Én csak Schummynak szurkolok, a szürke nyilakat versenyezni sem engednem mert valami cselt alkalmaznak amire a versenybirák nem jöttek még rá. DE remélem egyszer majd igen es visszavonulhatnak a Hakkinennel együt
minek kell ezet megkezdeni egy topicot a torzsasztalban? ottvan direkt a forma1 az auto-motorban az osszes gyoker forma1buzi ottvan, ottttesek az ilyen not important kerdeseket foltenni
Látom itt egy-két embernek gondot okozott a rajtszámok kérdése.
Akkor leírom, ahogy én tudom(és ez így is van) :)).
Tehát az 1-es rajtszám a mindenkori világbajnoki címvédőé.A 2. értelemszerűen az ő csapattársáé. Ezután a csapatok a tavalyi konstruktőri helyezésük alapján kapják meg a számokat. A 2. csapaté a 3-4 rsz., a 3. csapaté az 5-6. rsz. Értelemszerűen ha a világbajnok elhagyja a csapatot, viszi magával az 1. és 2-es számot. Ha esetleg a világbajnok abbahagyja a versenyzést, akkor van 0-s rajtszám, legutóbb 1994-ben viselte Hill.
Továbbá a 13.rajtszámot mindig kihagyják, a babonák miatt. A Ferrari 1995-ig viselte a 27ill 28 számot, de 1996-tól ha jól tudom a szabályok nem engedték.
Szóval így működik a rendszer.
Ps:nevetséges ami a brazil időmérőn volt...
hogy engedhetik ezt meg maguknak??
Attól, hogy a világbajnok átmegy egy másik csapathoz, még az övé az 1-es rajtszám. 0-s (és nem 0-ás, azaz nullaás :)) akkor volt, mikor Mansell átment az Indycar-ba. Mellesleg az Autó,motor fórumban remek F1-es topik van, mindentudó kollégákkal...
Én ugyan nem emlékszem a Villeneuve-0-ás rajtszám ügyre,de idén biztos úgy van ahogy leírtam.És nem mindegy az a sok rajtszám(?),úgyis a verseny az érdekes!!!!!!!!!!!!!!
bundee!
Nincs ellentmondás. Hakkinen a Mercedes-szel világbajnok lett, ő az egyes. Eddig tiszta. A csapattársa kettes, mert tavaly a világbajnok csapattársa volt, ráadásul ugyanannál a csapatnál. A csapatvilágbajnoki cím (bár ugyanolyan fontos) ebben nem oszt, nem szoroz.
A Ferrari egyébként (ha jól tudom) 27-es és 28-as, hagyományőrzésként.
Igaz. De pont azért nem volt Villeneuve 1-es. mert nem ő volt a világbajnok. A O-val azt jelezték, hogy a csapat OK, de a pilóta elhúzott onnan.
Ugyanezért volt Hill 1-es, hiszen ő volt a világbajnok, de a csapattársa nem 2-es, mert nem annál a csapatnál.
Kicsit persze érthetetlen, hogy ha valaki világbajnok lesz egy csapattal, akkor miért megy, illetve miért küldik el. Volt ilyesmi az Újpesttel is, valamikor a 90-es években, amikor bajnokok lettek, oszt lyól kirúgták az edzőt (biztos nem lett ELÉG bajnok).
Ez igy logikus is lenne, de annak idejen (HA JOL EMLEKSZEM), akkor hill-e volt az 1. rajtszam az arrows-nal, villnuve-e a 0., es frentzen-e a 2.
Nem pedig hill csapattarsae...
Én úgy tudtam,hogy az első a világbajnoké,a 2. a csapattársáé;utána jön a következő legjobb helyezett és csapattársa,és így tovább;de ma már semmi se biztos!