Sziasztok. Opel movano 2014-es 2.3 125le manuális váltós autómba váltóolajat szeretnék cserélni mert sajnos hidegen borzasztó nehéz váltani, leginkább az 1-es 2-es és hátramenetet. Az autóban 80e km van és a szervizben azt mondják ebbe nem kell soha cserélni, én mégis megpróbálnám mert sajnálom, hogy néha ritkán megreccsen ezekben a fokozatokbam Kérdésem, hogy milyen váltóolaj kell bele, esetleg hígabbat lehet e belerakni, ha igen milyet ajánlotok. 75-90 vagy 75-80 a hígabb egyébként?!köszönöm
A Mobil kenőanyagokat többen importálják Magyarországra. Ebből egy, a Lubexpert dedikálja magáról, hogy "az ExxonMobil szerződött partnere, a Mobil kenőanyagok kizárólagos hivatalos importőre és forgalmazója Magyarországon", ami több sebből vérzik, az EU-ban értelmetlen is, de jó marketingszöveg, az tény.
Rajtuk kívül van még több viszonylag nagy importőr is az országban, az egyiküktől vásároljuk a Mobil olajakat, ezért nincs rajta a hologram. Az ugyanis már belföldön, a Lubexpertnél kerül rá, és nem az olaj eredetiségét igazolja, hanem a "lubexpertségét" :)
Prokee, megvettem a Mobile 1 ESP 5W-30-at Kauffernél, 4 literes kiszerelésben, annyi kérdésem lenne hogy nincs rajta hologram és erről mit kell tudni? Ez csak annyit jelent hogy külföldről szerzitek be?
Az a helyzet, hogy már egy ideje hallani valami fura magas hangot. Régebben szélzajnak gondoltam, aztán kicsit "villanymotorosodott" a hang, de még nem volt egyértelmű. Szíjcserék előtt is álltam akkoriban, így azok is gyanúsak voltak, de csere után sem tűnt el a hang. Aztán idén tavasszal kapott az autó szép új nyári gumikat, a halkabb fajtából. És hirtelen nagyon előtérbe került a hang, egyértelműen a váltó adja. De nem fordulat, hanem sebesség függvényében erősödik, ez is megtévesztő volt sokáig. Terhelésen vonyít, részterhelésen csendben van, motorféken megint előjön. Így jutottam el oda, hogy első körben egy olajcsere nem ártana. Mondanom sem kell, hogy a hang szempontjából, semmit nem ért a csere... 62 ezerrel ezelőtt pedig a kissé akadozós váltások miatt cseréltem le az akkor még élettartam töltetet. Az akkor segített, a váltó azóta is szépen veszi a fokozatokat, és kulturáltan működik. Abszolút nem egy beteg váltó érzetét kelti. De ez a hang az őrületbe kerget.
A Fiesta topikban már kérdeztem, de láthatóan nem igazán él az a topik.
Hátha tud itt valaki segíteni nekem, mert hamarosan aktuális lenne.
Az autó: Ford Fiesta 2006-os, és 1.4 TDCI. Több minden más mellett fékfolyadék csere lenne majd, de nem a Ford szervizben, hanem az egyik független szervizben. Én szeretném vinni a fékfolyadékot (is, de nem tudom mennyi kell, mennyi elég a cseréhez? Rendelni szeretnék, és a fél literes flakon az elég lesz? Vagy vegyek egy 1 litereset? Azért kérdezem, mert én a gyári Fordot szeretném bele, de ott a (független) szervizben nincs ilyen, csak Mannol, Motul, meg azt hiszem Orlen (?).
Köszi a választ! A hétvégén meg is ejtettem a hajtóműolaj cserét. Viszont kissé meglepődtem, hogy az előzőleg beletöltött hajtóműolaj ami SAE 75W API GL-4 volt (elvileg gyári cucc), az 62e km után szinte fekete lett. Ez normális, vagy "megégette" a váltó? Csak azért kérdezem, mert az előző autómnál ilyet soha nem tapasztaltam. Ott mindig eredeti színben, kissé opálosabban jöttek le a hajtóműolajak, de ez meg, mintha motorolajat engedtem volna. Gyorsan meg is néztem, hogy jó leeresztőcsavart szedtem-e ki... :)
A kérdésedre válaszolni nem tudok csak a kijelentésedet finomítanám! 2013-ban az OMV kenőanyag üzletágát vette meg a Lukoil. 9 országban történt meg a Bixxol márkanév átvétele. 74 dolgozóról szóltak a hírek. 20.000- hez képest nem egy nagy létszám. Ez így kicsit másképpen hangzik.
A LUKOIL megvette pár éve már az OMV-t. Az akkor még OMV Bixxol 5w30 FE motorolaj néven futott olaj helyett a Lukoil Genesis Special A5/B5 5w30 az teljesen azonos egymással? Az üzemanyagjaik is maradtak az OMV szintjén/minőségén?
Fiesta 1998-as MK4, 1299 ccm benzin, JJA motorkód. Most volt olajcserén a kocsi, a szervíz Mobil Super 2000 - 10w40-es olajat rakott bele.. Megmondom őszintén,eddig hogy milyen típusú volt benne,fogalmam sincs. Csak most néztem az ilyen netes, olajos oldalakat 99%ban 5w30-at ajánlanak. :
Vállalható a 10w40es olaj hosszabb távon,vagy cseréltessem ki mihamarabb? 90.000 km óra szerint , persze 22 év alatt kitudja hányszor fordult át,nem én vagyok a első gazdája..
Hmm. A legjobb az egészben, hogy az első olajcsere a márkaszervizben volt, és 30000/3 évet jelzett ki utána a számítógép. Utána már egy márkafüggetlen szervizben cseréltek többször olajat, és ők sem, és én sem tudjuk így beállítani, csak 15000/1 évre, ezt jelzi ki a számítógép. Lehet, hogy ezzel át is áll a normál periódusra? Az lenne a legjobb, ha ezek szerint csak márkaszervizben lehetne olajat cseréltetni. Na, hát inkább kockáztatok.
A műszaki hátterét nem ismerem pontosan de a "Longlife" VW 504 00/507 00 jóváhagyású motorolajok összetétele, adalékolása számottevően eltér a VW 502 00-ás olajoktól.
Ha nekem lenne ilyen autóm akkor ragaszkodnék a gyárilag előírt motorolaj minőséghez.
Ez így is van, ahogy írtam is. De ha hosszú periódusra van állítva akkor szabad-e vw 502-t használni? Valami műszaki oka is van ennek az előirásnak, vagy csak azért van, hogy bosszantsanak? Ártanék-e ezzel az autónak?
Úgy tudom hogy a VW csoport járműveit a kiterjesztett szervizciklusról valóban vissza lehet állítani normál (15 ezer km) szervizciklusra, ekkor a kütyü valóban így jelzi ki az olajcsere esedékességét. Továbbra is használhatod a "Longlife" (VW 504 00/507 00 jóváhagyású) motorolajokat de lehetőség nyílik a VW 502 00/505 00 jóváhagyású olajok használatára is.
A gyárilag beállított szervizciklust egyébként a szervizkönyvben is jelzik (ha jól emlékszem akkor QG1 illetve QG2 jelzésekkel, a szervizkönyv első belső oldalán9.
Érdeklődnék, hogy a tapasztaltabbaknak mi a véleménye a Motorex márkáról?
Azzal tisztában vagyok, hogy motorokhoz hosszú évek óta gyárt olajat, még a versenysportba is, viszont nemrég vettem észre, hogy már autókhoz is van nekik.
A megfelelő gyári előírásokat szemelőtt tartva, érdemes ebből a márkából vásárolni, vagy inkább hagyjam? :)
Még annyit, hogy Skodánál van a normál csereperiódus, és a kiterjesztett (hosszú?). Ez a csomagtartóbaan lévő bárcáról olvasható le, az enyém hosszú. Ha jól tudom, ha beviszem a márkaszervizbe az autót, ezt kérésre x ezer Ft-ért átállítják. A kérdésem, hogy ennek műszaki jelentősége is van longlife olaj szempontából, vagy csak a számítógép jelzi ki eszerint, hogy mikor kell szervizbe vinni? Ezt én magam számontartom.