Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dexep Creative Commons License 5 perce 0 0 32540

Az alapjáratot a központi vezérlő egység (ECU) határozza meg, nem állítható kívülről.

Lásd alább a vezérlő egységek típusát és a hozzájuk tartozó alapjárati fordulatszámokat (meleg motor esetében):

KFX/MM 850 +/-100
KFW  800 +/-50

KFX with Bosch 850 +/-50

Ha ezeket az értékeket nem produkálja a motor, akkor egyéb probléma lehet pl. alapjárat szabályzó szelep.

 

Előzmény: vacla (32539)
vacla Creative Commons License 2 órája 0 0 32539

750/ perc akart lenni.

ricsi696 Creative Commons License 16 órája 0 0 32538

1999- es évjáratú 1,4 -es 206 - os vásárlás előtt állok .Még nem láttam , de majd megyek kipróbálni .

Amit tudok biztosan ( ismerőstől ) 170 000  - nél vezérlés csere , jelen:200 000 km éves szervizek elvégezve .Ár : 250 000 

Kérdéseim .

1 .A próbaút , átnézés során mire figyeljek oda ?

2 .Milyen kérdéseket tegyek fel ( pl : alkatrészek cseréje stb. ) ?

3. Milyen meghibásodásokra számíthatok a jövőben ?

 

Nem vagyok naiv Csodára nem számítok Max 4 évet kéne áthidalnom .

Pozitívum : ismerem annyira az eladót , hogy megbízok benne .

Minden segítséget és jó tanácsot köszönettel fogadok .

 

vacla Creative Commons License 20 órája 0 0 32537

Üdv mindenkinek peugeot206 benzin 1.4 2006. alapjárat kissé alacsony, 7506perc,hogy tudom emelni?

Lion48 Creative Commons License 2 napja 0 0 32536

Köszönöm a választ! 

Előzmény: ivanaro (32535)
ivanaro Creative Commons License 2 napja 0 0 32535

Üdv! Profinak nem nevezném magam, szakmám autószerelő és már gyakorlom 33 éve.  Nem ajánlottam senkinek hogy az általam leírtak alapján cserélje a vezérlést, csak az általam tapasztaltakat osztottam meg. Tudom és értem én a szeleprugók tehermentesítését de erre minek van szükség amikor a vezérmű tengelyen levő bordáskereket lerögzítem elfordulás ellen az erre a célra gyárilag kialakított helyen és megfelelő pozícióban és a főtengelyt is. Az elszakadt csavar nem a szíjfeszítő csavarja volt hanem a vízpumpa gyárilag beszerelt felső 8 as csavarja szakadt el amit eddig nem csavart ki még senki mert most volt az első csere. Tehát ha az előírt nyomatékon túl húzták bármelyik csavart akkor a gyárban sem ismerik a  megfelelő nyomatékot ennek a csavarnak a meghúzásához, vagy ez az autóban előforduló bármelyik  csavarra vonatkozhat ezek szerint. Kérlek légyszíves figyelmesen olvass és utána ítélkezz felettem mert a saját autómon először 120 at ment a vízpumpa amit akkor nem cseréltem meg mostanáig ment még 90 et  és a következő szíjcserét  megint  90 múlva tervezem 300 nál,és nem állítottam hogy megtudom állapítani  a vízpumpáról még  elmegy 120 at. A vezérmű szíj feszességről csak annyit hogy a feszítőcsapágy autómata rugós feszítésű beszerelésnél van rajt jel hogy mennyire kell beállítani és utána amennyit a használat során nyúlik a szíj utána feszíti. Gondolod hogy  a saját autómon szeretném szíjszakadás miatt minimum a szelepeket cserélni hengerfej levétel után csak azért hogy ne unatkozzak  azért igy csináltam . Pár hozzászólással ezelőtt valaki itt említette hogy talán fordon cseréltetett vezérlést valahol szervízben vagy nem nem tudom és utána hamarosan szelep és dugó problémája lett és nem ismerik el hogy hibáztak, ennyit a garanciáról, de lehet hogy nem is hibáztak mert a leszakadt szelepnek most jött el az ideje, és csak teljesen véletlen hogy a vezérlés csere után történt. Amennyiben hibáztak akkor nem csak az az 1 szelep sérülhetett másikakon is nyomának kell lenni a szerelési hibának. 

Előzmény: Lion48 (32534)
Lion48 Creative Commons License 3 napja 0 0 32534

1.) Mivel én csak "amatőr" vagyok -nem pedig profi mint Te-, maradok a szakkönyvek ajánlásai mellett, és 60,000 km, vagy öt év a vezérműszíj csereciklus nálam. (Tudom, a gyári előírás 120 ezer, de azt is tudom, hogy az feltételezi a gyár által előírt feszítési technológiát a szíjfeszesség mérését illetően, beleértve azt is, hogy közben tehermentesítik a szeleprugókat!).

2.) Amatőrként minden vezérműszíj cserénél teljes szettet -minőségi szíj, feszítőcsapágy, vízpumpa- cserélek!
     Amatőr társaimnak -zömében ilyenek vagyunk itt-  is ezt ajánlom! Már csak azért is, mert szervizekben -ha 
     ott végzik a cserét-  valószínűleg nem is vállalnak garanciát, ha nem szettet cserélnek.

3.) A szíjfeszítő rögzítő csavarjánál levő anya -rugalmas alátéttel van ellátva- meghúzási nyomatéka 23 Nm. Ha 
    az előtted arra járó nem húzta volna túl, soha nem szakad el!

 

Egyébként minden elismerésem, hogy egy 210 ezret ment vízpumpáról megtudod állapítani, hogy még elmegy 120 ezret. Őszintén!

Előzmény: ivanaro (32532)
amator11 Creative Commons License 3 napja 0 0 32533

Sziasztok,

 

autó eladás után találtam itthon 206 1.4 hdi (dob fékes) hátsó fékdobhoz csavart és kupakot. 2-2 db van belőle újak, nem voltak használva.. Ha valaki kéri postaköltségért elpostázom vagy Heves - Nógrádban egyeztetett helyszínen átvehető.

 

 

Ha valakit érdekel az adatlapomon ott a cim.

ivanaro Creative Commons License 3 napja 0 0 32532

Üdv mindenkinek! Megosztok néhány tapasztalatot 206 1.4 és 1.1 vezérlés csere terén. Olvastam itt hogy van aki 40000 ként cserél szíjat feszítőt vízpumpát. A gyári adat 120000. Én a saját 1.4 en ekkor cseréltem először szíjat( daycót tettem rá) gates volt a gyári, feszítőt hangja volt vízpumpa maradt mert hibátlannak ítéltem meg. A múlt hét végén 210000 nél ismét cseréltem tehát 90000 után.A gyári gates 120000 futott szíjon meglátszott a lefutott kilóméter és az idő de a 90000 futott dayco nem volt megöregedett. A gyári 10 évet ment a cserélt 3 at. VÁltozott a kilóméterfutás időtartama. A vízpumpa most is hibátlan nem lotyog nem zajos nem szivárog maradt. Kolléga 1.1 én 2003 as tegnap cserélem az eredeti szíjat szintén gates 118500 nál ezen is meglátszott a km és az idő. Jól megszopatott. A sajátomnál tapasztaltak alapján nem vettünk előre vízpumpát gondolván 118500 nál hibátlannak  kell lennie. Ez nem jött be lotyogott megpörgetve zajos volt és már kezdett szivárogni is .tehát csere lett. A cseréléséből lett a szopás. A felső a gyárban beszerelt 8 as felfogató csavarja nem akart mozdulni probálgatás előre hátra aztán a többedik lazitó mozdulatnál pattant , gondoltam meglazult. Tévedtem az alu ház szintjében eltörött menet bent szakadt . Rögtön volt kva anyád. most mi lesz? Lett belőle 3 óra plusz munka. Motortartó kiszerelés, vízpumpa tartó konzol kiszerelés és szerencsére központosan sikerült kifúrni a bentszakadt csavart. Ez a konzol kiszerelés nem éppen egyszerű. Bebizonyosodott mint a hátsó futóműnél hogy van amelyik 90000 bír ki a másik meg 180000 et.

Lion48 Creative Commons License 4 napja 0 0 32531

"A fűtőradiátort nemrég kicserélték, nem abból az irányból érkezik a folyadék."

Pedig onnan jön! Vidd vissza, csinálják meg rendesen!

Előzmény: betegpeugeot (32528)
betegpeugeot Creative Commons License 4 napja 0 0 32530

Fagyállós, de nem oldalról folyik, hanem mintha lentről jönne :-(

Van a szőnyegben a kemény műanyag rész, azon van egy lyuk, jöhet valami csőből, csonkból, abból az irányból?

Ablakmosó szuperül üzemel :-)

Előzmény: zsekazst (32529)
zsekazst Creative Commons License 4 napja 0 0 32529
Szia,

Pedig ha tuti fagyállós, akkor az máshonnan nem mehet oda, csakis a radiátorból, vagy a csöcsonkjából!
Más hütö-fütö rendszer elem nincs a fülkében!
Esetleg ablakmosó folyadék nem lehet?
Müködik a hátsó ablakmosód?

T
Előzmény: betegpeugeot (32528)
betegpeugeot Creative Commons License 4 napja 0 0 32528

Sziasztok!

Segítség kellene!

Van egy Peugeot 206-osom és most azt tapasztalom, hogy a vezető oldalon a gumiszőnyeg alatt nedves - hűtőfolyadéknak tűnik - a szőnyeg.

A fűtőradiátort nemrég kicserélték, nem abból az irányból érkezik a folyadék.

Van valakinek ötlete?

Előre is köszönöm!

GT60 Creative Commons License 4 napja 0 0 32527

Köszi!

Előzmény: Lion48 (32522)
Lion48 Creative Commons License 5 napja 0 0 32526

A 106-os első fék Bendix volt, a csavar hatlapu, 19-es!

Előzmény: DonBandi (32520)
Lion48 Creative Commons License 5 napja 0 0 32525

Ha már így bele másztam, akkor még egy kiegészítés: Mint említettem, ez egy M12-es csavar, 105 Nm meghúzási nyomatékkal. A Haynes szerelési kézikönyv azt írja, hogy minden alkalommal cserélni kell (Látom a mosolyt a szerelők arcán...., de ott akkor is ez áll!) Ennek oka a következő, ha erre figyelsz, nem kell cserélni     -szerintem-: Ha ezt a csavart gyárilag úgy szerelnék, hogy egyszerűen behajtják, Te ezt soha nem tudnád kihajtani, úgy belerohadna a sok sós víztől, sártól amit télen kap. Ennek megakadályozására a menetet egy tömítő-rögzítő anyaggal kenik be a beszerelésnél, amely megakadályozza, hogy a nedvesség bejusson a menetárokba. Amikor egy eredetit kihajtasz, azt látod, hogy egy szürkés, megszáradt fogkrémre emlékeztető anyag van a meneten. Ha vennél egy ilyen eredeti csavart, annak a menetén  egy kékes puha réteg lenne, amely megakadályozza a víz bejutását. (A féknyereg csavarok ugyanilyenek, azokat is cserélni kell a szerelési utasítás szerint, az ok ugyan az!) 

Én a következőképpen szoktam eljárni: A kivett csavar menetét megtisztítom és Loctite 243-as (ez egy közepes szilárdságú menetrögzítő-tömítő, minden alkatrész forgalmazónál megrendelhető) anyaggal bekenem a menetet.

Így legközelebb is könnyen kijön, a menet nem rozsdás. És nem kell cserélni a csavart.

Figyelem: Csak közepes szilárdságú menetrögzítő jó, mert a nagyszilárdságút már nem biztos, hogy kitudod hajtani!!!

Előzmény: Lion48 (32522)
Lion48 Creative Commons License 5 napja 0 0 32524

Ja, a meghúzási nyomaték 105 Nm. (Én biztosan nem cserélgetném a csavart, ez egy nagyszilárdságú M12x1,5-ös csavar, az életed függhet tőle!!!! Vegyél egy T-55 torx kulcsot -én az OBI-ban vettem 1500 Ft körül-  és kész. Én is így jártam, a 106-osnál, ez a csavar -most már emlékszem- 19-es hatlapu volt, még a meghúzási nyomaték is megegyezett!!)

Előzmény: Lion48 (32522)
Lion48 Creative Commons License 5 napja 0 0 32523

Az enyém 2005-ös, Bosch rendszerű  fékkel, és (mint az orosz tank) T-55 torx. (A 106-os  hatlapu volt, talán 17-es?)

Előzmény: DonBandi (32520)
Lion48 Creative Commons License 5 napja 0 0 32522

T-55

Előzmény: GT60 (32521)
GT60 Creative Commons License 5 napja 0 0 32521

Igen torx (én is meglepődtem). 2005-ös, 1,4 benzines. Az 50-es kicsi bele. Vennem kell nagyobbat, de nem tudom mekkorát...! 

Előzmény: DonBandi (32520)
DonBandi Creative Commons License 5 napja 0 0 32520

Neked ott torx van?

Mert nekem nem rémlik, hogy az lenne.

Normál hatlaposak, legalább is 2002 előtt azok.

Egyedül a féktárcsát rögzítő csavar torx.

Meg ha Bendix vagy Girling, akkor szokott ötlapú lenni, de ilyet én csak Renault-on láttam eddig.

De persze bármilyen csavart fel lehet cserélni másik ugyanolyan méretadatúra.

Előzmény: GT60 (32519)
GT60 Creative Commons License 5 napja 0 0 32519

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy az első féknyereg csavarjaihoz hányas torx kulcs kell? Ki akarom cserélni a tárcsákat, de ehhez le kell venni a féknyerget.

Köszi! 

Attifi25 Creative Commons License 6 napja 0 0 32518

Üdv.  Csak hogy ez mindkét oldalról kulcsal zárható nyitható. A bal oldalt már szét szedtem. Ott rendben vannak a mikro kapcsolók. A jobb oldalt nem néztem meg. Mivel logikusan kukcsak sem működne. A vezérlőt nem tudod véletlenül hol található? 

Előzmény: GT60 (32517)
GT60 Creative Commons License 6 napja 0 0 32517

 Üdv. Nekem ugyan ezt csinálta. Kiderült, hogy a jobb első ajtó zárjában elkopott az elektromos érzékelő és csukott ajtónál is "nyitott ajtót" jelzett és ezért nyitott vissza a központi zár. Ki lett cserélve a zár az ajtóban, azóta semmi probléma!  

Előzmény: Attifi25 (32516)
Attifi25 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 32516

Sziasztok! Adott egy peugeot 206 2.0 hdi. Központi zár gondom van, Kulcsal be tudom zárni, távirányítóval meg visszapattan. Mi lehet a gond vele? Ha sokáig nyitogatok akkor kulcsal zárhatatlanná válik.  Pár perc és megjavul. De távirányítóra ismét csak ki nyit vissza. Előre is köszi a válaszokat!   

pathfinder13 Creative Commons License 2019.11.05 0 0 32515

Most cseréltem termosztátot.

Tapogatás alapján jónak mondanám...legalábbis mutatót szerint 80 fok körül még hideg a radiátor alja (teteje meleg) és olyan 90 alatt kicsivel már átmelegszik az egész radiátor. 

Köszi, ellenőrizni fogom azért.

Előzmény: Lion48 (32514)
Lion48 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 32514

Ellenőrizném -vagy cserélném -a termosztátot. 

 

(Az én kocsim -1,1 literes motor- 3-4 km után eléri a termosztát nyitási hőmérsékletét, ami 89-90  fok. Az meg belefér, hogy a műszer ilyenkor kb. 87 fokot mutat. Ebben az időben  úton haladásnál a mutató beáll 90 fok-ra -ami olyan 92-93 fokos hőmérséklet lehet- és ott is marad!)

Előzmény: pathfinder13 (32513)
pathfinder13 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 32513

Nem volt időm peugeoval foglalkozni.

Focust vezérlés cserére vittem, sajnos nem sikerült a szakiknak. Nem vallják be, de gyanús, hogy nem sikerült jól feltenni és szombaton hengerfejet kellett vennem. (Egy szelep leszakadt és egy dugót is megevett.) Katasztrófa. Hétvégém kuka lett. Egy szerelő mínusz.

Peugeot hűtése szerintem nem jó. Nagyon lassan melegszik be. Városból indulva 6 km után is olyan 75 fokos és még jó 10 km kell főúton, a 85-höz. Ez még lehetne jó is, de aztán 1 km 50-nel és egy perc alapjáratnál hirtelen felugrik 92-95 -re is és a véletlenszerű leállások is ekkor kezdődnek. Legtöbbször kanyarodáskor áll le, talán a szervó környékén kellene kezdeni a hibakeresést.

(A hőfok mutató lehet nem pontos, de 75 foknál, még a radiátor alja hideg, 90-nél az egész meleg.)

Köszi.

Előzmény: Lion48 (32509)
Norbert35 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 32512

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni.

A csomagtartó nem zár, azaz csak néha zár... Mivel, ha fel-le csukás közben néha zár, néha nem, így azt gondolom, a vezeték szakadt meg... Ami a vezérlő "motorhoz" megy...

Csináltam pár képet. Itt az a 2 vezeték:

ami ezeken az elemeken keresztül halad:

 

Majd, ha ezeken túl jutok, egy csatlakozóban végződik...

 

Nyilván, azaz úgy gondolom, valahol a gumi elemben -nevét nem tudom- (a csomagtartó fel-lecsukástól) szakadt meg valamelyik...

 

A kérdésem az lenne, vajon ez a hiba, vagy esetleg valami tök más?

 

Ha ez, akkor hogyan cseréljem ki ezt a 2 vezetéket? Itt a 2. bejelölt részen és azon a gumi alkatrészen hogyan lehet átvezetni úgy, hogy meglegyen a másik "vége" is? :)

Nem szerettem volna letörni azt a gumi részt, próbáltam bizonyos mértékig feszegetni, de inkább hagytam, nem jött ki a karosszériából...

 

A kérdés végül is az lenne, hogy hogyan tudom ezt kicserélni?

 

Köszönöm.

 

 

fireolto1 Creative Commons License 2019.11.01 0 0 32511

Egy kis híd összeszerelés..

https://youtu.be/pSJniEjBMGY

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!