Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

leveste Creative Commons License 2020.11.27 0 0 33015

Sziasztok!

 

A beillesztett képen látható cd-s rádió van az én autómban is.

Finoman fogalmazva is gyenge közepes a vételi minősége. 

Teszt erejére ki szeretném venni a helyéről, de nem tudom, ezek kérnek-e kódot visszarakáskor?



Törölt nick Creative Commons License 2020.11.24 0 0 33014

Sziasztok,

Lenne egy kérdésem egy 1,4 benzines 2002-es 206-os hibajeleségével kapcsolatosan.

Az autó jól megy, bár gyakran gázadásra megtorpan. Alapjáraton, ha jár egy 30-40 másodperc után elkezd beremegni, gyakran le is áll. Akkor amikor remeg az alapjárat, a legkisebb gázpedál érintésre fullad, leáll. Olyan is volt, hogy üresben alapjáraton felpörgött a motor és csak úgy tudtam megállítani ezt a jeleséget, hogy leállítottam a motort.

Ami cserélve lett: trafó sor, gyertyák, alapjárati motor. Rátettük műszerre, és más hibát azonkívül, hogy időnként kiírta hogy nincs alapjárat (ami ugye látszik is) nem produkált. Nyomás érték a szívócsőben normális, nem ingadozik, ezért a fals levegőt kizártuk.

Lenne valami ötlete esetleg valakinek? Tapasztaltaok már ilyen jelenséget ennél a motornál?

Köszönöm a válaszokat.

Kuric Muric Creative Commons License 2020.11.11 0 0 33013

206 cc 1,6 benzin bontott alkatrészek eladók Miskolc környékén.

Tel.:harminc 216-5233 

FeZ_ Creative Commons License 2020.11.11 0 0 33012

Gyári új füleket (A) és a rögzítő "valamit" lehet kapni amúgy gyári újban is, Br. 3391,- Ft-ért. (elvileg párban)

 

Előzmény: Beren (33011)
Beren Creative Commons License 2020.11.11 0 0 33011

Üdv!

 

Kösz a választ. Nem emlékszem pontosan, de szerintem az A-val jelzett kar sincs a zárbetét végén... Viszont most már tudom, mit kell keresni. Van itt a közelben egy Peugeot bontó, talán ott akad ilyesmi.

 

Beren

Előzmény: FeZ_ (33010)
FeZ_ Creative Commons License 2020.11.10 0 0 33010

A képen az "A" jelű kis karnak kellene lennie a zárbetét végén, ami beleér a zárszerkezet megfelelő fülébe (szaggatott vonal jelzi) amivel nyitja/zárja a zárat és az autót.

 

 

Előzmény: Beren (33009)
Beren Creative Commons License 2020.11.10 0 0 33009

Üdv mindenkinek!

 

Asszonypajtás örökölt egy 206-ost - 3 ajtós, benzines 1.4-es (hetvenegynéhány lóerő). A gond az vele, hogy a kulcsok nem nyitják az ajtókat, csak az elektromos központi zár működik. Leszedtem a vezetőoldali ajtó belső borítását és meglepődve láttam, hogy a zárbetéttől semmi sem megy sehova, a zárbetéthez nem csatlakozik semmiféle elektronika vagy mechanika. Az utas oldalon ugyanez a helyzet, így ha lemerül az elem a kulcsban, akkor eléggé meg van lőve az ember, mert sehogy se lehet kinyitni az autót...

 

Hogyan lehet ezt a problémát orvosolni? Ha jól sejtem, kell valami mechanika vagy elektronika az ajtóba, ami a zárat összeköti a zárbetéttel, de ennél konkrétabb infó kellene - mit kellene vennem és beszerelnem?

 

A válaszokat előre is köszönöm!

 

Beren

Törölt nick Creative Commons License 2020.11.04 0 0 33008

Kifejtem.

1.A motor és a  sebességváltó egy összecsavarozott egységet képez, amely három ponton csatlakozik rugalmasan a kocsiszekrényhez. Ebből kettőn függ (az akkumulátor alatt és a vezérműszíj burkolat felső része mellett) egy pedig (a jobb féltengely közbülső csapágyánál) igazából hosszirányú megtámasztást végez. Mindhárom felfüggesztési pontban fém-gumi szilentek találhatók, amelyekben a gumi idővel elöregedhet,amit elősegíthet a gumira kerülő olaj. Ha a gumi elfárad, megszünik a rugalmas felfüggesztés ami eseti, vagy folyamatos koppanásokat okozhat, különösen alacsonyabb fordulatokon. Az akkumulátor alatti silent hibája inkább hirtelen gázadásoknál ad éles, nem folyamatos koppanásokat, de az alsó szilent hibája okozhat folyamatos kopogást.

2.) A segédberendezéseket (klíma, kormányszervó, generátor) hajtó szíj nem megfelelő feszessége, (amit okozhat a szíj túlnyúlása, vagy a feszítő hibája), vagy valamelyik szíjtárcsa sérülése  szintén lehet kopogó hang forrása! 

 

Én egyébként eddig olyan lehetséges hibaforrásokat jelöltem meg (nyelestengely csapágy, motorfelfüggesztés, ékszíj), amelyek viszonylag egyszerűen és olcsón ellenőrizhetők. Nem tértem ki azokra a lehetséges további okokra (keverékképzéssi hiba, gyújtással hiba, olajnyomás elégtelenség stb.), amelyek felderítése hozzáértő szakember és műhely  feladat! 

Előzmény: vikt86 (33007)
vikt86 Creative Commons License 2020.11.03 0 0 33007

A hajtókarcsapágyat a szerelők kizárták, mert az hidegen-melegen is hallatja magát, illetve fordulaton is, és ennyi kilómétert nem ment volna el, ha az lenne a hiba. Nyelestengely csapágy is el lett vetve, mert kuplongolásra nem változik. A motorfelfüggesztés, illetve a generátor szíjfeszítő nem került szóba. Ezeket kifejtené?

Előzmény: Törölt nick (33004)
FeZ_ Creative Commons License 2020.11.03 0 0 33006

Upsz, jól ismételtem magamat egy mondatban, bocsi  :-D

Előzmény: FeZ_ (33005)
FeZ_ Creative Commons License 2020.11.03 0 0 33005

Hát az baromi gyorsan ki fog derülni, mert ha az, akkor pár napon belül meg is adja magát a motor.

Ha esetleg fekvő, azzal még elmehet egy ideig.

Előzmény: fireolto1 (33003)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.03 0 0 33004

A lehetséges okok között bizony ott van a hajtókarcsapágy is! Egyetértek. Ugyanakkor az általam már említett lehetséges okok -nyelestengely csapágy, motorfelfüggesztés- mellett az irodalom javasolja az ékszíjfeszesség (nem bordás szíj, ékszíj!) vizsgálatát, mert a szíjfeszítő hibája is eredményezhet ilyen hangokat. 

Előzmény: fireolto1 (33003)
fireolto1 Creative Commons License 2020.11.02 0 0 33003

Hajtókarcsapágy???

 

Előzmény: vikt86 (33002)
vikt86 Creative Commons License 2020.11.02 0 0 33002

Üdv,

Bedobom ide is hátha!

Az alany egy Peugeot 206 1.1i  hfz 2000. évj.

Üzemmelegen, alapjáraton csúnyán kopog. Menet közben szépen jár, nem kopog, illetve hidegen is, addig amíg be nem melegszik. Kuplungolásra nem hallgat el. Csináltam 2 videót:

 

1: https://youtu.be/xjIPoX2neXo

 

2: https://youtu.be/mmozRNadNxU

 

 

(Az érdekesség az, hogy megmutattam egy szerelőnek, mondta, hogy megnézi. Beállította a szelephézagot, mert szelep hangja is volt, és kicserélte az ékszíjat, mert cserés volt már. Hívott hogy kész az autó, elmúlt a kopogás! És tényleg elmúlt, kb fél évre! De nyáron megint elkezdte, már kb. 6-7ezer kilómétert mentem így kopogósan vele összesen, nem füstöl, olajat csak csipegeti, nem megy rosszul, hidegen konrkétan HALKAN jár)

 

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.30 0 0 33001

Lehet a motor is, természetesen, Te vagy ott, Te hallod. De a zaj helye legtöbbször nehezen határolható be és megtévesztő is lehet! A vizsgálódással viszont az egyszerűbbektől kell a bonyolultabb és költségesebbek felé haladni. Ha kizárható a nyelestengely csapágy -a jelek szerint igen-, akkor még egy egyszerűen elvégezhető vizsgálatot javaslok: a motor-hajtómű egység felfüggesztési pontjait. Három van belőlük: egy az akkumulátor alatt, egy a vezérműszíj felöli végén a motornak, és egy alul a jobb oldali féltengely közbülső csapágyánál. Egyszerűen ellenőrizhetőek!

Előzmény: leveste (33000)
leveste Creative Commons License 2020.10.27 0 0 33000

Nincs sajnos. Érdekes, hogy nem függ a kuplungolástólsem. Attól sem, hogy sebességben van-e, vagy sem, az sem számít.

Álló helyzetben elkezdett kopogni. Kuplung, be sebességbe, indulgattam vele (piros lámpás sor) kopog. Egyszercsak elhalkul. Aztán újra megerősödik. A kopogás lassú, alapjáraton szinte meg lehet számolni.

 

Előzmény: Törölt nick (32999)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.26 0 0 32999

Tehát a kuplung kinyomás nincs rá hatással? Mert az szokott perdöntő lenni. Ha a nyelestengely csapágy, akkor -ahogy írtam- a kuplung kinyomásakor megszűnik a kopogás.

Előzmény: leveste (32998)
leveste Creative Commons License 2020.10.26 0 0 32998

Sajnos nem a nyelestengely. Nagyon úgy tűnik, hogy a motorból jön a kopogó hang. Ha szemben állok a motorral, akkor a jobb oldalról, a hengerfej magasságából eredhet a hang. Fura, mert nem állandó a kopogás. Felerősödik, megszűnik, random. 

Előzmény: Törölt nick (32983)
bika66 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 32997

Látta igen.Rejtett hibát jelez ki.Mér annyit elértek hogy a fordulat 3000-ig felmegy,de akkor a tőltés jelzö elkezd villogni.

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.19 0 0 32996

Az enyém a 6448G3  cikkszámú fűtőradiátor, lehet ilyen a tiédben is, meg kettő másféle is évjárattól függően, de ahogy látom a méretük, beépítésük hasonló. Közben találtam egy francia nyelvű videót, az is úgy oldotta meg a kivételt mint Te (egy éles késsel átvágott valamit), Ő sem vette ki a műszerfalat, reményeim szerint ennek alapján én is megfogom oldani. A csavarok beszerelésének technikáját (itt a szopás igazából a legfelső, a másik kettő könnyen elérhető).

 

Nagyon köszönöm!

Előzmény: zsekazst (32995)
zsekazst Creative Commons License 2020.10.19 0 0 32995

Szia,

 

Nekem (azaz, az asszonynak) 1,9d van.

Én is szoptam a radiátorral, ugyanott csöpögött, mint neked...

Gyárilag valóban 1 csavar van benne, tényleg cumi a többit belerakni bent!

A 2db o gyürü csere megoldotta a problémát...

Ugy emlékszem még a gázpedált is ki kellett venni, hogy a radiátor kivehető legyen, a csöcsonkkal együtt, de a müszerfalat nem vettem ki!

Talát a kormány alatti takaró éléböl vágtam le késsel vagy  5-6 cm hosszan, kb 2 cm magasságban és igy kifért hosszában.

Nem tudom, a tiéd ugyanilyen elrendezésü-e, ebben oldalára fektetve van beépitve ugy, hogy a csövei felfelé mennek a tüzfalnak...

 

T

 

 

Előzmény: Törölt nick (32993)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.18 0 0 32994

Diagnosztika látta?

Előzmény: bika66 (32992)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.18 0 0 32993

Az autó 15 éves, egy kinyomócsapágy meghibásodáson (kuplung cserével orvosolva) kívül más baja nem volt. Most fagyálló nyomokat észleltem a fűtőradiátor-bevezetőcső csatlakozásnál.Levettem a hővédő szivacs elemet és a csatlakozásnál szivárgást tapasztaltam, a radiátor jónak tűnik. Az is láthatóvá vált, hogy a három helyett csak egy csavar (a középső) rögzítette a csövet a radiátorhoz. Vélhetőleg így jött ki a gyárból,-és ment hibátlanul 15 éven keresztül- mert megbontva nem volt. A csavarokat pótoltam, (a felsőt 3 órás munkával!!) Jobb lett a helyzet, de a tömítés csere elkerülhetetlennek tűnik.

Mivel ilyet még nem csináltam, azok véleményét, segítségét kérem, akik már túl vannak ezen.

 

Tehát:

1.Fűtőradiátor csere elvégezhető-e a műszerfal kiszedése nélkül? (A Peugeot service box szerint ki kell szedni a műszerfalat!)  Megkerülhető-e a kiszedés?

(Természetesen balkormányos autóról beszélünk, mert a jobbkormányos verzióknál, ez nem gond.)

2.) Ha csak a tömítést kell cserélni (2 db "O" gyűrű), ahhoz elég a radiátor részleges kihúzása, vagy az sem kell?

 

bika66 Creative Commons License 2020.10.17 0 0 32992

Érdeklődnék. Van egy peugeot 206 sw 1.4 es 2002 es autom.A héten hétfőn kb 100méter után leállt.Az indítás sikerült elindúl rendesen ,alapjárata van,de 2000-2200.as fordulatnál durrog és leáll.Az autó szerelőmnél volt 3 napig. Mindent megnézett és kitakarított.Tank ,fúvókák gyertyák cseréje üzemanyag szivattyú stb.Semmire nem ment.Azt mondta hogy a motor vezérlésnél lehet gond.Vagy fríssíteni kell,vagy csere,1 méter nem tudok menni vele így,Segítséget kérnék hogy kinek volt ilyen problémája.A hibajelző semmit nem mutat ki.

FeZ_ Creative Commons License 2020.10.16 0 1 32991

Nem titok, mostanában Törökbálinton.

Előzmény: Törölt nick (32989)
FeZ_ Creative Commons License 2020.10.16 0 0 32990

Csak annyi a különbség, hogy a manuálisban a tekerentyűkkel bovdenen keresztül állítod a lapátokat, a digit-nél pedig ezt szervomotorok intézik. Ugyanúgy előfordulhat, hogy nem állítódik a lapát. 

 

Előzmény: kapitany2014 (32988)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.16 0 1 32989

A Te gyakorlatod mellett, gondolom már találkoztál mindenféle esettel. Én "amatyőr" vagyok, csak a saját gépeimmel. Pőzsóból most nyűvöm a harmadikat (205-106-206), eltelt közben húsz év. Soha nem volt ilyen jellegű problémám. Mármint dugulás. Igaz, 2 évente cserélem a fagyállót. Ajánlom mindenkinek, nem egy nagy mutatvány és költség.

Egyébként értékes, segítőkész  hozzászólásaidból lejött nekem, hogy profi vagy. Érdekelne, hogy az ország melyik részén prataktizálsz? Előre is köszönöm, ha nem titok!

Előzmény: FeZ_ (32987)
kapitany2014 Creative Commons License 2020.10.16 0 0 32988

Köszi a válaszokat. Annyi hogy digitklimás verzio nincs fűtés tekerentyű.

FeZ_ Creative Commons License 2020.10.15 0 1 32987

Azt a lehetőséget azért kifelejtetted, hogyha eldugul a radiátor, akkor sem fog meleget fújni. (és sajnos ez idősebb autóknál gyakran előfordul)

Az, hogy meleg-e a két cső, ráadásul semmit sem jelent, mert a dög tud úgy eldugulni, hogy kis részen még megfordul benne a víz, de már fűteni nem fog.

Természetesen nem azt mondom, hogy ez a baja, de a lapátok ellenőrzése után, ha még fenn áll a hiba, érdemes ezt is megvizsgálni.

 

Előzmény: Törölt nick (32986)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.15 0 0 32986

1,) Ezeknél az autóknál a fűtőradiátoron mindig átkering  a hűtőfolyadék, tehát ha a motor meleg, a radiátor is meleg..

2.) Ha mégis hideget fúj, az azt jelenti, hogy te hiába fordítod kékről pirosra a fűtésgombot, mechanikus  hiba miatt (bowden szorulás, akadás miatt) nem történik meg a járatok nyitása-zárása.

3.) Én első körben néhányszor tekergetném a (piros-kék)  a fűtéskapcsolót. Gondolj bele, fél éve nem használtad. 

Előzmény: kapitany2014 (32985)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!