Keresés

Részletes keresés

cyberexit Creative Commons License 2000.04.24 0 0 5
Hmm... Szerintem hülyeség itt is centralizációra, ellenőrzésre, esetlegesen cenzúrázásra, szűrésre gondolni ha az internetről va szó. Ugyanis pontosan az a lényege, hogy ezeknek az ellentéte!
Én remekül megvagyok a keresőprogikkal is, azokkal is meg lehet találni mindent ha van mondjuk 40-50-es IQ-ja az embernek.
Lehet f*sz vagyok, de azt a 2-3 arcot juttattad eszembe akik pár hónapja lelkesen mesélték a fókuszba, hogy ők épp most hozták létre a nem-internet-rendőrséget és most majd állat lesz.
Kiváncsi lennék rá, hogy mit tettek ezidáig.
Talán ők lobbizták ki a swi-nél pár hack oldal letörlését?
Röhögnöm kell.
Az a lényeg, hogy ha x dolog sz*r, primtív, baromság etc... azzal amúgysem foglalkozik senki, nemdebár.
Max aki megérdemli.

cyberexit

varjubor Creative Commons License 2000.04.18 0 0 4
Soha nem látott tudásbázis az internet széltehosszában megvalósult(!), nyitott kapukat döngetsz. Már a kezdetek kezdetén, amikor az internet még csak egyetemközi hálózat volt, akkor is a tudáscserét szolgálták. Ma, szinte bármelyik húzóágazathoz kapcsolódó információt megtalálod a világhálót, némi keresés után. (Személy szerint még középkori kódexet is találtam a neten.) Az, hogy ezek nem rendezettek, nincsenek egységesen központosítva több oka van:

1. Minden kutatóintézet védi a saját érdekeit és bevételiforrásait, nem járul hozzá, hogy pl. épp magyar földön legyen egy olyan szervezet, ami az ő anyagait szórja szét a világnak. (De egy magyarnak se jutna eszébe amerikaiakra bízni kutatási és egyéb anyagait, önként.) A tudás ma a legnagyobb üzlet, nem fog senki kidobni az ablak milliárdokat, főleg szép eszmékre nem.

2. A központosításnak hátránya a deadlinkek felderítése. Már a 90-es évek elején is ez volt a legnagyobb gond az internettel, ma is ez maradt. Több adminisztrációt érint a dolog, mint amennyit érne a rendezés többlete. Ellenben az egyes vezető csúcsszervek már hierarchikusan képesek kezelni a problémát, ezek megvalósulását láthatod a mai interneten. (Ha megtalálod egy tudomány vezető nemzetközi fórumát a neten, gyorsan hozzájutsz minden fontos, számottevő linkhez, ami csak kellhet..)

3. Tudásbázisok internetes könyvtárak nélkül is létrejönnek, létre kell jönniük, hiszen a tudományos világban ma már senki nem képes önálló kutatásokat végezni, azokat finanszírozni. Sokkal tipikusabb a több szervezet, társaság által megvalósuló, összehangolt kutatás - és ez csak növekedni fog. Ezek termelik a saját tudásbázisukat, ezekkel házalnak, élnek tovább.

4. Nincs mód az információk hitelességének ellenőrzésére. Csak a Sun cég által patronált szervereken TB nagyságrendű információ van elhelyezve, ami a Széchenyi Könyvtár többszöröse - összehasonlításképpen. Melyik "balga" lenne az, aki ezt mind ellenőrzi?! Emlékeztetnék egy mondásra: "Az élet véges, a könyvek száma végtelen.." Az információk rendezését már nem is említem.

5. Nemhogy nem áll rendelkezésre még olyan technológia, ami mindenki számára elérhetővé tenné a multimédia alkalmazását, felhasználhatóságát az interneten (vagy más közegen), avagy az integrációját a hipermédiába; de azt se tudják megmondani, hogy mit értenek a fogalmak alatt. Sokkal inkább divatszavak ezek, a jövő fantazmagóriái, mint létező, kézzel fogható definíciók. (Csak a multimédiára ismerek 10-nél több, szöges ellentétben álló fogalomrendszert..) De gyorsan végiggondolhatod, hogy hány helyen található videokonferenciára alkalmas berendezés, milyen minőségi paraméterekkel, hány helyen lehet fogni egy digitális duplex videocsatornát?! (A cseh példa az első olyan lépés - 64Mbites Sulinet -, amely ezt egyáltalán meg tudja alapozni Európában, de még ez sem lesz alkalmas megfelelő szinten a feladat ellátására.) Mivel a beruházások szintén igen drágák egy ilyen sávszélesség eléréséhez, ez sem fog 4-5, de 20 alatt is nehezen megépülni - főleg a távközlési cégek belső fejlődési ütemével együtt. Arra aztán végképp nincs mód, hogy korábban milliárdokért megépített technológiát leváltsunk egy az előzőbe nem épülő rendszerrel. Ennél drágább aztán végképp nincs.

6. A tudományágak száma potenciálisan végtelen. Csak az informatika (a legújabb tudomány) területén 4-500 résztudományág van, fizikában ennél is több, történelem, politológia újabb számtalan. Ki tudná az összeset összefogni. Még egyetlen területét is igencsak bajos lenne (pl. az informatikáét szinte lehetetlen, annyira szerteágazó). Ettől függetlenül a törekvés, ami az egyszerűsítéseket célozza meg, rossz nem lehet - csak éppen l'art pour l'art problémának érzem ebben az esetben.

Előzmény: global (3)
global Creative Commons License 2000.03.20 0 0 3
Ha viszont itt a Tudmány alatt lévőt olvastad el 3X és úgy nem értetted:

Azt akarom szorgalmazni, hogy nyelvterületenként célszerű lenne létrehozni egy honlapot,
mely bizonyos szerkezetben tartalmazná az összes tudományt.
Kiindulópontja lenne az oktatásnak és az aktív tudományoknak is.
Egy össznépi találkozóhely lenne, ahol mindenki elmondhatná véleményét.
Soha nem látott komplexitással tudna fejlődni a tudomány.

Az a sok zagyvaság pedig, az ezzel kapcsolatban sokak által felvetett problámákra
nyújtott megoldások, válaszok. Néhol csak megemlítem a problémát.

A téma bővebb kifejtését megtalálod a megadott link alatt.
http://www.tar.hu/metasciences

Előzmény: miluuu (1)
global Creative Commons License 2000.03.20 0 0 2
A 3xi megjelentetssel azt akartam mondani, hogy nem mindenki nézi meg az összes fórumot.
Továbbá pedig nagyon kíváncsi vagyok a szörfözők véleményére.
Előzmény: miluuu (1)
miluuu Creative Commons License 2000.03.20 0 0 1
Ember. En ezt 3X olvastam el. Jó....
De, most mit is akarsz mondani?

Laslow Creative Commons License 2000.03.19 0 0 0
Ez nekem b0ny0lult most:)
global Creative Commons License 2000.03.19 0 0 topiknyitó
"Az ember társadalmi pozícióját egyre inkább azok az ismeretek fogják
meghatározni, amiket meg tud szerezni magának. A jövő társadalma ekképpen
olyan lesz, ahol a tudás jó befektetés, olyan társadalom, amelyben tanítanak és
tanulnak, ahol minden ember maga tervezi meg saját képzését; más szóval: egy
kognitív társadalom."
- mondja az Europai Unió hivatalos kiadványa
EGY ÚJ KOR, SZÁMÍTÓGÉPES KULTÚRA, KÜSZÖBÉN ÁLLUNK

A sajtó és a tudomány viszhangzik egyre jobban a felmerülő ezzel kapcsolatos problémáktól, de senkinek sem jut eszébe a kézenfekvő megoldás, mely szinte az összes felmerülő problémára megoldást nyújt:

************************************************************************************************
* Állami garancia a hálózaton fellelhető hatalmas mennyiségű információáradat megbízhatóságára
* A szükséges információhoz vezető út hosszának csökkentése
* Az állam feladata, hogy a versenyhelyzet feltételeit biztosítsa, nem csak az iparban, kereskedelemben, hanem az információs piacon is
************************************************************************************************
* Szükségszerű megvalósítani a plurális cenzúrát, azaz mindenki hangot adhasson véleményének a centralizált rendszerben is
************************************************************************************************
* hipermédiába integrálódott multimédia
* A „Gutenberg-galaxis” mellett a „Neumann-univerzumba” való belépéshez a hipermédia nyújt hathatós segítséget. Ismerni, érteni, és
céltudatosan használni az új integrált médiumot.
* Tanuló: Saját maga határozza meg preferenciáit
* Tanuló: Mint kisebb kutatócsoport
tagját fel kell hatalmazni az önálló tudásszerzésre
* Komplex problémamegoldó készségek, kreativitás szorgalmazása.
* Élethosszan át tartó tanulás megvalósítása elsősorban a felnőttképzésben, szakképzésben, továbbképzésben, átképzésben.
************************************************************************************************
* A decentralizáció az elidegenedést fokozza, továbbá az azonos területen kutakodók kommunikációját bénítja
*a tudományában a meglévő ismeretek szintetizálására fog áthelyeződni a hangsúly
* Sokáig egy helyben topogó tudományterületek kapnának szárnyra azáltal, hogy
mindenki egy helyen tudná kibeszélni ötleteit, elképzeléseit, s kölcsönösen segítve
egymást
************************************************************************************************
+ Edutrainment vs. mentális erőfeszítés
+ Befogadói attitűd szerepe a hagyományos böngészés és a centralizált
rendszerben való keresés szempontjából
+ Internetfüggőség és a céltalan böngészés kapcsolata
+ A neten fellelhető kulturális, morális szemét vs. mentális önrehabilitáció
+ Elidegenedés vs. egymásratalálás
************************************************************************************************
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Nyíri J. Kristóf szellemiségét követve ebben az áldatlan állapotban
a töréseket kell hangsúlyozni, s nem a kontinuitást!
************************************************************************************
NEM az internet helyéről kellene beszélni az oktatásban,
hanem az OKTATÁST, ést a TUDOMÁNYT kellene felhelyezni a NET-re!
************************************************************************************

Ehhez várom a hozzászólásokat
Formai javaslat: http://www.tar.hu/metasciences

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!