Lenne egy kérdésem egy 1,4 benzines 2002-es 206-os hibajeleségével kapcsolatosan.
Az autó jól megy, bár gyakran gázadásra megtorpan. Alapjáraton, ha jár egy 30-40 másodperc után elkezd beremegni, gyakran le is áll. Akkor amikor remeg az alapjárat, a legkisebb gázpedál érintésre fullad, leáll. Olyan is volt, hogy üresben alapjáraton felpörgött a motor és csak úgy tudtam megállítani ezt a jeleséget, hogy leállítottam a motort.
Ami cserélve lett: trafó sor, gyertyák, alapjárati motor. Rátettük műszerre, és más hibát azonkívül, hogy időnként kiírta hogy nincs alapjárat (ami ugye látszik is) nem produkált. Nyomás érték a szívócsőben normális, nem ingadozik, ezért a fals levegőt kizártuk.
Lenne valami ötlete esetleg valakinek? Tapasztaltaok már ilyen jelenséget ennél a motornál?
Kösz a választ. Nem emlékszem pontosan, de szerintem az A-val jelzett kar sincs a zárbetét végén... Viszont most már tudom, mit kell keresni. Van itt a közelben egy Peugeot bontó, talán ott akad ilyesmi.
A képen az "A" jelű kis karnak kellene lennie a zárbetét végén, ami beleér a zárszerkezet megfelelő fülébe (szaggatott vonal jelzi) amivel nyitja/zárja a zárat és az autót.
Asszonypajtás örökölt egy 206-ost - 3 ajtós, benzines 1.4-es (hetvenegynéhány lóerő). A gond az vele, hogy a kulcsok nem nyitják az ajtókat, csak az elektromos központi zár működik. Leszedtem a vezetőoldali ajtó belső borítását és meglepődve láttam, hogy a zárbetéttől semmi sem megy sehova, a zárbetéthez nem csatlakozik semmiféle elektronika vagy mechanika. Az utas oldalon ugyanez a helyzet, így ha lemerül az elem a kulcsban, akkor eléggé meg van lőve az ember, mert sehogy se lehet kinyitni az autót...
Hogyan lehet ezt a problémát orvosolni? Ha jól sejtem, kell valami mechanika vagy elektronika az ajtóba, ami a zárat összeköti a zárbetéttel, de ennél konkrétabb infó kellene - mit kellene vennem és beszerelnem?
1.A motor és a sebességváltó egy összecsavarozott egységet képez, amely három ponton csatlakozik rugalmasan a kocsiszekrényhez. Ebből kettőn függ (az akkumulátor alatt és a vezérműszíj burkolat felső része mellett) egy pedig (a jobb féltengely közbülső csapágyánál) igazából hosszirányú megtámasztást végez. Mindhárom felfüggesztési pontban fém-gumi szilentek találhatók, amelyekben a gumi idővel elöregedhet,amit elősegíthet a gumira kerülő olaj. Ha a gumi elfárad, megszünik a rugalmas felfüggesztés ami eseti, vagy folyamatos koppanásokat okozhat, különösen alacsonyabb fordulatokon. Az akkumulátor alatti silent hibája inkább hirtelen gázadásoknál ad éles, nem folyamatos koppanásokat, de az alsó szilent hibája okozhat folyamatos kopogást.
2.) A segédberendezéseket (klíma, kormányszervó, generátor) hajtó szíj nem megfelelő feszessége, (amit okozhat a szíj túlnyúlása, vagy a feszítő hibája), vagy valamelyik szíjtárcsa sérülése szintén lehet kopogó hang forrása!
Én egyébként eddig olyan lehetséges hibaforrásokat jelöltem meg (nyelestengely csapágy, motorfelfüggesztés, ékszíj), amelyek viszonylag egyszerűen és olcsón ellenőrizhetők. Nem tértem ki azokra a lehetséges további okokra (keverékképzéssi hiba, gyújtással hiba, olajnyomás elégtelenség stb.), amelyek felderítése hozzáértő szakember és műhely feladat!
A hajtókarcsapágyat a szerelők kizárták, mert az hidegen-melegen is hallatja magát, illetve fordulaton is, és ennyi kilómétert nem ment volna el, ha az lenne a hiba. Nyelestengely csapágy is el lett vetve, mert kuplongolásra nem változik. A motorfelfüggesztés, illetve a generátor szíjfeszítő nem került szóba. Ezeket kifejtené?
A lehetséges okok között bizony ott van a hajtókarcsapágy is! Egyetértek. Ugyanakkor az általam már említett lehetséges okok -nyelestengely csapágy, motorfelfüggesztés- mellett az irodalom javasolja az ékszíjfeszesség (nem bordás szíj, ékszíj!) vizsgálatát, mert a szíjfeszítő hibája is eredményezhet ilyen hangokat.
Üzemmelegen, alapjáraton csúnyán kopog. Menet közben szépen jár, nem kopog, illetve hidegen is, addig amíg be nem melegszik. Kuplungolásra nem hallgat el. Csináltam 2 videót:
(Az érdekesség az, hogy megmutattam egy szerelőnek, mondta, hogy megnézi. Beállította a szelephézagot, mert szelep hangja is volt, és kicserélte az ékszíjat, mert cserés volt már. Hívott hogy kész az autó, elmúlt a kopogás! És tényleg elmúlt, kb fél évre! De nyáron megint elkezdte, már kb. 6-7ezer kilómétert mentem így kopogósan vele összesen, nem füstöl, olajat csak csipegeti, nem megy rosszul, hidegen konrkétan HALKAN jár)
Lehet a motor is, természetesen, Te vagy ott, Te hallod. De a zaj helye legtöbbször nehezen határolható be és megtévesztő is lehet! A vizsgálódással viszont az egyszerűbbektől kell a bonyolultabb és költségesebbek felé haladni. Ha kizárható a nyelestengely csapágy -a jelek szerint igen-, akkor még egy egyszerűen elvégezhető vizsgálatot javaslok: a motor-hajtómű egység felfüggesztési pontjait. Három van belőlük: egy az akkumulátor alatt, egy a vezérműszíj felöli végén a motornak, és egy alul a jobb oldali féltengely közbülső csapágyánál. Egyszerűen ellenőrizhetőek!
Nincs sajnos. Érdekes, hogy nem függ a kuplungolástólsem. Attól sem, hogy sebességben van-e, vagy sem, az sem számít.
Álló helyzetben elkezdett kopogni. Kuplung, be sebességbe, indulgattam vele (piros lámpás sor) kopog. Egyszercsak elhalkul. Aztán újra megerősödik. A kopogás lassú, alapjáraton szinte meg lehet számolni.
Tehát a kuplung kinyomás nincs rá hatással? Mert az szokott perdöntő lenni. Ha a nyelestengely csapágy, akkor -ahogy írtam- a kuplung kinyomásakor megszűnik a kopogás.
Sajnos nem a nyelestengely. Nagyon úgy tűnik, hogy a motorból jön a kopogó hang. Ha szemben állok a motorral, akkor a jobb oldalról, a hengerfej magasságából eredhet a hang. Fura, mert nem állandó a kopogás. Felerősödik, megszűnik, random.
Az enyém a 6448G3 cikkszámú fűtőradiátor, lehet ilyen a tiédben is, meg kettő másféle is évjárattól függően, de ahogy látom a méretük, beépítésük hasonló. Közben találtam egy francia nyelvű videót, az is úgy oldotta meg a kivételt mint Te (egy éles késsel átvágott valamit), Ő sem vette ki a műszerfalat, reményeim szerint ennek alapján én is megfogom oldani. A csavarok beszerelésének technikáját (itt a szopás igazából a legfelső, a másik kettő könnyen elérhető).
Az autó 15 éves, egy kinyomócsapágy meghibásodáson (kuplung cserével orvosolva) kívül más baja nem volt. Most fagyálló nyomokat észleltem a fűtőradiátor-bevezetőcső csatlakozásnál.Levettem a hővédő szivacs elemet és a csatlakozásnál szivárgást tapasztaltam, a radiátor jónak tűnik. Az is láthatóvá vált, hogy a három helyett csak egy csavar (a középső) rögzítette a csövet a radiátorhoz. Vélhetőleg így jött ki a gyárból,-és ment hibátlanul 15 éven keresztül- mert megbontva nem volt. A csavarokat pótoltam, (a felsőt 3 órás munkával!!) Jobb lett a helyzet, de a tömítés csere elkerülhetetlennek tűnik.
Mivel ilyet még nem csináltam, azok véleményét, segítségét kérem, akik már túl vannak ezen.
Tehát:
1.Fűtőradiátor csere elvégezhető-e a műszerfal kiszedése nélkül? (A Peugeot service box szerint ki kell szedni a műszerfalat!) Megkerülhető-e a kiszedés?
(Természetesen balkormányos autóról beszélünk, mert a jobbkormányos verzióknál, ez nem gond.)
2.) Ha csak a tömítést kell cserélni (2 db "O" gyűrű), ahhoz elég a radiátor részleges kihúzása, vagy az sem kell?
Érdeklődnék. Van egy peugeot 206 sw 1.4 es 2002 es autom.A héten hétfőn kb 100méter után leállt.Az indítás sikerült elindúl rendesen ,alapjárata van,de 2000-2200.as fordulatnál durrog és leáll.Az autó szerelőmnél volt 3 napig. Mindent megnézett és kitakarított.Tank ,fúvókák gyertyák cseréje üzemanyag szivattyú stb.Semmire nem ment.Azt mondta hogy a motor vezérlésnél lehet gond.Vagy fríssíteni kell,vagy csere,1 méter nem tudok menni vele így,Segítséget kérnék hogy kinek volt ilyen problémája.A hibajelző semmit nem mutat ki.
Csak annyi a különbség, hogy a manuálisban a tekerentyűkkel bovdenen keresztül állítod a lapátokat, a digit-nél pedig ezt szervomotorok intézik. Ugyanúgy előfordulhat, hogy nem állítódik a lapát.
A Te gyakorlatod mellett, gondolom már találkoztál mindenféle esettel. Én "amatyőr" vagyok, csak a saját gépeimmel. Pőzsóból most nyűvöm a harmadikat (205-106-206), eltelt közben húsz év. Soha nem volt ilyen jellegű problémám. Mármint dugulás. Igaz, 2 évente cserélem a fagyállót. Ajánlom mindenkinek, nem egy nagy mutatvány és költség.
Egyébként értékes, segítőkész hozzászólásaidból lejött nekem, hogy profi vagy. Érdekelne, hogy az ország melyik részén prataktizálsz? Előre is köszönöm, ha nem titok!
Azt a lehetőséget azért kifelejtetted, hogyha eldugul a radiátor, akkor sem fog meleget fújni. (és sajnos ez idősebb autóknál gyakran előfordul)
Az, hogy meleg-e a két cső, ráadásul semmit sem jelent, mert a dög tud úgy eldugulni, hogy kis részen még megfordul benne a víz, de már fűteni nem fog.
Természetesen nem azt mondom, hogy ez a baja, de a lapátok ellenőrzése után, ha még fenn áll a hiba, érdemes ezt is megvizsgálni.
1,) Ezeknél az autóknál a fűtőradiátoron mindig átkering a hűtőfolyadék, tehát ha a motor meleg, a radiátor is meleg..
2.) Ha mégis hideget fúj, az azt jelenti, hogy te hiába fordítod kékről pirosra a fűtésgombot, mechanikus hiba miatt (bowden szorulás, akadás miatt) nem történik meg a járatok nyitása-zárása.
3.) Én első körben néhányszor tekergetném a (piros-kék) a fűtéskapcsolót. Gondolj bele, fél éve nem használtad.