Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

magányos frakas Creative Commons License 6 órája 0 0 41300

A Lubexpertnél többen dolgoznak a valamikori magyar Mobil csapatból, én bízok a hozzáértésükben.

Előzmény: -prokee- (41298)
Solay Creative Commons License 6 órája 0 0 41299

Sziasztok. Opel movano 2014-es 2.3 125le manuális váltós autómba váltóolajat szeretnék cserélni mert sajnos hidegen borzasztó nehéz váltani, leginkább az 1-es 2-es és hátramenetet. Az autóban 80e km van és a szervizben azt mondják ebbe nem kell soha cserélni, én mégis megpróbálnám mert sajnálom, hogy néha ritkán megreccsen ezekben a fokozatokbam Kérdésem, hogy milyen váltóolaj kell bele, esetleg hígabbat lehet e belerakni, ha igen milyet ajánlotok. 75-90 vagy 75-80 a hígabb egyébként?!köszönöm

-prokee- Creative Commons License 9 órája 0 0 41298

A Mobil kenőanyagokat többen importálják Magyarországra. Ebből egy, a Lubexpert dedikálja magáról, hogy "az ExxonMobil szerződött partnere, a Mobil kenőanyagok kizárólagos hivatalos importőre és forgalmazója Magyarországon", ami több sebből vérzik, az EU-ban értelmetlen is, de jó marketingszöveg, az tény.

 

Rajtuk kívül van még több viszonylag nagy importőr is az országban, az egyiküktől vásároljuk a Mobil olajakat, ezért nincs rajta a hologram. Az ugyanis már belföldön, a Lubexpertnél kerül rá, és nem az olaj eredetiségét igazolja, hanem a "lubexpertségét" :)

Előzmény: zsero (41297)
zsero Creative Commons License 6 napja 0 0 41297

Prokee, megvettem a Mobile 1 ESP 5W-30-at Kauffernél, 4 literes kiszerelésben, annyi kérdésem lenne hogy nincs rajta hologram és erről mit kell tudni? Ez csak annyit jelent hogy külföldről szerzitek be?

zsero Creative Commons License 2020.05.19 0 0 41296

Köszönöm!

Előzmény: gsis (41295)
gsis Creative Commons License 2020.05.17 0 0 41295

Mobil 1 ESP 5w-30 !

Előzmény: zsero (41294)
zsero Creative Commons License 2020.05.17 0 0 41294

Mazda 3 2004 1.6 benzines szinte semmi olajat nem fogyaszt 20 ezres csere periódussal, mit ajánlanátok bele Mobil vagy Mazda Original palettáról?

thoroughbred Creative Commons License 2020.05.16 0 0 41293

Az a helyzet, hogy már egy ideje hallani valami fura magas hangot. Régebben szélzajnak gondoltam, aztán kicsit "villanymotorosodott" a hang, de még nem volt egyértelmű. Szíjcserék előtt is álltam akkoriban, így azok is gyanúsak voltak, de csere után sem tűnt el a hang. Aztán idén tavasszal kapott az autó szép új nyári gumikat, a halkabb fajtából. És hirtelen nagyon előtérbe került a hang, egyértelműen a váltó adja. De nem fordulat, hanem sebesség függvényében erősödik, ez is megtévesztő volt sokáig. Terhelésen vonyít, részterhelésen csendben van, motorféken megint előjön. Így jutottam el oda, hogy első körben egy olajcsere nem ártana. Mondanom sem kell, hogy a hang szempontjából, semmit nem ért a csere... 62 ezerrel ezelőtt pedig a kissé akadozós váltások miatt cseréltem le az akkor még élettartam töltetet. Az akkor segített, a váltó azóta is szépen veszi a fokozatokat, és kulturáltan működik. Abszolút nem egy beteg váltó érzetét kelti. De ez a hang az őrületbe kerget.

Előzmény: lapar (41291)
gsis Creative Commons License 2020.05.16 0 0 41292

W 508.00 specifikációval rendelkező 0w-20-as longlife motorolajat keress az utántöltéshez.

Előzmény: Anonymus23 (41290)
lapar Creative Commons License 2020.05.15 -1 0 41291

Azt nem értem, miért cserélsz 62 ezer után olajat a váltóban?

Általában a mech. kézi váltókra életteartam periódust írnak a gyártók, de a szorgalmasabbak azért 200-250 ezer környékén cserélni szokták.

Előzmény: thoroughbred (41285)
Anonymus23 Creative Commons License 2020.05.15 0 0 41290

Sziasztok,

 

Seat Toledo 1l TSI motor. (2017 dec)

Céges autó, időszakos használatra kaptam, és most kiírta, hogy ellenőrizzem a motorolaj mennyiséget, mert szerinte kevés.

 

Milyen motorolaj jár ebbe vajon?

Elvileg 30000 km-ként volt szervízben (legalábbis a 60000 km-ről még látok beírást, a 90000-ről nem, és nemsoká jön a 120000 ezres)...

Előre is köszi az infót!

gsis Creative Commons License 2020.05.09 0 0 41289

A síma DOT 4 elegendő. Az " olajshop.hu" weboldalon a DOT 4 fékfolyadékoknál levezetik a

két fajta közti különbséget.

Előzmény: Klaus-max (41288)
Klaus-max Creative Commons License 2020.05.09 0 0 41288

Köszönöm.

 

Én vinném a fékfolyadékot, és EUROL-t. Motorolaj is ilyen EUROL Fortence 5w30 van az autóinkban már jó pár éve.

Annyit tudnál még segíteni, hogy  elég a sima DOT4 vagy vegyem a DOT LV-t?

Adatlapok, de nekem nem mondanak sokat, nem értek hozzá.

https://eurol.com/en/products/eurol-brake-fluid-dot-4/

https://eurol.com/en/products/eurol-brake-fluid-dot-4-lv/

Előzmény: gsis (41287)
gsis Creative Commons License 2020.05.08 0 0 41287

Egy liter a töltési mennyiség.

Előzmény: Klaus-max (41286)
Klaus-max Creative Commons License 2020.05.08 0 0 41286

Sziasztok!

 

A Fiesta topikban már kérdeztem, de láthatóan nem igazán él az a topik.

Hátha tud itt valaki segíteni nekem, mert hamarosan aktuális lenne.

Az autó: Ford Fiesta 2006-os, és 1.4 TDCI. Több minden más mellett fékfolyadék csere lenne majd, de nem a Ford szervizben, hanem az egyik független szervizben. Én szeretném vinni a fékfolyadékot (is, de nem tudom mennyi kell, mennyi elég  a cseréhez? Rendelni szeretnék, és a fél literes flakon az elég lesz? Vagy vegyek egy 1 litereset? Azért kérdezem, mert én a gyári Fordot szeretném bele, de ott a (független) szervizben nincs ilyen, csak Mannol, Motul, meg azt hiszem Orlen (?).

thoroughbred Creative Commons License 2020.05.03 0 0 41285

Köszi a választ! A hétvégén meg is ejtettem a hajtóműolaj cserét. Viszont kissé meglepődtem, hogy az előzőleg beletöltött hajtóműolaj ami SAE 75W API GL-4 volt (elvileg gyári cucc), az 62e km után szinte fekete lett. Ez normális, vagy "megégette" a váltó? Csak azért kérdezem, mert az előző autómnál ilyet soha nem tapasztaltam. Ott mindig eredeti színben, kissé opálosabban jöttek le a hajtóműolajak, de ez meg, mintha motorolajat engedtem volna. Gyorsan meg is néztem, hogy jó leeresztőcsavart szedtem-e ki... :)

Előzmény: magányos frakas (41284)
magányos frakas Creative Commons License 2020.04.29 0 0 41284

Ehhez a (02K) váltóhoz 1,60 liter VW G50 jóváhagyású SAE 75W-90-es hajtóműolaj szükséges, minden nagyobb kenőanyaggyártónak van ilyen terméke.

Előzmény: thoroughbred (41283)
thoroughbred Creative Commons License 2020.04.29 0 0 41283

Sziasztok!

A szakértők segítségét szeretném kérni. Váltóolajat keresek egy 1-es octaviába (1.4 16V, BCA, 2004).

Az olajválasztók 75W-90 API GL-4 olajat szoktak ajánlani, de nem vagyok biztos, hogy gyárilag is ilyen volt benne.

A gyári manual-ok, meg nem túl beszédesek ezügyben sajnos. Létezik VW gyári váltóolaj, talán egyfokozatú 75-ös, de az jó ebbe is? Teljes a képzavar...

 

Köszi előre is, ha valaki tud segíteni!

Üdv,

Gergő

Katana750 Creative Commons License 2020.04.28 0 0 41282

A kérdésedre válaszolni nem tudok csak a kijelentésedet finomítanám! 2013-ban az OMV kenőanyag üzletágát vette meg a Lukoil. 9 országban történt meg a Bixxol márkanév átvétele. 74 dolgozóról szóltak a hírek. 20.000- hez képest nem egy nagy létszám. Ez így kicsit másképpen hangzik. 

Előzmény: Klaus-max (41281)
Klaus-max Creative Commons License 2020.04.28 0 0 41281

Sziasztok!

 

A LUKOIL megvette pár éve már az OMV-t. Az akkor még OMV Bixxol 5w30 FE motorolaj néven futott olaj helyett a Lukoil Genesis Special A5/B5 5w30 az teljesen azonos egymással?  Az üzemanyagjaik is maradtak az OMV szintjén/minőségén?

http://www.hpslub.hu/sites/default/files/termek-adatlapok/data-563100.pdf

sscom Creative Commons License 2020.04.27 0 0 41280

Fiesta 1998-as MK4, 1299 ccm benzin, JJA motorkód.
Most volt olajcserén a kocsi, a szervíz Mobil Super 2000 -  10w40-es olajat rakott bele.. Megmondom őszintén,eddig hogy milyen típusú volt benne,fogalmam sincs. 
Csak most néztem az ilyen netes, olajos oldalakat 99%ban 5w30-at ajánlanak.  : 



Vállalható a 10w40es olaj hosszabb távon,vagy cseréltessem ki mihamarabb?
90.000 km óra szerint , persze 22 év alatt kitudja hányszor fordult át,nem én vagyok a első gazdája.. 

Morales1 Creative Commons License 2020.04.25 0 0 41279

Közben visszaolvastam a 2011-es 26160. hozzászólást, már pontosabban kifejtették.

Morales1 Creative Commons License 2020.04.24 0 0 41278

Hmm. A legjobb az egészben, hogy az első olajcsere a márkaszervizben volt, és 30000/3 évet jelzett ki utána a számítógép. Utána már egy márkafüggetlen szervizben cseréltek többször olajat, és ők sem, és én sem tudjuk így beállítani, csak 15000/1 évre, ezt jelzi ki a számítógép. Lehet, hogy ezzel át is áll a normál periódusra? Az lenne a legjobb, ha ezek szerint csak márkaszervizben lehetne olajat cseréltetni. Na, hát inkább kockáztatok.

Előzmény: SLX-350 (41277)
SLX-350 Creative Commons License 2020.04.24 0 0 41277

A műszaki hátterét nem ismerem pontosan de a "Longlife" VW 504 00/507 00 jóváhagyású motorolajok összetétele, adalékolása számottevően eltér a VW 502 00-ás olajoktól.

Ha nekem lenne ilyen autóm akkor ragaszkodnék a gyárilag előírt motorolaj minőséghez.

Előzmény: Morales1 (41276)
Morales1 Creative Commons License 2020.04.24 0 0 41276

Ez így is van, ahogy írtam is. De ha hosszú periódusra van állítva akkor szabad-e vw 502-t használni? Valami műszaki oka is van ennek az előirásnak, vagy csak azért van, hogy bosszantsanak? Ártanék-e ezzel az autónak?

Előzmény: SLX-350 (41275)
SLX-350 Creative Commons License 2020.04.24 0 0 41275

Úgy tudom hogy a VW csoport járműveit a kiterjesztett szervizciklusról valóban vissza lehet állítani normál (15 ezer km) szervizciklusra, ekkor a kütyü valóban így jelzi ki az olajcsere esedékességét. Továbbra is használhatod a "Longlife" (VW 504 00/507 00 jóváhagyású) motorolajokat de lehetőség nyílik a VW 502 00/505 00 jóváhagyású olajok használatára is.

A gyárilag beállított szervizciklust egyébként a szervizkönyvben is jelzik (ha jól emlékszem akkor QG1 illetve QG2 jelzésekkel, a szervizkönyv első belső oldalán9.

Előzmény: Morales1 (41273)
Motoroil Creative Commons License 2020.04.23 0 0 41274

Szaisztok!

 

Érdeklődnék, hogy a tapasztaltabbaknak mi a véleménye a Motorex márkáról?

Azzal tisztában vagyok, hogy motorokhoz hosszú évek óta gyárt olajat, még a versenysportba is, viszont nemrég vettem észre, hogy már autókhoz is van nekik.

 

A megfelelő gyári előírásokat szemelőtt tartva, érdemes ebből a márkából vásárolni, vagy inkább hagyjam? :) 

 

Köszönöm a válaszokat!

 

 

Morales1 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 41273

Még annyit, hogy Skodánál van a normál csereperiódus, és a kiterjesztett (hosszú?). Ez a csomagtartóbaan lévő bárcáról olvasható le, az enyém hosszú. Ha jól tudom, ha beviszem a márkaszervizbe az autót, ezt kérésre x ezer Ft-ért átállítják. A kérdésem, hogy ennek műszaki jelentősége is van longlife olaj szempontából, vagy csak a számítógép jelzi ki eszerint, hogy mikor kell szervizbe vinni? Ezt én magam számontartom.

Morales1 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 41272

Kedves mindnyájatok!

 

Köszönök minden választ, sikerült kicsit rendet tenni a fejemben. Az autó Skoda. A helyi márkaszervizben a szervizes felkészületlensége megdöbbentő. A problémát évek óta görgetem. Visszaolvasva évekre visszamenőleg a kommenteket nem vagyok egyedül ezzel. A felhasználóiban leírhatnák egyértelműbben is. Mondjuk látom az újabb évjáratoknál, hogy azoknál már semmit nem írnak a motorolajról, kivéve az utántöltést. "Forduljon Skoda partneréhez." Kösz. A KIA és az Opel úgy láttam sokkal jobban írja le. De van olyan gyártó, ami még így se.

SLX-350 Creative Commons License 2020.04.17 0 0 41271

Valóban akad a piacon szép számmal 5w-50-es VW 502 00 jóváhagyású motorolaj is de a a VW ehhez a motorhoz csak 0W-30-as, 0W-40-es, 5w-30-as és 5W-40-es motorolajok használatát ajánlja.

Ha nekem lenne ilyen autóm és "tolnám neki" akkor minden bizonnyal egy 0W-40-es olajat választanék. Az 5W-50-es olaj esetleg az olajfogyasztás szempontjából nyújthat jobb megoldást a 0W-40-esnél.

Előzmény: Morales1 (41269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!