es tud falsot szivi s igy nincs egybol kenes.
Minden előjel nélkül tegnap nem tudtam vele elindulni, mert a váltókar a retesz felhúzásától eltekintve akadálytalanul (ellenállás nélkül) mozgatható előre-hátra, olyan, mintha maga a kar nem kapcsolódna semmihez. Nem is kapcsol fokozatot, a műszerfali visszajelző is csak a "P" mellett világít. Próbáltam keresni/letölteni valami leírást a váltójáról, hogy egyáltalán neki merjek-e állni piszkálni, de nem találtam egyelőre.
A másik alternatíva a szerelő, annyival bonyolítva, hogy -ugye- trélerezni kellene Kelenföldről. Ráczék óbudai szervizében voltam vele májusban éves szervízen, ott beszélgetés közben említették, hogy automata váltóval nem foglalkoznak, de lehet, hogy ez nem konkrét váltóhiba, csak valami egyéb mechanikai (pl. bowden, ha ez olyan típusú).
Előre is köszönöm, ha valakinek volna ötlete, tanácsa, vagy ha találkozott már ilyennel, és megosztja a tapasztalatait.
Én melegen nem észlelem a problémát. Inkább csak hidegen több órás állás után. Valamikor más ügyben felmegyek Pestre a SAAB szervizhez és Gáborékkal megnézetek egy két dolgot aztán majd kiderül vagy nem. : )
nekem hidegen melegen fél percig rángatott(mintha kihagyott volna 1 henger) a saab szervizben azt mondták az új szoftver frissités okozza elvan szegényitve az üzemanyag keverek,de nekem már csak melegen csinálja pár másodpercig,azota javult hogy egr szelep lezár +kapott 1 motor optimalizálást. egyébként egr szivosor új befecskendezök bevizsgálva mégis csinálta.
Üdv.Saab 9.3 2006 központizár problémában tud valaki segiteni, a problémám nem mindig nyitja zárja az összest. akku levét után egykét nyitás zárás jó.Vezeték érintkezés lehet?
Jóhiszemű vevő kereskedésből vette meg a 13 éves, kívülről makulátlan felső középkategóriás japánt. A nepper felajánlotta a közeli szervizben történő átvizsgálást. A vevő nem állt az akna alá. Rosszul tette. "Kevéske kis rozsda"- így a szerviz.
Két hét múlva: olaj a kocsi alatt. Átkorrodált! az olajteknő! A csavarok fejét megette a rozsda, eszetlen meló volt az olajteknőt leszedni. Az autót gyakorlatilag prés alá kéne küldeni.
.....pedig nem vezettek meg. Egy közel 220e km-t futott BMW-ről nagyon amatőrnek kell lenni, hogy vki feltételezze, hogy -ha még nem nyúltak hozzá- nem csipegeti az olajat. Más kérdés, hogy az ilyen mértékű olajfogyasztásra a legtöbb ember legyint.
- A cikkeid gyakorlatilag vadiúj autó vásárlására buzdítanak. Én ezen sokat gondolkodtam,
...de nem eleget :-D
Soha ilyet nem írtam le, nem tudom, miből szűröd ezt le. Összesen két új autóm volt a sok közül.
Én azt próbálom sugallni, hogy -ha behatároltak a lehetőségek- akkor tényleg keveset futott, lehetőleg sohasem sérült, megkímélt használt autó a jó választás.
A mostani autómat 50e km környékén vettem, pont ezért nem volt olcsó. Viszont újszerű. Más kérdés, hogy ráköltöttem 800e Ft-ot (8 szuper gumi, felni, levehető vonóhorog...stb), amit nemigen akar a piac értékelni, tesztelem a piacot, egy komoly érdeklődőm sem volt.
Ami nem baj, mert nem tudnék helyette mit venni (3 liter körüli keveset futott szívó benzines) ez az állatfaj kimúlt.
Az átlagember megveszi féláron a kisuvickolt sokat futott, visszatekert órájú járgányt, három év alatt rákölti a hasonló összeget, mint amennyiért vette (ha nem akar bontószökevényt a segge alatt) és egy 380e km-es autó birtokosa. "Itt van az ágytál, amire vágytál"
Erről szól a nóta.
Nem vitatom, hogy létezik relatíve "jó" 380e km-es autó, láttam már ilyet. Túlnyomó többségük viszont gatya állapotú, hiába harsogják a nepperek az "állapotot veszel, nem számít a km" szlogent.
"- Még téged is megvezettek a BMW-vel, pedig te szakember vagy. Mit kezdjen pl. egy gyerekeit egyedül nevelő anyuka, ha autót akar venni és nem gazdag?"
Érdekes és tanulságos cikk, köszi. Pár dolog jut eszembe:
- Még téged is megvezettek a BMW-vel, pedig te szakember vagy. Mit kezdjen pl. egy gyerekeit egyedül nevelő anyuka, ha autót akar venni és gazdag?
- Mindig rájövök, hogy ha eladom a Saabot, csak új problémát választok magamnak, nem jobb autót.
- A cikkeid gyakorlatilag vadiúj autó vásárlására buzdítanak. Én ezen sokat gondolkodtam, és arra jutottam, vagy értékvesztésben, vagy szervizben, de mindenképp fizeted a révészt. Annyival jobb a használt, hogy olcsóbban hozzájutsz, és nem félted úgy. Illetve nekem, aki évi már 5000-et se nagyon megyek, felesleges egy új autó.
Mint ahogy a dízel utáni kereslet csökken. Csak ez erős fáziskésésben van a nyugati országokhoz képest. A nyugaton lassan szinte eladhatatlan dízel nálunk már leszálló ágban van ugyan, de koránt sincs még akkora értékvesztése, mint pl. Németországban.
Az eredmény: áthozzák a szinte fillérekért megvett külsőre még mutatós, özön kilométeres romhalmazt, itthon -relatíve- olcsón eladják, a haszon még így is tetemes.
A pusztulat meg tovább pusztul, mert a ruppótlan vevővek lila fingja nincs, mennyit kellene a jó műszaki állapotban tartáshoz költeni a verdára.
Az Autótechnika júliusi számában van erről egy cikk. Ez az:
Összetörtem szeretett gépjárművem. Keresnék 93-hoz alkatrészt, 2009es évjáratúhoz. Jobb lámpa(nem xenonos), sárvédő jobb-bal, motorháztető, hűtő(automata váltós), ill. További apró elemek az elejéhez. Elképzelhető, hogy eladó lesz törötten, ha érdekel a fórumról valakit.